Auttakaa

eksynyt..

Kertokaa omia kokemuksia siitä että miehesi/tai naisesi on lestadiolainen ja sinä et. MIten muut ovat ottaneet tämän vastaan. Mistä olet luopunut yms? Ää, en tiedä, mies jonka kanssa on juttua on lestadiolainen ja minä en oo! ://

9

261

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei lestiksille

Itse en ottaisi lestaariolaista. Et voi enää tanssia, kuunnella musiikkia, katsoa elokuvia, katsoa tv:tä. Jos pudotat vahingossa ruokaa lattialle niin joudut syömään sen tai jos kokkaat jotain liikaa niin sitä sitten syödään niin kauan, että korvista tursuaa ulos. Et voi enää pukeutua paljastaviin vaatteisiin esim sifonkiin... alusvaatteita ei vo jättää lojumaan mihinkään näkyvälle paikalle, ettei miehelle iske himo päälle. Eli suhde ei tule toimimaan oikeasti. Miehen sukulaiset ei tule hyväksymään sinua ja yrittää syrjiä sua, koska olet heidän mielestään niin syntinen ihminen, ettei tajunta riitä. Et voi enää kirota, esim leikatessasi sormeen, et voi enää päräyttää reilusti perkele....

• eksynyt..

;((

Ent onks semmoisilla kokemuksii jonka miehen sisaruksia on eronnu siit lestadiolaisuudesta? Mutta sitten oma miehes ei?? Lisää kokemuksia!! :D

• Ex-lesd-poju

heippa sinulle ensin nimimerkki (Ei lestiksille)

otahan selvää lestaadiolaisita ennenkö tulet tollasta puppua muille syöttämään noi sinun väiteesi on ihan naurettavia ja vääriä
      lainataampa paria paria väärää väitettä

Tässä on vähän kirjottaja hakusissa

Jos pudotat vahingossa ruokaa lattialle niin joudut syömään sen tai jos kokkaat jotain liikaa niin sitä sitten syödään niin kauan, että korvista tursuaa ulos. Et voi enää pukeutua paljastaviin vaatteisiin esim sifonkiin... alusvaatteita ei vo jättää lojumaan mihinkään näkyvälle paikalle, ettei miehelle iske himo päälle. Eli suhde ei tule toimimaan oikeasti. Miehen sukulaiset ei tule hyväksymään sinua ja yrittää syrjiä sua, koska olet heidän mielestään niin syntinen ihminen, ettei tajunta riitä.

Oikeasti sain kunnon naurut kun luin sun säälitävän kirjotuksen minkä päästäs repasit

ei kukaan hylkää ketään ei jumalauta ne ole mitään jehovalaisia et jos teet syntiä koko uskonlahko kääntyy sua vastaan sukulaiset tai ystävät kaikki otetaan sellaisena kun he ovat

kun olin Lestaadiolainen oli mulla tyttökamuja jotka ei ollut lesdaadiolaisia hyvin tuli vanhemmat niitenkanssa toimeen siltikin ja muut perheenjäsenet

kyl päästelen kotona kirosanoja suustani jos jokin vastustaa vanhemmat tietää että ne tulee automaatisesti ei ne jeesustelemalla parane oon aina sanonut jos saan vihaisen katseen isäntä purskahtaa aina nauruun upoa jokakerta siihen

hmm joo jos alkaa seurusteleen on kyl paljon tehtävä elämän muutoksia sen eteen jos mies pysyy lesdaatiolaisena muutokset saataa olla aika kovia sellaiselle joka ei ole niihin tottunut

puhukaa asioista sopikaa yhteiset pelisäänöt ja keskustelkaa asiasta yhdessä

juttele senkanssa lesdaatiolaisuudesta ja kysele mitä se on uskon että se kertoo sinulle siitä ja tiedät sitten mitä se oikeasti on

näiltä palstoilta sitä on ihan turha kysellä koska täälä on just noita vääristeliöitä kaikki tietäviä jokka eivät oikeasti tajua siitä hölkäsen pöläystä mitä se oikeasti on

mulla on siskoja ja veljiä jotka on eroneet lesdaatiolaisuudesta ainoa ja vanhin velipoika on jäänyt ainoastaan uskontoon sillä on vaimo joka ei ole alkuperin lesdaatiolais perheestä mutta se on hyväksynyt uskonnon ja liitynyt itsekkin siihen sen vanhemmat hyväksyy sen ja samon sen siskokin hyväksyy sen jokainen tekee sen oman päätöksen sen miltä oikealta tuntuu

kuuntele sydäntäs mitä se sinulle sanoo se on pelkkä uskonto muitten uskontojen joukossa mutta hieman vain erinlainen

itse olen kasvanut siinä uskonnossa kunnioitus on ihan erinlainen kun monella ÄPÄRÄLLÄ jokka on kasvanut pellossa

minä en häpeä sitä että sain syntyä ja kasvaa Lesdaadiolais perheesä olen kiitollinen siitä että sain kasvaa siinä

mun vanhemmat eivät ole narkkareita mun vanhemmat eivät ole alkoholisteja mun isä ei ole hakkaaja ei hyväksikäytäjä ne ei ole köyhiä en minääkään ole olen monia ihmisiä kokemusta, kasvatusta, Rakkautta, rikkaampi

mulla on vanhemmat jokka ovat onnelisia yhdessä ne ei eroneet ne ei ole muakaan hyljännyt ei siskoja eikä veljiä jotka ovat uskonnosta eroneet sukulaiset vanhat uskon ystäväkkin ovat pysyneet vaikka olenkin uskonnon aikoinaan jättänyt

Sellainen on Lesdaatiolainen ne ovat ihmisiä siinä missä me muutkin meilä on vain omat paheet joita he eivät hyväksy heilä on uskonto jota te että moni ymmärrä

Kiitoksia jos jaksoitta lukea tämän kokonaan toivottavasti valasin hieman uskontoa teile lukioille pahotelen kirjotus virheitä pitkän työviikon pääteeksi maistui ohrapirtelö jonka voimasta tämäkin teile kirjoitin

seuraan keskustelua eli jatketaan keskustelua :)

t:entinen oikea Lesdaadiolainen

• ...

Uskovaisiin ei pidä sekaantua koskaan.

• yötäpäivääkivaa

Sekaanuin ateistiin ja olen uskovainen. Oli taas kiva yö. Päivätkin ovat kivoja !

• bdbbdb

älä ota lestadiolaista miestä, ellet halua suurperhettä. Lestadiolaisuudessa ymmärrtääkseni ehkäisy on kielletty. Itse en samasta syystä ottaisi lestadiolaista vaimoa, ellei tämä sitten olisi valmis muuttamaan näkemystään tässä asiassa.

Ennemminkin näkisin, että lestadiolaisella osapuolella on vaikeaa ottaa ei-lestadiolainen kumppani, koska tätä ei varmaan tulla katsomaan hyvällä tiiviissä yhteisössä. No en tiedä, ehkä kuvittelen vaan.

• Ex-lesd-poju

öö ei ehkäisyn käyttö ole kielettyä sinäänsä eikä ole pakko mitään suurta perhetäkään pakko perustaa

kuten aikasemmin sanon öö elämän tila saataa muutua jos tosiaan toinen ei muuta sit näkemystään tosiaan siinä olet bdbbdb oikeassa

niin jos toinen on lesdaadiolainen se ehkä haluaa sustakin sellaisen jos ei itse sitten eroa uskonostaan

jos multa kysytäs et alkasinko niin sanoisin suoraan kanssa etten alkais jos hän ei eroa siitä

• eriparirakkautta

Perustuslaissa on määritys uskonnonvapaudesta. Miksi se ei koskisi parisuhdetta?

HALOOO !!!

Kai suhteessa pitää olla tilaa omille jutuille, niin mielipiteiden, harrastusten kuin arvojenkin suhteen? Suomi on vaan niin älyttömän yksoikoinen maa. Jaksetaan taivastella jostain luterilaisuuden LAHKOSTA ! Entäpä jos kumppanillasi olisi OIKEESTI erilainen vakaumus? Joku esim. hindu jostain hindujen lahkosta ?

Rakkaus on suvaitsevaisuutta ! Itselläni lestaadiolaistausta, yhtään riitaa uskonnosta ei ollut 14 vuotta kestäneen parisuhteen aikana. Nykyinen kumppanini vaikuttaa myös suvaitsevalta tyypiltä vaikka onkin itse ateisti.

Mutta jos pelottaa, syy on sinussa, sinun tunteessasi, sinun pelossasi. Ota vastuu tunteestasi, se on omasi ! Aikuisten oikeesti; oli kumppani mistä lähtökohdista tahansa, suhteen onnistumiselle ei anneta takuuta Suomi-24-palstalla. AIna voi tulla pettymys, mutta myös iloinen yllätys !

Eli: joudut valitettavasti tutustumaan IHMISEEN. Ei ole oikotietä tai karttaa tyyliin: kaikki helluntailaiset ovat tällaisia, kaikki naiset ovat tällaisia. Silmät ja korvat auki kumppanin läsnäollessa ja ota selvää millainen IHMINEN hän on. Älä edes yritä selvittää millaisia ihmisiä johonkin herätysliikkeeseen kuuluu. Se on mahdoton tehtävä, eikä siinä ole mitään järkeä.

Mukavaa ja suvaitsevaa päivää kaikille !

• mie vaan

hei!

ite oon lestaadiolainen ja mun poikaystävä ei oo.
      Se on kummalleki vaikeeta ku kummakki on itepäisiä,
      kummatkaa ei oikee ymmärrä toisten näkemyksiä
      joten riitoja on ollu paljon.
      kompromissejä on pitäny tehä mutta vaikeeta tää on.
      Uskovaisena sanon,että uskosta en luovu, koska
      se on niin tärkeä osa mun elämää. Mut on kasvatettu erilailla
      joten mulla on eri arvot, jotka on erit mitä ei-uskovilla.

asia on kuitenkin niin, että ollaan seurusteltu jo 2 vuotta. ja
      rakastetaan toisiamme. Mutta esim kihloja ei olla uskallettuu
      suunnitella.

kyllä oon ite monesti aatellu että ois niin paljon helpompaa erota ja
      otta uskovainen mies. oikeesti! mutta rakkaus on mitä on, :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe