Seroquel ja paino

Maximuz

Onko teillä, jotka käytätte Seroquelia, kokemuksia siitä että paino nousee tai sitä ei saa pudotettua (vaikka syytä olisikin) ?
Itselläni menee 300 mg Sero Prolong yöksi 50 mg Truxalin kanssa. Aamulla Efexor 225 mg plus tarvittaessa käytettävät. Somaattisen puolen lääkkeitäkin on, mutta niillä ei ole lihottavaa vaikutusta. BMI mulla on 42, ja olenkin saanutkin painoa vähän pois, tyyliin 10-12 kg ehkä 3 vuodessa. Mutta se, että tavoitteeseen on yli 40 kg ja vaikka kuinka liikkuisin ja söisin kevyesti, mikään ei nyt tunnu auttavan. Eräs sisätautilääkäri mainitsi tuosta Sero-ongelmasta, vielä en ole lomien takia päässyt psykiatrilta kysymään.
Laittakaapa kokemuksia !

4

95

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örp

kokemusta ei ole mutta uskoisin että varmasti lihottavat.
      ja turvottavat, keräävät nestettä elimistöön ja sitä rataa.
      hirvittävän monet psyykeen vaikuttavat lääkkeet tekee samaa.

• Turrejuurikas

Kovasti oon lukenu juttua & kuullu että lihottaisivat. Monella tutulla käytössä ko. lääke eikä grammaakaan tullut painoa.

• Lääkeinfossa

Lääkeinfon sivuilta valmistenimellä löytyy tuotenimellä tietoa, että kyllä Seroquel Prolong lihottaa.

• Maximuz

Mä oon tosiaan saanut vähentää tuota Seroa, 400 -> 300 mg. Mietin tuossa että jos yrittäisin kokonaan eroon siitä pikku hiljaa. Ehkä niin, että Truxalia voisi jonkin verran lisätä unen saannin turvaamiseksi. Mutta sitten taas se kysymys, että miten paljon Truxalilla on samaa vaikutusta ? Eli jollei lihota - kuten joku Remeron aikoinaan - niin painoa ei saa poiskaan ..?
      Sitten Efexor, sitähän menee 'ihan kunnon annos', miten se vaikuttaa laihduttamiseen ? Mulla on käsitys, että sillä ei olisi niinkään "huonoa" vaikutusta kuin edellä mainitulla ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3998
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      834
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe