Mitä tehdä?

Huolestunut___

Olen epätoivoinen isä. Pari päivää sitten tyttäreni poistui hetkeksi tietokoneelta ja satuin epähuomiossa ja vähän uteliaisuuttani vilkaisemaan, mitä hän oli puuhastelemassa ja järkytyin huomattuani, että hän oli lähettänyt viestin jollekin "Alille", jossa kertoi, että hän rakastaa ja kaipaa tätä! Putosin melkein polvilleni, päässä vain alkoi humisemaan, kun en voinut käsittää, kuka tämä "Ali" oli. Tyttäreni ei ollut sanonut seurustelevansa, emmekä me muutenkaan juuri näistä asioista puhu, mutta silti järkytyin niin pahasti, että piti ottaa rauhoittavia, että saisin unta. Kysyin vaimoltani, tiesikö hän mitä oli menossa, mutta eipä tyttäreni hänellekään ollut kertonut. Mitä minun pitäisi tehdä? En ole keskustellut tyttäreni kanssa tästä, koska en tiedä mitä sanoisin. Eikö "Ali" kuulosta ihan musliminimeltä? En ole rasisti mutta arabeilla on rasistinen, alistava ja väkivaltainen maine, ja en halua, että tyttäreni menee naimisiin islaminuskoisen miehen kanssa. Miten käy sukujuhlissa, jos taloon lappaa kymmeniä burkhaan pukeutuneita naisia? Voi helvetti, pää hajoaa kohta, kun vain ajattelenkin! Pitääkö minun vain hiljaa hyväksyä tapahtunut, vai voinko kieltää tytärtäni tapailemasta tätä "Alia"? En haluaisi ajaa tytärtäni pois läheltäni, mutta en voi hyväksyäkään islamilaisen tapailua. Tyttäreni on 16-vuotias ja ainoa lapsemme.

21

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Jaa-a, aikas rajua tekstiä faijalta, ei islamilaista... sanoisin, että tuossa iässä on normaalia ihastua jne.. mutta sinun ja vaimosi tehtävä on pitää hänet ns. aisioissa että ihastuminen jää ns. platoniselle tasolle. Tyttö on vielä nuori ja haavoittuvainen, joten asiassa on edettävä tosi varovasti.. Äläpä isukki nyt hermojas revi vaan keskustele tyttösi kanssa tai ehkä äidin on hyvä käydä nämä keskustelut.

• mökkö

Osittain tuttu tunne! Omat tyttäret on vähän nuorempia, mutta kun noita "Aleja" valitettavasti täällä(kin) päin riittää, niin vastaavan tilanteen tuleminen eteen on erittäin mahdollista ja siinä tapauksessa tuskin olisin enään se suht mukava oma itseni. En ole ulkomaalaisvastainen, mutta tyhmempikin tietää, ett mihin tämän maan islamilaistaminen johtaa....

• itse samanlaisessa

Sen tarkemmin tapausta tuntematta et voi mitenkään sanoa onko tuo Ali mukava ja hyvä ihminen ja sopiva kumppani tyttärellesi vai juuri sitä millaiseksi hänet nyt mielessäsi miellät.

Jos suhtaudut negatiivisesti ulkomaalaisiin, ei tyttäresi tule koskaan kertomaan sinulle yhtään mitään suhteistaan ulkomaalaisten kanssa, mutta sinä et häntä voi kieltämällä ja uhkailemalla estää.

Suositteleisin että ensisijaisesti osoitat sekä sanoilla että teoilla tyttärellesi, että hänen valintansa ovat hänen valintojaan, ja että aiot hyväksyä hänen valintansa, mutta tietysti isänä sinulla on lupa toivoa asioita ja neuvoa häntä. Muistathan kuitenkin, että voit neuvoa häntä Alin suhteen vasta kun olet itse tutustunut Aliin ihmisenä.

• mökkö

Ei, ei! Tätä ei tarvitsis pohdiskella, kun islaminuskoisia ei tuotaisiin maahan ollenkaan. Maahanmuutto pitäisi olla kokonaan sellaisista maista, joissa on tasa-arvo eli Suomalaiset miehet ja naiset voivat pariutua sen maalaisten naisten ja miesten kanssa. Ymmärrätkö tätä?

• hahahahaaaa
        mökkö kirjoitti:

Ei, ei! Tätä ei tarvitsis pohdiskella, kun islaminuskoisia ei tuotaisiin maahan ollenkaan. Maahanmuutto pitäisi olla kokonaan sellaisista maista, joissa on tasa-arvo eli Suomalaiset miehet ja naiset voivat pariutua sen maalaisten naisten ja miesten kanssa. Ymmärrätkö tätä?

"Maahanmuutto pitäisi olla kokonaan sellaisista maista, joissa on tasa-arvo eli Suomalaiset miehet ja naiset voivat pariutua sen maalaisten naisten ja miesten kanssa"

hahahahahahahaaaaa missä tuossa piilee tasa-arvo kun se ei vaan tule esille? hahahahahaaaaa

• antimökkö
        mökkö kirjoitti:

Voi mitä logiikkaa... yhtä hyvin olisit voinut sanoa ettei tarvitsisi pohdiskella tätä jos olisit käyttänyt ehkäisyä...

Vastauksesi ei paljoa auttane AP:n ongelmaa ?

Olen itse kristitty enkä henkilökohtaisesti mitenkään pidä siitä että islamin valta täällä kasvaa koko ajan, mutta tiedoksesi... elämme maassa jossa on uskonnonvapaus määriteltynä perustuslaissa, joten kuvailemasi ratkaisu ei ole mahdollinen.

• mökkö
        hahahahaaaa kirjoitti:

"Maahanmuutto pitäisi olla kokonaan sellaisista maista, joissa on tasa-arvo eli Suomalaiset miehet ja naiset voivat pariutua sen maalaisten naisten ja miesten kanssa"

hahahahahahahaaaaa missä tuossa piilee tasa-arvo kun se ei vaan tule esille? hahahahahaaaaa

Mielestäsi siis naisen heittäminen parvekkeelta on tasa-arvoa, jos on sattunut vilkaisemaan vääräuskoista koiraa?

• mökkö
        antimökkö kirjoitti:

Voi mitä logiikkaa... yhtä hyvin olisit voinut sanoa ettei tarvitsisi pohdiskella tätä jos olisit käyttänyt ehkäisyä...

Vastauksesi ei paljoa auttane AP:n ongelmaa ?

Olen itse kristitty enkä henkilökohtaisesti mitenkään pidä siitä että islamin valta täällä kasvaa koko ajan, mutta tiedoksesi... elämme maassa jossa on uskonnonvapaus määriteltynä perustuslaissa, joten kuvailemasi ratkaisu ei ole mahdollinen.

No nuo perustuslait lentää romukoppaan viimeistään sharialain tultua valtaan....

Ymmärrän, että tälläiset puheet tuntuu nyt pöhköiltä, mutta tuon popukan lisääntyessä ääni kellossa tullee muuttuun aikalailla...

• Roooowwww
        mökkö kirjoitti:

No nuo perustuslait lentää romukoppaan viimeistään sharialain tultua valtaan....

Ymmärrän, että tälläiset puheet tuntuu nyt pöhköiltä, mutta tuon popukan lisääntyessä ääni kellossa tullee muuttuun aikalailla...

Miksi sharia lakia olisi mielestäsi huono? Ainakin rangaistukset kovenisi.
        Naisen asema nyt ei ainakaan paranisi, koska nainen todistajana rinnastettaisiin...kauniisti sanottuna kuuromykkään koiraan.

Vankiloissakaan ei viruisi porukkaa ja haudankaivajilla olisi töitä! :)

• mökkö

No joo, pieni osa Suomalaisista valitettavasti on tuollaisia, koska joka maassa on päihdeongelmaisia ja sitten ihmisiä, niin miehiä kuin naisia, joilla lähtökohdat tähän maailmaan ei ole kovin hyvät.

Mutta ei tän maan uskonoppineet ja suvut sentään painosta pitään naista alempiarvoisena puoliorjana, niin kuin islaminuskossa lähes poikkeuksestta tehdään!! Ps. En yleisesti vihaa naisia. Vain veemäisiä ja sitten niitä poliitikkoja, jotka aikovat islamilaistaa tän maan. Tietoisesti tai tietämättään.....

• mökkö
        mökkö kirjoitti:

No joo, pieni osa Suomalaisista valitettavasti on tuollaisia, koska joka maassa on päihdeongelmaisia ja sitten ihmisiä, niin miehiä kuin naisia, joilla lähtökohdat tähän maailmaan ei ole kovin hyvät.

Mutta ei tän maan uskonoppineet ja suvut sentään painosta pitään naista alempiarvoisena puoliorjana, niin kuin islaminuskossa lähes poikkeuksestta tehdään!! Ps. En yleisesti vihaa naisia. Vain veemäisiä ja sitten niitä poliitikkoja, jotka aikovat islamilaistaa tän maan. Tietoisesti tai tietämättään.....

Tai unohdin Lestadiolaiset. Eivät ole juuri sen parempia...

• voi mikä nuija

hahahahaa Ali löytyy kyllä suomalaiskalenteristakin ja myös kristityillä on ko nimi. hahahaaaa
      Rauhoittavat tabletit varmaan aivan syystä käden ulottuvilla, jos sairastaa luulotautia ja on väkivaltaisuuteen taipuva.

• Vedä henkeä

Haiskahtaa pahasti trollilta.

Miksi edes mietit 16-vuotiaan tyttäresi kohdalla heti naimisiinmenoa ja sukujuhlia? Tuon ikäisenä on ihastumisia, rakastumisia ja bänksejä tämän tästä. Tietysti aina löytyy poikkeuksia, mutta eipä itselläni ainakaan sen ikäisenä "suhteet" kestäneet kuin muutamia viikkoja tai kuukausia.

Toiseksi, itse olen jo päälle kolmenkymmenen, mutta kun olin murkkuikäinen niin isäni oli todella rasistinen. Tapailin hetken aikaa romanipoikaa just 16-vuotiaana ja kun isäni sai asiasta tietää, niin pakotti minut soittamaan pojalle ja lopettamaan suhteen samantien, kuunnellen itse vierestä joka sanan. Lisäksi sain monen viikon kotiarestin ja mitä kaikkea. Eipä silti isän rasistisuus ja ennakkoluulot minuun tarttuneet, päinvastoin! Aikuisiällä, eli 22-vuotiaana tapasin iranilaisen miehen jonka kanssa seurustelin 1,5 vuotta. Joutui se isäukkokin nielemään ennakkoluulonsa ja rasisminsa, kun näki ettei tämä "Ali" ollut yhtään sen kummoisempi kuin hänkään, tummempi vain.
      Nyt olen jälleen vakavassa suhteessa erään toisen "Alin" kanssa, petyttyäni rankasti suomalaisiin miehiin ja heidän kliseiseen alkoholinkäyttöönsä. Isäni, joka alkaa olla kuusissakymmenissä, on puolestaan ihan toinen ihminen kuin silloin aikoinaan. Ennen niin rasistinen perussuomalainen mies ei ole moksiskaan ulkomaisen vävyn suhteen, hänelle kun on pääasia että mies kohtelee minua hyvin ja olen onnellinen, islamista ja miehen kotimaasta viis.

Onhan muslimeissa paskoja miehiä, mutta niin on monessa muussakin kulttuurissa, kansassa ja uskonnon edustajassa. Tuon 16-vuotiaan kohdalla kehottaisin vain seuraamaan vierestä miten käy. Jos koko juttu on edes totta...

• weide

Ei ihonväri kaikille niinkään ongelma ole! Uskonto ja muut kyseenalaiset kulttuurit sensijaan kyllä.....

Siis häh??
      Kirjoitit tänne jonkun kauhukertomuksen islamin uskosta ja väkivallasta pelkän nimen perusteella.
      Oliko siitä sällistä kuva siellä saitilla kun olet noin varma ulkomaalaisesta taustasta?
      Onko takuuvarma ettei tyttäresi joudu väkivallan uhriksi jos mies on suomalainen?
      Ali on myös suomalainen nimi. Se on myös mustalaisten käyttämä nimi. Se voi olla myöskin lyhenne jostain suomalaisesta nimestä tai lempinimi.
      Huh huh hyvä mies, mietis nyt vähän.

• ????????????

"Se voi olla myöskin lyhenne jostain suomalaisesta nimestä "

Mistähän?

• dsgdsfgsfdgfgf

Joo enpä tiiä mitä sanoa, mutta itse muslimin vaimona ja näissä piireissä pyörineenä vakavin varoitus liittynee siihen, että poika saattaa olla pelkästään piparin perässä. Harvoin on muslimipojat vakavissaan suomityttöjen kanssa, yleensä vaan seksiä etitään ja tyttö huoritellaan jälestä päin. Voi olla myös, jotta se Ali on joku neljääkymppiä lähentelevä naimisissa oleva rähjäke...

• Nyt on toimittava

Ali on myös suomalainen nimi.
      Ali voi olla muun maalainen mutta saanut suomalaisen kasvatuksen.
      Ali voi olla muslimi, mutta saanut paremman kasvatuksen kuin suomalaiset, joita ei yleensä kasvateta.

Huolesi on turha, mikäli olet ollut tyttäresi elämässä läsnä ja tehnyt hänestä sanoillasi ja teoillasi itseään arvostavan ihmisen.

Mikäli näin et ole toiminut, niin silloin tyttäresi hakee seuraa (mistä kulttuurista tahansa), jossa häntä kohdellaan huonosti, koska hän ei muuta osaa odottaa.

Trollihan tämä oli alunperin ja syyllistyin trollin ruokkimiseen.

• kiitos mutta

Älä trollaa tääl..tää on kuitenkin aikuisil ihmisil ja ihan vakavaakin asiaa.

• Pian(j)ulkkis vävynä

Mitäpäs jos se onkin se Idols-Ali Elkharam? ;)

• huhuuhuuu

Ap ei tiedä muuta kun että tytär on laittanut viestin jollekin Alille. Emme siis tiedä ONKO Ali arabi tai somali tms. Isän ennakkoluuloisuus alkaa saamaan jo paranoidisia piirteitä. Olisi ehkäpä syytä selvitellä tyttären menoja ja kavereita. Jos tytär seurustelee somalin, arabin tms kanssa, niin isän vaan täytyy popsia rauhoittavia ja käydä terapiassa. Jos siitä kovasti naputtaa tyttärelle, niin saa vaan lisää uhmaa ja tekee vielä lapsen sen Alin kanssa. Kannattaa tutustua poikaan, ja sitten vaikka kaikella ystävyydellä alkaa kontrolloimaan. Riidoissa ote tyttäreen katoaa, ja silloin peli on menetetty.

Äidin on syytä puhua tyttärelle ehkäisystä, ja toivon mukaan mukana ei ole huumeita tai alkoholia. Niiden avullahan monet ulkkikset näitä alaikäisiä koukuttaa. Toivon mukaan tyttö ei ole sotkeutunut muuhun kun vaan rakastunut! Harmi sinällään, että kun yksi ulkkis jättää niin nämä tyttöset joutuvat ulkkisten kiertopalkinnoiksi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe