Uskotteko että...

Yksinäinen susi

Uskotteko että on ihmisiä, jotka eivät haluakaan löytää kumppania, vaan elelevät mieluumin yksikseen.
Minulle tämä on tullut selväksi, ahdistun muiden ihmisten seurasta, vain yksin voin olla täysin vapaa, oma itseni ja rentoutua.
En halua ketään.

Viihdyn parhaiten itseni seurassa.

12

113

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Darth

      Kyllähän meitä yksin viihtyviä introvertteja piisaa. Mutta yksinäinen elämä on vähän kuin kirja, jota kukaan ei koskaan avaa. Joskus vain kaipaa toista todistajaa, että minäkin kävin täällä kääntymässä.

      • menesis

        Sadan vuoden päästä meitä ei muista kukaan, elimmepä niin tai näin, teimmepä sitä tahi tätä, vain poikkeukselliset teot ja tekijät muistetaan vielä sadan vuoden päästä.


    • Jaska'

      Uskon kyllä, itsekkin olen tähän saakka halunnut elää yksin. Tänä päivänä katselen jo vähän jopa ympärilleni sillä silmällä, josko olis mitään kiinostavaa tarjolla. Eipä juuri ole.

    • IsompiLuuseriM34v

      Mulla on samanlaisia tuntemuksia. Minäkin ahdistun muiden ihmisten seurasta, jos he tulevat minun alueelleni eli kämppääni. Vain silloin kun olen omassa kämpässä yksin, olen täysin vapaa ja rento. Töissä käyminen on eri asia. Siellä on työkaverit ja heidän kanssaan voi kommunikoida jne ihan normaalisti ja muidenkin ihmisten kanssa muualla. Mutta tosiaan jos mun kämpilleni tulee vieraita niin kylläpä ahdistaa. Siksi en ikinä avaa ovea jos ovikello soi, eikä kukaan ole aikaisemmin ilmoittanut tulevansa käymään. Eri asia jos on sovittu juttu. En siis avaa ovea kenellekkään. Yksin on parempi ja vapaampi olla!

      Silti, kaipaan naista ja seurustelua. Haluan oppia rakastamaan ja olla rakastettu. Mutta harva nainen tällaista sekopäätä suostuu ottamaan. Siksi jään yksin. Viime aikoina on taas murehduttanut, kun varmaankin kaikki vanhat luokkatoverini ovat olleet naimisissa jo vuosia ja heillä on vakityöpaikat, perheet ja omat talot jne jne. Mulla ei palkkatyötä (työelämävalmennus tällä hetkellä), ei omaa asuntoa/taloa (vuokralla), ei ajokorttia (ei ole ikinä ollut varaa ajaa) eikä mitään muutakaan mitä normaalilla ikäiselläni miehellä on. Olen 34-vuotias mies. Olen edelleen poikamiesboksissa asuva köyhä mies. Alkanut tuntumaan, että yksin jäin tässä. Silti toivo elää ja uskon ihmeisiin. Pakko jaksaa eteenpäin vaan.

      Tsemppiä!

      IsompiLuuseriM34v

      • tjaaa

        Oletko ajatellut, että ehkä haluamasi asiat eivät itsestään kävele luoksesi? Jos jotain haluaa, se on itse hankittava. Kuten nainen sinun tapauksessasi. Ehkä sinun pitäisi vain katsoa peiliin.


    • Kirjoittaja

      Onhan noita vaikka kuinka paljon. Ennen niitä sanottiin erakoiksi, mutta se on mielestäni nykyaikana turhan voimaksa ilmaisu. Yksin viihtyvä voi olla myös erinomainen seuramies, mutta introverttejä ovat varmaankin kaikki.

      Hei, mikä ongelma? Internet-aikakausi mahdollistaa sen, että myös nykypäivän erakot voivat jakaa paremmin viisauksiaan, eikä vastauksia haluavan tarvitse kiipeillä vuorille häntä tapaamaan.

      ;)

    • Osittain kyllä, enkä mä tästä vapaudesta ihan noin vain luovu. Pitää kyllä kolahtaa pahasti päähän että suhteeseen ryhtyisin ts. kumppanin pitäs olla oikeanlainen. Tällä tarkoitan että luonteeltaan ja käytökseltään, ulkonäöllä ei oo niin väliä.

      Eli joo mieluummin olen yksin kuin sellaisessa seurassa jossa en viihdy.

    • leeatuulia

      Aina sillon tällön oon miettiny, et ehkä on tarkotettu, että elän koko elämäni yksin. Se ois helpompi vaihtoehto, ei tartteis kohata omia pelkojaan tai luopuu asioista kompromissien vuoks..

      Mut kyllä mie useimmiten toivon, että vielä joku päivä vastaan tulis se mies, jonka kanssa niitä kompromissei alkas tehä enemmän ku mielellään :) Jossain on sanottu, et ihmistä ei oo luotu olemaan yksin. Uskon kyllä, et löytyy niitäkin jotka haluu olla yksin, ja sit sellasia, jotka ei haluu puolisoo, mut joilla on tärkee ystäväpiiri. Jokaisen oma valintahan se on, mut suurin osa ihmisistä taitaa kaivata jotakuta siihen vierelle..

      • Koljatti Hirmuinen

        Mies osaa paremmin olla yksin, naiset ovat sosiaalisempia, heille yksin eläminen voi olla raskaampaa kuin miehille.
        Mies vetäytyy harrastuksiinsa, menee yksin tai kaverinsa kanssa pikille, metsästysreissulle tai muuten vain johonkin luontoon yksin tai kaverinsa kanssa.


    • kallanhelmi

      Vaikka muuten periaatteessa yksin eläminen olisi ihan ok, niin sitä tietyssä iässä alkaa ajatella millaista on sitten yksinäisenä vanhuksena eläminen. Saattaa tulla vähän turvaton olo sitä ajatellessa. Tietysti jokainen joutuu jossain vaiheessa elämään vanhuuttaan yksinkin, jos ylipäätään vanhaksi elää. Leskeksi jäädessä se on edessä ainakin jos ei muuten. Sitten toinen juttu on tämä iso sana, rakkaus. Sitäkin miettii että millaistahan se mahtaisi olla ja jäänkö paitsi jostain aivan korvaamattomasta kun en sellaista saa kokea.
      Toisaalta, eihän sellaista osaa täysimittaisesti kaivata jota ei koskaan ole kokenut eikä omistanut. Ei voi tietää menetyksensä täyttä arvoa.

      • ...

        Kaikesta joutuu luopumaan aikanaan, mikään ei ole ikuista. Myös rakkaudentunteet haalistuvat, kuihtuvat. Rakkaus ei ole mikään itsetarkoitus, sen tunteen biologinen tehtävä on liittää kumppanit yhteen lasten kehityksen vuoksi.


      • jaa hmm jaaha

        Saanko kysyä mitä teet työksesi kun työpaikaltakaan kukaan ei ole sinua napannut?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      399
      2168
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      56
      1828
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      217
      1478
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1160
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      73
      1092
    6. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      127
      1047
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      55
      993
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      978
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      258
      861
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      59
      843
    Aihe