huomanneet, että ateisit ovat miltei poikkeuksetta amiksia?
Vähemmän sivistyneet eivät siis usko, mutta mistä se johtuu?
He eivät ehkä ole kiinnostuneita lukemaan raamattua.
Oletteko
14
<50
Vastaukset
- .
En ole, sillä korkeampi koulutustaso lisää ateismin todennäköisyyttä.
Fakta
Oletko ajatellut miksi maailman heikoimmin koulutetuilla alueilla/maissa ollaan lähes 100% ateisteja. Ei et ole, koska siellä ollaan noin 100% taikauskoisia. En ole. Päinvastoin tietämättömyys ja kouluttamattomuus lisää uskoa jumaliin ja ties mihin muuhun hömppään. Toisaalta uskonnoilla on aina pönkitetty esivaltaa, joten hallitsijat ovat mieluusti käyttäneet sitä hyväkseen, vaikka sivistyneitä ovat olleetkin.
Ps. Lupaan, että pääset paratiisiin, jos lahjoitat minulle rahasi.mut eikös kaikkein uskonnollisimmissa maissa väestö ole joko ollenkaan tai erittäin vähän kouluja käyneitä?
oon mää raamattua lukenu, mut en kyl tajua miks mun pitäs ottaa elämänoppini joistain 2000 vuotta sitten keksityistä paimentolaistarinoista,
yhtä hyvin voisin lukea kalevalaa,
enkä oo amis,
mur- xbabe
Olet siis ateisti.
Mistähän syystä en ole yllättynyt. - ahaa,
olet siis satanisti...
- olet siis
uskoton, kun et uskovainen
olet siis xbabe kirjoitti:
Olet siis ateisti.
Mistähän syystä en ole yllättynyt.en.
olen agnostikko, jätän koko jumalkysymyksen avoimeksi
ehkä jotain voi ollakkin, mut se ei oo mikään pilven päällä istuva partasuu-ukko
en edes vaivaa päätäni moisilla,
ja se mitä kuoleman jälkeen tapahtuu on sen ajan murhe,
todennäköisimmin olen sillon vaan kuollut, se siitä
mää elän nyt ja tässä.
murxbabe kirjoitti:
Olet siis ateisti.
Mistähän syystä en ole yllättynyt.Luepa uudelleen ateismin ja ateistin määritelmä, vertaa sitten edelliseen vastaukseen ja mietipä uudelleen johtopäätelmäsi loogisia perusteita.
ahaa, kirjoitti:
olet siis satanisti...
enpä ole sekään
uskoakseen saatanaan pitäs myös uskoa (raamatun) jumalaan,
mur- No joku joka
Pikku-Murri kirjoitti:
enpä ole sekään
uskoakseen saatanaan pitäs myös uskoa (raamatun) jumalaan,
murtapauksessa olet mikä et tunnusta olevasi.
No joku joka kirjoitti:
tapauksessa olet mikä et tunnusta olevasi.
olen ihminen
joka elää elämistä, ei kuolemista varten.
mur
- zisel
Mä olen huomannut että ateistit on jotain yliopisto-opiskelijoita sun muita nörttejä. Ateistit on pahempia kuin jehovat - ateistit tulee silmille! Jehoville menee perille kun niille sanoo "ei kiitos" mutta ateistit tulee päälle - tämä siis pätee heihin joilla on traumoja uskonnosta.
- xbabe
Et ole ikinä ollut ihmisten parissa, joten älä turhaan kommentoi.
Enpä ole. Uskonnollisuutensa voi toki kieltää ja käyttää aikansa muihin riitteihin, mutta arvaisin että useamminkin nuorilla ja/tai vähemmän kouluttautuneilla kyseessä on enemmänkin kiinnostusten suuntautuminen maallisempiin asioihin, kapinoiva idealismi ja/tai sosiaalinen paine, sen varsinaisen ateismin sijaan. Mutta saatan olla pahasti väärässäkin arvaukseni kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958