Miten suhtaudut ongelmaihmisiin?

kaIIuppia

1. Onpa hän jännittävä ja mielenkiintoinen. Minä voisin auttaa häntä...

2. Hengailet hänen kanssaan ilman mitään ennakkoluuloja.

3. Asetat selvän rajan itsesi ja hänen välille jo ensihavainnon saatuasi etkä todellakaan vietä aikaasi hänen kanssaan ellei ole pakko.

4. Jotain muuta, mitä?

14

59

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dogtor.

. Jotain muuta, mitä?
      Hoitoon Ohjaus.

• kaIIuppia

No, mutta jos kysymys on vaikkapa työkaveristasi, niin mitenkäs sinä ohjaat häntä yhtään mihinkään.

• oiuytresdfghjkmnbvc

Kakkosen kautta neloseen, eli olen "4. epätoivoinen".

• kaIIuppia

Epätoivoinen, miksi? Onko sinulla tapana suhtautua ihmisten ongelmiin henkilökohtaisesti?

• oiuytredfghjk,mnbvcx
        kaIIuppia kirjoitti:

Epätoivoinen, miksi? Onko sinulla tapana suhtautua ihmisten ongelmiin henkilökohtaisesti?

Epätoivoinen, kun läheiseksi tuntemani ihmisen elämä sotkeutuu omaan elämään niin, ettei itselle jää henkireikää.

Miulla on tapana olla...niin, mikä se sana on, kun mukautuu toisen elämään vähän liikaa...

*haukkoo happea*

• kaIIuppia
        oiuytredfghjk,mnbvcx kirjoitti:

Epätoivoinen, kun läheiseksi tuntemani ihmisen elämä sotkeutuu omaan elämään niin, ettei itselle jää henkireikää.

Miulla on tapana olla...niin, mikä se sana on, kun mukautuu toisen elämään vähän liikaa...

*haukkoo happea*

Yliempaattinen?

• oiuytredfghjkmnbvcx
        kaIIuppia kirjoitti:

Yliempaattinen?

No tännehän on kerrottu, että olen kylmä ja ties mitä, kunhan se on negatiivista.

• kaIIuppia
        oiuytredfghjkmnbvcx kirjoitti:

No tännehän on kerrottu, että olen kylmä ja ties mitä, kunhan se on negatiivista.

Hyi, mitä ystäviä sinulla on, kun tuollaisia kirjoittavat.

• rose18

4. Jotain muuta, mitä?
      säälittävä

• Riippuu aina ongelmasta. On niin paljon ongelmia olemassa, että yritän auttaa tietenkin jos voin, ja joskus olen voinutkin auttaa.
      Minuakin on paljon autettu tässä elämässä, ja sen takia sitä kai osaa auttaa toisia tai ainakin sitten, että antaa arvokasta tietoa miten selvitä ongelmatilanteesta. Sehän on tärkeintä että ongelmat ratkotaan tai niiden kanssa on yritettävä sitten elää, jos ei voi muuttaa tilannetta.

• y.b..

4. Jotain muuta, mitä? Asetan selvän rajan itseni ja hänen välille, ja vietän sitten aikaa hänen kanssaan, jos haluan, jossain tilanteessa, pitäen silti selvät rajat ja ne tarvittaessa esille tuoden. Jonkun "ongelmaihmisen" kanssa voi aivan hyvin tehdä töitä, bilettää tai vaikka käydä sienestämässä. Kuka tahansa voi joskus, jossain elämäntilanteessa olla ongelma-ihminen. En karsasta "ongelma-ihmisten" seuraa tai mielipiteitä. Mutta en myöskään halua uppoutua heidän maailmaansa liikaa, läheisten kustannuksella tai heitä haitaten. Auttamisen taas jätän ammattilaisille.

• -Dice-

Numero 2. yleensä...
      "Ilman ennakkoluuloja", nojaa...Pieni varovaisuus kannattaa aina.
      Ennakkoluulottomuus on hyvä asia silloin, kun se ei tarkoita samaa, kuin sinisilmäisyys.

• joo moon kans samoilla linjoilla tän kans oli kyse sitte minkälaisesta ongelmaihmisestä tahansa, tai ainaki mitä nyt saan esimerkkejä päähäni.. pieni varovaisuus kannattaa. noin muutenki aina sellainen että ei mua haittaa toisessa mikään tai toisten varoittelut tms. vaan haluan ite ottaa selvää ennen ku tuomitsen ja niinhän sen pitäiski mennä.. että osittain ehkä kolmonenki jos se ns. ensihavainto on enempi huono ku hyvä.

• ...

itsekkäästi 3.

Mulla on jo tarpeeksi onkelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      280
      5411
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4996
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4375
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4116
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3707
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3428
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3097
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      67
      2958
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2698
    Aihe