Jos metsään haluat

Pukeli 1

mennä sä, niin takulla yllätyt......

Mulla sitten kilahti korvaan, kun TV-yhden myöhäisuutisten lukija puhui metästä ja blogistillekin metsä on näköjään mettä :)))))) Juu ja on kotoisin sieltä sivistyksen kehdosta Turusta.
En halua arvostella murteita ollenkaan ja asunhan itsekin täällä mie ja sie maassa, mutta metsä on mulle niin pyhä paikka, että se pitää sanoa niin kuin se on.
Niin ja vielä selvyyden vuoksi: Hyönteiset imevät kukista mettä.

29

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljo googletettu

      googleen kun kirjoittaa "umal" nii jumala on ensin ja uma jumalasta seuraava ;)

      • tositarina.

        Seilin hospitaalissa Turussa toimi mielisairaala, mummoni kertoi hauskoja kaskuja potilaista kuka mitäkin kuvitteli olevansa.


      • joo ja

        mie olen tuot naureskelnt jo pitkään ko hää ilmeisest ain ekan laittaap hakkuun jumalan ja siten ittens seuraavaks.dille mikä dille myähähähhähähähähähä


    • Itse olen tottunut puhumaan mettästä.Ja taitaa moni muukin,ketä täältäpäin tunnen.
      Juuri tuossa ukko ehdotteli,että jos käytäisiin viikolla kattomassa mettässä,joko löytyisi mustikkaa :) eli tehtäisiin sellainen koiramainen mettälenkki hyötymielessä :D

      • Pukeli 1

        Jaa,, sehän on niin kuin vähän "mettäläistä murretta", heh.
        Mustikoita ei meillä vielä mennä poimimaan, eli odotetaan, että edes hiukan sataisi, että ne sitten turpoaisivat.
        Meillä on hyvä paikka mistä löytyy niitä marjoja hyvinä kesinä silleen kaatamalla, oikein helvetin korvessa.
        Ukkoni saalis on n. 2 litraa ja minun samassa ajassa 8 litraa, koneella tietysti.
        En koskaan osta marjoja mistään torilta, kun mieleen tulee ajatus, että kykkivätköhän poimimisen välillä jossakin pusikossa ja sitten taas poimivat niillä pesemättömillä käsillä :))))))
        Niin ja ties missä säilyttelevät niitä marjoja ? :)))))))))))))


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        Jaa,, sehän on niin kuin vähän "mettäläistä murretta", heh.
        Mustikoita ei meillä vielä mennä poimimaan, eli odotetaan, että edes hiukan sataisi, että ne sitten turpoaisivat.
        Meillä on hyvä paikka mistä löytyy niitä marjoja hyvinä kesinä silleen kaatamalla, oikein helvetin korvessa.
        Ukkoni saalis on n. 2 litraa ja minun samassa ajassa 8 litraa, koneella tietysti.
        En koskaan osta marjoja mistään torilta, kun mieleen tulee ajatus, että kykkivätköhän poimimisen välillä jossakin pusikossa ja sitten taas poimivat niillä pesemättömillä käsillä :))))))
        Niin ja ties missä säilyttelevät niitä marjoja ? :)))))))))))))

        En osaa sanoa,onko tuo "virallinen" murresana vai ihan mettäläisten :D

        Yksi ystävä oli koirien kanssa lenkiltä saanut pari litraa mustikkaa,ja leveili mustikkapiirakallaan.Alkoi tekemään niin mieli,että täytyy käydä tsekkaamassa,jos vaikka vähän saisi.Taitaa olla kyllä aika aikaista,mutta eipä siinä mitään,kun mettään kumminkin mennään :D
        Meillä taas ukko on kunnon poimija,ja saalistakin saa kunnolla,sillä koneella.Minä taas olen enemmänkin sellainen syöjätyyppi,heh.

        Minulla yksi tuttu ei voi poimia heidän lähimettästään,kun meinaa,että niissä mustikoissa on koiranpissaa.Sinne kun joskus joku koissu erehtyy...
        Mutta tuo sinun torilta ostamattomat veti kyllä pinnat kotiin o_O :D


    • Myy-Pikkuinen

      No metsä tietysti!!
      Ehkä joskus mut erittäin harvoin käytän sanaa mettä.

      • Pukeli 1

        Olen yllättynyt sinun kieliasustasi.
        Olet varmaan lukenut viimeisempänä kirjan: Kultaisen käytöksen kirja :)))))))
        Jatka samaan malliin !


      • korjasin
        Pukeli 1 kirjoitti:

        Olen yllättynyt sinun kieliasustasi.
        Olet varmaan lukenut viimeisempänä kirjan: Kultaisen käytöksen kirja :)))))))
        Jatka samaan malliin !

        Eikun: Käytöksen kultainen kirja.


      • Myy-Pikkuinen
        korjasin kirjoitti:

        Eikun: Käytöksen kultainen kirja.

        Onkse kultaa?? Sit voisin ostaakkin!! =)))))))))))))))))))))))))))))


      • Virtuaalikoneistaja
        Pukeli 1 kirjoitti:

        Olen yllättynyt sinun kieliasustasi.
        Olet varmaan lukenut viimeisempänä kirjan: Kultaisen käytöksen kirja :)))))))
        Jatka samaan malliin !

        Sinä ilmeisesti et ole lukenut kyseistä kirjaa.


      • Pukeli 1
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

        Onkse kultaa?? Sit voisin ostaakkin!! =)))))))))))))))))))))))))))))

        Eikun kirja ja painettu 1961. Laaja-alainen ohjeopus ettei kömmähdä etiketti virheisiin.:)))))))


      • Myy-Pikkuinen
        Pukeli 1 kirjoitti:

        Eikun kirja ja painettu 1961. Laaja-alainen ohjeopus ettei kömmähdä etiketti virheisiin.:)))))))

        Oho, noin vanha painos, eiks tuoreempaa löydy, voin sit ostaa ja lähettää vaikka sinulle! =))


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Virtuaalikoneistaja kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti et ole lukenut kyseistä kirjaa.

        Et myöskään sinä.


    • Kyllä mä isän mukana jo pienenä kävin metässä marjassa... isä oli karjalainen ja sanoi aina mettä......

      Nykyään sanon metsä ja mettä, ihan miten sattuu...et mettäläinen olen sitte...

    • Siäl se ol keskel mettä, noukkimas mustikoi, Koto kerto mite metäs ei ollu yhtä ni tukaduttava ku muual. Ol siäl ollu niit itikoitki, jotku imi kukist met ja jotku vert ihost. Hirvikärppäsi ei olt näkyny, paarmoi ja hyttyssi senki erest.

      • tositarina.

        uma tarinoiden kertoja muistatko sinäkin kaskuja seilistä?


      • olenkonarsku?
        tositarina. kirjoitti:

        uma tarinoiden kertoja muistatko sinäkin kaskuja seilistä?

        Varmasti muistaa umalehtinen tarinoita, niin ihanainen ihminen.muistamme tilitti "kuuluisasta lestiheittäjä sukulaisesta,se jäi epäselväksi istuiko koskaan viinan trokauksesta? saattaapa pukista tulla turinoimaan nähden ties ketä "julkkiksia" kirjoittelemassa....


      • Pukeli 1

        Ai itikoit ja paarmoi, niit on meil täälläkii. Miun ukkollain on oikee paukamii ko se on sellane verevä paisti. Siel saares ei meinaa oikee saaha ees nukuttuu ko ininä kuuluu koko ajan korvas.
        Myö tultii jus äske uimast ja ai että ol ihanaa. Meri ol tyyni ja aurinko just laski.
        Mie muistin kiittää sillee hiljaksee et ollaa saatu olla tällee terveit ja voijjaa saaha nauttii tästäkii kesäst.
        Terveisii vaa siullekii ja terveit päivii mie toivotan.


      • Hyvä muisti!
        Pukeli 1 kirjoitti:

        Ai itikoit ja paarmoi, niit on meil täälläkii. Miun ukkollain on oikee paukamii ko se on sellane verevä paisti. Siel saares ei meinaa oikee saaha ees nukuttuu ko ininä kuuluu koko ajan korvas.
        Myö tultii jus äske uimast ja ai että ol ihanaa. Meri ol tyyni ja aurinko just laski.
        Mie muistin kiittää sillee hiljaksee et ollaa saatu olla tällee terveit ja voijjaa saaha nauttii tästäkii kesäst.
        Terveisii vaa siullekii ja terveit päivii mie toivotan.

        Eiks siun untas häirint ne lepakon lätinätki siäl vintil, nuin muistan siun kertoneen joskus.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        Ai itikoit ja paarmoi, niit on meil täälläkii. Miun ukkollain on oikee paukamii ko se on sellane verevä paisti. Siel saares ei meinaa oikee saaha ees nukuttuu ko ininä kuuluu koko ajan korvas.
        Myö tultii jus äske uimast ja ai että ol ihanaa. Meri ol tyyni ja aurinko just laski.
        Mie muistin kiittää sillee hiljaksee et ollaa saatu olla tällee terveit ja voijjaa saaha nauttii tästäkii kesäst.
        Terveisii vaa siullekii ja terveit päivii mie toivotan.

        Sieltä tulee telkusta klmoselta Wallander. Piti katsoa, mutta väsyttää ja pitäisi mennä nukkimaan.
        Joo metässä on itikoit ja paarmoi. Löytyy sieltä murkkujaki ja ampparei.

        Seitsemisen litraa ukko taas noukki marjoja ... Paukamia oli silläkin. Laitoin niihin T-tree öljyä.

        Nyt Pukeli hyviä öitä:)


      • Pukeli 1
        Hyvä muisti! kirjoitti:

        Eiks siun untas häirint ne lepakon lätinätki siäl vintil, nuin muistan siun kertoneen joskus.

        Nuin hyvä muistisii ihmisii siel Lahes :)))))


      • Väärin väärin.
        Pukeli 1 kirjoitti:

        Nuin hyvä muistisii ihmisii siel Lahes :)))))

        Hyvä muistinen miekii kyl oon, vaik mie en oo koskaa es käynt Lahes.


      • maalaislääk.hoit.
        umalehtinen kirjoitti:

        Sieltä tulee telkusta klmoselta Wallander. Piti katsoa, mutta väsyttää ja pitäisi mennä nukkimaan.
        Joo metässä on itikoit ja paarmoi. Löytyy sieltä murkkujaki ja ampparei.

        Seitsemisen litraa ukko taas noukki marjoja ... Paukamia oli silläkin. Laitoin niihin T-tree öljyä.

        Nyt Pukeli hyviä öitä:)

        Hei, miks sie et lähe ukkois kans sinne mettään, siel on paljo viileempää ku kerrostalo-bunkkeris. Vähäks ihmetellään, et oo kait ikinäs käynni mettäs, et tietäsit kuis viileet siel o.
        Ja ain viilee marjamettä kotilolot voittaa, varsinkkii, ku jos o riitasa koti. Vallitettavasti,. Mielummi moni mies vaiks istuu/kerää kukkii, marjoi ku o huonois kotiolois orjana jatkuvas. Sä et oo vaa sitä hoksannu, sääli leksaa.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Väärin väärin. kirjoitti:

        Hyvä muistinen miekii kyl oon, vaik mie en oo koskaa es käynt Lahes.

        Ei kannatakkaa, ruma ja tyly kaupunki, asukkaat neandertaalin tasolla.


    • Pukeli1 muutannut?

      Kotkassa sanotaan miä ja siä, ei mie ja sie.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe