MIksi ihmiset eivät voi ajaa niin kauaksi toisesta autosta, että ovet mahtuvat aukeamaan hyvin?
Onko se pakko tunkea auto tosi ahtaaseen väliin, kun viiden metrin päässä on satoja tyhjiä parkkipaikkoja?
Itselläni on A6 -01, ja neljä näkyvää lommoa kyljissä. Jotkut paskiaiset eivät osaa nousta tai mennä autoihinsa tuottamatta vahinkoa toisen autoon.
JOs joku näkee tällaista tapahtuvan, niin rekisteri tekijän autosta ylös ja ilmoittaa asiasta vaikka poliisille.
Miksi lyöt ovella toisen autoon???!!
154
42165
Vastaukset
- Kateus
Ei tässä ole kyse muusta kun kateudesta. Vanhat ladan omistajat ovat kateellisia hienolle audillesi ja tarkoituksella pommittavat kyljet paskaksi (toinen skenaario: lapsiperheet autoon ängetessään voivat saada pahaa havokkia aikaan, itse en koskaan parkkeeraa edes lähelle sellaista autoa missä takaistuimella on joku lastenistuin).
- Lefa
Voi hellanlettas sentään kun sitä kateutta pitää tarjota syyksi joka asiaan. Minä väitän että yhdeksän kymmenestä auton ovella viereistä autoa kolhivista on lapsia tai naisia, jotka tuskin ovat kiinnittäneet minkäänlaista huomiota viereisen auton merkkiin tai hintaan. Kolmas ryhmä ovat lihavat isolla Volvolla tai Mersulla liikkuvat keski-ikäiset pukumiehet.
Tämä perustuu omiin jokapäiväisiin havaintoihini.
P.S. tuo lastenistuinjuttu on ihan hyvä neuvo autostaan tarkalle. Itse en niin välitä, eikä valkoisessa värissä pikkulommot juuri näykään. - nainen
Lefa kirjoitti:
Voi hellanlettas sentään kun sitä kateutta pitää tarjota syyksi joka asiaan. Minä väitän että yhdeksän kymmenestä auton ovella viereistä autoa kolhivista on lapsia tai naisia, jotka tuskin ovat kiinnittäneet minkäänlaista huomiota viereisen auton merkkiin tai hintaan. Kolmas ryhmä ovat lihavat isolla Volvolla tai Mersulla liikkuvat keski-ikäiset pukumiehet.
P.S. tuo lastenistuinjuttu on ihan hyvä neuvo autostaan tarkalle. Itse en niin välitä, eikä valkoisessa värissä pikkulommot juuri näykään.No ei todellakaan kolhita toisten kylkiä. Turha syyttää naissukupuolta moisesta. Syy ei myöskään ole kalliista autosta johtuvasta kateudesta, koska omistan ihan tavallisen pikkukärryn, jonka matkustajan puoleinen kylki saa aina parkkihallissa osumaa niin paljon, että itkettää.
Neuvot, jotka olen itse todennut hyödyllisiksi:
1) älä parkkeeraa sellaisen auton viereen, jossa on lastenistuimia
2) Älä parkkeeraa vanhojen ja/tai ruosteisten autojen viereen.
3) Vältä ylipäätään ahtaita parkkihalleja esim. Tapiolan stockkalla on erinomaisen tilavat parkkipaikat, jossa vaan todellinen tunari yltää kolhimaan kylkiäsi
4) Mieluiten kannattaa parkkeerata uusien ja puhtauttaan kiiltelevien autojen viereen, koska yleensä tällaisten omistajat ovat huolissaan myös omista ajokeistaan
5) Kannattaa etsiä vierustoveriksi, jos mahdollista, uusi ja puhdas auto, jossa EI ole kylkilistoja, tällaisen ajokin omistaja pelkää usein eniten myös kolhuja
6) sanomattakin on selvää että pakettiautoja kannattaa välttää
7) Mummojen ja pappojen ajokit kannattaa kiertää kaukaa (sääli, ettei perässä lue "tämän ajokin omistaa pappa...")
8) Parkkeeraa mahdollisiman kauaksi kaupan sisäänkäynnistä, jolloin mahdollisuus saada joku kolhija viereen pienenee
Kaikesta näistä aina noudattamistani omista neuvoista hulolimatta autoni kylki on täynnä toisten ovista tulleita naarmua :( Ehkä sitten kuitenkin keskimääräistä vähemmän. - äksviis
nainen kirjoitti:
No ei todellakaan kolhita toisten kylkiä. Turha syyttää naissukupuolta moisesta. Syy ei myöskään ole kalliista autosta johtuvasta kateudesta, koska omistan ihan tavallisen pikkukärryn, jonka matkustajan puoleinen kylki saa aina parkkihallissa osumaa niin paljon, että itkettää.
3) Vältä ylipäätään ahtaita parkkihalleja esim. Tapiolan stockkalla on erinomaisen tilavat parkkipaikat, jossa vaan todellinen tunari yltää kolhimaan kylkiäsi
4) Mieluiten kannattaa parkkeerata uusien ja puhtauttaan kiiltelevien autojen viereen, koska yleensä tällaisten omistajat ovat huolissaan myös omista ajokeistaan
5) Kannattaa etsiä vierustoveriksi, jos mahdollista, uusi ja puhdas auto, jossa EI ole kylkilistoja, tällaisen ajokin omistaja pelkää usein eniten myös kolhuja
7) Mummojen ja pappojen ajokit kannattaa kiertää kaukaa (sääli, ettei perässä lue "tämän ajokin omistaa pappa...")
8) Parkkeeraa mahdollisiman kauaksi kaupan sisäänkäynnistä, jolloin mahdollisuus saada joku kolhija viereen pienenee
Kaikesta näistä aina noudattamistani omista neuvoista hulolimatta autoni kylki on täynnä toisten ovista tulleita naarmua :( Ehkä sitten kuitenkin keskimääräistä vähemmän.Ei ehkä voi yleistää, että naiset kolhisivat, mutta jotkut naiset sitä todellakin tekevät. Exäni kolhi niin tiuhaan, että alkoi käydä lompakolle. Omaa autoani en enää suostunut hänelle lainaamaan. Suuttui siitä ja haukkui luulotautiseksi. Luulotautinen tai en, mutta hän ajoi parkkipaikalla puolenvuoden sisään kaksi sellaista kolaria, että vauriot vaativat peltikorjaamon palveluita.
- Lefa
nainen kirjoitti:
No ei todellakaan kolhita toisten kylkiä. Turha syyttää naissukupuolta moisesta. Syy ei myöskään ole kalliista autosta johtuvasta kateudesta, koska omistan ihan tavallisen pikkukärryn, jonka matkustajan puoleinen kylki saa aina parkkihallissa osumaa niin paljon, että itkettää.
Kaikesta näistä aina noudattamistani omista neuvoista hulolimatta autoni kylki on täynnä toisten ovista tulleita naarmua :( Ehkä sitten kuitenkin keskimääräistä vähemmän."No ei todellakaan kolhita toisten kylkiä. Turha syyttää naissukupuolta moisesta."
Kuten sanoin, niin väitteeni perustuu omiin havaintoihini turuilla ja toreilla. En minä voi sille mitään, mitä silmäni näkevät. Mutta kuten sanoin, ei asia mielestäni ole niin vakava. Oma autoni on täynnä noita pikkulommoja, mutta elämä vaan jatkuu. - Nina
Lefa kirjoitti:
"No ei todellakaan kolhita toisten kylkiä. Turha syyttää naissukupuolta moisesta."
Kuten sanoin, niin väitteeni perustuu omiin havaintoihini turuilla ja toreilla. En minä voi sille mitään, mitä silmäni näkevät. Mutta kuten sanoin, ei asia mielestäni ole niin vakava. Oma autoni on täynnä noita pikkulommoja, mutta elämä vaan jatkuu.Kyllä täytyy (homo)sulla olla erittäin pieni ego, kun pitää naisia syyttää..kuules syyllisiä kaikkeen tällaisiin auton kolhimisiin yms. vahingontekoihin ovat klopit (16-20-vuotiaat pojat) ja minä olen nähnyt monta, monta kertaa ihan omin silmin..ne ovat kaiken pahan alku ja juuri!!Naiset ei tuollaiseen alennu.
- Lefa
Nina kirjoitti:
Kyllä täytyy (homo)sulla olla erittäin pieni ego, kun pitää naisia syyttää..kuules syyllisiä kaikkeen tällaisiin auton kolhimisiin yms. vahingontekoihin ovat klopit (16-20-vuotiaat pojat) ja minä olen nähnyt monta, monta kertaa ihan omin silmin..ne ovat kaiken pahan alku ja juuri!!Naiset ei tuollaiseen alennu.
Bossin kama oli ennen jumalallista. Ei enää. Olisko sillä joku halpasolu? Kerro ihmeessä jarruista.Näyttivät silleen, että miten suoloja kestää?
- nainen
äksviis kirjoitti:
Ei ehkä voi yleistää, että naiset kolhisivat, mutta jotkut naiset sitä todellakin tekevät. Exäni kolhi niin tiuhaan, että alkoi käydä lompakolle. Omaa autoani en enää suostunut hänelle lainaamaan. Suuttui siitä ja haukkui luulotautiseksi. Luulotautinen tai en, mutta hän ajoi parkkipaikalla puolenvuoden sisään kaksi sellaista kolaria, että vauriot vaativat peltikorjaamon palveluita.
on liikenteessä ja tietysti osa heistä VÄHÄN ajavia naisia, mutta myös miessukupuolesta löytyy ties minkälaista toheltajaa. Esimerkkejä löytyy ihan viime päiviltä... joten eihän yleistetä :)
Ihan vaan off topic, eikö keskustelu liittynyt auton kyljen kolhimiseen toisen oman auton ovella eikä kolarointiin?! Parkkipaikkakolarointi on asia erikseen ja liittyy puutteellisiin ajo- ja autonkäsittelytaitoihin, ongelma, jonka usein kokemus ja ajetut kilometrit ratkaisevat. Sen sijaan oman auton ovella toisen auton kyljen kolhiminen ja naarmuttaminen on silkkaa ilkeyttä ja välinpitämättömyyttä!
Juu, ja vielä erä huomio: eivät kaikki naiset ole sinun exiäsi, eikö totta... ;) - Vieno Henkäys
Jos vain mahdollista. Parkkipaikoilta kannattaa valita laitimmaiset tai muutoin suojatuimmat ruudut. Tämä ei valitettavasti pure niihin k-päihin, joiden huvina on autojen maalipinnan naarmuttaminen ohikulkiessaan.
- kolhi
Lefa kirjoitti:
P.S. tuo lastenistuinjuttu on ihan hyvä neuvo autostaan tarkalle. Itse en niin välitä, eikä valkoisessa värissä pikkulommot juuri näykään.Ei ne lihavat pukumiehet niitä kolhi. Ei kukaan hakkaa kalliin autonsa ovia toiseen autoon. Ethän sinäkään kuse omalle matollesi. Olen huomannut, että kalliin auton viereen kannattaa parkkeerata, koska senkin omistaja varmasti varoo kolhuja.
- tuhkis
nainen kirjoitti:
Kaikesta näistä aina noudattamistani omista neuvoista hulolimatta autoni kylki on täynnä toisten ovista tulleita naarmua :( Ehkä sitten kuitenkin keskimääräistä vähemmän.Tästä lähtien noudatan kaikkia noita nimimerkin "nainen" kertomia neuvoja. Siitä tuleekin kivaa. Mikä sen laadukkaampaa aikaa kun se parkkihallissa parin pikku lommon pelossa kiertelyyn käytetty puolitoistatuntinen.
- nainen
äksviis kirjoitti:
Ei ehkä voi yleistää, että naiset kolhisivat, mutta jotkut naiset sitä todellakin tekevät. Exäni kolhi niin tiuhaan, että alkoi käydä lompakolle. Omaa autoani en enää suostunut hänelle lainaamaan. Suuttui siitä ja haukkui luulotautiseksi. Luulotautinen tai en, mutta hän ajoi parkkipaikalla puolenvuoden sisään kaksi sellaista kolaria, että vauriot vaativat peltikorjaamon palveluita.
Olen kyllä naisena huomannut, että monet meidän sukupuoltamme edustavat kolhivat surutta toisten autoja. Toiset ovat taas todella huomaavaisia ja ymmärtävät että ei niitä kuulu kolhia. Naisia tai ei, uskaltaisin väittää että kaikki on kiinni suhteesta autoon. Suurelle osalle miehistä auto on tärkeä osa elämää ja usein naisille auto on vain kulkuväline, on kiva omistaa auto mutta sillä ajetaan niin kauan kuin se toimii ja sitten vaihdetaan uuteen. Usein miehet ymmärtävät naisia enemmän autojen päälle ja käsittävät, että pitemmän päälle pintanaarmut ja kolhut alkavat kukkia eikä kukaan halua kauneusvirheitä autoihinsa. Miehet myös ymmärtävät sen, että pitämällä ja huoltamalla autoa hyvin, se voi kestää vaikka koko eliniän. (tietysti koneremontit ym.) Usein naiset luulevat että autot voidaan ajaa loppuu. Hyvin autojaan pitävät eivät halua naarmuja tai kolhuja autoihinsa, vaan he välittävät autoistaan. Useimmiten myös nämä jotka pitävät huolta autoistaan ajavat kauemmaksi muista autoista, esim. kaupan pihalla, juuri kolhimisen vuoksi.
olen oppinut ymmärtämään autojen päälle jonkin verran kun avopuolisoni on autoasentaja. Autoilla on turha nykkiä ja repiä ja ajaa sitä kuin peltoautoa jos haluaa sen kestävän ja pääsevän itse vähällä rahallisesti. :) - Vanhus
nainen kirjoitti:
Olen kyllä naisena huomannut, että monet meidän sukupuoltamme edustavat kolhivat surutta toisten autoja. Toiset ovat taas todella huomaavaisia ja ymmärtävät että ei niitä kuulu kolhia. Naisia tai ei, uskaltaisin väittää että kaikki on kiinni suhteesta autoon. Suurelle osalle miehistä auto on tärkeä osa elämää ja usein naisille auto on vain kulkuväline, on kiva omistaa auto mutta sillä ajetaan niin kauan kuin se toimii ja sitten vaihdetaan uuteen. Usein miehet ymmärtävät naisia enemmän autojen päälle ja käsittävät, että pitemmän päälle pintanaarmut ja kolhut alkavat kukkia eikä kukaan halua kauneusvirheitä autoihinsa. Miehet myös ymmärtävät sen, että pitämällä ja huoltamalla autoa hyvin, se voi kestää vaikka koko eliniän. (tietysti koneremontit ym.) Usein naiset luulevat että autot voidaan ajaa loppuu. Hyvin autojaan pitävät eivät halua naarmuja tai kolhuja autoihinsa, vaan he välittävät autoistaan. Useimmiten myös nämä jotka pitävät huolta autoistaan ajavat kauemmaksi muista autoista, esim. kaupan pihalla, juuri kolhimisen vuoksi.
olen oppinut ymmärtämään autojen päälle jonkin verran kun avopuolisoni on autoasentaja. Autoilla on turha nykkiä ja repiä ja ajaa sitä kuin peltoautoa jos haluaa sen kestävän ja pääsevän itse vähällä rahallisesti. :)...ja vaida kosla...
- alkuperäinen nainen
nainen kirjoitti:
olen oppinut ymmärtämään autojen päälle jonkin verran kun avopuolisoni on autoasentaja. Autoilla on turha nykkiä ja repiä ja ajaa sitä kuin peltoautoa jos haluaa sen kestävän ja pääsevän itse vähällä rahallisesti. :)Mutta ethän varasta nimimerkkiäni... ;)
Tosin monet naiset ovat kaikesta omaisuudestaan tarkkoja, eivätkä tästä syystä pidä siitä, että heidän autoaan kolhitaan - Kuju
nainen kirjoitti:
Kaikesta näistä aina noudattamistani omista neuvoista hulolimatta autoni kylki on täynnä toisten ovista tulleita naarmua :( Ehkä sitten kuitenkin keskimääräistä vähemmän.Ihan turha sun on täällä korostaa typeryyttäs..
Kihahdit heti kun naisia haukuttiin ja heti morkkasit ruosteisten autojen omistajat.. Niiden omistajahan voi olla nainen..
Itse ajan ruosteisella autolla, koska auto on vain tapa liikkua paikasta toiseen.. Varaa olisi ostaa liki mikä tahansa, mutta auto on huonoimpia sijoituksia.. Laitan mielummin rahani johonkin tuottavampaan..
Mummo olet sinäkin kohta ja ehkä nopeammin kun edes itse kerkeät huomata..
Lapsettomaksi sinut on ainakin ajatuksiesi perusteella jo tuomittu..
Jos autossa ei ole kylkilistoja, niin miten voi pelätä muiden kolhuja.. Ihan jos yltiörehellisiä ollaan.. onko sulla edes autoa kun noin päättömiä juttuja täällä heittelet?
No nyt kun olen hetken "maistellut" tätä sun kommenttia, niin tulee mieleen sanonta
No mutta jatkoja.. ja ole ensi kerralla varovaisempi... jookosta? - Perheenisä
kolhi kirjoitti:
Ei ne lihavat pukumiehet niitä kolhi. Ei kukaan hakkaa kalliin autonsa ovia toiseen autoon. Ethän sinäkään kuse omalle matollesi. Olen huomannut, että kalliin auton viereen kannattaa parkkeerata, koska senkin omistaja varmasti varoo kolhuja.
Edellinen on ehdottomasti paras neuvo. Etsi kallein ja uusin auto ja pysäköi siihen viereen. Kaikki muu on turhaa.
Turha syyttää lapsia, naisia, miehiä, lihavia tai laihoja. Syytä sitä välinpitämätöntä olentoa ikään ja sukupuoleen katsomatta, joka ei kanna vastuutaan vahingostaan vaan todennäköisesti etsii asian huomattuaan paikan hiukan kauempaa. Lapsi oppii kyllä avaamaan oven, samoin naiset, jopa miehistäkin (pukusellaisistakin) saa koulutettua oven avaajan. Itse ainakin opin asian jo muutaman kerran jälkeen...Vahinkoja sattuu ja tapahtuu, mutta sen verran pitää olla suoraselkäisyyttä, että hoitaa asian loppuun asti kunnolla omalla vakuutuksellaan tms. Moni varmasti kuittaisi pienen kolhun olankohautuksella, jos aiheuttaja olisi paikalla asiasta ilmoittamassa (tai jättänyt yhteystiedot).
Ja takaovethan ne vauriot usein aiheuttavat...lista kun ei niissä auta.
Terveiset muuten sinne sen harmaan megane breakin takaoven kolhijalle. Lommo on pieni, mutta sitäkin inhottavammassa paikassa. Auto oli onneksi jo 3 vkoa vanha, joten kohtahan se joutaa jo telakallekin. Olisit vaan laittanut yht.tietoja, niin löytäisi se kukkalähetyskin paremmin perille, olithan sentään ensimmäinen...toivottavasti omaasikin jäi jälki.
nimim. en ole katkera, mutta kumminkin...:)
- auto
kannattaa ostaa sellainen auto jossa on kunnolliset ovilistat. Lommoilta ei voi välttyä näköjään jos on ns. keskikokoa tai suurempi auto.
Omaani ilmestyi 3 lommoa kahden viime viikon aikana!- Musta Yaris
Itselläni on musta, metallinhohtoinen Tojo ja isoja lommoja täynnä, ovella tehty, maalijälkiä myös.
JA KYLLÄ OTTAA PATTIIN! Pahinpia lommottajia ovat... tadaa...LAPSIPERHEET.
Kun tullaan kaupasta autolle, avataan ovet pikku Petterille kaukosäädöllä jollon räkänokka juoksee autolle, tempaisee oven auki viereisen auton kylkeen ja lommo on valmis. Koskaan kukaan ei ole jättänyt yhteystietojaan jotta korvaisivat vahingon.
Minua harmittaa kovasti sillä vaikka autoni ei ole kalleimmasta päästä, olen sen omalla työlläni hankkinut eivätkä lommot ilahduta silmääni tai lompakkoani siinä vaiheessa kun autoa pitäisi vaihtaa.
Kylkilistoista ei ole muuten mitään iloa näitä takapenkin terroristeja vastaan, jos autossasi on myös takaovet, niin avaapa huviksesi takaovi niin auki kuin se aukeaa.. huomaatko? Ovi osuu lähes ikkunan rajaan viereiseen autoon.
Jos joku näkee että autoani lommotetaan eikä jätetä yhteystietoja korvausta varten, olisin ainakin itse valmis järjestelmään, jossa moisen tapauksen silminnäkijä ja asiasta poliisille ilmottaja saisi "uhrilta" pienen palkkion vaivoistaan. Kannatetaan!
- zack
Usein auton kyljessä on ne kumilistat mihin viereisen auton ovi osuu. Ilman niitä listoja kyljet hakattaisiin tietysti merkkejä täyteen.
- Ilpo
Harmi vain, että vielä useammin listat ovat väärällä korkeudella eli yleensä liian alhaalla. Ovipelti on kaareva ja uloimmainen osa (joka osuu naapurin autoon) on hieman oven kahvojen alapuolella. Takaovessa myös takalokasuojan kaaresta johtuen osuva kohta on melko ylhäällä. Listat on sijoitettu liian alas puskurien kanssa linjaan, jolloin ulkonäkö on parempi.
- veijo
ei sellaista autoa olekkaan, jossa toisen oven lyönti osuisi aina listaan.
Kerran oli joku idiootti ajanut vanhan Fiatin juuri n. 30cm päähän kuskin ovesta. Menin peräkontista sisään. Ihan vaan sen takia etti omaan autoon tule jälkiä.
- automies
siinä että on todellakin niin ahdasta. Muutamissa parkkihalleissa on niin ahdasta että ihmettelen miksi ne on suunniteltukin niin ahtaiksi. Ite olen tuskastellut monta kertaa yhdessä parkkihallissa kun en ees ite pääse aina autosta ulos kun on betonitolppa suoraan oven vieressä. Ei auta muu kuin kääntää auto parkkiruudussa toisin pin tai etsiä ruutu jossa ei ole betonitolppaa ruudun vieressä.
- Inertia
Tulin tässä erään kerran autolleni ja havaitsin vieressä ajokin jolla ajoi ilmeisesti ammattikolhija. Auto oli pysäköity 30 cm päähän kyljestä (kuljettajan puolelta katsottuna). Kullanruskea Renault Megane farmari. Heti pisti silmään miltei ikkunalistan korkeudella olevan pikkurillin kynnen kokoiset maalittomat fläkit uudehkossa autossa. Takapenkillä oli lastenistuin. Syynäsin omaa kylkeä ja olihan siellä pikku merkki kumilistassa. Mutta mikä hälyttävintä: Kaverin kuljettajan oven kumilistan pää oli kulunut! Samoin takaoven ulkoreunan maalissa oli jälkiä... Eli ilmeisesti tuo kolhiminen ei ole ihan jokapojan huvia (kun en siihen minä ja ilmeisesti suurin osa tällä palstallakaan kirjoittelevista osallistu). Tämä henkilö joka kyseisellä rellulla ajoi oli siis selvästi tavallista "huolettomampi" muiden omaisuuden suhteen. Olisi varmaan pitänyt laskea ilmat pois kaverin renkaista, niin olisi edes vähän aikaa saanut olla ihmisten autot rauhassa... :)
- hahhah
Inertia kirjoitti:
Tulin tässä erään kerran autolleni ja havaitsin vieressä ajokin jolla ajoi ilmeisesti ammattikolhija. Auto oli pysäköity 30 cm päähän kyljestä (kuljettajan puolelta katsottuna). Kullanruskea Renault Megane farmari. Heti pisti silmään miltei ikkunalistan korkeudella olevan pikkurillin kynnen kokoiset maalittomat fläkit uudehkossa autossa. Takapenkillä oli lastenistuin. Syynäsin omaa kylkeä ja olihan siellä pikku merkki kumilistassa. Mutta mikä hälyttävintä: Kaverin kuljettajan oven kumilistan pää oli kulunut! Samoin takaoven ulkoreunan maalissa oli jälkiä... Eli ilmeisesti tuo kolhiminen ei ole ihan jokapojan huvia (kun en siihen minä ja ilmeisesti suurin osa tällä palstallakaan kirjoittelevista osallistu). Tämä henkilö joka kyseisellä rellulla ajoi oli siis selvästi tavallista "huolettomampi" muiden omaisuuden suhteen. Olisi varmaan pitänyt laskea ilmat pois kaverin renkaista, niin olisi edes vähän aikaa saanut olla ihmisten autot rauhassa... :)
"Olisi varmaan pitänyt laskea ilmat pois kaverin renkaista"
Kukas se olikaan hetki sitten jeesustelemassa näistä ns. kansalaispoliiseista? No kukas muukaan kuin idiootti-Inertia, joka näköjään itse miettii samankaltaisia operaatioita. Muutenkin toisten autojen syynääminen kuulostaa lähinnä sairaalta. - Inertia
hahhah kirjoitti:
"Olisi varmaan pitänyt laskea ilmat pois kaverin renkaista"
Kukas se olikaan hetki sitten jeesustelemassa näistä ns. kansalaispoliiseista? No kukas muukaan kuin idiootti-Inertia, joka näköjään itse miettii samankaltaisia operaatioita. Muutenkin toisten autojen syynääminen kuulostaa lähinnä sairaalta.... sen hymiön? Syynäsin kyllä tässäkin tapauksessa ensin oman auton ja vasta kun aihetta näytti olevan sen toisenkin.
Ihan hauskaa saada kritiikkiä nimimerkin "hahhah" taakse kätkeytyvältä vellihousulta. Arvaat varmaan kuinka arvokkaana pidän tasokasta kommentointiasi? - Käki Äimänen
Inertia kirjoitti:
että se kumilistan pää olisi voinut kulua kotona autotallin seinää vasten?
- Inertia
Käki Äimänen kirjoitti:
että se kumilistan pää olisi voinut kulua kotona autotallin seinää vasten?
... fiksu hiero autonovea autotallin seinään vaikka olisi kuinka komeat kumilistat?
Kyseistä laitetta ja pysäköintityyliä katsellessa ei kyllä tuollainen vaihtoehto tunnu muutenkaan uskottavalta. - Käki Äimänen
Inertia kirjoitti:
... fiksu hiero autonovea autotallin seinään vaikka olisi kuinka komeat kumilistat?
Kyseistä laitetta ja pysäköintityyliä katsellessa ei kyllä tuollainen vaihtoehto tunnu muutenkaan uskottavalta.Tosin en ole koskaan väittänytkään olevani fiksu. Autotallini on sangen kapea. Se on kuusikymmenluvulta, jolloin keskikokoinen perheauto oli alle 160 cm. leveä ja sen ovet olivat lyhyet ja ohuet. Kun tuuppaan oven auki, työnnän sen varovasti seinään kiinni. Sitä varten se kumilista siinä on. Kun nousen autosta, auto kohoaa hieman. Kumilistan päässä on selvät hankausjäljet, mutta pelti on ehjä.
Mainitsemassasi tapauksessa kyse voi olla mistä vain, mutta ihan vain sillä perusteella, että naapurin auton kylkilista on hankautunut, ei pitäisi ryhtyä ainakaan kostotoimenpiteisiin. - Inertia
Käki Äimänen kirjoitti:
Tosin en ole koskaan väittänytkään olevani fiksu. Autotallini on sangen kapea. Se on kuusikymmenluvulta, jolloin keskikokoinen perheauto oli alle 160 cm. leveä ja sen ovet olivat lyhyet ja ohuet. Kun tuuppaan oven auki, työnnän sen varovasti seinään kiinni. Sitä varten se kumilista siinä on. Kun nousen autosta, auto kohoaa hieman. Kumilistan päässä on selvät hankausjäljet, mutta pelti on ehjä.
Mainitsemassasi tapauksessa kyse voi olla mistä vain, mutta ihan vain sillä perusteella, että naapurin auton kylkilista on hankautunut, ei pitäisi ryhtyä ainakaan kostotoimenpiteisiin.Eipä kukaan fiksu mitään kostoja suoritakaan. Jos tulee jotain remontoitavaa huolehditaan vain siitä että lasku menee oikeaan osoitteeseen.
Tässä tapauksessa oma kylkilistakin oli hankautunut, mutta ei mitään mainittavaa. Mikä taas kertoo siitä että kyseisellä henkilöllä on tapana nojata auton ovella toisiin autoihin (ja pysäköidä älyttömän lähelle). Välillä tulee kolhu ja toisinaan ei. Ehkä ko. henkilö ajatteli että ranskattareeni voi nojata kuten ranskassakin on tapana... :) - Huihai
Ennen ruutuun ajamista kannattaa tsekata ne tolppien paikat ja ajaa valmiiksi oikein päin. jotta ei tarvii kääntää autoa siinä ahtaassa ruuduss.
- -S-
Mutta ei tietenkään muuten.
- nössö?
Tuli viereen tila-auto. Lapsi sylkäisi onen auki ja autoni heilahti.Tiesin, etä syvä raamu. Istuin nösönä, enkä tehnyt mitään..
- Raivohullu
menny huutaan sille akalle naama punaisena ja soittanut poliisit paikalle.
- Batman
Raivohullu kirjoitti:
menny huutaan sille akalle naama punaisena ja soittanut poliisit paikalle.
Mistä sä sen akan keksit?
- Tiina
Ei lasta saa torua tai kieltää kun on vapaa kasvatus niin kuin meillä.Ajan aina mahdollisen lähelle kaupan ovia ,ja yleensä on ahdasta,lapset pöksäyttelee kyllä ovilla joskus, mutta enhän voi heitä torua tällasten pikkujuttujen vuoksi.Ottakaa Suomalaiset miehet oppia esim Italialaisista Miehistä niillä on paljon laajempi elämänkatsomus ,eikä ne niuhota pikkujutuista.
- tantta
sosiaalitanttojen kehittämä mitä mainioin kasvatusmuoto. Ja nyt tätä tulosta alkaa näkyä: Idioottia pukkaa ovien ja luukkujen täydeltä joka puolella.
- -S-
....Kivitetään ohikulkevat autot ja jos joku alkaa parkua niin saa itsekkin kivestä. Näin meillä ja pikku asioista ei niuhoteta. Mutta italiasta ei sentään oteta oppia.
- Vastuu
italialainen mies voi niuhottaa, kun saa asua äitinsä helman alla pitkään.
Minun puolesta lapset voivat kolhia ovia, mutta kokemuksesta voin sanoa, ole yhtä vapaa laskun saatuasi. Kyllä silloin yritetään kierrellä ja päästä vastuusta irti. Kaiken lisäksi yritetään peitellä tekemiset ja vastuuta ei osata ottaa. - kasvattaja
tantta kirjoitti:
sosiaalitanttojen kehittämä mitä mainioin kasvatusmuoto. Ja nyt tätä tulosta alkaa näkyä: Idioottia pukkaa ovien ja luukkujen täydeltä joka puolella.
pannaan aina "vapaan kasvatuksen" piikkiin. Ei se ole vapaata kasvatusta jos lapset perii ääliögeenit ja elää kuin pellossa, se on huonoa kasvatusta...meidän 3tkm ajetussa autossa on jo 1 peräänajo ja pari oviklommoa. Autonovien saranat on vähän tyhmästi "jousitettu" niin että jos tenava tuuppaa ovea auki, niin ensin ei tapahdu mitään ja sitten poiiing auki ja *klonk* viereiseen autoon. Olen kyllä kovasti varonut...
- Mie
Mitäs tykkäisit jos tulisin parkkipaikalla autoosi, ottaisin lompakostasi kaikki rahasi ja pistäisin palamaan. Ottaisitko italialaiseen tyyliin rennosti? Jokainen kolhu alentaa auton arvoa. Yksi kunnon lommo ja taas meni tuhat euroa. Ja kaikki tämä siksi ettei kaltaisesi tarvitsisi torua kullanmurujaan. Joidenkin on pakko työn vuoksi ajaa kunnon autolla. Omaani on kolhittu kuukauden sisällä 3 kertaa, 2 niistä maksaisi yhteensä n. 2-3 tuhatta euroa korjata, yksi ei ole niin paha. Valitettavasti sille rahalle on muuta käyttöä. Että silleen.
- Kasvata lapsesi
...paljon liikuttaa jos hänen kakaransa lyö oven vieressä olevan uuden auton kylkeen!!!
Minun vuosimallin 2003 BMW:n jos tulisi lommo penskojesi ansiosta, niin lasku tulisi kyllä perässä. - susella
varaa maksaa kolhut.Kas kun et aja suoraan kaupan sisään, pääset vähemmällä. Kyllä lapsillekin pitää rajat asettaa.Sun on varmaan parasta muutta Italiaan saat elää vapaasti
- Tuuba
Kasvata lapsesi kirjoitti:
...paljon liikuttaa jos hänen kakaransa lyö oven vieressä olevan uuden auton kylkeen!!!
Minun vuosimallin 2003 BMW:n jos tulisi lommo penskojesi ansiosta, niin lasku tulisi kyllä perässä.Kyllä kelpaa pienimunaisten ajaa peniksen jatkeella.
Nostaako se sun itsetuntoasi? - Vapaata on
Heh mikä provo, bravoo!
- Pöksäyttelijälle
Siihen pöksäyttelyyn auttaa se että sinä avaat rahapussisi ja maksat kolhut niinkuin normaalitkin lastan kasvattajat.Eihän pikku kullannupuille sovi sanoa mikä on oikein ja väärin tulee vielä estoja ja traumoja.
Varmaan se italialaisten miesten keskisormi on paljon parempaa kuin suomalaisten.
Varsinkin blondit on siellä kovassa kurssissa. - ...
eli jos mun lapsilla olis vapaa kasvatus, se vois vaikka tulla hajottaan sun koko kodin ja vaikka hakata sun lapses sairaalakuntoon? kun ei saa kieltää eikä torua... Voi jeesus mitä touhua!!!! ota järki käteen, kun et varmaan tykkäisi jos itsellesi ja lapsillesi taphtuisi jotain tälläistä! ja aja se auto mahdollisimman kauaksi, sellaiselle aluelle jossa ei ole autoja paljon, jotta riiviökakarasi ei pääse tuhoamaan MUIDEN OMAISUUTTA!!!! että ihmiset on sitten tyhmiä!!!
- sunnuntaiautoilija
No et ehkä sinä, mutta kyllä joidenkin audistienkin toiminta toisinaan närästää, eikä siitä välttämättä selvitä pikkulommoilla. Onko se pakko tunkea audilla ohi kun viidenkymmenen metrin päässä on vastaantulija?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=567&posting=22000000003585322 - -S-
Eli ei oikein voi mitenkään joka kerta välttyä siltä että joku ajaa liian lähelle. Meitä kun on hieman erikokoisia ja kun se lähelle ajanut on koko alle 150cm ja painaa 30kg niin sellainen autoilija varmaan pitää jäänyttä tilaa sopivana, hyvin mahtuu. Mutta kun tilaa pitäisi olla hieman isommalle miehelle joka ei enää mahdukkaan samasta raosta hennon naisen kanssa niin voi JOUTUA NOJAILEMAAN ovella toista autoa :)
Eihänb parkkiruutuja monesti edes ole mitoitettu niin että saisi reilusti oven auki ja kun joku ei sitten osu sinnepäinkään omaan ruutuunsa niin tilaa voi jäädä aika vähän.
Yritetään olla kolhimatta toisia autoja!- Pakkasrouva
"ja kun joku ei sitten osu sinnepäinkään omaan ruutuunsa niin tilaa voi jäädä aika vähän."
Tuosta voi syntyä mielenkiintoinenkin ketjureaktio --> rivin jokainen auto "viivan päällä". Näitä taunoja näkee, jotka eivät vaan pysty parkkeeraamaan suoraan ruutuun, vaan aina pitää olla joko vinossa tahi viivan päällä. Ymmärrettävästikin aina syypää huonoon pysäköintiin ei ole se huonosti oleva auto. Mitäpä jos sen vierellä on ollut samanlainen ja mahtuakseen kenties tienoon ainoaan parkkiruutuun, on hänenkin pysäköitävä huonosti.
Minä mahdun helpostikin 40 cm:n ovenraosta, mutta pysäköintiäni en mitoita sen mukaan. En oleta, että kaikki mahtuisivat samanlaisesta raosta änkeämään. Yritän mahdollisuuksien mukaan pysäköidä keskelle ruutua ja ehkäpä vielä suoraan. Vautsi! Muistan kyllä kaverini ja minun Itäkeskuksen shoppailureissun, kun parkkitilaa ei löytynyt. Yksi paikka löytyi ja viereisillä paikoilla autot pysäköity mahd. lähelle viivaa, eli jäljelle jäänyt paikka oli kuin motoristille mitoitettu. =) Noh, kaveri ulos autosta, ohikulkenut ystävällinen mies (kiitos hänelle) auttamaan pysäköinnissä --> käsillä heiluttelemaan ja kertomaan, paljonko on tilaa. Mahtuhan se (Esco on kaponen auto), mahduin vielä uloskin. Ostokset ostettu ja palattiin autolle. Viereinen auto oli vaihtunut ja terveisinä nätti klommo kyljessä. Viereinen auto oli ollut vielä niin päin, että apukuskin puoli oli minun autoni apparin puolella. Eli appari ei mitenkään voinut nousta kyytiin, kun auto olisi ensin ajettu ruudusta ulos?? Ruostettahan klommoon pukkasi, mutta siinä autossa se oli vain kaunistus. =)
- Focus
Olen itse myös kyllästynyt moiseen ovien kolisteluun yms kolhintaan parkkipaikoilla. itse jouduin kolhinnan kohteeksi viimeksi tällä viikolla käydessäni kaupassa marketissa. Jätin auton paikkaan jossa yhdet paikat molemmilla puolilla tyhjänä. Takasin tullessani huomasin että joku idiotti oli ajanut ostoskärryillä päin puskurin reunaa. Hienot valkoiset raidat mustassa puskurissa.. Onneksi viirut sai vahala melkein kokonaan pois. Ottaa kuitenkin päähän tällainen.. Sama kylkien kanssa. Onneksi olen säästynyt lommoilta mutta jälkiä on jokaisessa ovessa. Nämä saa myös vahalla häivytettyä. En ymmärrä miksi pitää ajaa ihan viereen ja sitten vielä kaivaa tavarat takapenkiltä niin että kolhii vieressä olevaa. Vähän ajatusta kun parkkeeraatte ja nousette autosta ulos. Itse jätän väliä riittävästi ja avaan oven varoen, oli vieressä mikä auto tahansa.
- Lada
Venäläinen pelti kestää! Ford Focushan tehdään samoista materiaaleista ja samassa maassa kuin Lada. Pietarin tehtaalla.
- Urkki
Kortissa kaveriltani Pariisista lukee: "Täällä on paljon uusia autoja vaan ei yhtään lommotonta".
- Caprice
Ainakin ite jätän auton aina vähän kauemmaksi esim kaupan pääovista. Lisäksi vielä kun pysäköi auton silllä tavalla sopivasti että se parkkiruudun valkoinen reunaviiva sattuu suunnilleen auton keskikohdalle, niin johan säilyy kyljet ilman lommoja... OK tiedetään viehän tämä pysäköinti tyyli paikkoja, mutta mitäs suunnittelevat ne niin helevetin ahtaiksi!!
- Transporter
Minä lyön aina kunnon pusun kylkeen jos viereinen auto on uusi tai muuten vain ottaa silmään. Mitä kallimpi auto sitä varmemmin änkeän vanhan transportterini viereen ja varmistettuani ettei omistajaa näy, pamautan oikein kunnon vekin kylkeen. Korkean pakun ovi osuu aina suojalistan yläpuolelle =)Heh heh... Mitäs läksit, sul on mun luonto!
- on pikku
jälkiä/lommoja ittiäni kummastuttaa kun neljästä saman merkkisestä autosta mitä on ollut on rikottu takavalot ja toisen merkkisestä sivulasi
tämän hetkises autos on takaoves punaane ja musta jälki toisten autojen oviista ja anteeni katkaistiin viimmeviikolla ja pirssi on toistakymmentävuatta vanaha ja raapii takapyärillä- Pakkasrouva
On meiänkin kärrystä pistetty sivupeilejä vinoon, kävelty auton yli ja jätetty raksatötsää katolle, on räitty kylkiin ja juoppolalli ajeli kylkeen auton ollessa parkissa. Vanhempieni parkkipaikalla rakkaat lapsukaiset heittelevät kiviä autojen päälle jne. Vielä eivät ole keksineet pistää palloa (tai muutakaan) pakoputkiin.
- Pekuli
Kun mulla on vuoden 70 chewrolwt jossa ovi paina jotain 70 kiloo ja aina kun avaa niin avaan niin perkeleesti että viereiseen autoon tulee 10 cm syvä klommo.
- Tojolla
Martinlaakson s-marketin pihalla. Kysyin kyllä ensin haluaako kaveri korvata aiheuttamansa lommon, ei halunnut joten monotin tyypin auton oveen ja sanoin okei "ovi ovesta" Tyyppi lähti tuleen päälle joten nukutin sen siihen.
Näin tulen toimimaan vastaisuudessakin.- Ihmettelijä
Tavallinen ruudinkeksijä sinäkin olet. Ei näytä sullakaan pinna kestävän, kun et pysty muulla tavalla asiaa hoitamaan. En väitä, että kolhiminen on oikein, vaan mitenkä sen voi tyylikkäimin hoitaa.
- Esko V.
...puupää!
- Tojolla
Esko V. kirjoitti:
...puupää!
Jos vahingoittaa toisen omaisuutta, eikä silti halua sitä korvata, niin ansaitsee vähintään turpaansa. Te toisen posken kääntäjät voitte kauhistella ja päivitellä, ei voisi vähempää kiinnostaa!
- Arska
Yep näin se homma hoituu
- Piippolan vaari
Ihmettelijä kirjoitti:
Tavallinen ruudinkeksijä sinäkin olet. Ei näytä sullakaan pinna kestävän, kun et pysty muulla tavalla asiaa hoitamaan. En väitä, että kolhiminen on oikein, vaan mitenkä sen voi tyylikkäimin hoitaa.
Juuri näin!
Keskelle pataa, että morkoolit soi. Jos kerran toinen ei SUOSTU korvaamaan aiheuttamaansa vahinkoa. Se on sitten aina vahingon aiheuttajan henk.kohtainen valinta se, sillä minä perin saatavani AINA tavalla tai toisella.
Mulle EI vittuilla! - Mae
Piippolan vaari kirjoitti:
Juuri näin!
Keskelle pataa, että morkoolit soi. Jos kerran toinen ei SUOSTU korvaamaan aiheuttamaansa vahinkoa. Se on sitten aina vahingon aiheuttajan henk.kohtainen valinta se, sillä minä perin saatavani AINA tavalla tai toisella.
Mulle EI vittuilla!Haista paska! no, yritä vetää turpaan
- mage
Tojolla kirjoitti:
Jos vahingoittaa toisen omaisuutta, eikä silti halua sitä korvata, niin ansaitsee vähintään turpaansa. Te toisen posken kääntäjät voitte kauhistella ja päivitellä, ei voisi vähempää kiinnostaa!
juuri niin! ei sitä kolhijaakaan voi vain menemään päästää niinkuin jotkut pasifistit täällä antavat ymmärtää.
- älä ny enää nuku...
Vaude 8-) Ai sä oot se Dirty Harry vai? Missäs se sun tussari oli vai olix se kolhija suhun verrattuna polvenkorkunen vai (et sä muuten olis sitä turpaan uskaltanu vetää)? Mitäs sit jos se olis väistäny ja vetäny sut ketoon ja kolhassu sun naamaski ruttuun? Olisix sä zit vetässy sen tussaris esiin, hä? Hei haloo - on teillä mielikuvitus... Jos sä todella olisit jotaki turpaan lommosta vetäny tosi tollo olisit ollu. Ei sivistyneessä yhteiskunnassa tollee voi menetellä - tai kyllä voi mutta tulee virkavalta ja korjaa....
- Voihan faude....
Vau, sä oot sit rohkee 8-) Ootzä se PaskaHarri eli Dirty Harry vai?? Missun pyssy oli? Olisit niitannu sen ketoon! Aijaa et se oliki niin piän et vaa polveen sua - joo, etsä tietty olis sitä muute uskaltanu napatakaa... Hei HALOO mieti ny vähä! Herää jo et sä tollee sivistynees yhteiskunnas voi käyttäytyy - tai voit mutta kohta oot pualihoidos...
- HippoDuck
Monotit oveen?
Sanoit ovi ovesta?
"Nukutit" ?
Kirjoittelet tänne ja kehua käytöstäsi?
Eikä edes kaduta, vaan ajot jatkossa toimia samoin?
Mitäs mietit jos läheisesi kohtaisi sinun laisen kaverin s-marketin pihalla. Näkisit äitisi tai lapsesi sairaalassa kertomassa tämmöistä tarinaa?
Toivottavasti arvostat elämää ja ihmisiä joskus enemmän kuin autoja ja rahaa :( - niin kuin
HippoDuck kirjoitti:
Monotit oveen?
Sanoit ovi ovesta?
"Nukutit" ?
Kirjoittelet tänne ja kehua käytöstäsi?
Eikä edes kaduta, vaan ajot jatkossa toimia samoin?
Mitäs mietit jos läheisesi kohtaisi sinun laisen kaverin s-marketin pihalla. Näkisit äitisi tai lapsesi sairaalassa kertomassa tämmöistä tarinaa?
Toivottavasti arvostat elämää ja ihmisiä joskus enemmän kuin autoja ja rahaa :(sivistynyt ja korvaisi aiheuttaneensa vahingon. Jos ei ota teoistaan vastuuta, niin ansaitsee kyllä turpaansa-ihan oikein toimittu!
- HippoDuck
niin kuin kirjoitti:
sivistynyt ja korvaisi aiheuttaneensa vahingon. Jos ei ota teoistaan vastuuta, niin ansaitsee kyllä turpaansa-ihan oikein toimittu!
Sairas yhteiskunta.
- Audi A6
onhan se hyvä,jos lommottaja saadaan kiinni, ja hän korvaa teon. Mutta, silti tahtoo olla, että näistä lommoista jää jälkensä. Tarkka mies huomaa pienetkin taidolla tehdyt korjaukset auton kyljissä.
Myös samaa mieltä siitä, että kuskit voisivat kiinnittää huomiota näihin turvaistuimillisiin autoihin. JOskus joutuu ajamaan auton pois parkkiruudusta, että saa lapsen isuimeen paikoilleen kolhimatta viereistä autoa. - aakolme
..perskeles että harmittaa.
Huomasin juuri lauantaiaamuna, että joku p*skiainen oli ottanut tappituntumaa aakolmoseeni perjantain aikana. Peräpuskurissa ja takalokarin vieressä oli oikein kunnon naarmut :( Että pistää vihaksi tuollaiset idiootit, jotka lähtevät kolaroinnin jälkeen "karkuun" vähin äänin.
Vaikka suomalaiset ovatkin rehellistä (?) kansaa, niin tässä asiassa ei kyllä rehellisyydestä ole tietoakaan!!
Jos kerran ihmiset kolaroitte toisten autoja, niin jättäkää ihmeessä paikan päälle yhteystietonne, niin noiden lommojen ja muitten naarmujen fiksailu tulee huomattavasti edullisemmaksi!
Turpaan sais tuo jamppa jos vaan saisin tekijän selville.. tai ainakin voisin pistää sen autoa vähän "lekalla" siistimmäksi :) - Johtaja
jos muistatte,joku tyhmä akka oli pysäköiny vanhan mersu pakunsa silleen ettei parkki kongista päässyt kunnolla ulos.Kaveri tuli bemarilla ja pääsi peilit kolisten juuri ulos mutta kun tuli takaisin parin tunnin päästä niin sama paku oli vielläkin siinä.Se oli jonku tyhmän akan joka oli jotain rättejä kattelemassa lähistöllä,kaveri yritti tööttäillä ym odotella,sitten se yritti ajaa tarkasti välistä mutta otti kiinni ja tuli lommo.Sillä oli leka takakontissa,se veti kaikki lasit ym paskaksi siitä punaisesta pakusta ja jätti yhteystietonsa ja sanoi että on varaa maksaa.Säi ämmä kunnon parkkeeraus koulutuksen että muistaa loppu elämän varmaan.
- Tomppa
Ja lehmät lentää....oot tainnut poika kattoa liikaa elokuvia
- Tosi on
Tomppa kirjoitti:
Ja lehmät lentää....oot tainnut poika kattoa liikaa elokuvia
se tais olla vielä joku venäläinen. Sillä oli joku 3.000 mummonmarkan kuukausivuokrapaikka. Ja joku oli vetänyt porttikongin tukkoon. Tai sen suuntaista.
- ruudun
Ajat kauemmaksi ja tilaa molemminpuolin. Tulet kaupasta on vieresäsi homotuntumalla joku!
- toope
Sama jos on tilaa on vaikka sadalle autolle, niin aina joku täyttää järjestyksessä. Eli viereen vaan.
- Ajotaitoinen
tää on totuus
- Audi A6
En sanoisi että akkoja. Veikkaan, että suurin osa mummoja tai lapsia, jotka eivät "tajua" mitä tekevät.
Tieten osa tekee niitä tahallaan. Osa kateudesta, osa vahingossa, jotkut muuten vaan, toiset huolimattomuuttaan, muut typeryyttään. Myös miehiä löytyy tästä sakista.
valitettavasti. - Mae
90% ajotaitoisista on naisia
- Voi voi
eiköhän tästäkin keskustelusta selviä mikä on suomalaisten pyhä lehmä...ja vielä naarmu kyljessä. Huh hu.
- Audi A6
tarkoita, että auto on pyhä lehmä, jos siihen ei halua koloja. Jokainen joka omistaa hyvän uudemman auton,,tahtoo yleensä pitää autonsa siistinä.
Kun autoa jossain vaiheessa myydään eteenpäin, kyllä niitä lommonkatsojia löytyy.
Jos sinä olisit ostamassa uudehkoa autoa (mikä merkki vain) niin, jos kyljet on yhtä lommoa, niin sinustako se olisi ihan sama? Enpä usko. Ja jos kaksi samanlaista autoa olisi vierekkäin, juuri samanlaisia muuten, toisessa vaan ovenlyöntilommoa enemmmän. SAma hinta. Kumman ostaisit? - Ilpo
Jospa tulen huitaisemaan kirjahyllysi nurkkaan pienen kolhun, mitäs sanot? Mitä siitä, eihän se hylly maksanut kuin pari sataa euroa. Autosta sentään piti maksaa vähintään satakertainen hinta.
- nainen
Audi A6 kirjoitti:
tarkoita, että auto on pyhä lehmä, jos siihen ei halua koloja. Jokainen joka omistaa hyvän uudemman auton,,tahtoo yleensä pitää autonsa siistinä.
Kun autoa jossain vaiheessa myydään eteenpäin, kyllä niitä lommonkatsojia löytyy.
Jos sinä olisit ostamassa uudehkoa autoa (mikä merkki vain) niin, jos kyljet on yhtä lommoa, niin sinustako se olisi ihan sama? Enpä usko. Ja jos kaksi samanlaista autoa olisi vierekkäin, juuri samanlaisia muuten, toisessa vaan ovenlyöntilommoa enemmmän. SAma hinta. Kumman ostaisit?pyhät peltilehmät myös varmasti tässä säässä lähtevät hiukan suuremmalla todennäköisyydellä ruostumaan kuin esim. Välimeren maissa. Ja kolhuista ruoste helposti lähtee liikkeelle.
Viime viikonloppunakin joku Urpo oli nuijunnut kylkeä oikein voimalla, kunnon kuoppa oli syntynyt ja maalit irti lähtenyt. Mutta mikäs siinä, auton arvo tippui noin tuhannella eurolla. Mieluustihan tässä euroja heittää menemään. Kannattaa aina vetää tonni silloin tällöin vessasta ja kokeilla, kuinka hyvältä se tuntuu
t. really pissed off - 330d ja hajis
Ei tarvitse ihmetellä mistä ne kolhut auton kylkeen tulevat... Jos näen jonkun tekevän minun autooni lommon, niin se maksaa. Ei sen kummempaa. Ai niin, on niitä lommoja jotkut osanneet tehdä joka ainoaan oveen. Tosi perseestä. Jos haluaa pitää laitteensa siistinä eikä sen näköisinä kuin ne olisivat jääneet katujyrän alle, niin välinpitämättömät paskiaiset hoitavat kyllä homman siten, että varmasti näyttää karsealle.
p.s maksaa muuten 150e/ovi kun ne oiotaan....
Pyhään lehmään vertaajille: onko teillä muutenkin tapana särkeä kaikki mikä näkyy? Mitä riemua siitä on? Sairas ajattelutapa on että ei anneta arvoa toisen omaisuudelle. Millä oikeudella te nuijat päätätte millaisessa kunnossa MINUN autoni on? Minä sen maksan ette te.
P.S maksaa muuten 150e/ovi kun oiotaan... - häjy
niin entä sitten? kolhi omaas ja vaikka kuse raitisilmasuodattimeen kotoisen tunnelman takaamiseksi, se ei muille kuulu. ihme asenne on toisten omaisuuden tärveleminen, turpaan vetelen minäkin kun tollasia kusimelooneita vastaan sattuu.
- Espoossa
Espoolaiset ovat parhaita kolhimaan vieruskaverin ovea. Kusipäitä saatanat.
- C32
onneksi naapuripaikkalainen ymmärtää varoa kun ystävällisesti jätin lapun hänelle. Asun kantakaupungissa ja parkkitilat ovat ovat "kortilla". Mutta kyllä se vituttaa yrittää kiillotella tummanharmasta mersusta jälkiä pois.
- Köyhä
Olisin tyytyväinen jos joskus saisin ajella jollain muulla kun vanhalla japanilaisella ja asua muualla kuin metrolinjan varrella. Mersussa jälkiä. Pistää vihaksi!
- meillä
Naapurin parisko parkkeeraa aina riisikuppinsa puoleksi minun paikalle. Olen muutaman kerran mielenosoituksellisesti parkkeerannut sitten omani vähän niin kuin mielenosoituksellisesti lähelle heidän autoa mutta kuitenkin omaan looshiin, että ihan jos menisi viesti perille. No. Paskat, naisia molemmat. Tietäähän sen. Yks iltapäivä käämit sitten paloi ja monotin siihen riisikupin oveen oikeen kunnon lommon. Ja miten kävi. Ei mitenkään. Tuskin edes huomanneet lommoa. Vitun luuserit.
- Tietäjä
Itse ajan vanhan romun kanssa ja silti on ovet ja kyljet täynnä toisten ovien jälkiä. Jossain vaiheessa lakkasi kiinnostamasta enkä enää itsekään pahemmin varo kun ovia availen. Kaikista hienointa on se jos huomaa että vieressä oleva auto kolhaisee/on kolhaissut ovella, kosto on suloinen kun paukauttaa takaisin kunnolla kun tyyppi on esim. kauppaan marssinut..
- Auto on auto
Lommo kylkeen! Ja ihan Audi A6:n!
Kyllä maaimaan vääryyttä mahtuu, voi kamalaa sentään!!! - epra
Itselläni on myös aika uusi auto alla ja olen kiinnittänyt samaan asiaan huomiota.Kerran markettien parkkipaikalla oli seuraavanlainen tapaus. Olin jättänyt autoni parkkiruutuun ja viereeni oli pysäköinyt punainen vanha auto aivan liian lähelle.Kuski oli nipin,napin päässyt pois autosta ja minä ajoin vielä lähemmäs n. 20 cm:n päähän ko.autosta.Menin salaa kattomaan kun kaveri tulee autolleen ja eikun väliin vain ja ovi auki,muttei siitä enää sopinut.Tulin sitten ja pidin pienen puhuttelun kaverille ja hyvä ettei tippa tullut silmään,kun niin pelotti.
- Autoilija
Mutta aivan oikeasti tuollaisia viereenpysäköijiä löytyy vaikka millä mitalla,minä kyllä menen autooni noissakin tapauksissa mutta se viereenpysäköinyt auto yleensä saa myös kunnon mällin jos ei kaksi.
- Sami
Kun seuraa niin yks yleisin on kun lapset päästetään autosta ilman valvomata ulos.
Tai sit pitää änkee ne kauppakassit taka ovesta
sisään. - tee näin
En sano,että ois oikein tärvellä toisen omaisuutta,mutta mitä mä oon huomannu niin sellaset ihmiset,jotka pitää autoaan niinku jumalaa,niille sattuu ja tapahtuu...siis usein.Sen takii me ei uutta autoa ostetakaan-alkaa vaan harmittaa kun lommoja ja muita naarmuja tulee.Usein parkkikset on liian ahtaita,ei niitä autoja tahallaan välttämättä ajeta ihan kylkeen kiinni...ja kukas se alkaa omaan piikkiin soittelemaan poliisille ja luuletko että poliisit välittäis tollasesta kun ei ne aina ihmishengistäkään välitä..parempi vaan että ite parkkaat mahdollisimman kauas ja kävelet mieluummin kun hommaat koslaas lommoja.Ja kannattaa muistaa että auto on vaan menopeli,ei mikään sijoituskohde.
- Honda
OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Audi
Mulla on paapan vanha 80 Audi, jonka rahallinen arvo hyvin pieni. Peli oli naarmuton, koska pappa oli käyttänyt sitä vain maalla "sunnuntaisin". Väri on vanhanajan metallinhohto, joka auringossa kiiltäää niin että kyllä ottaa silmään. Toin sen pk seudulle
noin vuosi sitten ja nyt on kyljet täynnä naarmuja. Huom. naarmuja. Vain yksi klommo punaisesta autosta. Autossa on reilut kylkilistat, joihin on tullut useita iskuja. Tästä voi päätellä, että suomalaiset ovat kateellisia ja toisella ei saa mennä paremmin. Riittää, kun auto parempaa merkkiä ja siistissä kunnossa niin sitä pitää vahingoittaa. Kun ovella ei saa tehtyä klommoa, niin sitten naarmutetaan kauppakärryllä, kassilla tai ilkivaltaisesti.
Annan kyllä samalla tavalla takaisin, jos mahdollista niin annan pusun peräkoukulla :)
Kalliimmat autot ovat yleensä leveämpiä kuin koko kansan nakkipadat ja ne parkkeerataan yleensä oven viereen laillisesti tai laittomasti. Koska kaupan parkkiruudut ovat mitoitettu ahtaasti, niin sitten kun paremmalla autolla ängetään siihen ahtaaseen ruutuun, niin klommoista ja naarmuista saa syyttää aivan vain itseään. Saati kulkuväylälle parkkeeratut tähtiautot. Minä en varo yhtään sellaisessa tapauksessa, vaan surutta lykin kauppakäryllä päin, jos James ei nökötä kuljettajan pallilla. Valittajat voivat jättää pelinsä kotiinsa ja tulla metrolla, jos sielu ei siedä kävellä 2 metriä pidempää matkaa.- Laduttaja
Voi hitto!
Mikäs se tuommoinen paskahousu on joka ei uskalla mennä sanomaan häiritsevästä parkkeerauksesta itse kuskille että "Kato runkku minne pysäköit" tms. vaan syyllistyy itsekin tuohon kaikkien halveksimaan raukkamaiseen ilkivaltaan?
Todella noloa. - Mättäjä
Laduttaja kirjoitti:
Voi hitto!
Mikäs se tuommoinen paskahousu on joka ei uskalla mennä sanomaan häiritsevästä parkkeerauksesta itse kuskille että "Kato runkku minne pysäköit" tms. vaan syyllistyy itsekin tuohon kaikkien halveksimaan raukkamaiseen ilkivaltaan?
Todella noloa.Jos joku tulee mulle sanomaan että "kato runkku minne pysäköit" niin vedän kyllä suoraan ja kyselemättä turpaan.
- Laduttaja
Mättäjä kirjoitti:
Jos joku tulee mulle sanomaan että "kato runkku minne pysäköit" niin vedän kyllä suoraan ja kyselemättä turpaan.
Miksi teet niin?
Oletko joku kuningas joka saa tehdä mitä lystää ja sitä ei saa kommentoida mitenkään? No itse tekisin sen kyllä kohteliaammin mutta kuitenkin...
Eipä sillä, itseäni ei jaksa häiritä jonkun parkkeeraukset, ellei se suoraan haittaa minun elämääni. - Mättäjä
Laduttaja kirjoitti:
Miksi teet niin?
Oletko joku kuningas joka saa tehdä mitä lystää ja sitä ei saa kommentoida mitenkään? No itse tekisin sen kyllä kohteliaammin mutta kuitenkin...
Eipä sillä, itseäni ei jaksa häiritä jonkun parkkeeraukset, ellei se suoraan haittaa minun elämääni.Ei, en kuvittele olevani kuningas. Kommentoida saa, mutta onko se sitten jotenkin vaikeaa tehdä se ystävällismieliseen sävyyn, esim: "voisitko siirtää autoasi, se on tielläni"? Huomaatko sävyeron tähän: "siirrä runkku autoasi"? Edellisen kommentin kuullessani siirrän autoani, jälkimmäisen kommentin kuullessani vedän turpaan ja en varmasti siirrä autoani. Hyvin yksinkertaista.
- kolistelija
jääkää saatanan audi-pellet autojanne hinkkaamaan kotipihalle älkääkä tulko ihmisten ilmoille! meillä on monilapsinen perhe, autossa kaksi turvaistuinta kaksi koroketynyä ja me kun tulemme kauppan parkkihalliin ovet lentävät auki oli vieressä sitten mersu tai audi--kyllä naurattaa välillä kun katselemme viereisiä autoja : ovet kolhuilla ja tahmasilla lasten käsillä sotkettuina, hah! ja eikun seuraavaan kauppaan meidän 15 vuotiaalla pikkubussilla.
- Audi
Kyllä tuun ja annan samalla mitalla takaisin.
Siis suhteutettuna vahingon määrään! - öpi
koko viestisi oli niin ääliömäinen, että taitaa olla isännällä päässä jotain vikaa.
- Synny
kusipää oletkin, niin kiitos edes siitä, että teillä on pikkubussi. Kakarat eivät liukuovella saa niin tehokkaasti kolhittua viereisiä autoja.
- susella
voisit opettaa lapsillesi tapoja miten ja missä tullaan autosta ulos,naura vaan ihan vapaasti
- Boksaaja
Viestisi lienee provo, mutta siltä varalta että ei ole niin tiedoksi: vedän armotta turpaan ja pahasti jos näen että joku naarmuttaa autoani, eikä korvaa vahinkoa. Että tiedoksi.
- erkki
Kolistelija on ilmeisesti lestatiolainen. Älä parkeera niitten viereen.
- kolisteltu
Pari kolistelijaa on osunut kohdalle.Lienee
oli nautinto kun paiskoi ovella parit kolhut autoni kylkeen.Molemmilla kerroilla meni nassu
norsunvitulle kun löin laskun kouraan,alkaen
300 eur kerta.Kouluttaa kummasti.On opettanut
itsenikin valitsemaan reunapaikkoja P-alueilla
ja katsomaan viereisten autojen tuntomerkkejä. - äiti
erkki kirjoitti:
Kolistelija on ilmeisesti lestatiolainen. Älä parkeera niitten viereen.
menehän tuonne uskontopalstalle esittämään typeriä kommenttejasi..siellä ne muutkin typerykset jauhaa tyhjää.
- Juuso
Marketin parkkiksella istuin vielä autossani kun viereeni ajoi nuorimies mustalla vw GT-golf autollaan. Saman tien kolisi autoni kyljessä golfin ovi.
Nousin autostani ja sanoin hänelle ettei ole mukavaa kun tarpeettomasti kolhit autoani.
Hän siitä suuttui ja alkoi sättimään minua siitä että en ollut autoani jättänyt keskelle ruutua ja hänellä on OIKEUS kolhia autoani!!!! Totesin hänelle ettei autoni ollut kovin sivussa sekä päin vastoin hänen autonsa oli enemmän pois ruudusta.
Mies jatkoi jupisten matkaansa markettiin
Annoin asian olla. Vitutti vain lahjakkaasti uusi lommo.
Avasin autoni oven ja yhtään tunteilematta samalla OIKEUDELLA kuin hänelläkin oli, niin paukautin oveni GT:een kylkeen korkojen kera :)- Autoilija
Ei kenelläkään ole oikeutta tuommoisella tekosyyllä kolhia toisten autoja. Jos joku tekee saman omalle autolleni mä tyhjennän kolhijan autosta renkaat.
- Höpöhöhöpö
Liiku julkisilla jos ei omalla autolla ajelu miellytä.
- Pöljä
Että saadaan sinutkin pois autoja kolhimasta ;-)
- M.B.
..kaikille. Mä en tuuppaa koskaan mersuani lähimpään vapaaseen ruutuun kaupan ovesta katsoen. Vaan suosiolla jätän sen melkeimpä parkkialueen kauimpaiseen nurkkaan. Siellä kun tuntuu aina tilaa löytyvän.
Tekee se liikunta jalkaisinkin hyvää ja autossani ei oo yhtään lommoa, vaikka onkin jo vanhempaa vuosikertaa..- elmeri
Käytän myös itse samaa taktiikkaa.
- joulukuusi
Niin ilman muuta näin... Joidenkin kauppojen parkkipaikat vaan ovat ääriään myöten täynnä. Varsinkin sesonkiaikoihin.
- susella
tehdään samalla tavalla,meillä mies yleensä ajaa ja hän katsoo että löytää mahd. paikan missä ei ole parkkeerattu autoja molemmin puolin. Minä taas ajan vähemmän ja täytyy myöntää että en edes yritä väliin jos on auto molemmin puolin.
Mutta ainahan näitä autoilijoita löytyy jotka ei välitä, varsinkn jos on firman auto käytössä. - oveton
susella kirjoitti:
tehdään samalla tavalla,meillä mies yleensä ajaa ja hän katsoo että löytää mahd. paikan missä ei ole parkkeerattu autoja molemmin puolin. Minä taas ajan vähemmän ja täytyy myöntää että en edes yritä väliin jos on auto molemmin puolin.
Mutta ainahan näitä autoilijoita löytyy jotka ei välitä, varsinkn jos on firman auto käytössä.On auto sitten halpa tai kallis, niin kyllä ensimmäisten ”ovikolhujen”
huomaaminen yleensä ketuttaa.
Kerran kun palasin parkkipaikalle, tonki naapuriauton omistaja jotain takapuoli pystyssä
omasta autostaan. Kaveri sattui olemaan aikas isokokoinen ja hänen peffa osui välillä hänen jo puoliksi auki olevaan etuoveen. Aina kun kun peffa osui etuoveen, kimposi ovi päin mun auton
ovea. Kun huomasin tilanteen, aloin ottamaan melko pitkiä askelia kohti autoani. Sanoin ”kohteliaasti”, että siirrän autoni pois tietä.
Ovet onneksi olivat osuneet toisiinsa listojen kohdalta. Mitään isompaa jälkeä ei siis syntynyt. Muuten toki olisin pyytänytkin henkilöä vastaamaan teoistaa. Siitä henkilöstä mulle jäi kuitenkin vähän ikävä kuva. Hän ei missään vaiheessa edes tullut katsomaan, että oliko jotain jälkiä syntynyt, saatika ollut pahoillaan. Ovien törmäilyn, sekä minun huomutukseni hän varmasti havaitsi. Konsolin tonkiminen kuitenkin kiinnosti enemmän koko tapahtumaketjun ajan. Ihme asenne. Oma autoni oli silloin tyypillinen perusrimpula, mutta kuitenkin suorapeltinen sellainen. Enää ei ole suorat sivut, vaikka parkkeeraan aina todella kauas hälinästä. No käyttöhyödyke siinä kun moni muukin asia.
- hege
Liisattu auto niin ketä kiinnostaa. Mulle on ihan sama osuuko jonkun kylkeen vai ei.. firma maksakoon. Mitä ostatte omaksi autoja.. olkaa valmiita kärsimään kosmeettisista virheistä ja ruostepisaroista.
- Kosto on suloinen
Varsinkin huonosti kasvatetut kakarat kun ne ryntää takapenkiltä ulos niin leväyttävät takaoven auki täysillä ja silloin vituttaa. Lievitystä vitutukseen saa kun jysäyttää omalla ovella tai kengällä takaisin niitten autoa kun ne kusipäät on poistuneet paikalta.
- uusiauto
Joo, tuttuja juttuja..Itellä kerkesi uuden auton kaunis metalliväri pysyä eheänä n.pari viikkoa ennen jonkun idiootin aiheuttamaa rumaa ja NÄKYVÄÄ parkkikolhua pelkäääjän puolen oveen. Eihän auton kori tietenkään säily uudenveroisena loputtomasti, mutta kyllä v¤tuttaa kun aiheuttajana on joku toinen ihminen! Ja niille jotka pitävät ko.asiaa turhana valittamisena voidaan ymmärtää olevan juuri näitä juntteja joita ei toisen omaisuus kiinnosta..
- Höpöhöhöpö
...me ollaan niitä elämänsä rennommin ottavia jotka ei saa ekaa infarktia nelikymppisenä.
- no huh!
Höpöhöhöpö kirjoitti:
...me ollaan niitä elämänsä rennommin ottavia jotka ei saa ekaa infarktia nelikymppisenä.
Siis tarkoitatko, että jos ihminen haluaa pitää omaisuudestaan hyvää huolta ja haluaisi omistaa kolhuttoman pirssin niin tällainen henkilö on stressaantunut ja sydänvaivainen?? Tarkoittaako stressittömyys samaa kuin välinpitämättömyys? Tuskinpa!! Omaa autoani kolhiva sika kyllä oppii hyvin nopeasti elämän perusasioita kiinnijäädessään!!:-)
- Höpöhöhöpö
no huh! kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että jos ihminen haluaa pitää omaisuudestaan hyvää huolta ja haluaisi omistaa kolhuttoman pirssin niin tällainen henkilö on stressaantunut ja sydänvaivainen?? Tarkoittaako stressittömyys samaa kuin välinpitämättömyys? Tuskinpa!! Omaa autoani kolhiva sika kyllä oppii hyvin nopeasti elämän perusasioita kiinnijäädessään!!:-)
...vain provosoida, ja ilmeisesti onnistuin. Ostakaa ihmiset värivahaa, se peittää nätisti tuollaiset mitättömät pikku kolhut autojen kyljistä. Ja jos joku kolhii autonne kylkeä, niin kääntäkää hänelle toinenkin kylki kolhittavaksi niin auto on taas balanssissa.
- maksaja on
Kolhitun auton omistaja, näin periaatteessa..koska viranomaiset eivät ota kantaa siihen..koska se on tahaton teko.
Ainut tapa on saada korvaukset ns.laillisesti on tehdä siviilikanne ja vaatia sitä kautta korvausta>ehkä kannattaa sanoa että haen ton papan ladan ja tulen käymään kylässä sielä teillä päin>osoitehan jo mulla on ton sun auton rekkarilla saatavissa..
näin itse menetellyt..
ps.tuo vartavasten toisen auton kolhimen on sitten se tahallinen teko..;)- akka vaan
Istuin autossa, kun mieheni oli pankkiautomaatilla. Viereiseen autoon tuli äiti (joka ajoi autoa), lapsi, ja mummo. Tämä mummo nousi autoon meidän auton puolelta, kopsautti komean jäljen autonkylkeen. En kerinnyt nousta autosta, kun jo auto kaasutti pois. Sain rekisterinumeron ylös. sekä auton värin ja merkin. Kun mies tuli autoon, ajoimme poliisiasemalle, ja poliisisetä otti selville, kelle tämä auto kuului. Rekisterinro ja kuvaus autosta pitivät paikkansa, ja poliisi soitti auton omistajalle. Kysyi vain että kävittekö puolen päivän aikaan K-marketissa jne.
Saatiin korvaus tätä kautta. Että kyllä ne poliisit auttaa jos on tarpeen. - jos..
akka vaan kirjoitti:
Istuin autossa, kun mieheni oli pankkiautomaatilla. Viereiseen autoon tuli äiti (joka ajoi autoa), lapsi, ja mummo. Tämä mummo nousi autoon meidän auton puolelta, kopsautti komean jäljen autonkylkeen. En kerinnyt nousta autosta, kun jo auto kaasutti pois. Sain rekisterinumeron ylös. sekä auton värin ja merkin. Kun mies tuli autoon, ajoimme poliisiasemalle, ja poliisisetä otti selville, kelle tämä auto kuului. Rekisterinro ja kuvaus autosta pitivät paikkansa, ja poliisi soitti auton omistajalle. Kysyi vain että kävittekö puolen päivän aikaan K-marketissa jne.
Saatiin korvaus tätä kautta. Että kyllä ne poliisit auttaa jos on tarpeen.jos vastapuoli on siinä käsityksessä että hänen kuuluu korvata tämä...
tämä tietenkin jäi laittamati tuohon äskeiseen..
fakta on että jos toista kolhii ei tarvitse korvata..eli kaikki ladojen omistajat kun näettä viimeisen päälle puunatun kalliin röttelön tai jonkun tuunigki miehen auton niin rohkeasti vaan sopivalle etäisyydelle ja ovi reippaasti auki!!
erioten a6 viereen kannattaa mennä kun siinä on aika kivan näköinen kylki johon voi paukuttaa karmeja..;) - repe
jos.. kirjoitti:
jos vastapuoli on siinä käsityksessä että hänen kuuluu korvata tämä...
tämä tietenkin jäi laittamati tuohon äskeiseen..
fakta on että jos toista kolhii ei tarvitse korvata..eli kaikki ladojen omistajat kun näettä viimeisen päälle puunatun kalliin röttelön tai jonkun tuunigki miehen auton niin rohkeasti vaan sopivalle etäisyydelle ja ovi reippaasti auki!!
erioten a6 viereen kannattaa mennä kun siinä on aika kivan näköinen kylki johon voi paukuttaa karmeja..;)Joo-o jos minun autoni lommottaja ei olisi korvannut tekosiaan, niin kyllä minäkin jonkun "vahingon" keksin lommottajan päänmenoksi.
- Anssi
repe kirjoitti:
Joo-o jos minun autoni lommottaja ei olisi korvannut tekosiaan, niin kyllä minäkin jonkun "vahingon" keksin lommottajan päänmenoksi.
Vetäkää miehet kolhijaa suoralta kädeltä turpaan, oli nainen tai mies. Ehkä siitä saa sakot, mutta kyllä kannattaa ja helpottaa! Sen päälle vielä ovi sisään italialaisella mokkakengällä, niin eipä kolhi junkkari enää!
- tekevät
Joillakin ihmisillä ne ovat lapset ne, jotka ryntäävät takapenkiltä ovia paiskoen suoraan pihalle. Eivät muista tai hoksaa varoa toisten autoja.
Pitäisi niitten vanhempien vissiin joka kerta muistuttaa, että noustaan sitten varovasti autosta ylös!
Todella ikävää tommonen. - HippoDuck
No enpä ole tullut moista edes ajatelleeksi.
Kun tarkemmin miettii, niin kyllähän omassa autossa on ovet klommoja täynä. Noin han niitä varmaan on oviin ilmestynytkin :(
Ei ne nyt minua hirveesti harmita, autohan se vain on.
Mutta näköjään muita harmittaa, täytyypä kiinittää enemmän huomiota asiaan jatkossa.
Omat lapset kyllä istuu kiltisti ja odottaa että avaan heille oven. Tämä lähinnä siksi että en halua että lapset juoksevat parkkihalleissa.
Mutta ehkä isommat lapset availevat ovia jo itse? Omat ovat vasta alle 6v.
Aika hauskoja parkkeeraus ohjeita joissain viesteissä :D
Itse parkeeraan heti kun vapaa paikka löytyy.
Tuskinpa kukaan oikeesti jaksaa noin tarkaan parkkiaan hakea. Noh ehkä jos on arvo auto?
Taitaa olla autot liian kalliita suomessa, kun moiseen edes kiinnitetään huomiota. No onneksi ei sentään puskuritaktiikalla tehdä lisätilaa kuten joissain maissa kuulemma harrastetaan :D - Automaalari
Vähintään joka kuukausi korjaan toisen tekemiä kolhuja ja omistaja maksaa kun ei tiedetä syyllistä, useasti niin iso kolhu ettei ole voinut olla huomaamatta, lähtee sellaisesta selvä ääni.
Muutaman kerran on vahingontekijä jättänyt pyyhkijän alle puhelinnumeronsa, mielellään sellaiselle yrittää tehdä mahdollisimman pienen laskun.
Pari kertaa joku fiksu kanssaautoilija on kolhijan kaasuttaessa karkuun jättänyt rekisterinumeron pyyhkijän alle, sitten soittamaan kolhijalle, ei ole aluksi tietääkseenkään, muisti palailee pätkittäin, kunnon lasku koijarille ! - olla niin
ettet vaan osaa parkkeerata sitä autoasi keskelle ruutua... älä yritä omistaa koko parkkipaikkaa
- PeeJ
SYYLLISIÄ:
Naiset
Lapset
Lihavat pukumiehet
pojan klopit
jne jne.... En jaksanut kaikkia tekstejä lukea.
Tuohon "Pojan klopit" luokkaan kuuluvana, on pakko puolustella. Itse ainaki varon hyvin tarkkaan omaani(Ei kallis) autoani sekä naapuriruudun autoja.
Voinemme todeta että kaikille niitä vahinkoja sattuu.
Omassa autossanikin lommo ja vihreät maalit kyljessä useita pienempiä lommoja.
Käytönjälkien ilmestymistä ei voine estää.
Jos haluatte että autonne ei kolhiinnu, ajakaa se (varovasti) talliin ja älkääkä ottako sitä sieltä ikinä pois. Kulkekaa polkupyörällä, siinä ei pienet kolhut näy. - Herkko
Joo, kyllä vituttaa ne jotka hakkaa auton ovilla toiseen autoon. Omassa autossa 1 lommo, onneksi ei vielä enempää. Pitäs painaa hakkureita kunnolla turpaan. Olen pyrkinyt jättämään auton parkkipaikkojen laitamille, että ei heti joku tule siihen viereen kolhimaan. Että silleen.
- Jari
Joo, itsekkäitähän me suomalaiset ollaan.
Uskon että kateus on aika suuri syy lommottamiseen. Me suomalaiset ollaan niin läpeensä kateellisia. Jotkut menevät jopa niin pitkälle että tekevät tahallaan naarmuja joka puolelle autoa, katto mukaan lukien. Itse olen ollut uhri jo 4 vuotta. Ilkivaltarikoshan on ns. täydellinen rikos, syylliset jäävät aina tuomiotta. Aina on olemassa porsaanreikiä myös rikoksien teossa. - joo!
Kaikkein pahimpii kolhijoita on vanhukset!Ne ei tajua et jousi ponkautta ovee auki vauhilla!Ite yritän jättää auton kauemmaksi tai silleen et toisella puolen ei voi pysäköidä!mullakin on jo 3 lommoo kolhittu oik.takaoveen!Räikein oli kun jonkilaisesta aniilinpunasesta/pinkki autosta jäi lommo ja maalia min oveen!Eipä ollut lappua et sori,voin korvata ton kolhun!prk!!!Jos tulee vastaan tommonen auto niin käyn potkasemassa lommom sen oveen! ;)
- LADA
Et itse aja sillä Audilla sinne viiden metrin päähän jossa on satoja tyhjiä paikkoja???? Vai eikö sillä pääse sinne asti?
- Range Rover
Hellan duudeli. Kyllä minä ymmärtäisin jos kyse olisi naisesta. Mutta että pari pientä lommoa autossa. Itse saatetaan olla joku yli 100 kiloinen läskimooses ja tällaiseen kiinnitetään huomiota. Jo on tärkee kalu. Paikasta toiseen pääsyn kannalta parilla lommulla ei ole mitään merkitystä. Voiko auto olla todellakin noin merkityksellinen? Itse en edes muista, koska olisin autoni kylkiä sillä silmällä katsellut. Sen kyllä tiedän, että lommoja on. Mutta so what.
- Range Rover -98
Hellan duudeli. Kyllä minä ymmärtäisin jos kyse olisi naisesta. Mutta että pari pientä lommoa autossa. Itse saatetaan olla joku yli 100 kiloinen läskimooses ja tällaiseen kiinnitetään huomiota. Jo on tärkee kalu. Paikasta toiseen pääsyn kannalta parilla lommulla ei ole mitään merkitystä. Voiko auto olla todellakin noin merkityksellinen? Itse en edes muista, koska olisin autoni kylkiä sillä silmällä katsellut. Sen kyllä tiedän, että lommoja on. Mutta so what.
- omaisuudesta
Range Rover -98 kirjoitti:
ihan sama onko se 1000€ range, toisen omaisuutta ei saa vahingoittaa. Mitä paskasakkia täällä oikein pyörii? On se kumma kun ei enää välitettä toisen omasta!
- Tboaudi
Esim Stadin Stockalla, oikeesti tumtuu että todella vittuilun makua kun on tehty.
Ei ihme jos tulee kolhuja.- asda
Olen kyllä havainnut, että autotkin ovat muuttuneet. Esimerkiksi ihan pienemmän luokan 2 ovisissa henkilöautoissa nykyään on mahdottoman leveät ovet. Avaaminen ja ulospääsy vaatii tilaa.
- mersu on mersu
autohan on liikkumaväline tuskin ne lommot vaikuttaa sen audin romun kulutukseen tai huippunopeuteen.. tulee siihen kiveniskujakin soitatko poliisin kaikkien perään jotka heittää soraa sun päälles hiekkateillä? pidä se audi tallissa pumpulissa ja käy kävellen kaupassa.
- rusina
onko sinulle aivan sama jos joku sinulle tarjois autoa toinen ois uutuutttan kiiltävä ja toinen kuin rusina. kaipa se rusina juntille kelpaa pääseehän sillä sentään eteen päin. oletko tullut ajatelleeksi että auton arvo kärsii lommoista. niin ja onhan se silmällekkin paljo mukavampi tasaista ja kiiltävää peltiä katella.
- Åman
Tuo se velkanen mersun romu minun auton viereen, niin löydät kyljestä piiitkän naarmun!
- Laiska
Jos autonpaskasi maalipinta on sinulle noin elintärkeä asia, miksi et pysäköi koslaasi sinne missä on tilaa?
Valitse sellainen parkkiruutu jossa on 5-10 vapaata ruutua molemmilla puolilla. Tuskinpa kukaan väkisin viereiseen parkkiruutuun änkee, jos tilaa on muuallakin. - XL.
Jos sitä järkevä olisi, hankkisi auton sen käytön mukaan. Harva ostaa traktoriakaan jos on tarkoitus lyhentää omakotitalon nurmikkoa. Tai yrittää öljytankkerilla mökkirantaan. Vanhojen kaupungejen yksisuuntaisille on turha yrittää rekalla. Parkkiruudut ovat useimmiten vanhempia kuin auto joka siihen on tarkoitus pysäköidä. Asia on ollut tiedossa. Silti valitetaan, kun ei saada mahtumaan kolmea kiloa kahden kilon pussiin.
- xxl
Onhan se niinkin. En itse lähtisi yrittämäänkään parkkihallin vanhalla Letukallani. Jos sen tekisin en lommoista voisi syyttää kuin itseäni; minähän sen tilan vaisin niin, että muiden kulku hankaloituisi. Nykyisin seikkailen tällaisissa paikoissa Ford KA:lla. Siinä olen havainnut, vaikka auto kuuluukin kääpiösarjaan, että ovet ovat mahdottoman leveät. Näin varmaan useimmissa 2 -ovisissa nykyisin. Ja kun ne ruudut on suunniteltu Fiat 600 ajalla.
- muksista
hei kuule, ei lommot menoa haitaa!
- Muscle
Ja jos löydän lommoja/jälkiä, niin käyn sitten kostamassa syyllisen autolle, tai joskus olen käynyt myös vetämässä turpiin suoraan kotiovella.
- www.miracleteam.fi
poistan parkkipaikkakolhut kohtuuhinnalla, maalaamatta ja kittaamatta...
katso www.miracleteam.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 475318
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise913248- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834