Anoppi tekee hassuja vertailuja, joista en haluaisi kuulla.

Tissit_löytyy

Eli siis homman nimi on tämä: Anoppini on aina ollut minulle mukava (samoin kuin appiukkonikin), ja mielestäni hän on ollut anoppina melko hyvä - ei siis valittamista ole hirveästi ollut. Olen seurustellut mieheni kanssa jo lähemmäs 5 vuotta.

Nyt kuitenkin viimeaikoina anopillani on ollut kummallinen tapa mainita omasta ulkonäöstään ja vihjailla minun ulkonäöstäni minulle..

Siis tämä anoppi on muutaman kerran esim. maininnut erilaisissa keskusteluyhteyksissä siitä, kuinka hänellä on isot tissi (WHAT?!) ja kun minulla on pienemmät, että voisin esim. sovittaa jotakin vaatetta, mitä hän ei itse tarvitse. (Tissini eivät ole edes pienet, vaan keskikoon yläpäästä?) Sen lisäksi anoppi kehoittaa välillä pukemaan päälle, jos minulla on yhtään avoinainen esim. mekko tai paita. Lisäksi anoppi vihjailee, ihan kuin olisin isokin ihminen (onhan minulla ylipainoa jonkin verran, mutta en nyt sentään lihava ole!), ja puhui samaan aikaan tässä äskettäin eräässä keskustelunyhteydessä siitä, kuinka hänen tyttärensä on niin pienikokoinen ja painaa vähän. Tämän jälkeen hän oli etsinyt tyttärensä vaatteista (joita tytär aikoi lahjoittaa kirpparille) minulle pari vaatetta, joista toinen oli aivan liian suuri huppari (säkkiinkö yrittää minut piilottaa?), sekin selvästi oli MIESTEN (siis varmaankin tyttärensä poikaystävän).

Minulle on ihan sama mitä hän ulkonäöstäni ajattelee, mutta siihen puuttumista en hyväksy. Minulla on oikeus pukeutua ja lösöttää aivan niinkuin itse haluan. Pukeutumiseni ei pitäisi kuulua hänelle, ei myöskään tissieni koon. En myöskään halua minkäänlaista vertailua miesystäväni siskoon.

Neljänkympin villitystäkö? Vertaako anoppi itseään nuorempaan ihmiseen ja yrittää kohentaa itsetuntoaan vihjailemalla minusta "korjattavia asioita" ja korostamalla omia hyviä puoliaan?

Miten sanoa tästä hänelle ystävällisesti ja mieltä pahoittamatta? En halua välejäni anoppini kanssa yhtään huonontaa, on mennyt aina ihan hyvin.

21

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sipuli & sinappi

Senkus sanoa präiskäytät ihan suoraan, hänhän tuon oudon pelin on aloittanut eikä ole yhtään ajatellut, miltä sinusta mahtaa tuntua.

• kärpäsestä härkänen

Tarvitseeko tuommosesta välittää? Anna anopin puhua ja päästä puheet toisesta korvasta ulos, äläkä jää niitä miettimään. Eikä silläkään ole loppujen lopuksi väliä, mitä mieltä hän on ulkonäöstäsi. Ei todellakaan ole tärkeää. Ota huumorilla tai sivuuta täysin.

• dry apple

Kuule kun se oiskiin noin helppoa mutta tiiän että ajan kanssa tuommoset alkaa nävertämään. Varsinkin jos joutuu olemaan ihmisen kanssa tekemisissä.
        Mie ostasin sille vastavuorosesti nutturaneuloja ja sanosin että kannattaa hapset laittaa näillä kiinni .

• Tissit_löytyy

En muuten välittäisikään, mutta omat vanhempani osaavat kyllä olla ihan tarpeeksi kritisoivia joka asiassa, joten en tarvitse kolmatta ihmistä arvioimaan.

Ja kyllä tuo sitä minussa olevaa naiseutta väkisin nakertaa, kun tuntuu, että enkö kelpaa hänen mielestään hänen pojalleen? Pitäisi olla timmissä kunnossa, tissit ääripäästä ja muutenkin kaunis?

Hassua kyllä, hän kehui tässä yksi päivä vaatteitani kaikesta kummallisesta piilovihjailustaan huolimatta.

• 20

Avominiällä on leveät hartiat ja pieni peppu vyötäröä ei ole yhtään.
      Pieni on ja hoikka, vielä lasten jälkeen... Mutta olen elänyt oman elämäni kokemuksia on. Elämässä on paljon muutakin kuin sukupuolierot.

• Hex and the city

Hah! Samaa settiä laukoo meikän anoppikin. Tarkemmin meinaan tuota minun ja hänen tyttärensä jatkuvaa vertailua ja varsinkin tuota kokoeroa. Eikä ole ihme jos joskus siirtyy yksityiskohtaisempaankin arvosteluun esim. vaatetukseen.

Olen kyllä pitänyt takaisin näpäytykset vielä kitusissani, kun olen yleisesti huomannut, että anoppi arvostelee kaikki ihmiset vähintäänkin heti selän takana joko iän, tai ulkonäön takia. Eli haiskahtaa ikäkriisiltä aika vahvasti.

Saapa tuon suurta ja suorasukaista turpaa hävetä yleensä koko porukka ihmisten ilmoilla ollessa, meinaan jos joku asia mättää tai arvostelun varaa ulkopuolisista löytyy, niin sen kyllä kuulee koko tienoo.

En ymmärrä mikä tekee ihmisestä noin julkiröyhkeän ellei muuten vaan kallossa joku ahista, mutta joskus tekis mieli ihan vakavana kysyä: Luuletko tuon arvostelun tekevän sut jotenkin paremmaksi?

Veikkaan itseni tuntien, että joskus tulevaisuudessa en enää pysty olemaan näpäyttämättä takaisin, vaikka tokkopa siitä ainakaan mitään hyötyä olisi.

Mutta kai sitä kestää kauemmin, kun muistuttaa itselleen, ettei suureksi onneksi tuota personaltuomarin tuomiointia tartte kuunnella kuin pari päivää silloin tällöin.

• Tissit_löytyy

Silloin kun tuo anoppi tarjosi tuota jättihupparia (oli todellakin ISO...), niin olin sitä ennen käynyt lenkillä poikaystäväni kanssa keskustelemassa aiheesta, joten hupparia tarjotessaan sanoin, että se on aivan liian iso eivätkä hupparit sovi vartalotyypilleni sekä ehdotin että miksipä hän ei voisi itse sovittaa sitä. Ja tuntui hyvältä. Anopista en tosin tiedä, ymmärsikö hän tuota vihjausta lainkaan.

En nyt siis halunnut heittäytyä lapselliseksi, mutta ajattelin, että kyllähän minä voin tuollaiset ilkeät lipsautukset omasta ulkonäöstäni kumota heittämällä bumerangin toiseen suuntaan. En siis yrittänyt loukata, ajattelin vain näyttää, että toimii se toiseenkin suuntaan tarvittaessa.

Mutta tulevaisuudessa tuskin uskallan hirveästi mennä mitään sanomaan. Olen kyllä miettinyt, pitäisikö sanoa suoraan, että "Anteeksi, mutta jos saan pyytää, niin en tarvitse ketään ulkopuolista arvioimaan tissieni ja vartaloni kokoa..".

• Tissit_löytyy

Mutta siis johtuuko tämä nyt varmasti ikäkriisistä?

(Hän kyllä puhuu nykyään myös itsestään ja miehestään sellaisia "ties vaikka Marko (=nimi muutettu) innostuisi, kun minulla on päälläni tämmöistä ja tämmöistä vaatetta...." -tapaisia juttuja? Ennen ei puhunut mitään tuollaisia.)

Sitä vain tässä pelkään, että jos kyse ei olekaan ikäkriisistä, vaan että hän ei pidä minua tarpeeksi hyvänä pojalleen ja yrittää noilla vertailupuheillaan karkoittaa! Tuntuu kyllä pahalta, enkä saa tätä asiaa mielestäni. Olen yrittänyt miesystävälle avautua tästä, mutta hän vain kuittaa asian "neljänkympin villityksellä". Olen aina ollut ihan tyytyväinen omaan r-varustukseeni, vaikka muuhun vartaloon en ja nyt tuntuu, että enkö ole silläkään osa-alueella enää hyvännäköinen. Olen alkanut epäröidä jopa poikaystäväni suhteen, että kelpaanko hänellekään ulkonäöllisesti (meillä on tuo intiimielämä hiukan hiipunut, mutta ennen en sitä pitänyt yhtäpaljon ongelmana).

• ylireagointia?

No mutta eihän se riipu ulkonäöstä, oletko tarpeeksi hyvä hänen pojalleen tai muutenkin. Jos olet itse tyytyväinen vartaloosi, niin eihän sinun tarvitsisi välittää siitä mitä jotkut muut sanovat, itsehän tiedät parhaiten. Vai onko sulla sittenkin joku ulkonäkökriisi itselläsi, niin että olet yliherkkä kaikille ulkonäköön liittyville puheille?

Mietin vaan, kun me ystävieni kanssa saatetaan puhua juuri tuollaisia ulkonäköjuttuja kuin anoppisi, eikä siinä ole mitään pahaa ketään kohtaan. Ja naiset yleensäkin saattavat puhua omasta ja toistensa ulkonäöstä, huomioita, huokailua ja vertailuakin ja se on vain normaalia jutustelua. Ulkonäköasiathan on toki meitä naisia kiinnostavia juttuja, mutta ei ollenkaan siinä mielessä että siitä kuuluisi kenenkään pahastua. Minusta nuo anoppisi puheet kuulostavat ihan tavalliselta naisten keskinäiseltä jutustelulta enkä tulkitsisi siitä mitään moitetta tai arvostelua, en myöskään ikä- tai muutakaan kriisiä..

• Tissit_löytyy

Minä en kyllä kellekään ystävälleni lähtisi tissieni kokoa pröystäilemään toisen kustannuksella! Ja on muutenkin hiukan eriasia, että YSTÄVIEN kanssa vertailee yksissä tuumin, kuin että ANOPPI huomauttelee asioita. Minua ei kyllä hänen rintavarustuksensa koko ole koskaan kiinnostanut. Ei tuntuisi itsestä kovin luontevalta sanoa vaikkapa hänelle samanlaisia kommentteja kommentteja takaisin. Vai miltä kuulostaisi tuollainen vastavuoroinen keskustelu? "Sinulla on niin riippuvat tissit, niin voisit ottaa nämä minun push upit." Kuulostaisiko järkevältä vertailulta?

Ei minulla ole mitään ulkonäkökriisiä. Osaat varmaankin lukea? Kuten aikaisemmin sanoin, olen aina ollut tyytyväinen omiin tisseihini eikä oma kokoni ole haitannut, mutta en nyt tietenkään kaikista osista itsessäni pidä kuten ei kukaan nainen yleensäkään. Mutta koska tämä anoppi arvostelee niitäkin kohtia, joista itse pidän, niin eihän se hyvältä tunnu!

Jos muutenkin miesystäväni kanssa on suhteen seksuaalinen puoli hiukan hiipunut tässä parin vuoden aikana, nin tottakai tuommoiset puheet saavat ajattelemaan "Onko minussa jotakin vikaa?".

En koskaan ennen tullut edes ajatelleeksi, että anoppi voisi minua vertailla itseensä ja tyttäreensä. Ei käynyt mielessäkään. En olisi koskaan huomannut, että anopilla on isot tissit (ei ainakaan niiden paitojen perusteella mitä hän pitää), enkä ole koskaan miettinyt paljonko hänen tyttärensä painaa.

Miltä itsestäsi tuntuisi tuollainen? Olen kyllä uskonut aina ennen olevani viehättävä.

• Tissit_löytyy

Enkä tietääkseni muutenkaan väittänyt, että se, etten kelpaisi hänen pojalleen, johtuisi jotenkin ulkonäöstäni. Mietin vain, että yrittääkö hän karkoittaa minut noilla puheillaan.

Mutta ymmärrän kyllä, että koska et ole itse ollut näissä tilanteissa ja ystäväpiirisi harrastaa tuota vertailua, ettet pysty ymmärtämään tätä asiaa.

Minusta ei ole normaalia, että anoppi miettii ulkonäköäni koko ajan. Yksi kerta tuommoisessa tissien vertailussa voisi mennä vielä suorapuheisuuden ja avoimmuuden piikkiin, mutta useampi kerta ei. Ja nyt kun mukaan ovat tulleet tuollaiset painoon liittyvät puheet.

Esim. yksi kerta lomalla pyysin anoppia jättämään juuston ruuastani pois, koska vatsani oli ollut kipeä laktoosin vuoksi. Anoppi alkoi tähän heti ehdottelemaan, että jos se olikin tullut rasvaisesta ruuasta, että kun syö useita rasvaisia ruokia päivän aikana... Sanoin etten ollut syönyt mitenkään erikoisen rasvaisia ruokia, eikä se siitä johtunut vaan laktoosista (koska olin syönyt laktoosia).

Samoin esim. kerran ollessani eräällä mökillä hänen kanssaan ja oltuani mekossa (jossa oli avara kaula-aukko, mutta ei mikään hutsumekko!) ulkona, hän kysyi aionko olla mekossa koko illan ja käski pukea päälle. Sanoin ettei minulla ole kylmä ja lähdin sisälle majoittumaani huoneeseen. Anoppi tuli vähän ajan kuluttua perästä ja ehdotti että laittaisin jotakin päälle. Samoin tuli sekunnin päästä erikseen hänen äitinsä sanomaan samaa.

Ja silloin kun tuo anoppi tarjosi tuota hupparia, niin se todellakin oli takuuvarmasti miesten eikä ollut mitään pienen miehen kokoa. Väitti kooksi L (olen enimmäkseen M), mutta paita näytti enemmän XXL -koolta. Siis oikeasti todella iso. Ja ennen kuin alkoi noita vaatteita minulle tarjoamaan, niin sanoi kahdella erillisellä kerralla että katselee mua varten ISOJEN IHMISTEN vaatteita. En ole edes kovin isokokoinen ihminen ja vaatteeni istuvat minulle ihan hyvin.

Lisäksi kun anoppi on joskus yhtäkkiä aikaisemmin ostellut minulle rintaliivejä (Jep.. ostellut minulle rintaliivejä.), ne ovat olleet aivan liian pieniä. En ymmärrä miksi hän on halunnut minulle rintaliivejä ostella (tosin ei se nyt minua hirveästi häiritse), eikä ole edes kokoani kysynyt, olettanut vain, että olen kokoa 75B. Itse olen käyttänyt kokoa 80C/D, ja kun kävin ammattilaisella mittaamassa niin hän sanoi minun olevan 75DD. Vaikka olisin tuota kokoa, mitä hän luulee, niin ei minua silti haittaisi vaikka olisin minkä kokoinen tahansa. En vain ymmärrä, miksi hänen pitää miettiä kokoani noinkin paljon ja tarkkaan, pyöriikö se hänen mielessään koko ajan? Minusta tuntuu hyvin kummalta, että joku toinen ihminen tulee vertailemaan omia tissejään minun tisseihini, varsinkin jos kyseessä on anoppi..

• nenäherneet
        Tissit_löytyy kirjoitti:

Enkä tietääkseni muutenkaan väittänyt, että se, etten kelpaisi hänen pojalleen, johtuisi jotenkin ulkonäöstäni. Mietin vain, että yrittääkö hän karkoittaa minut noilla puheillaan.

Mutta ymmärrän kyllä, että koska et ole itse ollut näissä tilanteissa ja ystäväpiirisi harrastaa tuota vertailua, ettet pysty ymmärtämään tätä asiaa.

Minusta ei ole normaalia, että anoppi miettii ulkonäköäni koko ajan. Yksi kerta tuommoisessa tissien vertailussa voisi mennä vielä suorapuheisuuden ja avoimmuuden piikkiin, mutta useampi kerta ei. Ja nyt kun mukaan ovat tulleet tuollaiset painoon liittyvät puheet.

Esim. yksi kerta lomalla pyysin anoppia jättämään juuston ruuastani pois, koska vatsani oli ollut kipeä laktoosin vuoksi. Anoppi alkoi tähän heti ehdottelemaan, että jos se olikin tullut rasvaisesta ruuasta, että kun syö useita rasvaisia ruokia päivän aikana... Sanoin etten ollut syönyt mitenkään erikoisen rasvaisia ruokia, eikä se siitä johtunut vaan laktoosista (koska olin syönyt laktoosia).

Samoin esim. kerran ollessani eräällä mökillä hänen kanssaan ja oltuani mekossa (jossa oli avara kaula-aukko, mutta ei mikään hutsumekko!) ulkona, hän kysyi aionko olla mekossa koko illan ja käski pukea päälle. Sanoin ettei minulla ole kylmä ja lähdin sisälle majoittumaani huoneeseen. Anoppi tuli vähän ajan kuluttua perästä ja ehdotti että laittaisin jotakin päälle. Samoin tuli sekunnin päästä erikseen hänen äitinsä sanomaan samaa.

Ja silloin kun tuo anoppi tarjosi tuota hupparia, niin se todellakin oli takuuvarmasti miesten eikä ollut mitään pienen miehen kokoa. Väitti kooksi L (olen enimmäkseen M), mutta paita näytti enemmän XXL -koolta. Siis oikeasti todella iso. Ja ennen kuin alkoi noita vaatteita minulle tarjoamaan, niin sanoi kahdella erillisellä kerralla että katselee mua varten ISOJEN IHMISTEN vaatteita. En ole edes kovin isokokoinen ihminen ja vaatteeni istuvat minulle ihan hyvin.

Lisäksi kun anoppi on joskus yhtäkkiä aikaisemmin ostellut minulle rintaliivejä (Jep.. ostellut minulle rintaliivejä.), ne ovat olleet aivan liian pieniä. En ymmärrä miksi hän on halunnut minulle rintaliivejä ostella (tosin ei se nyt minua hirveästi häiritse), eikä ole edes kokoani kysynyt, olettanut vain, että olen kokoa 75B. Itse olen käyttänyt kokoa 80C/D, ja kun kävin ammattilaisella mittaamassa niin hän sanoi minun olevan 75DD. Vaikka olisin tuota kokoa, mitä hän luulee, niin ei minua silti haittaisi vaikka olisin minkä kokoinen tahansa. En vain ymmärrä, miksi hänen pitää miettiä kokoani noinkin paljon ja tarkkaan, pyöriikö se hänen mielessään koko ajan? Minusta tuntuu hyvin kummalta, että joku toinen ihminen tulee vertailemaan omia tissejään minun tisseihini, varsinkin jos kyseessä on anoppi..

juu.. ymmärrän TÄYDELLISESTI mistä puhut.. Itse olen saanut anopiltani kehoituksia laihduttaa (samankokoinen kuin hän itse) ja ties mitä ulkonäkööni liittyvää. Enkä ole mikään nuori nainen vaan ihan äiti-ihmisiä. Saanut lahjaksi useamman kuin yhden kerran koon XXXL vatsanlitistys-grandmama-pikkuhousuja, luonnollisestikkin aivan liian suuria vieläpä.. Vihjailua tästä kesti noin 3 vuotta. Siihen saakka kunnes laihdutin (ylipainoa silloin oli) 12 kg ja sain itseni normaaliin painoon. Anoppi sensijaan nyttemmin on kade tästä tempustani (hahhaa...) ja sepostaa vaan että miten terveellisesti ja säännöllisesti hän elää.. sille suklaasyöpölle(vetää fazerit joka armas päivä...)

Sano sille että kyllä mä näistä läskeistä VARMANA eroon pääsen, mut mitäs tolle sun rumalle naamalle tehdään.?

• samaa kokenut

Noista kertomistasi jutuista tulee mieleen, että hänellä on takuuvarmasti sinua ennen ollut joku toinen hampaissaan! Se "edeltäjäsi" on joko jollain tavalla onnistunut panemaan stopin kiusaamiselle tai sitten vaikkapa muuttanut muualle, anoppisi ulottumattomiin.

Ja nyt hän on sitten ottanut sinut kiusattavakseen.

Ikävä tilanne. En osaa muuta neuvoa kuin että anna vain takaisin joka ikinen kerta kun hän räppäsee jotain inhottavaa. Kurjaahan sekin on mutta et ainakaan ole sitten ihan ovimattona ja uhrina.

• Tissit_löytyy

Muuten ehkä, mutta kun olen miesystäväni ensimmäinen seurustelukumppani (tietääkseni ainakin)..?

Niin. Ikävä tilanne. Onneksi ei nyt tämän pahempia ongelmia ole hänen kanssaan ollut. Vaikka yrittäisin olla välittämättä, niin kyllä tuommoinen jää mietytttämään. :/ En halua häneen välejä huonontaa.

• samaa kokenut

Niin ei sun mahd. kiusattu edeltäjäsi tarvitsekaan olla juuri pojan tuttuja, anopillasi on voinut olla joku uhri josta et edes ole kuullut saati tuntisit... Vaikuttaa vain niin törtsiltä, että on "harjoitellut" jo pidemmän aikaa jonkun/joidenkin muiden kanssa...

• Ruodot esiin

Johan jotain joku palsta taaksepäin yksi anopin kiusaama mies itki anopin meloneita
      ja nyt sitten miniä itkee liian pieniä anopin kiusaamia rusinoita.
      Näettekös mitään yhteyttä asioiden kanssa muutakin kuin sattumaa ?
      Jos ei asia muuten kiinnosta ketään niin vedetään Tissit _esiin);

• Tissit_löytyy

En ole mikään "provokirjoittelija", mikäli siihen viittaat. Ihan elävästä elämästä tämä, vaikka hassulta saattaa kuulostaakin.

Ei aina tarvitse olettaa, että joku kirjoittelee pilamielessä.

• Läskit poies heti

ny rupeet tyttö reenaamaan! Airopikkii kehiin!

• Tissit_löytyy

Yritit varmastikin olla hauska, mutta olen itseasiassa ennen aerobicissa käynytkin.

• WAR and Wend

What or When vai mitä???

• Anonyymi

Arvosteleiden ei tule puuttua toisten ASIOIHIN vaan hoitaa oma juttu joka ei selvästi oo kunnossa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      25
      4307
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      101
      2175
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      96
      1448
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      170
      1386
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      60
      1244
    6. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1115
    7. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      202
      1075
    8. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      47
      983
    9. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      964
    10. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      952
    Aihe