Hammaslääkärin vastuu

Äkäinen

Saako hammaslääkäri tuhertaa miten vaan joutumatta vastuuseen? Oma kokemus on, että kiireessä laitettiin kruunu ja hammas alkoi vain särkeä. Hammaslääkärillä ei ollut aikaa korjata tilannetta, vain hätäinen ensiapu joka ei auttanut mitään. Joten oli pakko mennä toiselle lääkärille joka joutui ottamaan hampaan pois. Ensimmäinen ei osannut muuta kuin kirjoittaa ison laskun kun tiesi ettei tätä asiakasta enää näy. Pitäisikö alkaa käyttää nimiä näistä tuhertajista, että karsiutuisivat pois pilaamasta ihmisten hampaita.

39

4960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadfs

Mikä siinä meni hampaassa meni vikaan?

• Äkäinen

Siihen tuli halkeama kun siihen ängettiin kiireessä nasta tai mikäseoli. Faktat kaivetaan jos vain vois johonkin valittaa. Joka tapauksessa se särki vietävästi yli viikon enkä saanut kunnon apua kyseiseltä hml:tä. Lisäksi alla oli huonosti tehty juurihoito. Olisi pitänyt häipyä paikalta kun edllinen potilas hammaslääkäri ulvoivat kilpaa hammasta poistettaessa. Laskukin tuli väärällä osoitteella, enkä kyllä niin epäselvästi kirjoita.

• Legot kuntoon

Sama juttu, kruunu lähti irti ja kun menin hammaslääkäriin valitin samalla että suussa maistuu pahalta - että voisikohan samalla katsoa että onko juurihoidetussa hampaassa enemmänkin vikaa? Katsoi vanhaa röntgenkuvaa (n. 3 kk vanhaa) päätteeltä ja sanoi ettei täällä mitään näy ja iski uuden kruunun kiinni ja laskutti siitä. Jouduin sitten kolmen viikon kuluttua menemään uudelleen ja nyt vedettiin koko hammas irti ja taas maksetaan. Raivostuttaa oikeasti että hammaslääkärit pitävät toistensa puolia ja hyssyttelevät jos vähänkin uskaltaa valittaa. Kovin sitä on vaikea itse nähdä mitä sinne suuhun on tungettu ja onko työ tehty hyvin... :(

• Hyvin poraa

No käske kaverisi korjaamaan hampaasi tai korjaa itse jos ei lääkärin työ käy.

• Anonyymi
        Hyvin poraa kirjoitti:

No käske kaverisi korjaamaan hampaasi tai korjaa itse jos ei lääkärin työ käy.

Mitå vittua

• Semmosta se

Kaikki on hyvin ja oikein tehty kun asiantuntija sen tekee?

• Hyvin poraa

Suomi 24 palstalla ei ole kenelläkään hyvää hammaslääkäriä.

• -------------

minun piti käydä megaklinikalla helsingissä toiseen kertaan korjaamassa edellisen hammaslääkärin huonoja paikkauksia, ja sain sen takuuhoitona ilmaiseksi.
      ja ainahan sitä voi ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon jos eivät suostu ilmaiseen takuuhuoltoon :) onnea matkaan

• Takuuna tehty

Minulla on kiltisti laitettu takuuna uusi paikka hampaaseen veloituksetta kun se irtosi pari päivää terveyskeskuspäivystyksessä käytyä. Hulluinta oli se että irronnut paikka oli lopullinen paikka ja samalla kerralla laitettu väliaikaispaikka on vieläkin suussa parin vuoden jälkeen.

• hampaat kuntoon

Täällä suoli24:lla kirjoittelee kaikki jotka itse monesti hoitavat huonosti hampaitaan ja muutenkin elämänsä.
        Valitetaaan sitten hammaslääkäristä jos ei muusta.
        Jokaiseen kruunun -ja imblantin laittoon varmaankiin kuuluu se ettei kaikki onnistu.?

Minulle laitettu imblantti ja hyvin toiminut. Pitää jatkaa hyvää hampaiden hoitoa : hammaslankaa , hammasväliharjaa kehiin .
        Kävin juuri itse suuhygienistilla ja sain kehuja hampaitteni hyvästä itse hoidosta.

• Ei implantti
        hampaat kuntoon kirjoitti:

Täällä suoli24:lla kirjoittelee kaikki jotka itse monesti hoitavat huonosti hampaitaan ja muutenkin elämänsä.
        Valitetaaan sitten hammaslääkäristä jos ei muusta.
        Jokaiseen kruunun -ja imblantin laittoon varmaankiin kuuluu se ettei kaikki onnistu.?

Minulle laitettu imblantti ja hyvin toiminut. Pitää jatkaa hyvää hampaiden hoitoa : hammaslankaa , hammasväliharjaa kehiin .
        Kävin juuri itse suuhygienistilla ja sain kehuja hampaitteni hyvästä itse hoidosta.

Jos sinun "imblanttisi" on toiminut hyvin, niin se ei vielä takaa sitä, että muidekin implantit ja hoidot onnistuvat yhtä hyvin ja moitteettomasti.

• Dr. Feelgood

No kun nyt lähdit palstalaisia haukkumaan, niin vettä myllyyn.

Suomi24:llä
      pilkku ennen jotka-sanaa.
      Imblantti = suomeksi implantti
      kruunun -ja imblantin... ei kuulu viiva tuohon millään opilla.
      ennen pilkkua ei tule väliä. Jälkeen kyllä, eli 50% oikein. Hienoa.
      Suuhygienistillä. Ei a-pääte.
      Hampaideni. Ei hampaitteni.
      itsehoito on yhdyssana.

Mielestäni syyt valituksiin ovat varsin aiheellisia tässä ketjussa, joten ennen kuin lähdet muita mollaamaan, niin hoida nyt edes kirjoituskielesi siedettävään kuntoon.

• Hyvin poraa

Vaikka en oikeinkirjoitusta osakkaan suomi 24 palstan taso on mennyt huonoksi olisi mukava tavata kasvokkain muutamia kirjoittajia.

• Huono hammas
        Hyvin poraa kirjoitti:

Vaikka en oikeinkirjoitusta osakkaan suomi 24 palstan taso on mennyt huonoksi olisi mukava tavata kasvokkain muutamia kirjoittajia.

Miksi haluaisit tavata kasvokkain? Keskustelisitko heidän kanssaan hampaista:)

• hullu saa olla.....
        Huono hammas kirjoitti:

Miksi haluaisit tavata kasvokkain? Keskustelisitko heidän kanssaan hampaista:)

Oikein kirjoituksesta viis sinä/ te paljastatte kuitenkin itsestänne tälläkin hetkellä minkälaisia moukkia olette.

Valitusta löytyy varmaankin näillä ihmisillä lääkäreistä , hammaslääkäreistä , kielioppivirheistä puhumattakaan.

Hyvin poraa haluaisi varmaan tavata teidät ja nähdä kuinka pikkusieluisia olettekaan. Paistaa pitkälle eikä teidän kanssa varmasti sen enempää voisi keskustella. Miksikö ? Te puhutte koko aika sairauksistanne ja siitä kuinka paljon lääkärit tehneet virheitä kun ei ole toimittaneet teitä hullujenhuoneelle, se oli vitsi .ymmärrätkö edes sitäkään?

• hulluja riittää
        hullu saa olla..... kirjoitti:

Oikein kirjoituksesta viis sinä/ te paljastatte kuitenkin itsestänne tälläkin hetkellä minkälaisia moukkia olette.

Valitusta löytyy varmaankin näillä ihmisillä lääkäreistä , hammaslääkäreistä , kielioppivirheistä puhumattakaan.

Hyvin poraa haluaisi varmaan tavata teidät ja nähdä kuinka pikkusieluisia olettekaan. Paistaa pitkälle eikä teidän kanssa varmasti sen enempää voisi keskustella. Miksikö ? Te puhutte koko aika sairauksistanne ja siitä kuinka paljon lääkärit tehneet virheitä kun ei ole toimittaneet teitä hullujenhuoneelle, se oli vitsi .ymmärrätkö edes sitäkään?

Ai tälle palstalle pitää tulla vain kirjoittamaan, miten hienon uuden paikan hammas on saanut.

Mitä muuten teet tällä palstalla, jos sinunlaisesi pysyisivät täältä pois, niin palsta olisi huomattavasti tasokkaampi. PYSY POISSA!

• Ei pilkuttaja

Dr. Feelgood:lle. Minä ymmärsin asian oikein hyvin tuosta haukkumastasi viestistä, kirjoitusvirheistä huolimatta. Vastaavasti minua ärsyttää tuollaiset pilkuttajat jotka oikovat toisten kirjoitusvirheitä.

• dfhdfghdfghhdfgsdf

Asiahan ei minulle kuulu,mutta hampaitteni on ihan oikein, kuten myös hampaideni. Jos haluaa heittää vettä myllyyn syyttämällä toista virheistä, niin kannattaisi varmistaa, että itse osaa sanat oikein.

• Anonyymi
        Hyvin poraa kirjoitti:

Eikö kiinnostaisi tavata niitä paikkojen ja hoitojen tekijöitä? Se voisi olla jopa antoisampaa!

• Dr. Feelgood

Menikös vähän offtopicicsi juttusi, Ei pilkuttaja? Ja jonkun kirjoitusvirheitäkin on korjattava, että suomenkieli pysyy kuosissa. Yksi pilkkukin voi muuttaa lausetta dramaattisesti väärään suuntaan. Jos nyt kerran ymmärtää mitä päin honkia kirjoitetulla asialla sanotaan, ei se tarkoita, että ymmärrät aina. Ehkä mielestäsi äidinkieli on myös turha aine koulussa? Asia on suoraan verrannollinen minun haluuni keskustella kanssasi...

Mutta tämä ketjun aihe oli hammaslääkärin vastuu. Mielestäni hammaslääkärillä on yhtä suuri vastuu kuin kenellä tahansa muullakin lääkärillä. Valitusta vain kyseisestä lääkäristä, jos siihen kokee aihetta. Sairaanhoitopiiri hoitanee asian.

• hammasneppari

no onpas "pojilla" murheita oikeinkirjoituksesta.Ei taida olla oikea paikka kirjoitella.Pysytäänpäs asiassa, eikä tyhmiä jaarituksia

• Anonyymi
        hammasneppari kirjoitti:

no onpas "pojilla" murheita oikeinkirjoituksesta.Ei taida olla oikea paikka kirjoitella.Pysytäänpäs asiassa, eikä tyhmiä jaarituksia

Se on kovin pikku juttu, jos kaikki eivät saa niin kieliopillisesti oikeaa tekstiä ulos, mutta se on toisin jos yliopistonkin opit saanut ei saa oikeaa tekstiä ulos, ja vielä kamalampaa, että hampaidenkaan paikkaus ei onnistu ohjeiden mukaisella tavalla.
        Vai millaiset ne ohjeet sitten ovatkaan?

• kiireessä minullekin

Mistähän päin olet ja missä olet hampaasi hoidattanut? Minä tein hoitovirheestä valituksen, koska sain siihen tukea julkiselta puolelta. Kyse oli yksityishammaslääkärin hoitovirheestä. Asustan Keski-Suomessa, joten kiinnostaisi sinun kotipaikkakuntasi? Ettei vain sama lääkäri?

• Biancaaah
    • Kukamaksaa

Eli juu kävin juurohoidossa porattiin vinoon ja kloridi aineet ikeniin noin 2cm matkalle.

Voin sanoo että poltteelle voi antaa kipuasteikolla 9 / 10

Lisäksi olisi kuulunut sen päivän hoitosuunnitelmaa hoitaa viereinen hammas, mutta lääkärin jäädessä äitiyslomalle tilalle tullut ei ollut tietoinen hoitosuunnitelmasta.

No virheet eivät jää tähän vaan poratunreijjän jälkeen nopea huuhtelu porattu reikä umpeen ja viereisen hampaan juuren hoitoon.

No tässä vaiheessa meinas taju jo lähtä eli revin härpäkkeet suustani ja ilmoitin että nyt lähtee taju..

Sainkin jotain droppii ja katsoin ikeniä peilistä eli ikeniin turposi liila noin 2cm plotti mikä oli sit ihan jäätävän kipee..

Noo droppi helppas sen verran et sain istuttuu penkkii uudelleen mutta melkeen heti sanoin lekurille että nyt kärsin eli voisitko tunkea puudutus ainetta koska en voi kärsii enempää ?

Jee se rupesi laittaan piikkii ikeniin niin se käytännössä räjähti piikin ostuttua siihen..

Voin sanoo että sitä puudutus aineen ja todella vahvan kloridin makua oli ihan mäyskytellä kaiken kivan kivun lisäksi.

No pienen huuhtelun jälkeen tikit huuleen ja ukko pihalle purana reseptillä..

Tunti tapahtuman jälkeen parran läpitte rupesi lentään verta huuli / naama turpos niin pahasti ettei pystynyt puhuun..

Soittoo lekuril et voiko ottaa hätänä vastaan saatava kunnon droppii..

Sain panacodia apteekkii neuvvon mennä tyksii jos ei pärjää eli kusiruikku ei ottanut edes vastaan.

Noo kiljouin 1 yön ja menin tyksiin heti aamusta niin revittiin hamma,leikattii ikeniä ja tikipoistettii / reikään letku että tavarat pääse pihalle.

Mitäs veikkaatte kenen pitäisi maksaa uuden ruuvvi protesin asennus yms Eli noin 2000 - 3000e..

Vittu mikään tunnu aina menevän kuin strömsöös voi voi jos nyt sattuu olemaan muutama kirjoitus virhe ???

• UseinPettynyt7771

Itsellä kokemus vähint 6 eri hoitovirheestä n 40 v: n ajalta. Yksikään hammaslääkäri ei ole ottanut niistä vastuuta. Toiseksi viimeisin : Tervejuurinen välihammas, jossa niin vähän kruunua jäljellä , että h.lääkärin suosituksesta päätettiin laittaa kruunu. Sen takia piti tehdä juurihoito. Helpon mallinen , suora, yksi juuri oli. Hän työnsi instrumentin läpi juuresta ja näin ollen juurta täytettäessä lopullisesti, täyteainetta pursui myös ulos juuren reiän kautta. Ennen kruunun asentamisvaihetta selvisi, ettei sillä voi purra, niin paljon sattui. Ja ikenessä oli pieni, arka patti. Röntgenkuvissa näkyi ( paljon myöhemmin sain itse selville, mikä se pala kuvassa oli ) selvästi, että juurentäytettä on pala ulkopuolella. Silti h lääk väitti 2 eri kertaan, että juurentäyte on täydellisesti asennettu !! ja ajoi mut pois vastaanotoltaan lopullisesti. (melko pitkäaikainen hoitosuhde oli takana). Ja piti mennä erik hamm lääkärin hoitoon. Tämä kollega suojeli täysillä toista, eikä kertonut ongelmani syytä. Odottaa vaan lisää ja purra vain toisella puolella suuta.
      Tv stä näin sattumalta jonkun alan tutkijan kertovan, että yleinen syy hakea korvauksia on JUUREN YLI-INSTRUMENTOINTI ja JUUREN YLITÄYTTÖ. Vasta sitten tajusin, mitä oli tarkalleen, oikeasti tapahtunut.

• Tuherettu

Ilman muuta saa.

• Mielivaltaa629

PVK eli potilasvakuutuskeskukseen hoitovirheestä valittaminen: jos siellä ei ole sinun ystäviä tai sukulaisia töissä, niin lähes mahdotonta saada myönteistä päätöstä. Ja muka puolueeton elin potilasvahinkolautakunta, ihan sama tilanne. Teet järjettömän määrän töitä valitusten kanssa ja ilman perustelua tulee kielteinen päätös, ihan samoin kuin muissakin vakuutusyhtiöissä. Kun h.lääkäri otti vivullaan tukea toiseksi viimeisestä poskihampaasta poistaesaan tervejuurista ( sekin poisto-hoitopäätös oli vailla mitään järkeä siis ) reunimmaista poskihammasta , niin hän mursi perusteellisesti ruoan hienontamisen kannalta sen koko suun tärkeimmän hampaan. Kolme eri hamm lääkäriä totesi omin silmin ( avasi hampaan) potilaskertomukseen pystysuoran halkeaman ja röntgen kuvasta näkyi eri kohdassa vaakasuora murtuma, mutta koska sen murretun hampaan poistanut h lääkäri ei kirjoittanut murtumista mitään potilaskertomukseen, niin lopullinen päätös oli, ettei mitään murtumia ole ollut !!!!!! NÄIN SAIRAASTI , mielivaltaisesti SAA myös NK puolueeton potilasvahinkolautakunta toimia.

• Missätotuus

• Puolueeton

> Ja muka puolueeton elin potilasvahinkolautakunta, ihan sama tilanne...

Millaisten tutkimusten mukaan on tultu tähän tulokseen?

• Joopajoooooooo

Potilasvahinkolautakunta ei ollut pyytänyt asiantuntijalausuntoa mistään, eli vain potilasvakuutuskeskuksen oman lääkärin täysin mielivaltaista, kielteistä lausuntoa käytettiin päätöksen teossa, mikä on vailla mitään logiikkaa, järkeä ja moraalia. Ja Suomessa ei ole instanssia, mistä potilas voisi itse hakea omalla kustannuksella erikoislääkärin asiantuntijalausuntoa. Kollegaa suojellaan järjestelmällisesti. Potilaan raha ei kiinnosta tällaisissa tapauksissa.

• viisikymmtuhattanimeä

Onneksi tuli helposti yli 50 000 nimeä kansalaisadressiin !! Vakuutuslääkäreiden mielivalta saatava poistettua !!!

• Mielivallasta

Mutta kuka tutkii, lausuu ja päättää tuon "mielivallan" poistamisesta?

• Anonyymi

Olisi hyvä jos voisi käyttää nimiä .

• Anonyymi

Julkisen tk ham.lääkäri kirjasi väärin paikkahampaani, väitti kivenkovaa että oikea oli paikattu vaikka oli vasen-ja ylilääkäri kutsui erikseen tarkastaakseen tilannetta ja kirjasi että venäläinen ham,l oli väärin kirjannut paikattavan hampaan.HAM l väitti minun valehtelevan -ilmoitin asiasta johtoportaaseen että viranomaisille josta akka sai noottia.Ilmoitin että tästä lähtien hampaani korjaa suomea puhuva suomalainen ham.lääkäri. Valviraan siis ilmoitin ja sai noottia .Päiviystyksessä oli kerran muunmaalainen mies ham.l ja osasi hyvin hommansa.

• Anonyymi

Miten saa valehtelevat lääkärit vastuuseen tahallisista teoistaan !

• Anonyymi

Se lääketiede on sitten kummallista!
        Lääketieteellisestä toiminnastahan on kyse. Näin ainakin kerrotaan!

• Anonyymi

Olisikohan toivoton yritys?

• Anonyymi

Joko se TOTUUSVELVOITE on tullut voimaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3316
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe