afganistan!?

minä se vaan hei.

onko naisilla kokemusta afganistanilaisesta miehestä? ystävänä? millaisia kokemuksia heistä,jos on tai ollut ystävänä sen maalainen mies..pystyvätkö esim:puhtaasti pysyä ystävänä vaiko esitelläänkö hetken kuluttua jotain seksuaalista? huonoja kokemuksia? itse tapasin juuri hiljattain afgaani miehen,ja itse en halua parisuhdetta ja olen tehnyt selväksi,että vain ystävyys riittää.mies on ystävällinen ja kiltti ja on myöntänyt joitain "huonoja" puolia maastaan tavoistaan,mutta en kuitenkaan ole sinisilmäinen ja usko kaikkea mitä sanotaan vaan pyrin teoissa ihmisen punnitsemaan onko sanojensa väärti nyt kuitenkin pientä varaa pidän,hän on tuore tuttavuus eli en siis tunne kunnolla ja tietoa ja kokemuksia jos voisitte hyvät kanssa sisaret jakaa tänne.kannataisiko vaihtaa numero esim..ja antaa olla vai? kiitos vastauksista etukäteen

40

2643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.

      Moikka,

      Minun rakkain, ehdottomasti luotettavin ja parhain ystäväni koskaan on jo usean vuoden ajan ollut eräs afganistanilainen mies (ja itse siis olen suomalainen nainen.. :) Toki meilläkin alkuun oli hankaluuksia, ehkä juuri koska itselläni oli epäilyksiä hänen tarkoitusperiensä suhteen ja alkuun tarkoituksena kai olikin muu kuin kaveruus, mutta suhteen kehityttyä luotettavampaa ja hauskempaa ystävää saa hakea!

      Kannattaa vaan mennä täydellä sydämellä mukaan, eiköhän naisen vaisto hälytä, jos jokin on "vialla", jos parisuhdetta ei halua. Toki kaikkien ihmissuhteiden kohdalla kannattaa olla varovainen, oli sitten kyse suomalaisesta tai ei ja suhteen luottamus rakentuu vasta pitkän ajan kuluessa, varsinkin nais-mies-ystävyyssuhteissa. Olen myös huomannut, että meilläkin on aivan erilaiset rehellisyyskäsitykset asioista, jotka tosin nykyään jo sopivat hyvin yhteen. Tarkoitan siis sellaista liioittelua ja asioiden paisuttelua, mikä on minusta nykyään aivan hellyyttävä piirre! :D Kun ymmärtää ettei kaikkea tule ottaa niin vakavasti. Ole vain aito oma itsesi, niin toinen ei voi olla seurassasi muuta kuin yhtä aito.

      Kaikkea hyvää teidän alkavalle ystävyydellenne!

      M.

      • Anonyymi

        Afgaanimiehet rakastaa raiskauksia ja naisten alistamista. Jo on munan puute jos afgaaniin pitää tyytyä mikä hitto teitä naiset vaivaa. Seuraavaksi alkaa valitus kun muslimi moukaroi muijan uuteen uskoon. Ei muslimi ymmärrä suomalaista naista aluksi on ihanaa mutta sitten räjähtää. Kakara lauma jää jäljelle hih hih


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Afgaanimiehet rakastaa raiskauksia ja naisten alistamista. Jo on munan puute jos afgaaniin pitää tyytyä mikä hitto teitä naiset vaivaa. Seuraavaksi alkaa valitus kun muslimi moukaroi muijan uuteen uskoon. Ei muslimi ymmärrä suomalaista naista aluksi on ihanaa mutta sitten räjähtää. Kakara lauma jää jäljelle hih hih

        Näitä luukkupäisiä naisia kun tulee vastaan niin herättävät kauhua. Meillä on oma kulttuuri miksi nämä pirun muslimit ei sitä noudata. Joka paikassa huutavat kulttuurin perään. Hullua porukkaa muslimit. Rakastavat alistamista


    • minävaan :(

      Hei M., olen/olin suhteessa afginaismieheen. Hän on uskomattoman kiltti, ystävällinen ja hyväntahtoinen. Ehdottomasti upein mies, jonka olen tavannut.

      Seurustelimme lähes kaksi vuotta, kunnes kävi ilmi, että miehen perhe ja suku painostaa häntä avioliittoon. Hänen isänsä on vakavasti sairas, joten hän taipui perheen tahtoon ja kihlautui juuri musliminaisen kanssa.

      Olen hukassa, rakastan häntä todella paljon ja tiedän että hän rakastaa minua.

      Mietin vain, kauanko olet ollut suhteessa miehesi kanssa? Onko teillä ollut puhetta järjestetyn avioliiton mahdollisuudesta? Haluaisin kuulla lisää kokemuksia näistä tilanteista, sillä luin täältä kerran, että eräs mies oli jättänyt muslimivaimonsa suominaisen vuoksi. Suominaisen ja muslimimiehen suhde oli siis kestänyt jo vuosia ennen tätä järjestettyä avioliittoa ja he rakastivat toisiaan todella niin paljon, ettei järjestetty avioliitto mitenkään toiminut..

      Anteeksi "lievä" off-topic, alkuperäiselle kirjoittajalle haluan kertoa, että ainakin minun kokemukseni afganimiehestä on upea. En olisi koskaan uskonut tapaavani niin suurisydämistä ja ymmärtävää miestä, vaikka ristiriitojakin on suhteeseemme paljon mahtunut. En ole kuullut pahaa sanaa afganilaismiehistä. Huomaat kyllä varmasti, jos mies haluaa jotain muuta kuin ystävyyttä. En usko että mies on kiero tai takertuva. Tutustu toki mieheen, voit aina viheltää pelin poikki jos hän menee liian pitkälle. :) Mutta varaudu. Jos lopulta rakastutkin häneen, suhde ei tule olemaan helppo.

      • wew....

        "En usko että mies on kiero tai takertuva."

        Onko tämä nähty kristallipallosta vai kenties kahvinporoista?


      • Yksi onnellinen

        "Onko teillä ollut puhetta järjestetyn avioliiton mahdollisuudesta? Haluaisin kuulla lisää kokemuksia näistä tilanteista, sillä luin täältä kerran, että eräs mies oli jättänyt muslimivaimonsa suominaisen vuoksi. Suominaisen ja muslimimiehen suhde oli siis kestänyt jo vuosia ennen tätä järjestettyä avioliittoa ja he rakastivat toisiaan todella niin paljon, ettei järjestetty avioliitto mitenkään toiminut".

        Näitäkin tarinoita on, vaikkei moni niistä vaivaudu palstalle kirjoittamaan!

        Oma muslimimieheni jätti muslimivaimonsa minun vuokseni. Olimme seurustelleet vain 7kk kun pakkoavioliitto toteutui, mutta kaikesta huolimatta jatkoimme seurustelua ja mies erosi vaimostaan vain muutaman kuukauden jälkeen, eli heti kun se heikäläisittäin oli vain mahdollista.

        Läheisen ystäväni muslimimies joutui myös naimisiin, mutta rakkaudesta suomalaiseen naiseen oli valmis tuhoamaan välit perheeseensä ja sukuunsa ottamalla avioeron vielä nopeammin kuin minun mieheni.

        Kyllä nämäkin miehet joissain tapauksissa menettävät sydämensä ihan oikeasti suomalaiselle naiselle, ja silloin ovat valmiita mihin vain, että saavat olla hänen kanssaan! Mutta nämä miehet ovatkin ihan eri tyyppejä, kuin ne naisten naurattajat joista palstan tarinat suurelta osin koostuvat.


      • pensselitäti
        Yksi onnellinen kirjoitti:

        "Onko teillä ollut puhetta järjestetyn avioliiton mahdollisuudesta? Haluaisin kuulla lisää kokemuksia näistä tilanteista, sillä luin täältä kerran, että eräs mies oli jättänyt muslimivaimonsa suominaisen vuoksi. Suominaisen ja muslimimiehen suhde oli siis kestänyt jo vuosia ennen tätä järjestettyä avioliittoa ja he rakastivat toisiaan todella niin paljon, ettei järjestetty avioliitto mitenkään toiminut".

        Näitäkin tarinoita on, vaikkei moni niistä vaivaudu palstalle kirjoittamaan!

        Oma muslimimieheni jätti muslimivaimonsa minun vuokseni. Olimme seurustelleet vain 7kk kun pakkoavioliitto toteutui, mutta kaikesta huolimatta jatkoimme seurustelua ja mies erosi vaimostaan vain muutaman kuukauden jälkeen, eli heti kun se heikäläisittäin oli vain mahdollista.

        Läheisen ystäväni muslimimies joutui myös naimisiin, mutta rakkaudesta suomalaiseen naiseen oli valmis tuhoamaan välit perheeseensä ja sukuunsa ottamalla avioeron vielä nopeammin kuin minun mieheni.

        Kyllä nämäkin miehet joissain tapauksissa menettävät sydämensä ihan oikeasti suomalaiselle naiselle, ja silloin ovat valmiita mihin vain, että saavat olla hänen kanssaan! Mutta nämä miehet ovatkin ihan eri tyyppejä, kuin ne naisten naurattajat joista palstan tarinat suurelta osin koostuvat.

        Useinhan järjestetyn avioliiton syynä on puolison saaminen Suomeen, ja se on suunniteltukin purettavaksi pian. Sen jälkeen ehkä toinen jne.
        Loppujen lopuksi useimmat näistä miehistä hankkivat itselleen kuitenkin kotimaasta "oikean" vaimon, jonka kanssa perustavat perheen ja hankkivat lapsia.
        En mene väittämään, ettei suomalaisen naisen ja afganistanilaisen miehen välillä voi olla aitoa rakkautta. Se vain ei yleensä riitä "lopullisen" perheen perustamiseen.


      • Yksi onnellinen
        pensselitäti kirjoitti:

        Useinhan järjestetyn avioliiton syynä on puolison saaminen Suomeen, ja se on suunniteltukin purettavaksi pian. Sen jälkeen ehkä toinen jne.
        Loppujen lopuksi useimmat näistä miehistä hankkivat itselleen kuitenkin kotimaasta "oikean" vaimon, jonka kanssa perustavat perheen ja hankkivat lapsia.
        En mene väittämään, ettei suomalaisen naisen ja afganistanilaisen miehen välillä voi olla aitoa rakkautta. Se vain ei yleensä riitä "lopullisen" perheen perustamiseen.

        Meidän tapauksissamme nämä tuontivaimot joutuivat palaamaan takaisin kotimaihinsa, koska ei ollut perusteltua syytä jäädä Suomeen avioliittojen purkauduttua. Kun perhesyyn perusteella on tultu, ja se ainoa perheside katkeaa, niin pakkohan se on maasta lähteä. Kun on vielä kielitaidotonkin ja naisen asioista päättävät sukulaismiehet ovat siellä kotimaassa.

        Kurjaahan se oli näiden vaimojenkin kannalta, mutta itse en ainakaan osaa sääliä mieheni ex-vaimoa, koska minullehan hän oli vain kiusankappale ja hidaste minun ja miehen suhteen etenemiselle. Vaikkakin vain vähän aikaa. Sääliä en osaa siksikään, kun kumpikaan ei rakastanut toista, vaan olivat tosiaan pakolla liittonsa solmineet.


      • minävaan :(
        Yksi onnellinen kirjoitti:

        "Onko teillä ollut puhetta järjestetyn avioliiton mahdollisuudesta? Haluaisin kuulla lisää kokemuksia näistä tilanteista, sillä luin täältä kerran, että eräs mies oli jättänyt muslimivaimonsa suominaisen vuoksi. Suominaisen ja muslimimiehen suhde oli siis kestänyt jo vuosia ennen tätä järjestettyä avioliittoa ja he rakastivat toisiaan todella niin paljon, ettei järjestetty avioliitto mitenkään toiminut".

        Näitäkin tarinoita on, vaikkei moni niistä vaivaudu palstalle kirjoittamaan!

        Oma muslimimieheni jätti muslimivaimonsa minun vuokseni. Olimme seurustelleet vain 7kk kun pakkoavioliitto toteutui, mutta kaikesta huolimatta jatkoimme seurustelua ja mies erosi vaimostaan vain muutaman kuukauden jälkeen, eli heti kun se heikäläisittäin oli vain mahdollista.

        Läheisen ystäväni muslimimies joutui myös naimisiin, mutta rakkaudesta suomalaiseen naiseen oli valmis tuhoamaan välit perheeseensä ja sukuunsa ottamalla avioeron vielä nopeammin kuin minun mieheni.

        Kyllä nämäkin miehet joissain tapauksissa menettävät sydämensä ihan oikeasti suomalaiselle naiselle, ja silloin ovat valmiita mihin vain, että saavat olla hänen kanssaan! Mutta nämä miehet ovatkin ihan eri tyyppejä, kuin ne naisten naurattajat joista palstan tarinat suurelta osin koostuvat.

        Minkä maalainen miehesi on? Ihmettelen miten se on "heikäläisittäin mahdollista", kun oma (entinen) mieheni on kovasti sitä mieltä, ettei solmittua avioliittoa pureta koskaan. Hän on siis afgaani.

        Jostakin syystä minun on todella vaikea kuvitella tuollaista rakkautta, joka syttyy noin lyhyessä ajassa ja päättyy siihen että kaikki perhesiteet katkeavat..


      • Yksi onnellinen
        minävaan :( kirjoitti:

        Minkä maalainen miehesi on? Ihmettelen miten se on "heikäläisittäin mahdollista", kun oma (entinen) mieheni on kovasti sitä mieltä, ettei solmittua avioliittoa pureta koskaan. Hän on siis afgaani.

        Jostakin syystä minun on todella vaikea kuvitella tuollaista rakkautta, joka syttyy noin lyhyessä ajassa ja päättyy siihen että kaikki perhesiteet katkeavat..

        Irakista kotoisin. Monet muslimit ajattelevat toki, että kerran solmittua avioliittoa ei pureta koskaan, mutta kyllä sitä tapahtuu yllättävän paljon. Varsinkin näissä järjestetyissä jutuissa. En väitä että se olis helppoa, ei ei. Pitää neuvotella ja riidellä sekä oman perheen että vaimon perheen kanssa, pitää todistella että ei sovita yhteen, eikä tilanne tule muuttumaan koskaan ja olla päättäväinen ja rohkeakin. Kyllä miehiäkin meinaan kuolee kunniamurhan uhreina, jos vaimon veljet haluavat kostaa sisarensa häpeän.

        En ymmärrä viimeistä lausettasi. Siis keiden rakkaus syttyy lyhyessä ajassa ja päättyy perhesiteiden katkeamiseen? Minun mieheni ei koskaan rakastanut "vaimoaan", ei myöskään ystäväni puoliso. Mitä taas tulee meihin suomalaisiin naisiin, niin rakkaus kasvaa päivittäin ja suhde on lujempi kuin monessa muussa tapauksessa.


      • minävaan :(
        Yksi onnellinen kirjoitti:

        Irakista kotoisin. Monet muslimit ajattelevat toki, että kerran solmittua avioliittoa ei pureta koskaan, mutta kyllä sitä tapahtuu yllättävän paljon. Varsinkin näissä järjestetyissä jutuissa. En väitä että se olis helppoa, ei ei. Pitää neuvotella ja riidellä sekä oman perheen että vaimon perheen kanssa, pitää todistella että ei sovita yhteen, eikä tilanne tule muuttumaan koskaan ja olla päättäväinen ja rohkeakin. Kyllä miehiäkin meinaan kuolee kunniamurhan uhreina, jos vaimon veljet haluavat kostaa sisarensa häpeän.

        En ymmärrä viimeistä lausettasi. Siis keiden rakkaus syttyy lyhyessä ajassa ja päättyy perhesiteiden katkeamiseen? Minun mieheni ei koskaan rakastanut "vaimoaan", ei myöskään ystäväni puoliso. Mitä taas tulee meihin suomalaisiin naisiin, niin rakkaus kasvaa päivittäin ja suhde on lujempi kuin monessa muussa tapauksessa.

        Tarkoitin muslimimiehen ja suominaisen nopeasti syttyvää rakkautta. Ihmettelen, kuinka muslimimiehet uskaltavat luottaa suominaisten rakkauteen ja suhteen kestävyyteen.

        Iso kiitos vastauksestasi. Luulen että minulle oikea vaihtoehto on nyt vain yrittää päästää irti. En halua miehelle niin suuria ongelmia. En halua hänen kärsivän takiani. Haluaisin uskoa tuon kaltaiseen rakkauteen, mutta todellisuus näyttäisi minulle nyt olevan toinen.

        Elämä näyttää kuitenkin lopulta.

        Kiitos.


      • Yksi onnellinen
        minävaan :( kirjoitti:

        Tarkoitin muslimimiehen ja suominaisen nopeasti syttyvää rakkautta. Ihmettelen, kuinka muslimimiehet uskaltavat luottaa suominaisten rakkauteen ja suhteen kestävyyteen.

        Iso kiitos vastauksestasi. Luulen että minulle oikea vaihtoehto on nyt vain yrittää päästää irti. En halua miehelle niin suuria ongelmia. En halua hänen kärsivän takiani. Haluaisin uskoa tuon kaltaiseen rakkauteen, mutta todellisuus näyttäisi minulle nyt olevan toinen.

        Elämä näyttää kuitenkin lopulta.

        Kiitos.

        On vaikea antaa yksiselitteistä vastausta tuohon mitä mietit, eli kuinka muslimimiehet uskaltavat heittäytyä koko sydämellään suominaisen mukaan.

        Mehän emme tosiaan kauaa olleet seurustelleet ajallisesti, mutta koko sen 7 kk ennen hänen pakkoliittoaan olimme kyllä yhdessä ihan koko ajan ja rakastuimme ja kiinnyimme toisiimme päivä päivältä enemmän. Tiesin alusta asti että tuo pakkoliitto on tulossa, ja koska sitä oli järjestelty jo vuosia, ei mies enää voinut perääntyä. Päätimme ja sovimme yhdessä kaksi asiaa: mies purkaa liiton heti kun mahdollista, ja minä lupasin odottaa eroa ja kestää kaiken, kunhan avioliitto ei missään vaiheessa ole fyysinen.

        Vaikka ajallisesti liitto oli todella lyhyt ja ero toteutui nopeammin kuin alussa uskalsimme edes toivoa, niin olihan se tottakai raskasta... Jälkeenpäin on vaikea edes kuvitella miten olen kestänyt sen kaiken. Mutta oli se sen arvoista!

        Toivon että sinunkin asiasi järjestyvät kaikesta huolimatta!! Et kertonut miten miesystäväsi itse suhtautuu tulevaan liittoonsa ja mikä on tilanteenne tällä hetkellä. Oletteko edelleen yhdessä tai ainakin yhteydessä? Onko mies edelleen Suomessa? Koska se avioliitto olisi tarkoitus solmia? Voihan olla, että kun hääpäivä koittaa niin mies tajuaa mihin on päänsä työntämässä ja mitä toisaalta menettämässä. Elämä on joskus ihmeellistä, ja asioilla on vaan kumma taipumus järjestyä! Kliseitä joo, mutta ainakin minun kohdallani täyttä totta.


      • minävaan :(
        Yksi onnellinen kirjoitti:

        On vaikea antaa yksiselitteistä vastausta tuohon mitä mietit, eli kuinka muslimimiehet uskaltavat heittäytyä koko sydämellään suominaisen mukaan.

        Mehän emme tosiaan kauaa olleet seurustelleet ajallisesti, mutta koko sen 7 kk ennen hänen pakkoliittoaan olimme kyllä yhdessä ihan koko ajan ja rakastuimme ja kiinnyimme toisiimme päivä päivältä enemmän. Tiesin alusta asti että tuo pakkoliitto on tulossa, ja koska sitä oli järjestelty jo vuosia, ei mies enää voinut perääntyä. Päätimme ja sovimme yhdessä kaksi asiaa: mies purkaa liiton heti kun mahdollista, ja minä lupasin odottaa eroa ja kestää kaiken, kunhan avioliitto ei missään vaiheessa ole fyysinen.

        Vaikka ajallisesti liitto oli todella lyhyt ja ero toteutui nopeammin kuin alussa uskalsimme edes toivoa, niin olihan se tottakai raskasta... Jälkeenpäin on vaikea edes kuvitella miten olen kestänyt sen kaiken. Mutta oli se sen arvoista!

        Toivon että sinunkin asiasi järjestyvät kaikesta huolimatta!! Et kertonut miten miesystäväsi itse suhtautuu tulevaan liittoonsa ja mikä on tilanteenne tällä hetkellä. Oletteko edelleen yhdessä tai ainakin yhteydessä? Onko mies edelleen Suomessa? Koska se avioliitto olisi tarkoitus solmia? Voihan olla, että kun hääpäivä koittaa niin mies tajuaa mihin on päänsä työntämässä ja mitä toisaalta menettämässä. Elämä on joskus ihmeellistä, ja asioilla on vaan kumma taipumus järjestyä! Kliseitä joo, mutta ainakin minun kohdallani täyttä totta.

        En alunperin edes tiennyt koko avioliitosta. Sain tietää siitä vasta, kun aloin tosissani miettiä, onko suhteellamme mahdollisuuttakaan vakavoitua ja aloin itse tutkia asiaa. Tajusin, että järjestetyt avioliitot ovat hänen kulttuurissaan arkipäivää ja kysyin asiasta häneltä suoraan. Vasta silloin hän kertoi, että hän on jo vuosia kieltäytynyt kihlautumisista. Luulin, ettei hän aiokkaan kihlautua vielä vuosiin.

        Hän on tällä hetkellä kotimaassaan, tapaamassa perhettään. Hänen isänsä on vakavasti sairas ja sen takia hän näki velvollisuudekseen myöntyä kihlaukseen. Sain tämän viikon aikana kuulla, että hän kihlautui.
        Tiesin hänen suunnitelmistaan ennen matkaa ja tilanteen aiheuttama stressi johti siihen, että päätimme lopettaa seurustelusuhteemme. Itse toivoin, ettei hän kihlautuisi vielä ja voisimme harkita suhteen jatkamista. Yhteydet hänen kotimaahansa ovat ymmärrettävästi huonot, joten en tällä hetkellä tiedä mitä hän tilanteesta ajattelee.

        Toivoisin voivani olla yhtä onnekas kuin sinä olet, mutten halua aiheuttaa hänelle enempää stressiä ja mielipahaa.

        Miten miehesi perhe suhtautui eroon? Onko hän enää ollenkaan yhdeydessä sukuunsa? Entä tietävätkö he sinun olemassaolostasi?

        Yksi miehen suurimmista peloista on, että jos hän jatkaisi suhdetta kanssani, vaikka pääsisimme naimisiinkin, eroaisimme lopulta. Järjestetty avioliitto houkuttaa häntä siinä mielessä, että silloin hän tietäisi, ettei jäisi yksin. En siis usko, että liiton solmimisen jälkeen ero tulisi hänelle enää kysymykseenkään. Hän kunnioittaa perinteitä todella paljon, jo kihlauksen purkaminen voisi olla hänelle todella häpeällistä ja vaikeaa..


      • Yksi onnellinen
        minävaan :( kirjoitti:

        En alunperin edes tiennyt koko avioliitosta. Sain tietää siitä vasta, kun aloin tosissani miettiä, onko suhteellamme mahdollisuuttakaan vakavoitua ja aloin itse tutkia asiaa. Tajusin, että järjestetyt avioliitot ovat hänen kulttuurissaan arkipäivää ja kysyin asiasta häneltä suoraan. Vasta silloin hän kertoi, että hän on jo vuosia kieltäytynyt kihlautumisista. Luulin, ettei hän aiokkaan kihlautua vielä vuosiin.

        Hän on tällä hetkellä kotimaassaan, tapaamassa perhettään. Hänen isänsä on vakavasti sairas ja sen takia hän näki velvollisuudekseen myöntyä kihlaukseen. Sain tämän viikon aikana kuulla, että hän kihlautui.
        Tiesin hänen suunnitelmistaan ennen matkaa ja tilanteen aiheuttama stressi johti siihen, että päätimme lopettaa seurustelusuhteemme. Itse toivoin, ettei hän kihlautuisi vielä ja voisimme harkita suhteen jatkamista. Yhteydet hänen kotimaahansa ovat ymmärrettävästi huonot, joten en tällä hetkellä tiedä mitä hän tilanteesta ajattelee.

        Toivoisin voivani olla yhtä onnekas kuin sinä olet, mutten halua aiheuttaa hänelle enempää stressiä ja mielipahaa.

        Miten miehesi perhe suhtautui eroon? Onko hän enää ollenkaan yhdeydessä sukuunsa? Entä tietävätkö he sinun olemassaolostasi?

        Yksi miehen suurimmista peloista on, että jos hän jatkaisi suhdetta kanssani, vaikka pääsisimme naimisiinkin, eroaisimme lopulta. Järjestetty avioliitto houkuttaa häntä siinä mielessä, että silloin hän tietäisi, ettei jäisi yksin. En siis usko, että liiton solmimisen jälkeen ero tulisi hänelle enää kysymykseenkään. Hän kunnioittaa perinteitä todella paljon, jo kihlauksen purkaminen voisi olla hänelle todella häpeällistä ja vaikeaa..

        Meidän tilanne on siinäkin mielessä poikkeuksellinen, että tuo järjestetty vaimo osoittautui ihan toisenlaiseksi kuin mieheni tai hänen perheensä oletti. Hänen käytöksensä, luonteensa ja kasvatuksensa olivat sellaisia, ettei kukaan mieheni perheestä lopuksi hyväksynyt tai pitänyt hänestä. Niinpä mieheni perhe on siis tyytyväinen ja onnellinen että avioero tapahtui suht kivuttomasti ja helposti, ja perheellehän on tärkeää että mies on onnellinen. Mies on siis yhteydessä perheeseensä, eivätkä heidän välinsä katkenneet eroon. Ja tietävät kyllä minusta. Suunnitelmissa on kutsua miehen veli perheineen Suomeen käymään, ja matka miehen isää ja äitiä tapaamaan toteutunee vuoden sisällä.

        Tuo sinun tilanteesi on monella tapaa ihan erilainen, eli toivon että miesystäväsi silmät aukeavat viimeistään siinä vaiheessa kun pitää alkaa elää tuikituntemattoman ihmisen puolisona. Jos mies ei ihan kiveä ole, niin vannon että olet hänen mielessään 24/7 ja ikävä kasvaa joka päivä. Loppu on sitten hänestä kiinni...


      • Anonyymi

        Voi kun oli ihana mies. Heh heh. Kannatti luopua. Miks et alkanut rätti päässä kulkea


      • Anonyymi
        Yksi onnellinen kirjoitti:

        "Onko teillä ollut puhetta järjestetyn avioliiton mahdollisuudesta? Haluaisin kuulla lisää kokemuksia näistä tilanteista, sillä luin täältä kerran, että eräs mies oli jättänyt muslimivaimonsa suominaisen vuoksi. Suominaisen ja muslimimiehen suhde oli siis kestänyt jo vuosia ennen tätä järjestettyä avioliittoa ja he rakastivat toisiaan todella niin paljon, ettei järjestetty avioliitto mitenkään toiminut".

        Näitäkin tarinoita on, vaikkei moni niistä vaivaudu palstalle kirjoittamaan!

        Oma muslimimieheni jätti muslimivaimonsa minun vuokseni. Olimme seurustelleet vain 7kk kun pakkoavioliitto toteutui, mutta kaikesta huolimatta jatkoimme seurustelua ja mies erosi vaimostaan vain muutaman kuukauden jälkeen, eli heti kun se heikäläisittäin oli vain mahdollista.

        Läheisen ystäväni muslimimies joutui myös naimisiin, mutta rakkaudesta suomalaiseen naiseen oli valmis tuhoamaan välit perheeseensä ja sukuunsa ottamalla avioeron vielä nopeammin kuin minun mieheni.

        Kyllä nämäkin miehet joissain tapauksissa menettävät sydämensä ihan oikeasti suomalaiselle naiselle, ja silloin ovat valmiita mihin vain, että saavat olla hänen kanssaan! Mutta nämä miehet ovatkin ihan eri tyyppejä, kuin ne naisten naurattajat joista palstan tarinat suurelta osin koostuvat.

        Oletteko naiset ihan oikeasti noin tyhmiä että luotatte muslimeihin. Kyllä ovat tosi tyhmiä


      • Anonyymi

        Kulkeeko sinunkin ihana miehesi mekko päällä. Vai oletko sokea kun kehut terroristimiestäsi. Kyllä nainen on tyhmä ja naintihaluinen kun afgaani kelpaa himojen tyydyttäjäksi oksennus ääsi ja pieru


      • Anonyymi

        Voi vittu kun afgaaneja kehutaan ettekä ymmärrä että ovat terroristeja miehet mekko päällä kulkevat älkää olko sinisilmäisiä. Afgaaniin riittää rahaa mutta hoitajille ei ole rahaa onko afgaanit tärkeimpiä voi vitttttuuuuuuuuu


    • Kyllä vaan

      Afganistanilaiset miehet, varsinkin talebanit, ovat suomalaisnaisten erityisessä suojeluksessa.

      • uigik

        talibaneilla ei ole mitään yhteyttä tavalliseen muslimiin.


      • Mitä tarkoittaa
        uigik kirjoitti:

        talibaneilla ei ole mitään yhteyttä tavalliseen muslimiin.

        "tavallinen muslimi"?

        Onko se sellainen, jonka mielestä kaikki vääräuskoiset naiset ovat vapaata riistaa, kunhan kukaan vääräuskoinen ei tule lähellekään omaa siskoa?


    • saleeeem allehheeem

      Onko hurja tarve päästä muslimitytön kanssa samaan bunkkaan? Eiköhän noita naisia löydy muistakin kulttuureista ja maista. Aasian naiset ovat kuulemma aika helppoja nakkeja, senkun rahatuttkoa hieman näyttää, ni vot.

      Koita vaan hyväksyä muslimien omat tavat, kulttuuri ja uskonto.

      • Ei kiinnosta

        hyväksyä sellaista kulttuuria.

        Kohdelkaamme heitä kuten he kohtelisivat meitä.

        Norjan tie on Suomen tie, kunhan jokainen suomalainen mies tajuaa, että se on oikein.

        Miksi meidän pitäisi olla vapaamielisempiä kuin muslimimiesten?


      • ??????

        Eli sinun mielestäsi olisi hyväksyttävä myös yksilön itsemääräämisoikeutta ja muita ihmisoikeuksia riistävät tavat? Ja ala-arvoisesta bunkka-heitostasi: ehkäpä sinun on vaikea erottaa omien sukupuolisten halujesi toteuttaminen ja ihmisarvojen puolustaminen, mutta kaikilla ei suinkaan ole tätä ongelmaa.


    • minä se vaan hei:)..

      kiitos kaikille jotka kerroitte kokemuksianne afgaani miehistä..minunkin tuttavuuteni täyttää juuri nuo "kriteerit" kiltti huolehtivainen ym..mutta osaa olla myös tempperamenttinenkin.hän haluaisi minusta kylläkin enemmän kuin ystävyyttä,itse en vain ole valmis vielä mihinkään muuhun suhteeseen kuin ystävyyteen ja mielestäni seksi ei kuulu tuosta vain.se rikkoisi jotain puhdasta.ei millään pahalla,mutta kyllä olisi paljon suomalais miehillä opittavaa näiltä miehiltä :) mutta ei sillä,että edelleenkään olisin sinisilmäinen ja uskon heti kaiken mitä sanotaan kyllä pyrin katsomaan ihmisen teoissa mitä on ihmisiään.vaaditaan muutakin kuin kauniita sanoja..kultaakin kalliimpi on ihminen ken on aito ja on sielujen sympatiaa vaikka olisikin kulttuuri ero.minusta erillaisuus on rikkautta.

      • Joo kyllä

        suomalaisilla miehillä on muslimeista paljon oppimista: naisen täydellinen kulttuurillinen, poliittinen ja seksuaalinen alistaminen.

        Sitäkö te "maailman tasa-arvoisimmat" naiset kaipaatte?

        Mites sitten kävisi esim. iloisten seuramatkojen "tyttöporukalla"?

        Miltäs kuulostaisi järjestetyt avioliitot?


      • Skarppaa vähän

        "ei millään pahalla,mutta kyllä olisi paljon suomalais miehillä opittavaa näiltä miehiltä :)"

        Ei millään pahalla, mutta keillä suomalaisilla miehillä olisi opittavaa? Keiltä heillä olisi opittavaa? Mitä opittavaa heillä olisi? Hieman epämääräistä.

        Ymmärrän kyllä, että tuollaiset lauseet kumpuavat huolettomasta stereotypioinnista ja laiskasta ajattelusta. Sinulla on mielessäsi tietty kielteinen stereotypia suomalaisesta miehestä ja tietty myönteinen stereotypia afganistanilaisesta miehestä. Tämä fantasia sitten purkautuu lainatun kaltaisina, löysinä lauseina.


      • pensselitäti

        Jokainen ihminen voi luultavasti oppia jotakin keneltä tahansa. Uskon, että Suomeen muuttaneilla afganistanilaisilla, niin naisilla kuin miehilläkin, olisi suomalaisilta erittäin paljon opittavaa. Siksi heille kustannetaan kotoutumiskursseja yms.
        Afganistanilaisissa miehissä - en toki tunne kaikkia - inhottaa minussa se, että he hakkaavat vaimojaan ja lapsiaan. Ainakin heidän pitäisi oppia meiltä suomalaisilta se, että sellainen ei ole Suomessa luvallista.


      • Älä sympatisoi !

        Kuules ap.Se aitous ja sielujen sympatia sekä kulttuuriero rikkauksineen katoaa siinä vaiheessa kun tulee ensimmäisen kerran korville.Näitä olen NIIN nähnyt ja aina vain mimmit menevät samaan loukkuun kerta toisensa jälkeen.Tuosta ei hyvä seuraa,ei.Pidä käsivarren verran etäisyyttä nyt ja aina,muuten sattuu kuitenkin.Ja sitten itkettää.


      • r3r332r
        Älä sympatisoi ! kirjoitti:

        Kuules ap.Se aitous ja sielujen sympatia sekä kulttuuriero rikkauksineen katoaa siinä vaiheessa kun tulee ensimmäisen kerran korville.Näitä olen NIIN nähnyt ja aina vain mimmit menevät samaan loukkuun kerta toisensa jälkeen.Tuosta ei hyvä seuraa,ei.Pidä käsivarren verran etäisyyttä nyt ja aina,muuten sattuu kuitenkin.Ja sitten itkettää.

        "Se aitous ja sielujen sympatia sekä kulttuuriero rikkauksineen katoaa siinä vaiheessa kun tulee ensimmäisen kerran korville."

        Osuvasti sanottu. Minulla on lähipiiristä samanlaisia kokemuksia. Erilainen
        kulttuuritausta on rikautta niin kauan kuin se muuttuu rasitteeksi. Ei ymmärretä, että ei voida poimia rusinoita pullasta, vaan mukana tulee koko kulttuuripaketti hyvine ja huonoine puolineen. Tietysti aluksi moni on hupsusti sitä mieltä ettei niitä huonoja puolia olekaan. On vain rikkautta.


    • pilkun n......

      nimimerkki "skarppaa vähän" koettaa olla nokkelan kuuloinen vesseli heh

    • mimmi vuan

      onko teillä naiset afgaani miestä ystävänä joka on varattu mies..siis pystyykö he olemaan ystäviä pelkästään vaiks olisivatki varattuja? ei mitään seksuaalista.

    • Anonyymi

      Talepanit on Kapulissa, kohta on afkaani miehiä tarjolla

      • Anonyymi

        Juuri näin, halusit tai et!


    • Anonyymi

      Musliminaisetkin olis halukkaita ja ihania vaimoja eurooppalaisille miehille, mutta mustasukkaiset muslimiukot uhkaa heitä kuolemalla tällaisessa tapauksessa. Eli ompa ihania miehiä, hohhoijaa.

    • Anonyymi

      Muslimi on aina Muslimi jos sinulle on rahaa elättää tätä mieatä ja tämän perhettä niin siitä vain joten ÄLÄ OLLE TYHMÄ!

    • Anonyymi

      Joko allah jyrähti pahemman kerran kun maanjäristys iski. Kannattais elää kunnolla niin allah rauhoittuu. Nainen uutisissa oli kammottava kaapu naaman päällä ei tiedä oliko siellä edes ihminen. Kyllä nainen on tyhmä kun alistuu

    • Anonyymi

      Ei taida löytyä halukkaita maanjäristys alueelle kun terroristit hilluu huh

    • Anonyymi

      Väkivaltaa saat ihanan alun jälkeen.

    • Anonyymi

      En usko että liitto suomalaisen ja afgaanin välillä onnistuu
      Kulttuurierot ovat liian suuret....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe