Koetko olevasi

vastaanväittäjä

työpaikastasi riippuvainen ja millainen vaikutus sillä on suhtautumisessasi esimieheen?
Millaista pomokulttuuria nykypäivänä on tarjolla?

7

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika paha kysymys... tai hyvä ;)
      Joo, siis olen joskus aktiivisesti hakenut muualle töihin, kun olin sellaisessa tehtävässä, josta en yhtään tykännyt. - Mut koko ajan pelkäsin, että mitä jos mut oikeasti valitaan ja joudun päättämään lähdenkö :) Yhdestä paikasta kieltäydyin. - Mutta minulla on viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajan ollut koko ajan ihan mukavia esimiehiä (miehiä ja naisia). - Sellainen pomo on paras, joka tukee, tai ottaa kantaa asiaan, jos kysyt hänen mielipidettään, mutta antaa muuten tehdä työni itsenäisesti. - Ja sellainen pomo minulla on nytkin :)

• työpaikastasi riippuvainen ja millainen vaikutus sillä on suhtautumisessasi esimieheen?
      Ai mistä niistä? Kaikki työpaikat on vaan väliaikaisia, niin suhtaudun niihin, vaikka jotkut voi kestääkin pitkään, vuosia. Palaan usein samoihin töihin ja törmään samoihin tai osittain samoihin työkavereihin paikassa kuin paikassa.. Eli en koskaan polta siltoja takanani ja pyrin pitämään jonkinlaista yhteyttä fb:n tai muun kautta. Esimiehet mulla on vaihdellut lähimmän vuoden aikana 3-4 kertaa, en ole edes varma, kuinka monta.
      Millaista pomokulttuuria nykypäivänä on tarjolla? kaikenlaista. Mulla ei ole ollut oikein kokemusta vuosiin ns. oikeasta pomosta. En ole sen tyyppisissä hommissa.

• röyh röyh

Työpaikka on minusta riippuvainen :( Pomo syö kädestä vaikka koiranmuonaa jos pyydän. Itse asiassa minun pitäis olla siellä pomon paikalla, mutta päättäväisesti kieltäydyn kunniasta, koska pomona on harvinaisen vittumainen olla.

• olen heittäytynyt koko työkulttuurin ulkopuolelle ... nykyisin minulle vittuilevat vain sossun tädit, mutta minä tiedän oikeuteni ... olen vapaa kuin taivaan lintu ... ei ole pomoa vittuilemas...

• vv.

Kuuluthan sinä työkkärin tätienkin vittuilupiiriin. Vai...?

• Enpä koe, en.

Suhtautumiset esi-ihmisiin on aina olleet mallia "kullekin ansionsa mukaan", poislukien se perusfakta, että pomo on pomo vaikka päällään seisoisi. Pomosta ei tartte tykätä pätkän vertaa, mutta sen käskyjä on noudatettava, luonnollisestikin tietyin rajoittein.

Samanlaistahan se on kuin ennenkin, joskin tuntuu siltä että yhä enemmän on verrattain nuoria ja elämää kokemattomia pomoja, verrattain paljon omaa vastuutaan pakoilevia pomoja sekä niitä jotka vain ovat liian kovassa paikassa puun ja kuoren välissä. Mutta oma otantani on varsin suppea otos pomotyypeistä, joten eiköhän kirjo ole likellä sitä mitä se on (aina) ennenkin ollut.

• riippumaton hlö

Ei ole esimiestä, ei sossun tätejä, ei työkkärin työkomennuksi, ei mitään eikä ketään mua määräilemässä... vapaa kuin taivaalla liitelevä haukka...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      7324
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5243
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3496
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3422
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2534
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1465
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      50
      1298
    Aihe