Pitää kai sitä näin palstallakin julkisesti myöntää, että minulla on hyvin heikko itsetunto naisten suhteen. Vaikka minulle ei muuten elämässä ole koskaan ollut kovinkaan heikko itsetunto, niin olen kuitenkin aina tiedostanut sen että naisten suhteen minulla ei sitä itsetuntoa ole käytännössä lainkaan. Olen tässä nyt kevään ja kesän aikana yrittänyt "parannella" itseäni parisuhde kelpoiseksi ja nyt olisi vuorossa tämä oman itsetunnon parantaminen naisten suhteen sillä minulle on käynyt selväksi että tule ikinä parisuhde kelpoiseksi mieheksi jos en saa kehitettyä parempaa itsetuntoa naisten suhteen. Mutta miten se oikein tehdään? Miten kehittää terve itsetunto vastakkaista sukupuolta kohtaan menemättä kuitenkaan liiallisuuksiin?
Itse olen aina ajatellut (ehkä hieman vanhanaikaisesti) että miehellä tulisi olla hyvä itsetunto, niin elämässä kuin naistenkin suhteen. Näen itseni usein täysin selkärangattomaksi "mieheksi" kun en osaa olla itsevarma ja päättäväinen toimija naisten suhteen ja tämä vain laskee sitä omaa heikkoa itsetuntoani. En ole tarpeeksi aktiivinen ja käytännössä luovutan heti ensimmäisen "ei" sanan jälkeen. Mutta miten minä oikein voisin parantaa tätä omaa itsevarmuuttani naisia kohtaan tulematta kuitenkaan miksikään "yli-itsevarmaksi paskiaiseksi joka kohtelee naisia välinpitämättömästi"?
Mitä mieltä palstan sinkut ovat itsetunnon merkityksestä kun etsitään sitä parisuhdetta, käydään treffeillä ja yritetään aloittaa seurustelua. Kuinka paljon sillä kumppanin itsetunnolla on oikein merkitystä? Onko miehen ja naisen itsetunnolla mitään merkittävää eroa kun ajatellaan treffeillä käymistä? Pitääkö miehen aina olla se päättäväinen ja itsevarmempi osapuoli vai voiko nainenkin omaksua tämän roolin?
Sinkkujen itsetunto-ongelmat ja niiden ratkaiseminen
69
577
Vastaukset
- 3453422
"käytännössä luovutan heti ensimmäisen "ei" sanan jälkeen"
Tässä se on! Ongelmasi ydin. Olet liian tottelevainen.
"Pitääkö miehen aina olla se päättäväinen ja itsevarmempi osapuoli vai voiko nainenkin omaksua tämän roolin?"
Ainakin jomman kumman tulisi olla aktiivinen. Ihan sama onko päättäväisempi mies vai nainen.- jackaroo
---Tässä se on! Ongelmasi ydin. Olet liian tottelevainen.---
Kyllä minä tuon tiedän että olen naisten suhteen liian tottelevainen. Mutta miten minä voisin oikein opetella olemaan tottelemattomampi ilman että minusta kuitenkaan tulisi mitään "ylimielistä sikaa"? - 454634345
jackaroo kirjoitti:
---Tässä se on! Ongelmasi ydin. Olet liian tottelevainen.---
Kyllä minä tuon tiedän että olen naisten suhteen liian tottelevainen. Mutta miten minä voisin oikein opetella olemaan tottelemattomampi ilman että minusta kuitenkaan tulisi mitään "ylimielistä sikaa"?Ratkaisu on helppo! On olemassa ääripäät: liika tottelevaisuus ja "ylimielinen sika" - onneksi niiden väliin sopii paljon!
- lkjfber
454634345 kirjoitti:
Ratkaisu on helppo! On olemassa ääripäät: liika tottelevaisuus ja "ylimielinen sika" - onneksi niiden väliin sopii paljon!
""käytännössä luovutan heti ensimmäisen "ei" sanan jälkeen"
Tässä se on! Ongelmasi ydin. Olet liian tottelevainen."
Onko tämä nyt siis oikeasti vastaus naiselta, vai mieheltä joka uskoo tuntevansa naiset? Siis tämä, että kun nainen sanoo ei, niin sitä ei tarvitse kunnioittaa.
Koska itse siis syyllistyn samaan. En siksi, että minulla olisi huono itsetunto, vaan koska kunnioitan naisen toivetta. - Sieltä jostain
lkjfber kirjoitti:
""käytännössä luovutan heti ensimmäisen "ei" sanan jälkeen"
Tässä se on! Ongelmasi ydin. Olet liian tottelevainen."
Onko tämä nyt siis oikeasti vastaus naiselta, vai mieheltä joka uskoo tuntevansa naiset? Siis tämä, että kun nainen sanoo ei, niin sitä ei tarvitse kunnioittaa.
Koska itse siis syyllistyn samaan. En siksi, että minulla olisi huono itsetunto, vaan koska kunnioitan naisen toivetta.Riippuu siitä, miten nainen sanoo ei. Jos se sanoo vihaisesti, kannattaa lopettaa. Jos hymyillen tai muuten velmun näköisenä, kannattaa ehkä jatkaa vielä.
- hanna.noble
Kyllä se itsetunto on hyvä olla olemassa. Kun tajuaa ettei itse ole arvoton, kestää helpommin pettymyksiäkin.
Huonolla itsetunnolla on ikävä tapa vääristää asioita. Kun ei ole varma itsestään, ei välttämättä pysty ymmärtämään esim. itseen kohdistuneita leikillisiä huomautuksia, vaan käntää ne heti negatiivisiksi, eikä sitä kukaan jaksa kauaa. Kukaan ei myöskään jaksa loputtomiin pönkittää toisen itsetuntoa.
Joskus sitä törmää ihmisiin, jotka kuvittelee hyvän itsetunnon tarkottavan loputonta itsensä kehuskelua ja muiden mollaamista. Raukat ei vaan tajua... - neiti ruiskukka
Mites se heikko itsetunto sinulla tulee esiin naisten kanssa? Minusta riittää kun mies on tyytyväinen itseensä ja uskaltaa reilusti olla oma itsensä. Omaa luonnettaan, olemustaan tai ulkonäköään ei tarvitse anteeksi pyydellä. Jos ei jollekin kelpaa niin sitten ei kelpaa. Miehellä olisi myös hyvä olla omia mielipiteitä asioihin. Sellaiset joka asiaan "aivan sama" toteavat ihmiset ovat vähän rasittavia. Tärkeää on tietty ettei ole sitten yli-itsevarmakaan. Pitää osata joustaakin tarvittaessa ja tehdä kompromisseja. Tuo on tuollaista tasapainottelua kahden ääripään välillä.
"Miten kehittää terve itsetunto vastakkaista sukupuolta kohtaan menemättä kuitenkaan liiallisuuksiin?" Jaa-a.. Ensiksi kannattaisi varmaan opetella luottamaan itseensä ja tykkäämään itsestään. Ajattelemaan, että olet ihan hyvä sellaisenaan jollekin naiselle. Hyväksymään sen, ettet pysty kuitenkaan kaikkia naisia miellyttämään eikä sinun tarvitse siihen pyrkiäkään.- jackaroo
---Mites se heikko itsetunto sinulla tulee esiin naisten kanssa?---
En ole mitenkään aktiivinen toimija naisten suhteen. En uskalla tehdä aloitteita ja todennäköisesti vaikka joku nainen lähestyisikin minua niin en vain osaa ymmärtää sitä miten hän voisi olla kiinnostunut minusta romanttisessa mielessä.
Mutta vaikka onnistuisinkin pääsemään tuon yli, niin minulla on vielä jäljellä se "selkärangattomuus" naisten suhteen. Jos nainen sanoo jotain niin minä hyväksyn sen aina, enkä myöskään uskalla olla mitenkään "määräilevää" tai "omistuksenhaluinen" naista kohtaan.
---Miehellä olisi myös hyvä olla omia mielipiteitä asioihin.---
Kyllä minulla noita mielipiteitä on. Normaali asioista osaan kyllä mielipiteeni (jopa jyrkän sellaisen) ilmaista, mutta jos asia liittyy vaikkapa naisen henkilökohtaisiin asioihin, niin en vain osaa/uskalla ilmaista niitä. Näen asian aina siten ettei minulla ole mitään valtaa puuttua toisen henkilökohtaisiin asioihin, ei vaikka ne koskisivat myös minua itseänikin. - Naiset on elukoita
jackaroo kirjoitti:
En ole mitenkään aktiivinen toimija naisten suhteen. En uskalla tehdä aloitteita ja todennäköisesti vaikka joku nainen lähestyisikin minua niin en vain osaa ymmärtää sitä miten hän voisi olla kiinnostunut minusta romanttisessa mielessä.
Mutta vaikka onnistuisinkin pääsemään tuon yli, niin minulla on vielä jäljellä se "selkärangattomuus" naisten suhteen. Jos nainen sanoo jotain niin minä hyväksyn sen aina, enkä myöskään uskalla olla mitenkään "määräilevää" tai "omistuksenhaluinen" naista kohtaan.
Kyllä minulla noita mielipiteitä on. Normaali asioista osaan kyllä mielipiteeni (jopa jyrkän sellaisen) ilmaista, mutta jos asia liittyy vaikkapa naisen henkilökohtaisiin asioihin, niin en vain osaa/uskalla ilmaista niitä. Näen asian aina siten ettei minulla ole mitään valtaa puuttua toisen henkilökohtaisiin asioihin, ei vaikka ne koskisivat myös minua itseänikin."En ole mitenkään aktiivinen toimija naisten suhteen. "
Tämä on seksuaalinen itsemurha miehelle.
"En uskalla tehdä aloitteita "
Mitä pahaa siinä voi sinulle sattua?
"ja todennäköisesti vaikka joku nainen lähestyisikin minua"
Turha toivo, jos et ole komea niin he eivät lähesty, eivätkä varmaan lähesty siinäkään tapauksessa.
"en vain osaa ymmärtää sitä miten hän voisi olla kiinnostunut minusta romanttisessa mielessä."
Ongelmasi on se että mietit liikaa. Se satutttaa sinua. Lopeta se.
Sitäpaitsi naiset tykkää sellaisista lihasnuija tyyppisistä miehistä joiden aivot on valjastettu vain kolmea asiaa varten: hankkimaan statusta, tienaamaan rahaa ja viihdyttämään naista.
Jos esimerkiksi mies yrittää miettiä parisuhdetta liikaa niin se ongelma naiselle koska se on naisen tehtävä ja antaa miehestä liian naismaisen kuvan sekä vie aikaa pois mieheltä noista kolmesta muusta puuhasta jotka vain hyödyttävät naista.
"Jos nainen sanoo jotain niin minä hyväksyn sen aina, enkä myöskään uskalla olla mitenkään "määräilevää" tai "omistuksenhaluinen" naista kohtaan."
Lopeta heidän laittaminen jalustalle. Parasta on että kaivat heille kuopan ja asetat heidät sinne. Oikeasti, suurin osa naisista on todella todella tyhmiä eikä heillä tulisi olla valtaa sinuun.
"Näen asian aina siten ettei minulla ole mitään valtaa puuttua toisen henkilökohtaisiin asioihin, ei vaikka ne koskisivat myös minua itseänikin. "
Sanotko äidillesi koskaan vastaan? opettele. - neiti ruiskukka
jackaroo kirjoitti:
Kyllä minulla noita mielipiteitä on. Normaali asioista osaan kyllä mielipiteeni (jopa jyrkän sellaisen) ilmaista, mutta jos asia liittyy vaikkapa naisen henkilökohtaisiin asioihin, niin en vain osaa/uskalla ilmaista niitä. Näen asian aina siten ettei minulla ole mitään valtaa puuttua toisen henkilökohtaisiin asioihin, ei vaikka ne koskisivat myös minua itseänikin."En ole mitenkään aktiivinen toimija naisten suhteen. En uskalla tehdä aloitteita ja todennäköisesti vaikka joku nainen lähestyisikin minua niin en vain osaa ymmärtää sitä miten hän voisi olla kiinnostunut minusta romanttisessa mielessä."
Tässä auttaisi juuri tuo, että opettelee pitämään itsestään juuri sellaisena kuin on. Yleensä tuo näkyy myös ulospäin jos on tyytyväinen itseensä, ja silloin on myös helpommin lähestyttävän oloinen.
"Näen asian aina siten ettei minulla ole mitään valtaa puuttua toisen henkilökohtaisiin asioihin, ei vaikka ne koskisivat myös minua itseänikin."
Niin no toisen henkilökohtaisiin asioihin ei ehkä liikaa kannata puuttuakaan. Mutta voihan sitä varovasti ilmaista mielipiteensä johonkin asiaan, ja sanoa miten ehkä itse tekisi ja toimisi vastaavassa tilanteessa, mutta todeta sitten että hän tekee kuitenkin itse omat ratkaisunsa. Parisuhteessa jotain yhteisiä päätöksiä tehtäessä molemmilla on tietysti sananvaltaa. Ja jos kovin eri mieltä asioista ollaan, niin molempien olisi hyvä osata välillä joustaa, jotta päästäisiin jonkinlaiseen kompromissiin. - -liljankukka-
Naiset on elukoita kirjoitti:
"En ole mitenkään aktiivinen toimija naisten suhteen. "
Tämä on seksuaalinen itsemurha miehelle.
"En uskalla tehdä aloitteita "
Mitä pahaa siinä voi sinulle sattua?
"ja todennäköisesti vaikka joku nainen lähestyisikin minua"
Turha toivo, jos et ole komea niin he eivät lähesty, eivätkä varmaan lähesty siinäkään tapauksessa.
"en vain osaa ymmärtää sitä miten hän voisi olla kiinnostunut minusta romanttisessa mielessä."
Ongelmasi on se että mietit liikaa. Se satutttaa sinua. Lopeta se.
Sitäpaitsi naiset tykkää sellaisista lihasnuija tyyppisistä miehistä joiden aivot on valjastettu vain kolmea asiaa varten: hankkimaan statusta, tienaamaan rahaa ja viihdyttämään naista.
Jos esimerkiksi mies yrittää miettiä parisuhdetta liikaa niin se ongelma naiselle koska se on naisen tehtävä ja antaa miehestä liian naismaisen kuvan sekä vie aikaa pois mieheltä noista kolmesta muusta puuhasta jotka vain hyödyttävät naista.
"Jos nainen sanoo jotain niin minä hyväksyn sen aina, enkä myöskään uskalla olla mitenkään "määräilevää" tai "omistuksenhaluinen" naista kohtaan."
Lopeta heidän laittaminen jalustalle. Parasta on että kaivat heille kuopan ja asetat heidät sinne. Oikeasti, suurin osa naisista on todella todella tyhmiä eikä heillä tulisi olla valtaa sinuun.
"Näen asian aina siten ettei minulla ole mitään valtaa puuttua toisen henkilökohtaisiin asioihin, ei vaikka ne koskisivat myös minua itseänikin. "
Sanotko äidillesi koskaan vastaan? opettele.Tyypillistä ääripääajattelua. Jack on hiukan liiankin kunnioittava ja sinun neuvoillasi hänestä tulisi juurikin sellainen toisen ääripään ylimielinen sika.
Ei naisia jalustalle, sen allekirjoitan, mutta ei mihinkään kuoppaankaan. Suhtautuminen samanvertaisena on kultainen keskitie.
Neljä ensimmäistä kohtaa kirjoittamassasi ovat asiaa ja joista olen samaa mieltä kanssasi. Loppuosa menikin sitten aivan överiksi ja oli täyttä soopaa. - Naiset on elukoita
-liljankukka- kirjoitti:
Tyypillistä ääripääajattelua. Jack on hiukan liiankin kunnioittava ja sinun neuvoillasi hänestä tulisi juurikin sellainen toisen ääripään ylimielinen sika.
Ei naisia jalustalle, sen allekirjoitan, mutta ei mihinkään kuoppaankaan. Suhtautuminen samanvertaisena on kultainen keskitie.
Neljä ensimmäistä kohtaa kirjoittamassasi ovat asiaa ja joista olen samaa mieltä kanssasi. Loppuosa menikin sitten aivan överiksi ja oli täyttä soopaa.Ei tämä ole mitään "ääripää" ajattelua vaan tosiasioita.
Miehen ei kannatta kunnioittaa naisia siinä vaiheessa kun hän naista etsii. Hänestä tulee aivan turha kynnysmaton yms. Työelämässä yms. naisia voikin kunnioittaa heidän työroolinsa vuoksi mutta että naaraita tulisi uroksen kunnioittaa :D älä naurata.
Enkä usko että Jackista tulee ääripään ylimielinen sika. Ainoastaan ehkä silloin kun hän tavoittelee naista ja silloin hän todennäköisemmin saavuttaakin tavoitteensa kun osaa suhtautua naisiin OIKEIN.
"Suhtautuminen samanvertaisena on kultainen keskitie."
Jos meidän poikamme Jack haluaa paljon naispuolisia KAVEREITA niin tuo on loistava tie siihen.
"Loppuosa menikin sitten aivan överiksi ja oli täyttä soopaa. "
Ymmärrän, koska naisena et voi myöntää totuutta millaiset miehet sinuun oikeasti vetoavat.
Omalla kohdalla on riittävästi kokemusta vaikken ihan mikään Jack koskaan ole ollutkaan. Kun lopetin naisten kunnioittamisen ja kaivoin heille kuopan niin jostakin syystä piparitaikina alkoi kohota paljon paremmin kuin aiemmin. neiti ruiskukka kirjoitti:
"En ole mitenkään aktiivinen toimija naisten suhteen. En uskalla tehdä aloitteita ja todennäköisesti vaikka joku nainen lähestyisikin minua niin en vain osaa ymmärtää sitä miten hän voisi olla kiinnostunut minusta romanttisessa mielessä."
Tässä auttaisi juuri tuo, että opettelee pitämään itsestään juuri sellaisena kuin on. Yleensä tuo näkyy myös ulospäin jos on tyytyväinen itseensä, ja silloin on myös helpommin lähestyttävän oloinen.
"Näen asian aina siten ettei minulla ole mitään valtaa puuttua toisen henkilökohtaisiin asioihin, ei vaikka ne koskisivat myös minua itseänikin."
Niin no toisen henkilökohtaisiin asioihin ei ehkä liikaa kannata puuttuakaan. Mutta voihan sitä varovasti ilmaista mielipiteensä johonkin asiaan, ja sanoa miten ehkä itse tekisi ja toimisi vastaavassa tilanteessa, mutta todeta sitten että hän tekee kuitenkin itse omat ratkaisunsa. Parisuhteessa jotain yhteisiä päätöksiä tehtäessä molemmilla on tietysti sananvaltaa. Ja jos kovin eri mieltä asioista ollaan, niin molempien olisi hyvä osata välillä joustaa, jotta päästäisiin jonkinlaiseen kompromissiin."Tässä auttaisi juuri tuo, että opettelee pitämään itsestään juuri sellaisena kuin on. Yleensä tuo näkyy myös ulospäin jos on tyytyväinen itseensä, ja silloin on myös helpommin lähestyttävän oloinen."
Miehen ei tosiaankaan kannata odottaa että nainen lähestyisi. Ainoa vaihtoehto on lähestyä itse naisia.- Naiset on elukoita
wlfwd kirjoitti:
"Tässä auttaisi juuri tuo, että opettelee pitämään itsestään juuri sellaisena kuin on. Yleensä tuo näkyy myös ulospäin jos on tyytyväinen itseensä, ja silloin on myös helpommin lähestyttävän oloinen."
Miehen ei tosiaankaan kannata odottaa että nainen lähestyisi. Ainoa vaihtoehto on lähestyä itse naisia.Ei todellakaan kannata odottaa. Naiset eivät usein tule lähimainkaan puoliväliin vastaan edes miestä näissä asioissa puhumattakaan että tekisivät itse aloitetta.
Itsestä toki kannataa pitää sellaisena kuin on, mutta sitä ei pidä sekoittaa siihen että naiset pitävät tuosta "minästäsi".
Se tunne siitä miehellä ettei naisille kelpaa voi olla ihan todellinen tilanne ettei naisille kelpaa. Miehen ominaisuudet eli mainitsemani viettelytaidot, panettava olemus ja status eivät ole riittäviä.
Mieskin usein tunnistaa oman tilanteensa ja tajuaa että mahikset ovat vähäiset. Osa ehkä osaa feikata että he omaavat jotain mitä nainen haluaa mutta moni tuntee joko tietynlaista alemmuutta ei suhteessa naiseen välttämättä mutta suhteessa muihin miehiin joka tietenkään ei toimi koska niiden miesten joukostahan nainen valitsee.
Omana itsenä oleminen jos se tarkoittaa nössöä miestä joka ei ole statukseltaan kovin kummoinen, ei ulkoisesti panettava ja viettelytaidoiltaan vähäinen ei kannata olla jos naista haluaa.
Tuo ei tietysti tarkoita sitä etteikö itseään pitäisi arvostaa "omana itsenään". Se ei vain merkitse mitään naisten mielessä.
Naiselle tärkeintä on miehen ulosanti, käyttö- ja hyötyarvo jotka tuottavat naiselle tunteita eri muodoissa. Ei se mitä sisäisesti on "omana itsenään." - jackaroo
-liljankukka- kirjoitti:
Tyypillistä ääripääajattelua. Jack on hiukan liiankin kunnioittava ja sinun neuvoillasi hänestä tulisi juurikin sellainen toisen ääripään ylimielinen sika.
Neljä ensimmäistä kohtaa kirjoittamassasi ovat asiaa ja joista olen samaa mieltä kanssasi. Loppuosa menikin sitten aivan överiksi ja oli täyttä soopaa.---Ei naisia jalustalle, sen allekirjoitan, mutta ei mihinkään kuoppaankaan. Suhtautuminen samanvertaisena on kultainen keskitie.---
Tuota kultaista keskitietä minä olenkin tässä asiassa etsimässä, mutta sen löytäminen tuntuu hyvin vaikealta kun minulla ei oikeastaan ole mitään vertailu pohjaa asian suhteen. Ja koska en oikein tiedä mitä olen tekemässä niin minusta tulee sitten ylianalysoiva ja liian varovainen kaikessa mitä teen eikä homma sitten etene kovinkaan sujuvasti. - Sieltä jostain
-liljankukka- kirjoitti:
Neljä ensimmäistä kohtaa kirjoittamassasi ovat asiaa ja joista olen samaa mieltä kanssasi. Loppuosa menikin sitten aivan överiksi ja oli täyttä soopaa.Parempi erehtyä sikamaisuuden puolelle, kuin olla ylikunnioittava. Sitten kun huomaa, missä normaalit rajat ovat, voi pysytellä siellä sopivalla alueella sika - puudeli -asteikolla.
- 7+10=?
Sieltä jostain kirjoitti:
Parempi erehtyä sikamaisuuden puolelle, kuin olla ylikunnioittava. Sitten kun huomaa, missä normaalit rajat ovat, voi pysytellä siellä sopivalla alueella sika - puudeli -asteikolla.
"Parempi erehtyä sikamaisuuden puolelle, kuin olla ylikunnioittava. Sitten kun huomaa, missä normaalit rajat ovat, voi pysytellä siellä sopivalla alueella sika - puudeli -asteikolla."
Komppaan tuota. Naisten kanssa on parempi olla liian tyrkky ja päällekäyvä kuin passiivinen tai liiaksi toista kunnioittava. Ei sitä kuitenkaan mikään sika tarvitse olla, mutta miehen on helpompi osoittaa kiinnostustaan naista kohtaan olemalla vähän "sikamainen".
- Naiset on elukoita
"Hyvällä itsetunnolla" et saa parisuhdetta tai naista.
Oman arvon tunnolla kestät paremmin pakkeja sekä naisten huonoa käytöstä ottamatta sitä itseesi ja etsimättä aina vikaa itsestäsi.
Todellisuduessa tämä "hyvä itsetunto" tai "itsevarmuus" mitä naiset hakevat ovat VIETTELYTAIDOT tai sitten se luonnollinen PANETTAVA OLEMUS.
Loput on pelkkää naisten räkimistä niiden miesten joita he eivät seksuaalisesti päälle. Nämä miehet alkavat sitten epäillä itseään ja kuvitella että vika tosissaan on heissä kun he eivät naista saa sinällään. Tähän sitten lisätään loputon syyllistäminen ja tämän miehen hyväntahtoisuus ja lievä naiivisuus niin hän kuvittelee että parantamalla itsetuntoaan, itsevarmuuttaan ja itseluottamusta löytyy nainen.
Miehellä voi olla sairaan hyvä itsetunto, rautainen itsevarmuus ja maailman paras itseluottamus muttei hän naista saa jollei hallitse naisen kanssa toimimista tavalla joka naisen viettelee sekä sitä tukevaa ulkoista antia eli panettavaa olemusta.
Tähän tietysti joku nainen sanoo että "no pitäähän miehellä tunneälyä olla" tai jotain vastaavaa joiden tarkoitus on vain ohjata se keskustelu pois siitä aiheesta mitä NAINEN OIKESTI HALUAA JA ETSII.
Usein noita viettelytaitoja ei kuitenkaan testata muuten kuin kokemalla ja senhän takia kokematon mies joka vielä epäiele omia kykyjään (johon on aihettakin) ei varmasti naisille kelpaa.
Lähtökohtaisesti lähtisin siitä että unohdat huolet ja murheet sekä annat vain mennä. Ajan kanssa ehkä opit mikä toimii ja mikä ei sekä millaiset naiset sinusta kiinnostuu tai ei kiinnostu.
Todennäköisesti se määrä naisia voi olla jo luontaisesti hyvin pieni esimerkiksi ulkomuotosi perusteella.
Mutta älä kuvittele että sitä millään itsetunnoilla parannat tai että se sinällään ratkaisisi mitään ongelmaa ellei se ole ainut ongelmasi eli olet joku pelokas hiiri.
Omanarvontunnolla eli tajuamalla olevasi yksinäsi omassa kehossasi ja siltä osin ainutlaatuinen niin voit lähteä mitä tahansa elämän haastetta kohti, mutta älä kuvittele että sillä naista saa.
Se vaatti VIETTELYTAITOA ja PANETTAVAA OLEMUSTA. - mettis..
Edellisten naisten (hyviin) kommentteihin lisäten; monet ihmiset ovat itseään kohtaan liian armottomia. jos voi olla sitä muille, miksei itselleen?
Toki jos jotakuta katselee 24/7 koko elinikänsä, se on tavallaan ymmärrettävää. Mutta se on myös muistettava.
Ainoa todellinen ongelma huonossa itsetunnossa on nähdäkseni se, että silloin antaa vääränlaisia -täysin päinvastaisia- signaaleja, jolloin toinen ymmärtää helposti väärin, ja kuvittelee, ettei sinulla kiinnostusta ole. Juuri tästä syystä "pelimiehet" korjaavat potin. Pieni asia, iso vaikutus.- jackaroo
---Ainoa todellinen ongelma huonossa itsetunnossa on nähdäkseni se, että silloin antaa vääränlaisia -täysin päinvastaisia- signaaleja---
Juurikin näin. Heikon itsetunnon ansiosta en oikein osaa tai edes uskalla ilmaista sitä omaa kiinnostustani, joten nainen voi helposti tulkita käyttäytymiseni siten etten ole kiinnostunut vaikka todellisuus on ihan toinen. - mettis..
Tarkoitukseni oli tietenkin sanoa, että jos voi olla "armollinen" muita kohtaan, miksei itseään.
Hups.
- uteliasuuni
Viettelytaito ja panettava olemus... haetteko parisuhdetta vai kertakäyttönaista?
- Naiset on elukoita
Tässä se SUURIN SALAISUUS.
Miehille noilla on merkitystä. Naiselle EI OLE.
He etsivät lopulta samaa asiaa kun he etsivät parisuhdetta tai kertakäyttömiestä.
Koska muuten naisen tunteet eivät herää ja "eihän pelkkiä kavereita voi olla".
Siihen tarvitaan ne viettelytaidot ja panettava olemus. Miehellä voi olla vaikka maailman surkein itsetunto eikä naiselle ole sillä mitään väliä jos hän osaa vietellä naisen tai on vain tarpeeksi panettava.
On ikävää kun joku sanoo tuon ääneen eikö totta? - Naiset on elukoita
Naiset on elukoita kirjoitti:
Tässä se SUURIN SALAISUUS.
Miehille noilla on merkitystä. Naiselle EI OLE.
He etsivät lopulta samaa asiaa kun he etsivät parisuhdetta tai kertakäyttömiestä.
Koska muuten naisen tunteet eivät herää ja "eihän pelkkiä kavereita voi olla".
Siihen tarvitaan ne viettelytaidot ja panettava olemus. Miehellä voi olla vaikka maailman surkein itsetunto eikä naiselle ole sillä mitään väliä jos hän osaa vietellä naisen tai on vain tarpeeksi panettava.
On ikävää kun joku sanoo tuon ääneen eikö totta?Miehille siis on eroa etsitäänkö panosuhdetta vai parisuhdetta.
Naisille se on sama asia, mutta koska miehet joita he valitsevat panosuhteisiin ei yleensä jää paikoilleen parisuhteeseen niin he joutuvat vähentämään odotuksiaan miehen viettelytaitojen ja panettavan olemuksen suhteen.
Mutta silti ne odotukset ovat olemassa.
- alea_iacta_essi
Olen siitä omituinen tapaus, että minulla on sekä tosi hyvä itsetunto että aivan surkea ja olematon itsetunto. En tajua itsekään, miten se on mahdollista, mutta niin on. Miesten suhteen itsetuntoni on olematon, olen helposti perääntyvä (tai valmiiksi perääntynyt) vähän kuin Jackaroo, mutta en niinkään liian tottelevaisuuden takia, vaan koska on hyvin kyseenalaista voisiko joku mies pitää minusta millään tavalla.
Liika tottelevaisuus saa voimansa kai syyllisyydentunteesta? Olettaisin köökipsykologisesti niin.- Kesäbailaamaan
Olisit mennyt Lordin ja eATMe:n kanssa keskikaljoille!
- jackaroo
Kyllä minäkin usein pohdin sitä että miksi ihmeessä kukaan nainen voisi edes pitää minusta kun tuntuu siltä että maailma on täynnä parempiakin miehiä. Mutta en minä kuitenkaan aio jäädä parin palstan häirikön kaltaiseksi valittajaksi, vaan yritän muuttaa itseäni siihen suuntaan että joku nainen voisi ihan oikeastikin olla minusta kiinnostunut.
- leeatuulia
Täällä on jo nyt tullu nii paljo hyvii vastauksii, et en tiijä osaanko jotain järkevää tähän vielä heittää :) Ihan vaikka se, että ketju on kiva ja miusta on jo aika kunnioitettavaa, että oot "parannellu" ittees tässä vuuen mittaan niiku kerroit. Siis että teet oikeesti jotain asialle, joka on vaivannu siuta.
Tuohon, että miten kehitetään terve itsetunto vastakkaista sukupuolta kohtaan, ni tuli vaan mieleen, että ehkä se kehittyykin osaks vasta sitten, ku tapailet sitä naista. Mikä tietyst on vähän hankalaa, koska pitäshän sitä olla jo ennen ku kykenee mitään suhteen alotusta miettimään :) Mutta siis, miulla on nykysin jo melko hyvä itsetunto ja jopa jos seurusteluasioita miettis. Mut kuitenkin aattelen, et miten muka joku vois tykätä miusta oikeesti tai jaksaa katella pitempään. Ja oon aatellu, et ehkä pääsen noista ajatuksista eroon vasta siinä vaiheessa, ku oikeesti huomaan, että joku tykkää ja jaksaa. Jos nyt sellanen ihme joskus vielä tapahtuu :)
Tuolla en muuten kauheesti välittänyt yhestä viestistä, mut lause "lopeta heidän laittaminen jalustalle" jäi mieleen. Voisko olla apuu, jos koittasit aatella, että tuo nainen on ihan samanlainen ja -arvonen ihminen ku mieki, ollaan yhtä hyvii ja arvokkaita, eikä tässä oo mitään pelkäämistä / hävettävää yms? Siis että koittasit aatella, et samanlaisii kulkijoita tässä ollaa molemmat, vaikka oisitko hullun ihastunu siihen? Vaikeempi tietty varmaan toteuttaa :) Haen tässä varmaan vähän samaa ku tuolla jotkut aikasemmi, et pitäs pitää itteesä hyvänä ja kivana ihmisenä, ni sit on helpompi ehkä lähestyy muitaki.
Sitten sanoisin vielä, et ei miusta miehellä tarttee olla mikään über-ittetunto, että vois alkaa tapailla ja muuta. Koha nyt tulee toimeen ittesä ja maailman kanssa, omaa mielipiteitä ja aattelee itte. Ei tarttee olla siinä mitenkää yksin ohjaamassa laivaa eteenpäin, et kyllä miusta nainenki voi olla ns. vievämpi osapuoli. Huh, tästä tais tulla aika pitkä.. Joskus vaa kynä karkaa :)- Naiset ovat elukoita
"Ei tarttee olla siinä mitenkää yksin ohjaamassa laivaa eteenpäin, et kyllä miusta nainenki voi olla ns. vievämpi osapuoli. "
Tässä on kaksi mahdollisuutta jos näin on:
1) Mies ei löydä ketään koska ei osaa ohjata laivaa ja ottaa sitä kapteenin roolia joka naista kiihottaa
2) Miehen omii joku rasitttava nainen joka tekee miehestä sukkaparin jonka vetää jalkaansa silloinkun huvittaa
Mitään välimuotoja jossa nainen osaisi oikeasti miettiä omaa aktiviisuuttaan miehen suuntaan ja omaa rooliaan suhteessa ei kannata odottaa, he ovat harvassa ja serauksena on vain sydänsuruja sekä sekeavia suhteita kun naisten tunneäly ja parisuhdetaidot eivät riitä ymmärtämään että naisenkin pitää joskus olla aktiivinen.
Asiasta puhuminen tai sen kirjoittaminen on tänne sitten eri asia kuin miten nainen oikeasti toimii niissä tilanteissa miehen kanssa. Nainen olettaa aina että mies toimii eikä naisella riitä empatiaa miehen passiivisuudelle - jackaroo
---Tuohon, että miten kehitetään terve itsetunto vastakkaista sukupuolta kohtaan, ni tuli vaan mieleen, että ehkä se kehittyykin osaks vasta sitten, ku tapailet sitä naista. Mikä tietyst on vähän hankalaa, koska pitäshän sitä olla jo ennen ku kykenee mitään suhteen alotusta miettimään :)---
Heh, olen törmännyt tuohon samaan ongelmaan oman alani töitä etsiessäni. Jokaiseen paikkaan olipa se sitten kuinka vaatimaton tahansa vaaditaan sitä aiempaa työkokemusta, mutta tuota työkokemusta saa vain jos onnistuu saamaan niitä töitä. - leeatuulia
jackaroo kirjoitti:
---Tuohon, että miten kehitetään terve itsetunto vastakkaista sukupuolta kohtaan, ni tuli vaan mieleen, että ehkä se kehittyykin osaks vasta sitten, ku tapailet sitä naista. Mikä tietyst on vähän hankalaa, koska pitäshän sitä olla jo ennen ku kykenee mitään suhteen alotusta miettimään :)---
Heh, olen törmännyt tuohon samaan ongelmaan oman alani töitä etsiessäni. Jokaiseen paikkaan olipa se sitten kuinka vaatimaton tahansa vaaditaan sitä aiempaa työkokemusta, mutta tuota työkokemusta saa vain jos onnistuu saamaan niitä töitä.Joo, pätee kyllä työmarkkinoihinki :) Oon aina ihmetelly sitä mite sitä voi olla se 25-vuotias, jolla on korkeekoulututkinto ja työkokemusta alalta 5-10 vuotta.. :D
- jackaroo
leeatuulia kirjoitti:
Joo, pätee kyllä työmarkkinoihinki :) Oon aina ihmetelly sitä mite sitä voi olla se 25-vuotias, jolla on korkeekoulututkinto ja työkokemusta alalta 5-10 vuotta.. :D
Olen tavannut 23 vuotiaan ekonomin jolla oli 7 vuotta oman alan työkokemusta, korkeakoulututkinto, parisuhde ja missin ulkonäkö. Joten kyllä kai niitä on olemassa, mutta ei kyllä kovinkaan montaa.
- leeatuulia
jackaroo kirjoitti:
Olen tavannut 23 vuotiaan ekonomin jolla oli 7 vuotta oman alan työkokemusta, korkeakoulututkinto, parisuhde ja missin ulkonäkö. Joten kyllä kai niitä on olemassa, mutta ei kyllä kovinkaan montaa.
Oi hyvä luoja, oisit vaa jättäny tuon kertomatta.. :) Nyt on pikkasen sellanen olo, et eipä tässä oo tullu saatuu elämässää mitään aikaan.. Pitäneen siis jättää tuo kyseinen vitsi pois käytöstä, kerran joku siihenkin pystyy :) Iha nyt asiasta kukkaruukkuu, mut toisaalta oon aika "kateellinen" ihmisille, jotka on noin varmoja siitä mitä ne haluaa tehä. Itte ku tuntuu olevan vielä oma ala ihan hakusessa, vaikka kaikenlaista on jo takanaki..
- jackaroo
leeatuulia kirjoitti:
Oi hyvä luoja, oisit vaa jättäny tuon kertomatta.. :) Nyt on pikkasen sellanen olo, et eipä tässä oo tullu saatuu elämässää mitään aikaan.. Pitäneen siis jättää tuo kyseinen vitsi pois käytöstä, kerran joku siihenkin pystyy :) Iha nyt asiasta kukkaruukkuu, mut toisaalta oon aika "kateellinen" ihmisille, jotka on noin varmoja siitä mitä ne haluaa tehä. Itte ku tuntuu olevan vielä oma ala ihan hakusessa, vaikka kaikenlaista on jo takanaki..
---Nyt on pikkasen sellanen olo, et eipä tässä oo tullu saatuu elämässää mitään aikaan---
Niinhän se oli aikoinaan itselläkin kun tuo nainen oli aloittanut opinnot vuotta minua myöhemmin ja valmistui jo useampi vuosi sitten. Kyllä siinä itsekin tuli kyseistä tapausta ihmeteltyä melko pitkään kun oma elämä tuntui vain seisovan paikallaan.
- notfair
Entä sitten ku kyse onkin naisesta, jolla on TODELLA HUONO itsetunto? Jälleen tänään keskusteltiin ko. aiheesta kaverin kanssa..sitä on itselleen niin armoton kaiken suhteen sen takia ja uskon, että se näkyy jo epätoivona muille..
Sitä tekee kaikkensa, että saisi edes jonkinlaista hyväksyntää tai huomiota. (Enkä tarkoita samanlaista huomionhakuisuutta/kerjäämistä kuin Tuksulla, mutta ymmärrätte pointin!) "Mitä jos laihduttasin vielä sen 5 kiloa?" "Jos söisinkin tänään vaan maitorahkaa ja salaatin? Ehkä sitten kelpaisin jollekkin?" Armotonta itsensä ruoskintaa joka ikinen ilta..
Jospa sen ongelma onkin se MITÄTÖN itsetunto, kuin ne kilot etc.?
Naiset (ja miksei myös miehetkin)! Millä olette päässeet tästä pirusta eroon? Elämän laatu on kärsinyt jo aikalailla, vain ja ainostaan sen takia, että tuntee itsensä täysin arvottomaksi ja turhaksi..
Ja ne " TREENIÄ HORO TREENIÄ"-kommentit voi jättää suosiolla pois, kiitos!- Naiset on elukoita
Treeniä, treeniä.
- Naiset on elukoita
Toiselle sukupuolelle voit hyvinkin olla turha ja arvoton.
Se on vain tosiasia joka kannattaa myöntää itselleen ja sitä kautta tajuta oma tilanne.
Mutta sen ei tulisi poistaa oma omanarvontuntoasi ja määritellä omaa arvoasi sen vastakkaisen sukupuolen mielipiteiden kautta.
Hehän voivat olla väärässä ja ovatkin jos ajattelevat sinua turhana. - jackaroo
---Entä sitten ku kyse onkin naisesta, jolla on TODELLA HUONO itsetunto? Jälleen tänään keskusteltiin ko. aiheesta kaverin kanssa..sitä on itselleen niin armoton kaiken suhteen sen takia ja uskon, että se näkyy jo epätoivona muille..---
Itse ainakin suhtautuisin naisen heikkoon itsetuntoon melko ymmärtäväisesti. Se miten tuo heikko itsetunto sitten oikein ilmenee on kuitenkin merkittävä tekijä tässä. Jos heikko itsetunto aiheuttaa sen että toinen ei vaikkapa edes yritä tehdä mitään tärkeää asiaa koska ei usko siinä kuitenkaan onnistuvansa. Täydellistä luovuttamista ja elämässä passivoitumista minun on hyvin vaikeaa ymmärtää.
Ei ole tavismiehillä helppoa. Huomiota, flirttiä, rohkaisua tai pidempiä katseitakaan ei naisilta saa käytännössä ikinä, mutta jostain vain olisi ammennettava itsetunto naisten iskemiseen ja aktiiviseen tilanteen eteenpäin viemiseen. Pakkeja tietysti tulee ensin sata, mutta kyllähän MIEHEN on ne kestettävä.
Mutta eihän tosiMIES voi rakentaa itsetuntoaan pelkästään naisilta saamansa huomion varaan!? -Kysyy nyt peruspirjo, joka saa kaupungilla kevyessä kesämekossa kulkiessaan vartissa enemmän huomiota kuin keskivertokeijo koko elämänsä aikana. Ja ennenkuin tähän kukaan tarttuu, niin tottahan Keijokin saisi kesämekossaan huomiota osakseen, mutta ei toivotunlaista. Ja tässähän tullaan taas siihen, että pellen roolikin vaatii vahvaa itsetuntoa, muuten seurauksena on pelkkää myötähäpeää...
Ei tämä tajunnanvirta etene mihinkään. Nukkumaanmenoaika.- niinkaisitten0978765
Mä luin tuolta, kun olit kirjoittanut jotensakin, että "en ymmärrä mitä ihastuttavaa romanttisessa mielessä hän voisi minussa nähdä" ja siis, siinä se ehkä onkin. Et usko, että sinua voisi rakastaa... Mutta miksi ei voisi?
Olet liian ankara itsellesi. Ei kukaan ole ihastuksensa edessä varma itsestään, osa vaan esittää vähän paremmin. Koska kuten olet huomannut, sitä jännittää asioita, mitkä merkkaa jotain. Riskejä on, eikä kukaan halua epäonnistua, mutta kaikilla meillä on samat pelot jne. miksei sinulla saisi olla?
Suoremmaksi voit silti opetella. Siis kysyä vaan ulos. Kahville, minne vaan, elokuviin, kävelylle, kunhan vaan kysyt. Et sä siihen kuole, vaikka pettyisitkin. Eikä sun tarvitse päättää mitä se toinen sussa näkee, kai se päättää sen itse. Päätä sinä se, mitä itse näät siinä toisessa. Jos sä aina lynttäät itsesi jo etukäteen, niin miten siitä voisi tulla mitään?
Miehen ei tarvitse aina olla päättäväisempi, tiedän vaikka kuinka paljon aloitteen tehneitä naisia, mutta miksi jättää asiat toisen käsiin, sattuman varaan? Kyllä ne naisetkin on rukkaisia saaneet, mutta kysyneet, koska eivät ole halunneet päästää tilaisuutta käsistään! Koska asia on ollut tärkeämpi kun mahdollinen tappio siinä. Mieti sitä.
Naiset ovat vain ihmisiä. Kaikilla meillä on tunteet, taakkamme, sairautemme, riskimme, epäonnistumisemme. KUKAAN ei ole täydellinen. Joku voi luulla olevansa, mutta sellaista ihmistä sinä tuskin haluat, ne eivät ole kivoja tyyppejä ne. Jotenkin nostat muut onnistuneemmaksi ja naiset paremmiksi, koska tunnet alemmuutta eli huonoa itsetuntoa, mutta miksi? Me kaikki, menestyneet, tavikset, kauniit ja rumat, naiset ja miehet, elämme: syömme, juomme, käymme pissalla ja kakalla, teemme töitä tai elätämme itsemme jollain. Me etsimme ystäviä ja rakkautta, toivomme että meitä joku rakastaisi. Ihmisen perustarpeita on kaksi: tulla rakastetuksi ja hyväksytyksi omana itsenään. Kaikilla, sillä kovalla jätkällä, narkkarilla, rikkaalla porholla, menestyjällä, taviksella jne.
Joku on kerran tiivistänyt ihmisyyden hyvin: jos emme saa rakkautta, haluamme edes tulla hyväksytyksi. Jos emme tule hyväksytyiksikään, haluamme että meitä inhotaan tai edes pelätään. Jos kukaan ei edes pelkää meitä, haluamme että meitä edes vihataan.
Ihminen siis kaipaa reaktioita, kanssakäymistä, kontaktia, edes jollain tavalla ja jollain hinnalla. Tässä on miettimistä myös niille, jotka helposti tuomitsee ja pesee kätensä kaikesta. Tässä myös perussyy tämän palstan lutkittelulle, ja huomaatte että teoria on paikkansa pitävä, ja ihmiset reagoivat juurikin näin.
Mieti millaisia aloitteita sinä itse toivoisit. Millaisia naisia oikeasti katselet. Mitä sinä näät heissä ja ihailemissasi ihmisissä (=sen mitä koet että sinulta puuttuu). Ja sitten vaan toimintaan.- Naiset on elukoita
"Naiset ovat vain ihmisiä. "
"ihminen" on huono termi. Ei monimutkaisteta naisia. Naiset ovat elukoita. Hyvin yksinkertaisia varsinkin kun kyse on parisuhteista. He tekevät vain asioista vaikeita kun "tunteilevat" vaikka motiivina niille on aina sama panetus jota he eivät tulkitse oikein.
"Tässä on miettimistä myös niille, jotka helposti tuomitsee ja pesee kätensä kaikesta. Tässä myös perussyy tämän palstan lutkittelulle, ja huomaatte että teoria on paikkansa pitävä, ja ihmiset reagoivat juurikin näin. "
Roskaa.
On olematta myös autuas välinpitämättömyys. Kannattaa opetella. - bwgweg
"Mieti millaisia aloitteita sinä itse toivoisit"
Oikeasti tuo on yksi neuvo, jota en tahtoisi enää koskaan kuulla yhdenkään naisen suusta. Todellako kuvittelette että naisiin toimii sama lähestymistapa kuin miehiin? Vain kaikkein toivottomimpien miesten tarvitsisi olla sinkkuja, jos se olisi totta. Nainen voi tuosta vain mennä tuntemattoman miehen luo ja kysyä häntä ulos ja jos mies ei ole varattu ja nainen ei ole kovin ruma, niin mies suostuu.
Mies ei voi tomia noin. Naisen on saatava tutustua mieheen kunnolla ennen kuin hän voi harkita treffejä. Mutta yleensä nainen tuomitsee miehen jo avausrepliikin perusteella, eikä anna miehelle mitään mahdollisuutta osoittaa olevansa kunnollinen mies. - jg3f3
"Joku on kerran tiivistänyt ihmisyyden hyvin: jos emme saa rakkautta, haluamme edes tulla hyväksytyksi. Jos emme tule hyväksytyiksikään, haluamme että meitä inhotaan tai edes pelätään. Jos kukaan ei edes pelkää meitä, haluamme että meitä edes vihataan."
Tämä on ainakin omalla kohdallani ihan totta. Kun tiedän, etten koskaan voi tehdä yhtäkään naista onnelliseksi, haluaisin edes aiheuttaa jonkin negatiivisen tunnereaktion.
Tuntuisi hyvältä, jos saisin jonkun naisen itkemään tekojeni tai sanojeni seuraksena. Myös se, että joku nainen mainitsisi pelkäävänsä minua tuntuisi varmaan ihan kivalta.
Koko elämäni olen ilmeisesti herättänyt vain hilpeyttä naisissa, vain siksi, että olen ujo ja epävarma, ja olemukseni varmasti huokuu huonoa itsetuntoa. Olisi mieltä tyydyttävää saada aiheuttaa edes pahaa oloa naisille, kun en hyväänkään pysty.
- jhjfgjh
Jos itsetunto perustuu hyvää asemaa työssä, kauniiseen vaimoon ja perheeseen. Entä jos tulee lomautus ja sitten lähtee akka ja lapset.
Kyllä sana itsetunto, on se sellainen huojuva kortttitalo käsitteenä.- Naiset on elukoita
Nimenomaan olet asian ytimessä. Itsetunto on kovin huono käsite.
Omanarvontunnon pitäisi olla sellainen joka ei ole ulkoisista elämän mittareista kiinni eikä toisten ihmisten arvostuksesta. Tapahtui mitä hyvänsä.
Mutta jos taas haluaa tehdä toisiin ihmisiin vaikutuksen niin siihen usein tarvitaan nota ulkoisia mittareita jotka kielivät "hyvästä itsetunnosta" ja miesten tapauksessa "itsevarmuudesta" sekä potentiaalista.
Pelkkä omanarvontunto kun on vain sisäistä eikä se yleensä merkitse toisille ihmisille mitään. Ei erityisesti parinvalinnassa.
Paljon tärkeämpiä ovat ulkoiset merkit ja signaalit jotka voivat olla täysin vääriäkin.
Varsinkaan näinä pinnallisina aikoina.
- FF
Ensimmäinen edellytys: Lakkaa tämän palstan lukeminen. Tajuat kai, että täällä vinkkejä antavat juuri ne ihmiset, joiden kaltaiseksi ET halunne tulla. Äläkä koskaan ikinä usko olevasi jokin halvatun ATM, älä edes leikilläsi solvaa itseäsi muita alempitasoiseksi.
Noilla kahdella asialla ja hakeutumalla normaalien ihmisten, miesten ja naisten, seuraan, pääset pitkälle.- Naiset on elukoita
Eka ohje.
Älä lue naisten äläkä varsinkaan tämän avuttoman FF:n ohjeita.
Naisten ajatukset/viestit/ohjeet ja todellinen elämä ovat kaksi eri maailmaa. - ...........--.
Tähän vielä lisäisin että älä myöskään kuuntele naisten neuvoja. Se on taattu tie ATM:ksi koska tunnetusti naisten sanat ja teot eivät kohtaa.
- Naiset on elukoita
Tietysti palstalla roikkumalla ei löydy seuraa, mutta monet näistä ajatuksista joita esimerkiksi kirjoitin tänne ovat vähän liiankin totta.
- Mies 28v
Aika hyviä kommentteja on tullut, eipä noihin ole paljoa lisättävää.
Jätä vaan nuo Nainen on eläin -jutut huomiotta. Jotkut voivat olla jotain sen suuntaistakin, mutta ainakaan minulle he eivät ole sitä, mitä haen, joten heistä ei tarvitse välittää. Aikuinen ihminen tuskin toimii noin.
"vaikka joku nainen lähestyisikin minua niin en vain osaa ymmärtää sitä miten hän voisi olla kiinnostunut minusta romanttisessa mielessä."
Haetko naista, joka ajattelee itse (vastakohtana noille "eläimille")? Jos haet, niin voinet olettaa, että nainen itse kyllä tietää, näkeekö sinussa jotain vai ei, ja toimii sen mukaan. Se, mitä hän näkee, ei ole sinun ongelmasi, vaikka ennemmkin tai myöhemmin on toki kiva tietää, mikä hänet sai kiinnostumaan :)
"Mutta vaikka onnistuisinkin pääsemään tuon yli, niin minulla on vielä jäljellä se "selkärangattomuus" naisten suhteen. Jos nainen sanoo jotain niin minä hyväksyn sen aina, enkä myöskään uskalla olla mitenkään "määräilevää" tai "omistuksenhaluinen" naista kohtaan."
Omalla kohdallani tähän kohtaan on auttanut kovasti nettideittiprofiilin kirjoittaminen ja jossakin määrin myös viestittely netissä. Silloin joutui miettimään kirjoittaen omia edellytyksiään parisuhteelle.
Mieti siis, millaisen naisen tarvitset? Ei ole kyse mistään vaatimuslistasta, vaan siitä, että se, millainen sinä itse olet, saattaa vaikuttaa siihen, millainen ei saa olla, jotta juttu toimisi. Esimerkiksi ajankäyttötottumukset (nörtti/bilettäjä jne) tai arvot voivat olla sellaisia asioita, jotka saattaisivat olla ratkaisevia.
Kun tiedät, mitä etsit, voi ottaa asenteen, että ennen kuin alat palvoa naista, hänen pitää saada sinut uskomaan, että hän on sitä, mitä etsit. Ei tietenkään tarvitse tentata suoraan, kunhan vaan antaa keskustelun lomassa ymmärtää, että kuka tahansa ei kelpaa. Ja noiden vaatimusten ei tarvitse olla edes periaatteita, vaan yksinkertaisesti jonkinlainen alkuarvaus sille, mitä etsit. Niiden pohjalta voit sitten haastaa naisen niin, että jos hän on kiinnostunut, hän voi itse markkinoida itseään sinun ehdoillasi.- Naiset ovat elukoita
"Jätä vaan nuo Nainen on eläin -jutut huomiotta. Jotkut voivat olla jotain sen suuntaistakin, mutta ainakaan minulle he eivät ole sitä, mitä haen, joten heistä ei tarvitse välittää. Aikuinen ihminen tuskin toimii noin."
Saatiin siis yksi hyväntahtoinen hölmö lisää ketjuun. - Mies 28v
Naiset ovat elukoita kirjoitti:
"Jätä vaan nuo Nainen on eläin -jutut huomiotta. Jotkut voivat olla jotain sen suuntaistakin, mutta ainakaan minulle he eivät ole sitä, mitä haen, joten heistä ei tarvitse välittää. Aikuinen ihminen tuskin toimii noin."
Saatiin siis yksi hyväntahtoinen hölmö lisää ketjuun.Ainakin nimimerkki "Naiset ovat elukoita" vastailee niin tiheään ja nopeasti, että mahtaa viettää enemmän aikaa katkeruuttaan ja kyynisyyttään täällä purkaen kuin niiden tasokkaampien, "ihmismäisten" naisten seuraa havitellen.
Minä olen onnekseni saanut kunnian tutustua moneenkin tarkoittamanilaiseen naiseen, tosin he ovt usein varattuja. Ensi viikolla menen kuitenkin treffeille yhden vapaan sellaisen kanssa. Aloitteen tein minä, mutta kun soitin tytölle, oli helppo ymmärtää, että aloite oli odotettu. - Naiset ovat elukoita
Mies 28v kirjoitti:
Ainakin nimimerkki "Naiset ovat elukoita" vastailee niin tiheään ja nopeasti, että mahtaa viettää enemmän aikaa katkeruuttaan ja kyynisyyttään täällä purkaen kuin niiden tasokkaampien, "ihmismäisten" naisten seuraa havitellen.
Minä olen onnekseni saanut kunnian tutustua moneenkin tarkoittamanilaiseen naiseen, tosin he ovt usein varattuja. Ensi viikolla menen kuitenkin treffeille yhden vapaan sellaisen kanssa. Aloitteen tein minä, mutta kun soitin tytölle, oli helppo ymmärtää, että aloite oli odotettu."Ainakin nimimerkki "Naiset ovat elukoita" vastailee niin tiheään ja nopeasti, että mahtaa viettää enemmän aikaa katkeruuttaan ja kyynisyyttään täällä purkaen kuin niiden tasokkaampien, "ihmismäisten" naisten seuraa havitellen."
Päättelin tämän mistä?
Parempi kai vastata tiheään ja nopeasti kun käy kerrankin netissä eikä niin että koko päivän roikkuu täällä?
Tasokkaampi noita ihmismäisiä naisia on todella harvassa ja niiltäkin löytyy se elukkapuoli kun kyse on parinvallinnasta.
"Minä olen onnekseni saanut kunnian tutustua moneenkin tarkoittamanilaiseen naiseen, tosin he ovt usein varattuja. "
Näin onkin.
"Ensi viikolla menen kuitenkin treffeille yhden vapaan sellaisen kanssa. Aloitteen tein minä, mutta kun soitin tytölle, oli helppo ymmärtää, että aloite oli odotettu. "
Muista että hän on elukka. Siitä se sitten lähtee... - Naiset ovat elukoita
Mies 28v kirjoitti:
Ainakin nimimerkki "Naiset ovat elukoita" vastailee niin tiheään ja nopeasti, että mahtaa viettää enemmän aikaa katkeruuttaan ja kyynisyyttään täällä purkaen kuin niiden tasokkaampien, "ihmismäisten" naisten seuraa havitellen.
Minä olen onnekseni saanut kunnian tutustua moneenkin tarkoittamanilaiseen naiseen, tosin he ovt usein varattuja. Ensi viikolla menen kuitenkin treffeille yhden vapaan sellaisen kanssa. Aloitteen tein minä, mutta kun soitin tytölle, oli helppo ymmärtää, että aloite oli odotettu.Älä vain nyt luo naiselle käsitystä että pidät häntä elukkana tietenkään vaan arvostat ihmisenä ja kunnioitat naisena blah-blah.
Tuo silloin kun puhut, mutta siinä on hyvä olla eläimellinen pohjavire että sinä olet uros joka ottaa mitä tahtoo joka on tässä tapauksessa se naaras.
Sillä tavoin koukutat tuon elukan omaan koukkuusi, muuten saat vain kavereita jne. - Mies 28v
Älä vain nyt luo naiselle käsitystä että pidät häntä elukkana tietenkään vaan arvostat ihmisenä ja kunnioitat naisena blah-blah.
Tuo silloin kun puhut, mutta siinä on hyvä olla eläimellinen pohjavire että sinä olet uros joka ottaa mitä tahtoo joka on tässä tapauksessa se naaras.
Sillä tavoin koukutat tuon elukan omaan koukkuusi, muuten saat vain kavereita jne.Ensimmäinen vähänkään järkevän oloinen kommentti elukkateoriaan liittyen :)
"Älä vain nyt luo naiselle käsitystä että pidät häntä elukkana tietenkään vaan arvostat ihmisenä ja kunnioitat naisena blah-blah.
Tuo silloin kun puhut, mutta siinä on hyvä olla eläimellinen pohjavire että sinä olet uros joka ottaa mitä tahtoo joka on tässä tapauksessa se naaras."
Juuri toisin päin. Pohjavire on se, että arvostan ja kunnioitan, ja sen päälle sitten pilke silmäkulmassa ja kieli poskella sitä mies vie -mentaliteettia. Jos naiselta loppuu ideat kesken, jatkan siitä, mutta jos nainen haluaa viedä, niin vieköön. - Naiset ovat elukoita
Mies 28v kirjoitti:
Ensimmäinen vähänkään järkevän oloinen kommentti elukkateoriaan liittyen :)
"Älä vain nyt luo naiselle käsitystä että pidät häntä elukkana tietenkään vaan arvostat ihmisenä ja kunnioitat naisena blah-blah.
Tuo silloin kun puhut, mutta siinä on hyvä olla eläimellinen pohjavire että sinä olet uros joka ottaa mitä tahtoo joka on tässä tapauksessa se naaras."
Juuri toisin päin. Pohjavire on se, että arvostan ja kunnioitan, ja sen päälle sitten pilke silmäkulmassa ja kieli poskella sitä mies vie -mentaliteettia. Jos naiselta loppuu ideat kesken, jatkan siitä, mutta jos nainen haluaa viedä, niin vieköön.Ihan miten päin haluat tuon ajatella. Samaa asiaa ajan takaa.
"Jos naiselta loppuu ideat kesken, jatkan siitä, mutta jos nainen haluaa viedä, niin vieköön. "
Vaikka naisella olisi ideoita niin usein nainen haluaa että mies lopulta päättää. Esimerkkinä tilanne jossa olette käyneet elokuvissa, syömässä tai kahvilla ja nainen haluaa jatkaa tapaamista.
Vaikka naisella olisi vaihtoehtoja itsellään minne mennä niin miehellä olisi parempi olla omansa sekä ohjata nainen ei välttämättä paikkaan johon mies tahtoo vaan paikkaan johon nainen haluaisi mutta miehen ohjaamaana!
Mutta sanon suoraan että pelkkä pilke silmäkulmassa ja kieli poskessa ei riitä. Pelkkä hyvä huumori ja viihde ei vie pitkälle. tarvitaan kipinöitä joten on hyvä että on se olemus kunnossa ja annat sen uroksen kuvan että naisella elukkana herää tunteet. Muutkin kuin sääli ja mukavuus. - Naiset ovat elukoita
Mies 28v kirjoitti:
Juuri toisin päin. Pohjavire on se, että arvostan ja kunnioitan, ja sen päälle sitten pilke silmäkulmassa ja kieli poskella sitä mies vie -mentaliteettia. Jos naiselta loppuu ideat kesken, jatkan siitä, mutta jos nainen haluaa viedä, niin vieköön.En tiedä kuinka paljon oleilen täällä palstalla joten toivotan onnea treffeille.
Tosin et sinä onnea tarvitse vaan "munaa". Sitä nainen kaipaa. Aina. - 69Alfauros69
En tiedä kuinka paljon oleilen täällä palstalla joten toivotan onnea treffeille.
Tosin et sinä onnea tarvitse vaan "munaa". Sitä nainen kaipaa. Aina.Olet harviNAISEN oikeassa melkein kaikessa mikä liittyy naisiin.
Naiset ovat elukoita aivan kuin miehetkin.
Naista ei saa pitää alempiarvoisena mutta miehellä pitää olla selkärankaa ja rohkeutta viedä naista. Mies on perheen pää. Nainen on tiskaaja. Mies antaa munaa. Nainen saa, jos saa. - Laulava talonpoika
Mies 28v kirjoitti:
Juuri toisin päin. Pohjavire on se, että arvostan ja kunnioitan, ja sen päälle sitten pilke silmäkulmassa ja kieli poskella sitä mies vie -mentaliteettia. Jos naiselta loppuu ideat kesken, jatkan siitä, mutta jos nainen haluaa viedä, niin vieköön."Jos naiselta loppuu ideat kesken, jatkan siitä, mutta jos nainen haluaa viedä, niin vieköön."
Harvemmin ne vie. Miehen pitää viedä toimintaa tai olla valmis viemään sitä. - Mies 28v
Laulava talonpoika kirjoitti:
"Jos naiselta loppuu ideat kesken, jatkan siitä, mutta jos nainen haluaa viedä, niin vieköön."
Harvemmin ne vie. Miehen pitää viedä toimintaa tai olla valmis viemään sitä.Treffit tuli ja meni. Uskon, että tulee toisetkin.
"Harvemmin ne vie. Miehen pitää viedä toimintaa tai olla valmis viemään sitä."
Viemisen määritelmästä voidaan tietysti vääntää loputtomasti, mutta tämä tyttö vei kun annoin viedä. Jos ei olisi vienyt, niin se olisi vähentänyt omaa kiinnostustani.
Kyllä naisella pitää olla oma tahto ja myös halua osoittaa se. Kypsät aikuiset tekevät sitten kompromissejä, joissa huomioidaan kummankin tahto.
- jackaroo
Hyviä ehdotuksia on kyllä tullut. Listaanpa tähän nyt muutamia niistä ettei pääse hukkumaan tuonne ketjun syövereihin.
Parantaakseni itsetuntoani ja menestystä naisten suhteen minun tulisi:
1. Osata nähdä naiset vertaisinani ja kohdella heitä sen mukaan
2. Hankkia enemmän kokemusta naisista ja deittailusta
3. Arvostaa itseäni enemmän
4. Ilmaista itseäni selvemmin
5. ????- 2+13
Hyvä ketju. Kyllähän se hyvä itsetunto on miehellä se yksi tärkeimmistä asioista mikä pitää hankkia jos haluaa menestystä naismarkkinoilla. Toki ilmankin pärjää, mutta asiat nyt ovat vain paljon helpompia hyvällä itsetunnolla varustetulle miehelle, kun ei ne pakitkaat nyt paljoa merkitse ja usko itseen on niin suuri ettei kovin helpolla lannistu.
Kyllä sitä vähemmälläkin itsetunnolla pärjää jos on niin hyvännäköinen että naiset tulevat iskemään tai sitten tapaa niitä naisia sellaisissa ympäristöissä jotka eivät ole ihan yhtä nopeatempoisia kuin baarit. - 14+9
Ihan alkuun täytyy sanoa, että olet oikealla polulla kun olet sisäistänyt sen, että VAIN itseäsi voit muuttaa. Luettuani ketjun lävitse voisin sanoa, että tekstejäsi lukiessa näen itseni noin vuosi sitten.
Lista on sinänsä hieno, mutta osa noista on kyllä sellaista sana helinää. Ainakin kohdat 1,3 ja 4 kaipaavat vähän tarkempaa tutkistelua ja käsitteiden avaamista, eli mitä tämä oikeasti tarkoittaa ja miten voin alkaa kehittymään asiassa käytännössä. Mutta tämä kohta 2 on kyllä parhaimpia neuvoja ikinä, harmi vaan kohtalaisen vaikeaa toteuttaa jos ei tiedä miten hommaa lähestyä.
Käytännön tason vinkki, kannattaa perehtyä pelimies-teorioiden ajatusmaailmaan. Miksikö? Deittailuelämän "sääntöjen" tunteminen auttaa huomattavasti tilanteissa. Kuitenkin sen sijaan, että keskittyisit opiskelemaan läjäpäin iskulauseita tai sujuvia come backejä kannattaa perehtyä ymmärtämään sosiaalisia tilanteita, kehittämään tilannetajua ja omia taitoja.
Pelimies-teorioita varjostaa inhottavat stigmat naisen hyväksi käyttämisestä ja yleisestä tunteettomuudesta, mutta tilannehan on tämä vain jos keskityt opettelemaan toisten manipulointia ja sitä harrastat. Hyvät pelimies-oppaat ovat nykyisellään "self help" -kategoriaan kuuluvia teoksia, joissa keskitytään itsetunnon kohottamiseen deittailuympäristössä eikä mitään manipulointitaitojen kehittelyä tai äklömakeaa lepertelyä.
Lyhyesti: kun tiedät miten tilanteeseen suhtautua/toimia on olosi itsevarmempi (autoakin on mukavampi ajaa kun tietää liikennesäännöt). Älä kuitenkaan ota noita asioita liian todesta, ne ovat vain jonkun toisen mielipide tai tulkinta tilanteesta. (esim. sargaaja.com on yksi "kevytversio", joka keskittyy omien oletusten parantamiseen ja sosiaalisten tilanteiden ymmärtämiseen, eikä repliikkien opetteluun tai lirkutteluun. Se on ihan suomeksi jos ei Lontoon kieli nappaan.) - maaria.
14+9 kirjoitti:
Ihan alkuun täytyy sanoa, että olet oikealla polulla kun olet sisäistänyt sen, että VAIN itseäsi voit muuttaa. Luettuani ketjun lävitse voisin sanoa, että tekstejäsi lukiessa näen itseni noin vuosi sitten.
Lista on sinänsä hieno, mutta osa noista on kyllä sellaista sana helinää. Ainakin kohdat 1,3 ja 4 kaipaavat vähän tarkempaa tutkistelua ja käsitteiden avaamista, eli mitä tämä oikeasti tarkoittaa ja miten voin alkaa kehittymään asiassa käytännössä. Mutta tämä kohta 2 on kyllä parhaimpia neuvoja ikinä, harmi vaan kohtalaisen vaikeaa toteuttaa jos ei tiedä miten hommaa lähestyä.
Käytännön tason vinkki, kannattaa perehtyä pelimies-teorioiden ajatusmaailmaan. Miksikö? Deittailuelämän "sääntöjen" tunteminen auttaa huomattavasti tilanteissa. Kuitenkin sen sijaan, että keskittyisit opiskelemaan läjäpäin iskulauseita tai sujuvia come backejä kannattaa perehtyä ymmärtämään sosiaalisia tilanteita, kehittämään tilannetajua ja omia taitoja.
Pelimies-teorioita varjostaa inhottavat stigmat naisen hyväksi käyttämisestä ja yleisestä tunteettomuudesta, mutta tilannehan on tämä vain jos keskityt opettelemaan toisten manipulointia ja sitä harrastat. Hyvät pelimies-oppaat ovat nykyisellään "self help" -kategoriaan kuuluvia teoksia, joissa keskitytään itsetunnon kohottamiseen deittailuympäristössä eikä mitään manipulointitaitojen kehittelyä tai äklömakeaa lepertelyä.
Lyhyesti: kun tiedät miten tilanteeseen suhtautua/toimia on olosi itsevarmempi (autoakin on mukavampi ajaa kun tietää liikennesäännöt). Älä kuitenkaan ota noita asioita liian todesta, ne ovat vain jonkun toisen mielipide tai tulkinta tilanteesta. (esim. sargaaja.com on yksi "kevytversio", joka keskittyy omien oletusten parantamiseen ja sosiaalisten tilanteiden ymmärtämiseen, eikä repliikkien opetteluun tai lirkutteluun. Se on ihan suomeksi jos ei Lontoon kieli nappaan.)Kerroppa 14 9 miten oikein olet onnistunut kehittämään tuota itsetuntoasia viimeisen vuoden aikana? Itse olen nainen, mutta minullakin seurustelun aloittamista on aina varjostanut todella heikko itsetunto joten kiinnostaisi tietää miten siinä oikein voisi onnistua.
- 14+9
maaria. kirjoitti:
Kerroppa 14 9 miten oikein olet onnistunut kehittämään tuota itsetuntoasia viimeisen vuoden aikana? Itse olen nainen, mutta minullakin seurustelun aloittamista on aina varjostanut todella heikko itsetunto joten kiinnostaisi tietää miten siinä oikein voisi onnistua.
Ihan alkuun. Älä ota tätä liian tosissaan, tämä on vain yhden miehen mielipide.
Itsetunto on mielenkiintoinen asia. Sitä on todella työlästä kehittää ja siitä saatava "palkkio" on usein positiivinen, negatiivinen ja itse pirun vaikea havaita (joka laskee motivaatiota).
Selitys edelliseen: Amerikkalainen psykologi on sanonut, että usein oman itsetunnon kehittyessä alkavat sinulle tutut henkilöt karsastamaan sinua koska heidän keinonsa manipuloida sinua lakkaavat toimimasta.
Esimerkki omasta elämästä: Entisellä kaverillani on tapana huomaamattaan tapana väheksyä asioita ja tuomita asioiden välittömästi olevan esim. hyviä/huonoja/herkullisia/iljettäviä..jne. Olen aina tavannut kyseenalaistaa asioita, mutta hän sai minut perumaan puheitaan väheksymällä mielipiteitäni, naureskelemalla niille muiden kanssa, ärsyyntymällä, syyllistämällä... Nykyään minä huomautan hänelle aina asiasta ja vaadin fiksua perustelua jos hän mielii muuttaa käsitykseni jostain, enkä anna hänen tunnetilansa vaikuttaa omaani (jos toinen nyt suuttuu siitä, että en ole hänen kanssaan samaa mieltä niin se on toisen aivan oma ongelma). Emme ole enää vähään aikaan ole olleet tekemisissä. Olen kuullut hänen monesti mustamaalaavan minua koska minusta on tullut kuulemma todella rasittava. Sinänsä valitettavaa, mutta tulen kyllä hyvin toimeen ilmankin henkilöä, joka haluaa minut oikuilleen alistaa.
---
Asiaan siis. Asioita, joista oma maailmankuva koostuu on monia, enkä todellakaan jaksa kaikkea ruveta listaamaan mitä on tullut tehtyä, mutta tässä yksi asia, jota voit miettiä perusteluiden ja esimerkkien kera. (Vaikka olet nainen ja tuo sargaaja.com on lähinnä miehille suunnattu, ei ne itsetuntoa käsittelevät tekstit ole kovin sukupuolikeskeisiä. Näppärä naisena varmasti löydät niistäkin jotain apua ja jos ei muuten niin varmasti miehen ajatusmaailmaan kurkkaaminen on viihdyttävää, älä kuitenkaan ota sitä liian todesta ;).
Itsetunnon kehittäminen on kylmää touhua ja heti alkuun, ennen ensimmäistäkään askelta ottaa, pysähdy hyväksymään oma tilanteesi. Vasta kun olet tilanteen hyväksynyt täysin ja varauksettomasti voit sitä alkaa muuttamaan (ei tarvitse kehitellä tekosyitä).
kannattaa keskittyä irrottamaan se miten "asioiden pitäisi olla" omasta minäkuvasta. Nimittäin muiden syyllistäminen tai leimaaminen "väärässä olevaksi" ei johda mihinkään muuhun kuin näkemään itsensä tilanteen uhrina. Alitajuinen ajatusmalli on "jos minä olen uhri en ole tehnyt mitään väärää, vika on muissa, voi minua parkaa" tämä saa kehon tuottamaan lisää kemikaaleja, jotka entisestään voimistavat tunnetilaa. Syntyy loputon oravanpyörä, josta ei ole ulospääsyä ja jossa sinä poltat aivan valtavasti energiaa saavuttamatta mitään muuta kuin itsesääliä (tai vielä pahempaa, sääliä muilta).
Kuvitteellinen ja yksinkertaistettu esimerkki: Seppo ja Jenni seurustelevat. Seppo sanoo Jennille, jotain ilkeää (tahallaan tai tajuamattaan). Jenni kokee tulleen kohdelluksi väärin (=olevansa uhri) ja provosoituu tilanteesta. Jenni antaa sisällensä kertyneen tunteen kehittyä pisteeseen, jossa hän suuttuu Sepolle ja lähtee ovet paukkuen ulos. Jenni tapaa ulkona ystävänsä ja kertoo kuinka Seppo SAI HÄNET VIHAISEKSI (=viha on Sepon aiheuttama). Ystävä säälii Jenniä ja toteaa Sepon olleen paha (=oikeuttaa Jennin vihan tunteen sekä samalla korostaa Jennin tunnetilaa)... Ja tarina jatkuu... Lopun voit itse keksiä.
Lopputulos: Jenni saa "palkkion" käytöksestään tunteen muodossa (viha) ja aina kun kokee tarvitsevansa lisää kemikaaleja kehoonsa muistuttaa itseään tilanteesta, jolloin lisää kemikaaleja erittyy ja ärtymyksen tunne palaa.
Miten tällaisessa tilanteessa sitten voisi muuten? Ensinnäkin SINÄ OLET ITSE VASTUUSSA OMISTA AJATUKSISTASI ja TUNNETILOISTASI. Ei kukaan muu, ei edes Seppo, voi tehdä sinua vihaiseksi/surulliseksi/ärtyneeksi, jollet sinä anna hänelle avaimia siihen. Vain ne asiat, johon sinä pystyt vaikuttamaan ovat sinun vastuullasi. Loput on sinun vaikutusvallan ulkopuolella, ja niihin tunteella reagoiminen on vain oman energian tuhlaamista.
Eli edellisen esimerkin valossa: Seppo puhuu mitä puhuu, mutta se vaikuttaako Sepon puhe sinuun tunnetasolla on sinun itsesi päätettävissä. Paskapuheita ei tarvitse sietää, mutta sen sijaan, että suuttuu Sepolle ja kuluttaa siihen paljon energiaa voi esimerkiksi:
- ilmoittaa Sepolla, että koet hänen puheet loukkaavina,
- kyseenalaistaa Sepon motiivin paskan puhumiselle ilman tunnemyrskyä,
- hymyillä ja katsoa kysyvästi,
- tai vaikka sivuttaa Sepon puheet täysin.
Eli keskity tarkkailemaan omia tuntemuksia ja kun huomaa, että esimerkiksi alkaa suuttumaan kannattaa kysyä itseltä "mitä saavutan tällä suuttumisella?". Yksi hyvä testauspaikka on liikenne, jos tapanasi on ärsyyntyä muiden kuskien "törttöilystä" niin voi kokeilla ajatella seuraavaa: "eteneekö tämä liikenne paremmin jos minä nyt ärsyynnyn ja kiukustun kun tuo yksi ei osaa ajaa?", ja jos vastaus on EI niin sitten "kannattaako siitä sitten ärsyyntyä? edistääkö se tilannetta?" - 17+1
Oletko ruvennut pistämään toimeksi jonkun tai useammankin kohdan osalta?
Muistaakseni joku palstan nuorista naisista jopa ehdotti keväämmällä sinulle että voisitte tutustua lähemmin IRL, joten sinun lähtökohdat ovat tämän palstan mittapuulla harvinaisen hyvät. - comment
Haluan sanoa, että vaikutat oikein hyvältä tyypiltä. Noilla ominaisuuksilla parisuhteessa eläminen tulee sujumaan juohevasti. Suurin ongelma on juurikin se parisuhteen löytyminen, mutta sekin aika tulee!
- ...
Sisua kehiin, sitä suomalainen sielu sisältää.
Oikeesti, älä louvuta helpolla.
Tyrkytä vaik vähä liikaa ittees nii kato tulokset.
Naiset on semmosii et ne jahtaa mahdottomuuksia, eli sun pitää puhuu niille järkee nii kaua et ne sanoo "kyllä".
Lopeta sit vast ku saat naisen tai saat turpaa. 8)
Hyvi sanottu minä, mä oon parass, "kyllä". - MariaMariaSinkkuKink
Hitsi että on hyviä mietteitä! Itselläni sama tilanne tosin olen nainen... Mua on kehuttu kauniiks ja sieväksi tytöksi, mutta ongelma on samanlainen ku sulla... Paitsi toivon että miehiä tulisi rohkeammin juttelemaan kanssani ja vaikka iskemään... Kiinnostais kamalasti jutella mutta hitto ku oon ujo... Ja baarit on huonoja paikkoja tohon... Oon sen verran edistyny että saan nyt jo silmäpeliä aikaseks :D Yks juttu tohon auttaa vähän ja se on yksinään matkustelu. :) Hyvää kesää sulle ja toivotaan parasta! :)
P.S Ei miehen tarvii olla päättäväisempi mutta moni varmaan pelkää niitä pakkeja
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 203784
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243179En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322385- 922149
- 222000
- 271648
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui411631- 321512
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava5021473Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91424