Uskaltauduin tälle palstalle.

Lölläke333

Kärsin liikakiloista. Laihduttanut olen moneen otteeseen, mutta harmi, niin taasen on tullut kilot takaisin. Olen yli 50 vee-ikäinen ja elämä tuntuu raskaalle näitten kilojen kanssa. Pituutta 167cm ja paino on nyt 87 kiloa.

Itseasiassa olen väsynyt ja voimatonkin. Masenustakin on.

Joten miten aloitan ja mitä teen, kun suurin haitta on nyt etten jaksa lähteä ulos kävelemään ja työni on pääasiassa istumatyötä.

4

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-lölläke

Kannattaa aloittaa ihan sillä et keventää syömistä reippaasti. Suosii kanaa ja kalaa sekä hedelmiä. Ne on ainakin herkuttelijalle hyvä aloitus. Mutta niitäkin kohtuudella. Pientä kävelyä aluksi jota sitten voi aina pikkuhiljaa lisätä. hiljaa hyvä tulee :) Jos salille meno ahdistaa, kannattaa kotiin vaikka hankkia kuntopyörä tai crosstrainer jonka kanssa liikkua vaikka illalla kun katselee telkkarista jotain hyvää ohjelmaa, kuluu aika nopeasti.
      Onnea sinulle kovasti kilojesi kadottamisen kanssa :)

• 10+22

Yritä löytää joku liikuntamuoto, josta pidät. Kävely, uiminen, pyöräily, kuntosali jne. Liikunta auttaa helpottamaan masennusta. Alussa ehkä joudut "pakottamaan" itsesi liikkumaan mutta ajan kanssa helpottaa. Vähennä huonoja hiilareita ja lisää proteiineja. Syö paljon vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Onnea matkaan!

• pitkähoikka

Hei Lölläke333 !

Jos haluat vertaistukea, niin tule tuonne meidän ketjuun: KANNUSTUS PORUKKA XXX.
      Meillä on siellä jäljellä 4 vakituista jäljellä ja kaikilla reilusti pudotettavaa. Mukaan mahtuu.

Meillä on siellä tarkoituksena elämäntaparemontti, ja siinä ohessa laihtuminen. Myös liikunnan lisäämiseen pyritään.

Kyllähän nämä kilot välillä masentavat, mutta yritetään yhdessä: Ruokailut säännöllisiksi ja runsaasti kasviksia ja marjoja. Makeat vähemmälle.

Ja tosiaan, ensin on vain pakotettava itsensä edes pienelle kävelylle, siitä se lähtee. Tai uimaan näin kesällä.

• Flädä

Heipsan!
      Ymmärrän täysin vaikeutesi, sillä sairastan itsekin masennusta ja ylipainoa on. Olen 46-vuotias ja vaihdevuodet ovat olleet jo muutaman vuoden... Hormonilääkitys aloitettiin n. 3 kk sitten... Se hieman vaikutti mielialaan.
      Pituutta minulla on 165 cm ja painoa 95 kg. Ongelmani on ruokailutottumuksissa. Aamulla ei vaan saa ruokaa alas. Tottumiskysmys sanoo moni mutta masennukseen kun sisältyy ahdistusta joka aamulla on voimakkaimmillaan, niin ei vaan uppoa.

Kuitenkin aion nyt itse aloittaa ruuasta... yritän syödä säännöllisesti ja lopettaa napostelun sekä pitää makeanhimoni kurissa. Päivä kerrallaan...!

Zemppiä sinulle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4293
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      969
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe