Minulle on jäänyt vähän epäselväksi mitä lääkereseptin voimassaololla tarkoitetaan. Tässähän sanotaan, että se on voimassa VUODEN sen määräämis- tai uusimispäivästä lukien. Reseptin olen saanut 8.11.2010, ja olen sen kerran uusinut 11.4. Tarkoittaako se sitä, että resepti on taas voimassa vuoden tuosta 11.4. lähtien kun kävin sen uusimassa? Voiko samaa reseptiä käydä uusimassa loputtomiin vai koska pitää käydä hakemassa lääkäriltä ihan face-to-face uusi resepti? E-pillereistä on kyse.
Vastaukset 2
- ll
Se on voimassa vuoden tuosta 11.4.2011 alkaen. No ei loputtomiin, kyllä lääkäri tavatakin haluaa.
- Yleensä vuodeksi
Koska olet uusinut sen noin nopeasti niin oliko lääkemäärä kirjoitettu vain lyhyeksi ajaksi. Miksi se oli kirjoitettu vain muutamaksi kuukaudeksi. Olisiko lääkäri halunnut tavata jo aiemmin ja siksi kirjoittanut tuollaisen kokeilujakson. Muutenhan vakituiset lääkkeet kirjoitetaan yleensä vuodeksi eteenpäin. Toisaalta jos resepti on suostuttu uusimaan niin lääkärikäynti ei ole varmaan katsottu tarpeelliseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1612488- 801087
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois236997- 121976
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä73803- 79654
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun96581Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa50566- 38542
- 36498