Onko täällä muita leukalevytettyjä ja MMF-kiskotettuja? Itsellä oli MMF-kiskotussidonta (leuat kiinni toisissaan) n. 3 viikkoa, ja lisäksi leuka levytetty (ORIF). MMF:n poiston jälkeen leukaluusta irronneiden hampaiden (ylä- ja ala-) normaali kiskotus paikoilleen ja mahd. myöhemmin oikomisraudoitus ja juurihoidot.
Kiinnostaisi tietää, että miten muut leukansa katkoneet ja hampaansa irrottaneet on toipuneet purennan ja leukojen asennon suhteen, ja miten hoidettiin? Itse en saa vieläkään (n 6 viikkoa tapauksesta) leukaa työnnettyä eteenpäin, ja liikkuvuus ei muutenkaan normaali. Purenta myös muuttunut MMF:n myötä "edemmäksi". Leuka yhä silloin tällöin kipeä, ruoan pureminen välillä hankalaa.
Leukamurtumat ja hammasvauriot
4
1852
Vastaukset
- Kohtalotoveri ?
Pitkällinen prosessi sinulla edessä. Missä kohtaa murtumat ja levyt sijaitsee ? Missä sinua hoidetaan ? Minulla kolmoismurtuma neljä levyä josta kaksi poistettu. Kaksi juurihoidettua hammasta kaksi tarkkailun alla. Soseruualla 9 vkoa. Todennäköisesti saat fysioterapiaa ja jumppaohjeet ellet ole jo saanut, niitä kannattaa noudattaa.
- janne000000
Murtumat on alaleuan angulus- ja corpus-alueilla (kts Google), levyt (2 kpl) anguluksessa, josta kohtaa ns. "irtipoikki". Corpuksen murtuma hoidettiin tuolla MMF-kiskotuksella. Myös sinne harkittiin levyjä, mutta tein itse lopullisen valinnan, että pidän pidempään kiskoja ja jätän levyt sikseen. Hampaista 6 aivan irti ja niitten kiinnityspinta ylä- ja alaleukaluissa pirstoutunut samalla. Muutama muukin hammas tarkkailussa. Vittumaista hommaa. Hoito tapahtuu nyt kunnallisessa hammashoidossa, kun leikkaus ja kiskotukset ohi sairaalan suu- ja leukakirurgian osastolla.
- kohtalotoveri ?
Leukanivelissä oleva turvotus saattaa vaikeuttaa alaleuan liikkuvuutta, nivelet ovat kuitenkin saaneet aikamoisen tärskyn kun luita on murtunut. Niiden parantumiseen menee muutamia kuukausia, pitää tietyti huomioida et hampaat ja purenta ns viturallaan jolloin leuan lihakset jumittaa jne. Hampaat liikkuvat useita mm purennan seurauksena joten ennenkuin murtumat luutuneet ja hampaat kiinnittyneet ja purentaa voidaan kunnolla tutkia niin menee aikaa....
Onko hermopuutoksia poskessa? Aukeaako suu normisti ? Kannaattaa käydä operaatio.com sivuilla siellä porukkaa jolla purennan vuoksi leukaluu ns murretaan ja kaikkea jotta saadaan purenta kuntoon .Sivuilla oli jokin ongelma enkä itsekkään sinne aina pääse... tosin mitähei blogin kautta linkki... käy lukemassa ja kirjaa itsesi sinne samalla nimimerkillä niin voin postata priva viestiä....
- kohtalotoveri ?
Minne katosit Janne ? Olisi ollut mukavaa jatkaa jutustelua vaikka täällä . Ei ole kovinkaan montaa jotka olisi kokenut samaa... Muitakin leukamurtuman kokeneita pyyydän ilmoittautumaan jutusteluun ja hoidon vertailuun ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354393- 553015
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462918- 302703
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402651Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82605- 382279
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542035Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693- 21683