Entisaikoihin

Hyysääminen maximiss

Entisaikaan kun ei tehnyt töitä, kuoli nälkään. Nykyään kun ei tee työtä, saa rahaa valtiolta.

Nyt voi vain ihmetellä, missä on menty vikaan!

8

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työote ensisijalle

Työnteon malli ja kunnioitus hukattu, työllistämistoimia ja reippautta kiirellä korostettava.

• Hullut hirteen

Vastaukset tekemääsi typerään kysymykseen ovat asiallisia, miksi et ymmärrä hyviä neuvoja?

• Hyysääminen maximiss

Muta kummä ee ossa tehhä solmmuu sihen ninku köyteeen.

• Johtuisikohan siitä että ennen ei ollut tehomaaviljelyä jossa yksi ihminen pystyy nykyisin ruokkimaan yli 5000?

Ennen jouduttiin tekemään paljon työtä yksinkertaisesti siksi että työtä tehtiin konkreettisesti ruokaa saadakseen, yksi ihminen pystyi työllään ruokkimaan noin 3 ihmistä. Ruoka piti hakea maasta, eikä kaupasta niinkuin nykyisin.

Olen jo pitkään halunnut oman läntin maata jolla kasvattaa itselleni kasviksia halvemmalla mitä kauppa myy - jotta voisin tehdä TYÖTÄ jolla RUOKKIA itseni, minä nimenomaan haluan tehdä juuri sitä, kirjaimellisesti.

Mutta maanomistajien, kaavoitusten, puistoistutusten ja muiden vastaavien sekaan nyt vaan ei oikein sovi enää pikkuviljelystä, ja kun lähdin laskeskeleen että mitä vuokrapalsta kasvatettavat tulis maksamaan käytännössä, niin itseasiassa LIDL on vieläkin halvempi vaihtoehto. Niin tehokasta on tehomaanviljely.

Mutta jos sinulle ei henkisesti aukea esim. koneistamisen ja teknistymisen seuraus ihmisten tekemälle työlle niin minä en voi mitään sille että olet tyhmä etkä tajua alkuunkaan millainen maailma on.

Mutta älä huolehdi. Et todellakaan ole yksin. Itseasiassa hyvin harva edelleenkään tajuaa millainen maailma on ja itseasiassa hyvin harva - alle viisi prosenttia ihmisistä - tekee jotain merkityksekästä työtä maailmassa.

Loput ovat turhia, ja oikeastaan heidänkin pitäisi olla työttömiä, koska jos et tee mitään oikeasti hyödyllistä niin ei sinun pitäisi kutsua itseäsi työtätekeväksi.

• Paljonko ihmisen tarvisi nykyään tehdä työtä saavuttaaksen peruselämäntason, olettaen että meidän tarvisi tehdä kaikki ns. itse, mutta apuna olisi nykyinen tuotantotekniikka jota saisi soveltaa kohtuullisessa määrin.

Rakentaisin talon, tiilestä, puusta ja lasista. Tähän menisi pari vuotta.

Käyn jeesaamassa maajussia maanvlijelyssä, saan palkkioni 10 päivän työstä - vuoden sapuskat. (10 päivää, 5000 kertainen hyöty per päivä koneistuksen takia = olisin tehnyt 50000 henkilö-ruokatyöpäivän verran työtä, taisin ansaita porkkanani.)

Vaatteet tuottavat hankaluuksia, suomessa kun ei juurikaan ole kangastuotantoa. Eli niiden eteen täytyisi keksiä jotain oikeeta duunia, no - olen näppärä puuseppä. Sanoisin että jos vietän 2 viikkoa verstaalla vuodessa niin saan tehtyä niin hyvää tavaraa että voin vaihtaa sitä kankaaseen tai vaatteisiin tarpeisiini.

Lasketaas. Kotini tekemiseen meni siis pari vuotta, koska en tee jatkuvasti niin lasketaan vaikka 600 henkilötyöpäivää. Mulla on jäljellä noin 50 vuotta elämää, joten jyvitetään noi loppuelämän vuosille.

Eli.

Rakennan vuodessa 12 päivää kotiani.
        Ansaitsen modenissa systeemissä 10 päivää ruokaani.
        Ansaitsen vaatteita 10 päivän työllä vuodessa.

Tästä saimme yhteensä 32 pävää vuodessa työtä, että saan peruselämäni omalla työlläni, jos resurssit olisivat tasaisesti jaettu ja niitä saisi käyttää hyödykseen.

Miksi minun tarvitsisi tehdä enempää työtä? Johan kannattelen tuossa täysin itse itseni?

... Modeni elämänmeno tarvii kuluttajia, jotta on tarve tuottaa kulutushyödykkeitä ja palveluita. Kuluttaminen vaatii rahaa, joka joko ansaitaan tai saadaan. Paras tapa taata kulutus on jakaa ihmisille vastikkeetonta rahaa, jotta heillä olisi syy tehdä erilaisia palveluita saadakseen rahaa toisiltaan. Tämä siksi että OIKEASTI TÄRKEITÄ TÖITÄ EI JUURIKAAN TARVI TEHDÄ. Koko nykyinen "työelämä" on aivan turhanpäiväisen paskan tuottamista.

Mainostenjakaja? Turha ammatti.
        Mainosten tekijä? Turha ammatti
        Mainosgraafikko? Turha ammatti.
        TV-juontaja? Turha ammatti.
        Bingoemäntä.
        Baarimikko.
        Tietokonekauppais
        Konsultti.
        Koirien shiatsu-hieroja.
        Puhelinhygieenikko.
        Apurahataiteilija
        Hiphop-muusikko

Get the point?

Nuo eivät ole ammatteja, nuo ovat ajan tuhlailua meiltä ja muilta.

• Jo pomppas
        Kukkomies kirjoitti:

Paljonko ihmisen tarvisi nykyään tehdä työtä saavuttaaksen peruselämäntason, olettaen että meidän tarvisi tehdä kaikki ns. itse, mutta apuna olisi nykyinen tuotantotekniikka jota saisi soveltaa kohtuullisessa määrin.

Rakentaisin talon, tiilestä, puusta ja lasista. Tähän menisi pari vuotta.

Käyn jeesaamassa maajussia maanvlijelyssä, saan palkkioni 10 päivän työstä - vuoden sapuskat. (10 päivää, 5000 kertainen hyöty per päivä koneistuksen takia = olisin tehnyt 50000 henkilö-ruokatyöpäivän verran työtä, taisin ansaita porkkanani.)

Vaatteet tuottavat hankaluuksia, suomessa kun ei juurikaan ole kangastuotantoa. Eli niiden eteen täytyisi keksiä jotain oikeeta duunia, no - olen näppärä puuseppä. Sanoisin että jos vietän 2 viikkoa verstaalla vuodessa niin saan tehtyä niin hyvää tavaraa että voin vaihtaa sitä kankaaseen tai vaatteisiin tarpeisiini.

Lasketaas. Kotini tekemiseen meni siis pari vuotta, koska en tee jatkuvasti niin lasketaan vaikka 600 henkilötyöpäivää. Mulla on jäljellä noin 50 vuotta elämää, joten jyvitetään noi loppuelämän vuosille.

Eli.

Rakennan vuodessa 12 päivää kotiani.
        Ansaitsen modenissa systeemissä 10 päivää ruokaani.
        Ansaitsen vaatteita 10 päivän työllä vuodessa.

Tästä saimme yhteensä 32 pävää vuodessa työtä, että saan peruselämäni omalla työlläni, jos resurssit olisivat tasaisesti jaettu ja niitä saisi käyttää hyödykseen.

Miksi minun tarvitsisi tehdä enempää työtä? Johan kannattelen tuossa täysin itse itseni?

... Modeni elämänmeno tarvii kuluttajia, jotta on tarve tuottaa kulutushyödykkeitä ja palveluita. Kuluttaminen vaatii rahaa, joka joko ansaitaan tai saadaan. Paras tapa taata kulutus on jakaa ihmisille vastikkeetonta rahaa, jotta heillä olisi syy tehdä erilaisia palveluita saadakseen rahaa toisiltaan. Tämä siksi että OIKEASTI TÄRKEITÄ TÖITÄ EI JUURIKAAN TARVI TEHDÄ. Koko nykyinen "työelämä" on aivan turhanpäiväisen paskan tuottamista.

Mainostenjakaja? Turha ammatti.
        Mainosten tekijä? Turha ammatti
        Mainosgraafikko? Turha ammatti.
        TV-juontaja? Turha ammatti.
        Bingoemäntä.
        Baarimikko.
        Tietokonekauppais
        Konsultti.
        Koirien shiatsu-hieroja.
        Puhelinhygieenikko.
        Apurahataiteilija
        Hiphop-muusikko

Get the point?

Nuo eivät ole ammatteja, nuo ovat ajan tuhlailua meiltä ja muilta.

Kun sopisit kauppiaan kanssa vaikka hänen auton pesusta, niin saat siitä peruna-, porkkanapussin ja ylipäiväys makkarakyrsän "ihan ite tienattuna". Tule sitten vasta hömsöttelemään toisten hommista, tienuu ammateista ja bisneksistä..

• Jo pomppas kirjoitti:

Kun sopisit kauppiaan kanssa vaikka hänen auton pesusta, niin saat siitä peruna-, porkkanapussin ja ylipäiväys makkarakyrsän "ihan ite tienattuna". Tule sitten vasta hömsöttelemään toisten hommista, tienuu ammateista ja bisneksistä..

Onko autonpesu työnä samanarvoinen kuin yksi porkkanapussi?

Ehei. Se on huomattavasti arvokkaampi.

Miksi väheksyt työn arvoa?

• Tri.Sorbus-Nappo

Kysy äidiltäsi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1239
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe