Perustietoa saa Raamatusta ja seurakunnan opetuksesta.
Tit. 3:10-11
"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, 11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut."
Jeesus ei hävennyt varottaa ekystykistä!
Matt. 16:12
"Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia."
Mark. 8:15
"Ja hän käski heitä sanoen: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta ja Herodeksen hapatusta"."
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Gilbrant, Thoralf/Mita Pian Tapahtuu/Mita Pian Tapahtuu - 06 - Totuuden Henki ja Eksytyksen Henki.mp3
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=12
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Viksten, Mauri/Galatalaiskirje/Galatalaiskirje - 02 - Vaaristelty Evankeliumi.mp3
Karta harhaoppisia, mutta usko oikea evankeliumi
29
146
Vastaukset
- Hieno homma
Jumalan sana menee eteenpäin:
http://tv7.fi/vod/categories.html?id=71 - ski-and-chek
Harhaoppisen vartiotorniliikkeen harhat paljastettu:
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86- esiin astujia tarvt.
Odotettavissa oli harhaoppisten valituskuoron herääminen, mikä hokee äänensä käheäsksi, ettei saa tuomita. Todellisesti harhaoppiset ovat itse itsensä jo tuominneet, heitä vaan Jumala yritää pois väärältä tieltä:
Tit. 3:11
"sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut."
Heillä on puurot ja vellit niin sekaisin, kun eivät tajua, mitä on Jumalan sana on ja mitä sen julistus pitää sisällään.
2.Tim. 4:1-4
"Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2 SAARNAA SANAA, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, NUHTELE, VAROITA, KEHOITA, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti." - IhanaJumalanArmo
esiin astujia tarvt. kirjoitti:
Odotettavissa oli harhaoppisten valituskuoron herääminen, mikä hokee äänensä käheäsksi, ettei saa tuomita. Todellisesti harhaoppiset ovat itse itsensä jo tuominneet, heitä vaan Jumala yritää pois väärältä tieltä:
Tit. 3:11
"sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut."
Heillä on puurot ja vellit niin sekaisin, kun eivät tajua, mitä on Jumalan sana on ja mitä sen julistus pitää sisällään.
2.Tim. 4:1-4
"Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2 SAARNAA SANAA, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, NUHTELE, VAROITA, KEHOITA, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti."Taivaan ovi on auki, miksi et tekisi parannusta juuri nyt?
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Tynjala, Pentti/Tynjala Pentti - 1997.09.13 - Autuas Joka Herraan Turvaa.mp3 - musa tuokio
IhanaJumalanArmo kirjoitti:
Taivaan ovi on auki, miksi et tekisi parannusta juuri nyt?
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Tynjala, Pentti/Tynjala Pentti - 1997.09.13 - Autuas Joka Herraan Turvaa.mp3http://www.youtube.com/watch?v=ZftAct5vZBM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=W7goQCUyr5g&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GtB_XQVd6To&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TTHk1mGW3Us&feature=related
- Jeesus on tie
Kristus lähestyy meitä alhaalta päin saadakseen auttaa.
Fariseus lähestyy ylhäältä päin, saadakseen taas kerran osoittaa toisita ihmistä syyttävällä sormellaan.
Siksi meidän jokaisen tulisi valvoa Jeesuksen askelissa ettei sisällämme asuva fariseus pääsisi valtaan.
Me totumme omiin virheisimme ja olemme hyvin armahtavaisi itseämme kohtaan, - useimmiten -, poikkeuksiakin tietenkin on, aina sairauteen asti.
Helposti unohtuu kuten Daavidillekin aikanaan kävi, että juuri minä olen se mies, joka olen syntinen ja siksi tarvitsen Jeesusta vapahtamaan minut
iankaikkisen kuoleman rangaistuksesta.
Omanvanhurskauden (itsehyväisyyden) henki on pelottavassa määrin saamassa valtaa näinä viimeisinä aikoina, se tekee meidät uskovatkin kovin armottomiksi toisiamme kohtaan. Ei Jeesus tuhaan meille sano, VALVOKAA.>>Omanvanhurskauden (itsehyväisyyden) henki on pelottavassa määrin saamassa valtaa näinä viimeisinä aikoina, se tekee meidät uskovatkin kovin armottomiksi toisiamme kohtaan. Ei Jeesus tuhaan meille sano, VALVOKAA.
- lain ja armon suhde
Semper.Fidelis kirjoitti:
>>Omanvanhurskauden (itsehyväisyyden) henki on pelottavassa määrin saamassa valtaa näinä viimeisinä aikoina, se tekee meidät uskovatkin kovin armottomiksi toisiamme kohtaan. Ei Jeesus tuhaan meille sano, VALVOKAA.
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Antturi, Kai/Antturi Kai - Laki ja Armo.mp3
- Jeesus on tie
Vai että sydämellisessä armahtavaisuudessa tavoittelet mielestäsi kärisijoja?
Vahvasti sanottu!
Taidat olla nuorehko koettelemuksissa harjaantumaton henkilö vielä? Kyllä nuo mielikuvat kärkisijoista tulee lopulta hylätä syntinä pois. Ylpeys on todella salakavala vihollinen myös.
Mitä sitten tulee harhaoppeihin, niin niitä vastaan julistavan on perehdyttävä
hyvin asiaansa. Varsinkin täällä internetissä syntyy tavattoman helposti kaikenlaisia väärinäsityksiä pelkkien viestien perusteella. On kuitenkin syytä syventyä harhaopin keskeisiin vääriin dokmeihin joista olen kirjoittanut jotakin toisessa avauksessani.Kilvoittelua uskon tiellä verrataan Raamatussa kilpajuoksuun. 1.Kor.9:24
Voittajista Raamattu vasta puhuukin, erittäin useissa ja sitäpaitsi aivan ratkaisevissa kohdissa, mitä tulee pelastukseemme.
Mielestäni olisi 'vahvempaa' sanoa, että tyydyn häntäpään valvojaksi enkä ole niin kovin kiinnostunut voittamaan taivaallisella kilparadalla!
No, tavallaan ymmärrän, että vierastat kärkisijojen tavoittelemista. Oikeana sinun näkemystäsi EN silti pidä ja voiton tavoittelun vertaaminen syntiin on - miten sen nyt sinulle sanoisi - vallan pöyristyttävää :)
Taidanpa vielä kommentoida sinun tekemääsi avausta harhaopeista.- D77
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kilvoittelua uskon tiellä verrataan Raamatussa kilpajuoksuun. 1.Kor.9:24
Voittajista Raamattu vasta puhuukin, erittäin useissa ja sitäpaitsi aivan ratkaisevissa kohdissa, mitä tulee pelastukseemme.
Mielestäni olisi 'vahvempaa' sanoa, että tyydyn häntäpään valvojaksi enkä ole niin kovin kiinnostunut voittamaan taivaallisella kilparadalla!
No, tavallaan ymmärrän, että vierastat kärkisijojen tavoittelemista. Oikeana sinun näkemystäsi EN silti pidä ja voiton tavoittelun vertaaminen syntiin on - miten sen nyt sinulle sanoisi - vallan pöyristyttävää :)
Taidanpa vielä kommentoida sinun tekemääsi avausta harhaopeista.who caeres?
- Jumalan lapsi
Ei Jeesus tarkoittanu meitä toisia syyttelemään ja vikoja toisista etsimään. Eiköhän meidän jokaisen tulisi tutkiskella omaa sydämen tilaa Herramme edessä, senjälkeen jos kuvittelee olevansa virheetön, niin omahyväisen tielle on menny. Kyllä viat löytyy aina itsestä eikä välttämättä toisista. Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi, joka kieltämättä meiltä monelta puuttuu lähimmäisen rakkaus, syyttely on sijalle tullu. Jokainen meistä on Jumalan luoma, kaikki ei olla samalla asteella uskossa toiset on päässeet pitemmälle, toiset on vielä alkutaipaleella. On nuoria uskovia ja vanhempia tarkoitan uskossa olo aikaa en ikää. Kyllä lähimmäisen rakkaus puuttuu monesta kirjoituksesta, ei Jumala tarkoittanu tälläista lapsistaan, vaan sovussa elämään ja yhdessä ratkomaan ongelmat ilman syyttelyä.
Room.2:1-11
1.Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitse. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2.Ja me tiedämme, että jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.
3.Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4.Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä, ja pitkämielisyytensä runsautta,etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5.Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestyksen päiväksi,
6.hänen, joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan,
7.niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8.mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9.Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10.mutta kirkkaus ja rauha ja kunnia jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaisille ensin, sitten mys kreikkalaisille!
11.Sillä Jumala ei katso henkilöön.
Jätetään toistemme tuomitseminen ja syyttely, annetaan yksin Jumalalle tässäkin asiassa valta, niinkuin kaikissa muissakin asioissa. Ei oteta valtaa omiin käsiimme. Jumala rakastaa jokaista lastaan. Jeesus rakas anna meille jokaiselle anteeksi ja muuta meidän sydämen tila rakkaudelliseksi toisiamme kohtaan. Jeesus jokaista siunatkoon ja varjelkoon.Amen. Siunausta - kertokaas..
Jokos täällä taas riidellään...kaikenlaisia uskovia, ihan huvittavaa lukea tai paremminkin seurata palstaa, viesteissähän ei ole mitään järkeä , eikä noita jonninjoutavia litanioia viitsi edes lukea...Olisi kiva nähdä millaisia uskonkiihkoilijoita sieltä oikein paljatuu hienojen nimimerkkien takaa...Entä kertoisitteko rohkeasti koulutustasonne, vaikkapa semper ensin...
- harhavankila
tällä sivulla tuntuu olevan liikkeellä narsistiset itsensä korottajat, tunnetun ja arvostetun evankelistan Kalevi Lehtisen esim. en ole kuullut koskaan tällä tyylillä opettavan, tällä tyylillä ovat liikkeellä omissa harhoissaan elävät täydelliseksi itseään luulevat. Jumala heitä ohjatkoon.
- saksal.
harhavankila kirjoitti:
tällä sivulla tuntuu olevan liikkeellä narsistiset itsensä korottajat, tunnetun ja arvostetun evankelistan Kalevi Lehtisen esim. en ole kuullut koskaan tällä tyylillä opettavan, tällä tyylillä ovat liikkeellä omissa harhoissaan elävät täydelliseksi itseään luulevat. Jumala heitä ohjatkoon.
Kalevi Lehtinen ei ole opettaja ollenkaan. On evankelista armoitukseltaan.
- ottakaa selvää
saksal. kirjoitti:
Kalevi Lehtinen ei ole opettaja ollenkaan. On evankelista armoitukseltaan.
Kalevi Lehtistä arvostaa kristikansa hyvin pitkälle, on Raamatun opettaja.
- meidän paikka nyt
ottakaa selvää kirjoitti:
Kalevi Lehtistä arvostaa kristikansa hyvin pitkälle, on Raamatun opettaja.
Olisin toivonut häneltä viime aikoina selkeää kannanottoa kirkon luopumukseen...
mutta hänen kohdaltaan on taistelu ja mahdollisuudet siinä mielessä ohi.
Me voimme vielä voittaa ihmisiä Jeesukselle, tehkäämme se innolla, rukouksella, Raamatun sanaa kunnioittaen ja Jumalan rakkaudella sekä Pyhän Hengen johdatuksessa täydellä evankeliumilla.
- Samaa mieltä
Kalevi Lehtinen on todellakin aito Jumalan sanan puhuja. Ei näitä muita hurskastelijoita voi edes verrata häneen. Aito uskova erottuu siinäkin ettei hänellä ole tarvetta halventaa ketään mistään syystä. Kateus on suurin syy.
- Rapanhapakko
Valitettavasti te kaikki olette "harhaoppisia". Helvettiin tuskin siitä joudutte, koska on vain kipeän huuhaakulttinne osa, että toisin kuin teidän tapaanne uskovat tai uskonnottomat joutuvat ikuiseen kidutukseen. Se on mitä TE haluatte ja sitten hymyilette ah niin laupiaasti.
Ei voi olla mahdollista, että ette ole kuulleet jo pienestä pitäen, että hassulla kultillanne ei ole luonnontieteellistä perustaa. Miten edes luette tai katsotte mitään luonnontieteellistä ta historiallista, ilman että tahallanne suljette silmänne ja valehtelette päälle? Esimerkiksi valehtelette, että Pyhähenkismystisesti tiedätte seuraaviinkin vastauksen.
Teologiastanne ja Raamatun "historiallisuudesta" kopypastaan itseäni ihan toisaalta:
Uusi Liitto/Vanha Liitto-höpinästä:
Sama Jumalahan se kuitenkin on. Ja jos otettaisiin vakavissaan lähes kaikkien nykykristittyjen (Raamatun ulkopuolinen) kolminaisuusoppi, Jeesus oli samalla Vanhan Testamentin Jumala. Jo Mark Twain huomautti postuumisti julkaistussa uskontokriittisessä kirjassaan "Matkakirjeitä Maasta" että Jeesus joka sanoi ettei pahaa pidä vastustaa pahalla, kehoitti kääntämään toisen posken ja piti Vuorisaarnan, oli sama henkilö joka VT:n aikaan ei keksinyt muuta kuin tapattaa vihollisheimot sukupuuttoon, naiset, lapset, vauvat ja karjakin mukaanlukien. (Milloin neitsyitä ei otettu omaan käyttöön),
Että sellainen se Jeesus. Paitsi ehkä Jeesuksen aikaan juutalaisten jumalakäsitys oli jo miedontunut.
"Uudesta Liitosta" kristittyjen tarkoittamassa mielessä ei löydy vanhatestamentallista profetiaa.
"Uusi Liitto" mainitaan Jeremia 31:
[i]31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.[/i]
Liitto siis Israelin ja Juudaan heimon kanssa, ei koko maailman.
Messiasta tai varsinkaan Jeesusta "uhrikuolemineen" tuossa ei ole. Eikä Paavalimaista Laista vapautumista, vaan päinvastoin Laki kirjoitetaan suoraan ihmisten sydämiin.
Tässä Wikipedia "Uudesta Liitosta:
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Covenant
Kristityt apologistit väittävät, että Jeesus täytti satoja Vanhan Testamentin profetioita. Tuskin yhtäkään. Uuden Testamentin kirjoittajat ottivat VT:n sopivia jakeita niiden alkuperäisestä asiayhteydestä piittaamatta, ja sepittivät niiden olevan Jeesusennustuksia. Samalla metodilla voisi vanhoista Aku Ankoista profetoida Timo Soinin.
Tässä eritelty tärkeimpiä väitettyjä Jeesusprofetioita:
http://www.infidels.org/library/modern/jim_lippard/fabulous-prophecies.html
Joten ei mikään kumma, että Tooransa tuntevat nykyjuutalaiset eivät pidä Jeesusta minään. Ymmärrettävää sekin, että silloin jotain vuonna 30 halusivat tappaa Jeesuksen. Jos väitti olevansa "Jumalan Poika" se oli pakanallista monijumalaisuutta, josta Raamatullinen rangaistus oli kuolema.
"Messiaita" Eli "Voideltuja" saattoi olla juutalaisuudessa useita historian kuluessa. Ne olivat ihmisiä, eikä Jumalan poikia saati Jumala itse ihmishahmossa. Messias ei saanut kuolla, vaan Messiaan piti kukistaa Israelin viholliset heti eikä kristittyjen vieläkin toivomassa Toisessa Tulemisessa. Jesus Failed!
Vaikka Jeesus oli miten hyvä moraalinopettaja ja radikaali uudistaja, juutalaisuuden ja Vanhan Testamentin tarkoittama Messias hän ei ollut.
Viime kädessä tietysti koko juutalaisuus ja Vanha Testamentti on epähistoriallista huuhaata. Niitäkään en tässä puolusta. Ainakaan ei löydy arkeologisia todisteita edes orjuudesta Egyptissä, paosta sieltä ja Kanaanin Maan valloituksesta (niine kansanmurhineen). Daavidin ja Salomon "suurvallasta" ei olekaan suurvaltamaisia jäänteitä tai mainintoja naapurivaltioilta. VT:n laki eli Vanha Liitto sekin epäilyttävästi vaikuttaa syntyneen myöhemmin, kirjureiden työnä, kuninkaan valtaa pönkittämään.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_Unearthed
(israelilaisia arkeologeja nuo!)
Ettäkö Jeesus muka teki "Uuden Liiton", uskonnossa jonka teologiaan ja kirjoituksiin hän ei sopinut... ja sen kansan "Vanha Liittokin" oli epähistoriallista juttua. Tarinoita Jumalasta, jota ei sellaisena edes ollut, koska ne tarinat eivät ole tosia.
Siispä teillä ei ole todellista tietoa eikä ilmestystietoakaan näihin asioihin. Te vain haluatte jotain, olette olevinanne niinkuin ette ymmärtäisi kuvitelmienne pahuutta.Harhaoppisia ovat ne, jotka eivät pysy Jeesuksen terveiden sanojen opetuksessa, vaan opettavat ihmisoppeja:
1.Timoteuksen kirje 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."- oletPässiKaalimaan..
ekivaari kirjoitti:
Harhaoppisia ovat ne, jotka eivät pysy Jeesuksen terveiden sanojen opetuksessa, vaan opettavat ihmisoppeja:
1.Timoteuksen kirje 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."jehovantodistajat ovat yksi räikemmistä harhaopista Suomessa:
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86
- kyl´siunaa!
Hienoa, että Suomessa on helluntaiseurakunnat,
siksi Suomi on saanut niin paljon hyvää Jumalalta:
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Viksten, Mauri/Galatalaiskirje/Galatalaiskirje - 05 - Laki ja Armo.mp3 - Rapanhapakko
"ekivaari"
"Harhaoppisia ovat ne, jotka eivät pysy Jeesuksen terveiden sanojen opetuksessa, vaan opettavat ihmisoppeja:"
Kun sinäkin ekivaari "opetat ihmisoppeja".
Ensinnäkin siteeraamaasi Timoteuksen kirjettä ei lueta Paavalin oikeisiin kirjeisiin. Joku tuntamaton ukko on kirjoittanut tuon poseeratakseen, että juuri hänen tyylinsä kristinuskoa on se ainoa oikea ja muut harhaoppia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali#Paavalin_kirjeet
Toisekseen itse Paavalikin oli äijä, joka ei ollut Jeesusta tavannutkaan livenä, ja silti jyräsi Jeesuksen itsensä kouluttamat opetuslapset, jotka olivat syystäkin riidoissa Paavalin kanssa. Paavali kun yhdisteli omia ihmiskeksimiään juttuja silloin muodikkaiden ihmistekoisten hellenististen filosofioiden kanssa. Kun Jerusalen tuhottiin v. 70. Paavalin linja voitti, ja se on sinun kristinuskosi. Evankeliumit kirjoitettiin myöhemmin, ihmiset kirjoittivat. Yksikään heistä ei ollut tavannut Jeesusta.. Teologiasta des Jeesuksen ylösnousemuksesta ei saada pahasti ristiriidatonta kuvausta, ellet valehtele oman ihmisoppisi mukaan.
Nyt sitten "ekivaari" kun sanot, että kaikki on kuitenkin "Jumalan sanaa" ja ehhheh, arvaan juuri sinun tulkintasi ei ole "harhaoppia" on sinun ihan omaa ihmistekoista haluasi,
Kaiken lisäksi edes Vanhalla Testamentilla ei ole historiallista pohjaa, se on kaikki ihmistekoista. Ja ristiriitaista. Varsinkin Uuden ja Vanhan testamentin yhteys on ihmistekoista huuhaata. Ei sitä muuksi muuta, että sinä ihmistekoisesti muuta haluat ja kenties (ehkä) valehtelet päälle Jumalan itsensä oppisi sinulle kertoneen.
Minä ihmettelen, miksi te uskovaiset haluatte tuota kulttinne pahuutta ja valehtelua. - vanhan polven hellar
Karttakaa helluntailaisten foorumia: www.netmission.fi
Ovat tosi pönttöjä.- Luuk. 24:47-48
empä usko tota, mutta alapa kuunnella vanhaa saarnaajaa:
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Viksten, Mauri/Yksittaisia/Mauri Viksten - Evankeliumin Kaste 17.2.1980.mp3
Kaikki uskovat uskonnostaan riippumatta ovat toisiinsa nähden harhaoppisia.
Kaikki uskonnot ovat tieteen löytämiin todistuksiin nähden keskeisimmissä dogmeissaan harhaoppeja.
Sen takia, koska uskonnot muodostuvat uskomuksista, niitä voidaan tulkita aikojen saatossa mielivaltaisilla tavoilla. Ei ole yhtään ihme, että uskovien päät käyvät kierroksilla ja tuottavat uskomattomia tarinoita.
Uskomusoppinsa luonteen takia uskovien suurimpia älyttäjiä ja hyväksikäyttäjiä ovat toiset uskovat.- ....
Eipä puhuta parturia.
VAROITUS EKSYTTÄJISTÄ
2.Joh.7-11
--
7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
8 Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.
9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.- Jumalan rakkaus
Niin se on.
Raamattu harhaoppien.. eksytysten ja epäjumalan oppien evankeliumi eli pelastus oppi on myös väärä.
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Viksten, Mauri/Galatalaiskirje/Galatalaiskirje - 02 - Vaaristelty Evankeliumi.mp3
Oikeassa evankeliumissa on vapaus ja rauha sekä ihmiselle annetaan mahdollisuus itse todeta pelastus Raamatusta.
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Viksten, Mauri/Galatalaiskirje/Galatalaiskirje - 28 - Uusi Luomus.mp3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881876
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4041867- 991796
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3791763Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀511384Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht561382Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆2981222Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971076Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak501027vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli1731025