Hausmylly-Scumback

juha82222

vuosimalli 2003 ja comeback levy.
Bändi piti taukoa jokusen vuoden.

Scumback on itseasiassa ihan vakavasti otettava levy.
Se ei ole yhtä mahtipontinen ehkä kuin Tahdonvoimaa esimerkiksi mutta musiikissa on ehkä enemmän ulottuvuuksia tällä levyllä.
Hittibiisit Eilen, Hiljaisuuden äänet, jos oisit täällä, Viimeinen ristiretki ja Tänään pitävät tasoa mukavasti yllä.
Hiljaisuuden äänet on hyvin mahtipontinen biisi.
EVVK-biisi on enemmän instrumentaali tyylinen joskin siinä lauletaan.
SAmaan uneen kertosäe on tyylikäs mutta muu osa biisistä on floppi enemmän, hyvin valju.
Taso vähän nakkelee levyllä mikä ei tee siitä täydellistä.
4 tähteä.

5

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Levy on edelleen oikein hyvä.

      • Anonyymi

        hyviä biisejä on minusta aika paljon sillä levyllä eli mieli muuttunut hieman tuosta mitä tossa joskus oon tämän avauspostin postannut eli suosikkihetkiä takaa muun muassa jos oisit täällä(jotenki universaali ja samalla kotikutoinen biisi), tänään, eilen, viimeienen ristiretki ja ohjaa mua(sirkesalo akin tyylinen biisi jossa kuuluu ehkäpä sirkesalon soul musan kuuntelu kun tuon biisin on väsänneet mutta silti melko vahvasti hausmyllyä itseänsä mut bändit ja artistit välillä ruukkaa hieman ottaa vaikutteitakin) ja englanninkieliset versiot biiseistä eilen ja tänään tekee myös vaikutuksen. EVVK on tyylikäs(universaali biisi). Loput täydentää hyvin kokonaisuutta. Levyn viides raita päivä kerrallaan tuo osittain mieleen hausmyllyn esikoislevy schysteemin tuulahduksen. Täytebiisejä ei löydy mun mielestä tuolta kiekolta. Liittyyppä siihen muistojaki kun joskus vuonna 03 kesällä ostin sen. Kovasti on ollu kuuntelussa kun melekein heti meni cd;n vihkot hieman rikki , mut cd levy toimii edelleen hyvin vaikka kohta 20 vuotta vanha.


      • Anonyymi

        kaikkein paras hausmylly levy on minulle niije esikoiskiekko schysteemi. Se on kaikkein mieluisin ja siihe liittyy muutenki äärimmäisen paljon muistoja. Se on ihan eka levy jonka sain. Isäni pomo antoi sen mulle ilmaiseksi. C kasetti. Meni rikki parissa vuodessa. Yleensä C kasetit on paraskuntoisia. Toiseksi parhaana hausmyllyn levynä pidän tahdonvoimaa levyä ja kolmanneks paras on sateesta aurinkoon. viimeksimainittua levyä kun kuunteleen, niin tulee usein aika eufoorinen olotila.


    • Scumback on aliarvostetun Hausmyllyn aliarvostetuin albumi. Todella hyvä platta. Pari heikompaa suoritusta vesittää ehkä liikaa.

      • Anonyymi

        Hiljaisuuden äänet biisin väliosa ja kertosäe on hyvä mutta biisin aloittava tunnari&kosketinsoittimella tehty riffi jota toistetaan aina biisin aikana, esim kun eka kertosäe päättyy tai kun biisi alkaa niin se alkaa sillä riffillä niin minusta se pilaa hieman tuota biisiä mutta kokonaisuus on toimiva. En muista mutta se yksi biisi niin sen biisin väliosa on aika heikkoa kuultavaa mutta kertosäe on maaginen joka menee syvälle emotionaalisesti tunteisiin , luihin ja ytimiin ja jostakin luin että hausmylly olisi hieman matkinut jonkun bändiun vai oliko se artistin biisiin kertosäettä ja harmi pahus sentään kun en muista nyt sitä biisiä jota tarkoitan. _Muistaakseni tarkoitan biisiä numero 9 scumback levyllä. Kyseessä ei ole ohjaa mua biisi eikä EVVK. Huolimatta noissa kahdessa biisissä pienistä puutteista niin silti kumpikin biisi on ihan kelvollisia suorituksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe