Olen kahden pienen pojan isä. Naiset joilla on saman ikäisiä lapsia ovat yleensä selvästi nuorempia ja heille olen liian vanha. Itseni ikäisillä naisilla taas lapset ovat jo muuttaneet omilleen tai tekevät niin lähivuosina. Myös lapsettomat naiset haluavat yleensä puhtaasti kahden aikuisen suhteen, vaikka meillä pärjätään hyvin ilman uusia perhekuvioitakin.
Lapset kannattaa siis tehdä nuorena, ettei myöhemmin eron sattuessa tulisi ongelmaa löytää uutta kumppania.
Keski-ikäinen väliinputoaja
28
525
Vastaukset
- päivän ajatukseni
Ehkä se menee usein noin, mutta ei aina kuitenkaan !.
Ainahan sitä on kyse kunkin yksilöllisesta tilanteesta ja molempien (tarkoitan nyt deittailijoiden tarpeista) näkökulmista kohdata ja kokea tätä maailmaa.
Itsekin olen keski-ikäinen, sellainen luonnonlapsi-nainen, joka ei tuijota ainakaan suoraan kaikenlaisiin standardeihin. Se mikä tuntuu hyvältä ja vastuulliselta toteuttaa elämässäni, sitä kohden sitten yleensä pyrin. Olen myös ns lapseton nainen, mutta minut yleensä ottavat useimmat (toisten) lapset niinkuin kavereikseen. Lapsien kanssa löytyy yleensä aito ja hauska aaltopituus helposti. Minusta tämä koko elämä on arkisine kuvioineen ja kolhuineenkin sen verran mielenkiintoista, että ns raameihiin ja kriteereihin en osaa sulautua ainakaan näissä deittikuvioissa..ja tuskin muussakaan.- jhjkhjhj
"Olen myös ns lapseton nainen"
Ööö, niin kuin lapseton vaiko lapsia??? Enpä ole koskaan kuullut kenenkään sanovan itseään ns. lapsettomaksi :D - etkös...
jhjkhjhj kirjoitti:
"Olen myös ns lapseton nainen"
Ööö, niin kuin lapseton vaiko lapsia??? Enpä ole koskaan kuullut kenenkään sanovan itseään ns. lapsettomaksi :DSinulla on vielä paljon oppimista...:)))))
- jannette
Totta varmaankin , pienet lapset rajoittavat elämää. Omien lastensa ehdoilla elettyäään ei samaan rumbaan viitsi lähteä uudelleen, vaan haluaa nauttia vapaudesta mahdollisen uuden kumppanin kanssa. Näin minä (49V.) ainakin asian koen.
- näin on marjat
Jos vanhemmalla miehellä (43-50 ) on pieniä lapsia, on selvää, että miehellä on ollut reippaasti nuorempi vaimo, eikä taida omanikäinen kelvatakkaan. Lasten kanssa ei ole helppoa löytää enää nuorempaa naista eikä tietenkään vanhempaakaan, joka on jo omat lapsensa saanut isoiksi. Aina välillä näkee ylpeitä isiä, jotka näyttävät vaareilta, ainakin itse karttaisin tällaisia miehiä. Toivon kuitenkin, että löydät rinnallesi sopivan naisen.
- F**k Off Mamas
> eikä taida omanikäinen kelvatakkaan
Se syyllistäminen.. mistä suomalainen nainen aina keksii ne sanansa joilla aina syyllistää muita ja esittää itsensä marttyyrinää?
Kelvata... itse toteaisin vain tähän että 43-50 nainen on tämän maan rajojen sisäpuolella yleensä näivettyneempi kuin samanikäinen mies jolla on pienä lapsia.
Mutta siitä ne ylipainoiset mammat vaan aina jaksavat omassa tuskassaan saivarrella.
- lapseton_nainen
Yleistät nyt turhaan. Tunnen lähipiiristä useammankin naisen, joille on kelvannut ikäisensä mies, jolla on pieniä lapsia. Itseni mukaanlukien. Ei se tietenkään mikään valtava valttikortti ole, mutta jos mies on ns. Se Oikea, paljon on rakastunut nainen valmis tekemään.
Toinen asia on, kuinka hyvin lapsellinen mies osaa suhtautua lapsettoman naisen elämään ja ongelmiin. Moni kuvittelee, että meidän elämämme onkin sitten pelkkää päivänpaistetta ja bileitä, kun ei ole lapsia huollettavina. No itse kannan huolta ikääntyvistä vanhemmistani. Sinkkunainen on aina myös "totaalisen yksin" jos häntä vertaa lasten vanhempiin.. Lapsettomuuteen on monia syitä, eikä se useinkaan ole oma valinta.
On hyvä jos et hae naisesta "lapsellesi uutta äitiä", mutta älä sulje häntä kokonaan tästä puolesta elämääsi poiskaan.- oooooooooooooooooooo
"Sinkkunainen on aina myös "totaalisen yksin" jos häntä vertaa lasten vanhempiin.."
En kyllä allekirjoita tätä väittämääsi, se riippuu aivan persoonasta että ketä on yksinäinen vaiko ei. Minä en ole todellakaan yksinäinen vaikka olenkin "yksin" eli sinkku, ystäviä löytyy, harrastuksia, koirat, työ ja olen onnellinen tähän elämäntilanteeni enkä vaihtaisi tätä koskaan lapsiperheen arkeen.
- lapseton_nainen
Et nyt varmaan täysin tajunnut mitä tarkoitan.
Minullakin on runsaasti ystäviä ja lähisukulaisia, harrastuksia, mielekäs työ jne, mutta kyllä se yksinäisyys jouluna, juhlapyhinä jne. on jotain paljon totaalisempaa kuin lapsellisen ja parisuhteessa olevan. Tätä lapsiperheessä elävät eivät tunnu oikein koskaan tajuavan.
Puhumattakaan kokonaan lapsettoman ihmisen vanhuudesta, oletko miettinyt sitä, kun se aika joskus koittaa? Terveenä ja hyvinvoipana on kiva olla itsellinen, mutta entä jos sinulla ei ole ketään hoitamassa asioitasi, kun olet dementikko?
Olen itsekin viihtynyt vuosia sinkkuna, ja siinä on TODELLAKIN roppakaupalla ERITTÄIN hyviä asioita verrattuna huonoon parisuhteeseen lapsiperheessä, mutta on epäreilua ja epärealistista kuvitella että lapsettoman sinkkunaisen (vaikka menestyneenkin) elämä olisi pelkkää päivänpaistetta.
Parempi yksin kuin huonossa suhteessa siitä olen kanssasi samaa mieltä, mutta myös rakkaus on ihme juttu...- oooooooooooooooooooo
En silti koe jääväni paitsi Joulujen vietoista sun muista juhlapyhistä, vaikka minulla ei niitä lapsia ole, mukavaa juhlapyhää vietän enkä suinkaan yksin.
Vanhuutta varten en ryhtyisi lapsia "tehtailemaan", jos joskus pääsen siihen ikään niin rahani riittää kyllä palkkaamaan jonkun hoitamaan dementoituneen ajatusmaailmani. Kaikki eivät vain ole sellaisia, jotka tahtovat lapsia ja ovat silti onnellisia, eivätkä tunne että jotain puuttuu elämästä.
Tuskin yhdelläkään henkilöllä, oli sitten lapsia tai ei, ole elämä pelkkää päivänpaistetta. Tulee huonompia hetkiä sekä parempia, varmasti kummassakin elämäntilanteessa/valinnassa on huonot sekä hyvät puolensa, minä vain valitsin lapsettoman elämän ja olen tyytyväinen tähän.
Me elämme täysin erinlaista ajatusmaailmaa, koska sinä näköjään olisit tahtonut lapsia, viestiesi perusteella, minä taas en. - lapseton_nainen
oooooooooooooooooooo kirjoitti:
En silti koe jääväni paitsi Joulujen vietoista sun muista juhlapyhistä, vaikka minulla ei niitä lapsia ole, mukavaa juhlapyhää vietän enkä suinkaan yksin.
Vanhuutta varten en ryhtyisi lapsia "tehtailemaan", jos joskus pääsen siihen ikään niin rahani riittää kyllä palkkaamaan jonkun hoitamaan dementoituneen ajatusmaailmani. Kaikki eivät vain ole sellaisia, jotka tahtovat lapsia ja ovat silti onnellisia, eivätkä tunne että jotain puuttuu elämästä.
Tuskin yhdelläkään henkilöllä, oli sitten lapsia tai ei, ole elämä pelkkää päivänpaistetta. Tulee huonompia hetkiä sekä parempia, varmasti kummassakin elämäntilanteessa/valinnassa on huonot sekä hyvät puolensa, minä vain valitsin lapsettoman elämän ja olen tyytyväinen tähän.
Me elämme täysin erinlaista ajatusmaailmaa, koska sinä näköjään olisit tahtonut lapsia, viestiesi perusteella, minä taas en.Ei vaan sinä et selkeästi tajunnut koko pointtia: monilla lapsellisilla (miehillä) on sellainen käsitys että lapsettoman naisen elämä on huoletonta kuin heinänteko.
Tätä tarkoitin.
- ei yksinäinen
Minä tein lapseni vanhenpana, eli olin 33 ja 37 kun saimme omat poitsut..nyt he ovat 18/15v.. itse olen 50v..kyllä koen kanssa, että monet minun ikäisilläni on lapset jo lähteneet maailmalle, ja usein mies hakee lapsetonta naiskaveria,olen kokenut että lapset sittten vähän esteenä..kasvatan kuitenkin heitä yksin, monesti sitä vapaa aikaa ei aina sitten ole.
Tosin minulla se etu olen todella nuoren näköinen, ja kauniskin, silti sitä kumppania ei vaan tunnu löytyvän. Tosin en sitä enään haekkaan, tulee jos on tullakseen, näinkin elämä mukavaa.
Hauskaa kesää kaikille :)- kaunis nainen
Kun oikein tarkasti katselee ympärilleen, huomaa, että kauniit naiset ovat niitä sinkkuja, varatut saavat olla minkä näköisiä tahansa. Luulen, että miehet pelkäävät kauniita naisia, unelmoivat kyllä, mutta eivät uskalla ottaa kontaktia, oletteko muut samaa mieltä?
Minullekin monet sanovat, että kyllä noin kaunis nainen saa miehen kuin miehen.
Saa kyllä, mutta ei sellaista, kun tarvitsee. - saamitäsaa
kaunis nainen kirjoitti:
Kun oikein tarkasti katselee ympärilleen, huomaa, että kauniit naiset ovat niitä sinkkuja, varatut saavat olla minkä näköisiä tahansa. Luulen, että miehet pelkäävät kauniita naisia, unelmoivat kyllä, mutta eivät uskalla ottaa kontaktia, oletteko muut samaa mieltä?
Saa kyllä, mutta ei sellaista, kun tarvitsee.Just joo, riippuu kuka sanoo ?
- Anonyymi
kaunis nainen kirjoitti:
Saa kyllä, mutta ei sellaista, kun tarvitsee.Vai että kauniita?
Just
- Miten sen nyt ottaa?
Jaa-a...kyllä taidat totta puhua..minkäs ikäisiä lapsia sulla sitten mahtaa olla? Itselläni on myös lapsia ja olen 30 ja mulla taasen näyttää olevan vaikeuksia löytää miestä joka ei juuri pelkäisi pieniä lapsia :)
- robustus
Terävä havainto, Watson, nyt kylläkin ns. kantapään kautta jälkiviisautena.
Samassa veneessä olen, nelivitosena melko nuorten lasten äitinä sosiaalisesti ylijäämäkamaa.- ehe,ehe
ja neljäkolmosena aikuisten lasten isänä yhtä kysytty ku eilisen lehti.
- Näin on näreet...
ehe,ehe kirjoitti:
ja neljäkolmosena aikuisten lasten isänä yhtä kysytty ku eilisen lehti.
Just näin kuten ilmoitit asian,sama pätee myös minuun 41v yh-isiin.vaikka naiset väittävät käsisydämellä haluavansa "kunnon miehen"totuus on toinen.mulle riittäisi mainiosti yksi aito aikuinen nainen.etelä-savossa ainakin kuolleet jo sukupuuttoon.
- morot
kyllähän nettideittailu vois olla kivaakin mutta 46v.yh isä lapista tuskin ketään kiinnostaa.
ei ollu heilaa helluntaina, eikä jonoa juhannuksena!!
Pilkettä silmään ja HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!- 10+50
Minä olen aina ihaillut yh-isejä. Mies, joka hoitaa lapsia, on niin hellyttävä ja ihana. Varmasti jalat maassa elävä - osaa tehdä ruokaakin. Luulis, että löytyy naisia teillekin, nykyäänhän on paljon ns. uusioperheitä, molemmilla lapset. Mies on parhaimmillaan isän roolissa.
- 222-111
10+50 kirjoitti:
Minä olen aina ihaillut yh-isejä. Mies, joka hoitaa lapsia, on niin hellyttävä ja ihana. Varmasti jalat maassa elävä - osaa tehdä ruokaakin. Luulis, että löytyy naisia teillekin, nykyäänhän on paljon ns. uusioperheitä, molemmilla lapset. Mies on parhaimmillaan isän roolissa.
olen aina ihmetellyt miehiä jotka hankkivat lapsia vielä vanhoina, yrittääkö he pönkätä omaa itsetuntoaan ja nuoruuttaan, tai kenties vaikutelmaa nuoruudesta, vielä synnytysikäisen kumppanain avulla...kannattaa miestenkin harkita kannattaako lapsia hankkia enää yli nelikymppisenä....Sitähän on jo viisikymppinen kun pienokaiset lähtevät ekaluokalle, samanikäinen tai vanhempikin kun toisten vaarit-....
Entä sitten sairastumisriskit, yli viisikymppisellä moninkertainen riski sairastua esim. syöpään kuin nuoremmilla...
nimimerkillä, miehetkin vanhenee... - m30+
222-111 kirjoitti:
olen aina ihmetellyt miehiä jotka hankkivat lapsia vielä vanhoina, yrittääkö he pönkätä omaa itsetuntoaan ja nuoruuttaan, tai kenties vaikutelmaa nuoruudesta, vielä synnytysikäisen kumppanain avulla...kannattaa miestenkin harkita kannattaako lapsia hankkia enää yli nelikymppisenä....Sitähän on jo viisikymppinen kun pienokaiset lähtevät ekaluokalle, samanikäinen tai vanhempikin kun toisten vaarit-....
Entä sitten sairastumisriskit, yli viisikymppisellä moninkertainen riski sairastua esim. syöpään kuin nuoremmilla...
nimimerkillä, miehetkin vanhenee...Ei, oppisitte jotakin uutta. Sain viime päivänä yhden viestin yhdeltä vanhalta pariskunnalta, joilla oli sitä sun tätä kremppaa, että suosittelemallani antibioottihoidolla, voitiin vuoden antibioottiterapian jälkeen lopettaa verenpainelääkkeet ja kolesterolilääkkeet (ne ovat muutenkin hyödyttömiä). Monet saavat itsensä huonoon kuntoon syömällä statiineja, sillä ne aihettavat vaurioita elimistössä, ja erilaisia kremppoja. Suosittelin kyytipoikana benfotiamiinia ja VHH-diettiä, sekä eräitä muita ravintolisiä, niin hyvä tulee.
Syöpäkin on mikrobiperäinen sairaus, tiedän ne lajitkin. Teille tällaiset asiat ovat utopiaa, koska olette tyhmiä, minulle taas ihan arkipäiväisiä asioita. Olen siis myös hyväntekijä. Tietenkin muut ihmiset yrittävät heittää kapuloita rattaisiini, kun yritän vakuuttaa, ettei ikä ole este mihinkään enää. ROS-vauriot tulehduksesta eli ikääntyminen, ja ihomuutokset ovat myös jotakin mikä myös korjaantuu, mutta vie tietysti pitkän ajan. Epäilen nyt viimeisten tutkimusten ja kokeellisen datan perusteella, että vanhentava tekijä on ihmisessä pääasiassa suolisto, ja se pitää saada puhdistettua nopsaan, sillä jo 30 vuotiassa ne vanhentavat höyryt, jotka tulevat sieltä, jättävät jälkeensä kroppaan ja ihoon.
- morot
222-111
ei 35v ole minun mielestä vanha vielä mutta lapsia ne on vielä viiskymppisenäkin tai nuoria. ja hyvä puoli nykyään ettei lapset mene automaattisesti äidille vaan meillä miehilläkin on mahdollisuus.
(tosin taistelun jälkeen.)- uuuuuutttttttttttttt
Itsekin kunnioitan isiä jotka viitsivät olla lastensa kanssa, koska läheskään kaikki sitä ei tee. Mutta silti, oman elämäntilanteen erinlaisuus tekee sen, etten lähtisi suhteeseen miehen kanssa jolla on lapsia. Minulla siis niitä ei ole eikä myöskään tule, enkä jaksa elää suhteessa jossa on lapsia.
- Mariska-11
Voi, voi, mikähän ikä tai sukupuoli olisi hyvä, minä keski-ikäinen sinkku-
nainen olen huomannut olevani hylkiö, vaikka olen mielestäni vielä nuorekas
ja ihan hyvässä kuosissa, deittivastausten perusteella kelpaisin yli 60v.
satunnaispanoksi kun vaimo ei jaksa tai ymmärrä, kaipaisin kuitenkin ihan
normielämää ja vak. ihmissuhdetta.Mut ku ei vaan pelitä. - xxxxxxxxxxxx........
Hyvin on miehiä tarjolla tälläiselle keski-ikäiselle 51vuotiaalle naiselle.Suorastaan ylitarjontaa. En voi tilannetta moittia.
Minulla on ilmoitus eräällä sivustolla(en ikinä laittaisi suomi24,n. vaikka uskon että sieltäkin löytyy kunnollisia miehiä)
Olen tavannut jokusia. En koskaan lähde tapaamaan ellei mies kiinnosta, .
Olen varma että löydän jonkun, joko deitistä tai sitten muualta.tottakai muutakkin elämää pitää olla kuin vahdata ilmoitustaan vastauksia ootellen.... - Mariska-11
No joo, oon uussinkku ja varmaan vähän kärsimätön, eihän roomaakaan
päivässä rakennettu, tää on niin outo ja uus juttu mulle että välillä oon jopa
nauranu itsekseni ääneen. Onneks on hyvä huumorintaju =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512