Yritin etsiä määritelmää, mutta en helposti löytänyt. Tuossa toisessa ketjussa tyytymissuhteessa elämistä pidetään huonona ratkaisuna. En ota siihen kantaa.
Mutta totesin, että tyytymissuhteen voi ymmärtää ainakin kahdella eri tavalla.
Se voisi tarkoittaa sitä, että ihminen ei luota mahdollisuuksiinsa parisuhdemarkkinoilla ja hän tyytyy ensimmäiseen ehdokkaaseen, joka haaviin tarttuu ja yrittää nähdä asianparhaat puolet, sopeutua.
Tai se voisi tarkoittaa sitä, että ihminen tietää että kumppani ei ole paras mahdollinen, jonka voi saada. Mutta hän tyytyy tähän epätäydelliseen kumppaniin toistaiseksi, vielä täydellisempää odotellessaan.
Nämä tulevat itselleni mieleen tyytymissuhteesta. Kumpaa se mielestänne tarkoittaa? Vai onko teillä jokin parempi määritelmä asialle?
Millainen on tyytymissuhde?
13
261
Vastaukset
- Iiito-orava
Vanhempien järjestämä avioliitto.
- ...
Tyytymissuhde?
Suhteet à la pikku-murri - toljake tai tinka-tiger - laskin.housuuni - g.m häipyy
Järkisuhde.
Kaitpa noita määritelmiä on yhtä paljon kuin määrittelijöitäkin. Noiden sinun mainitsemiesi lisäksi tulee mieleen suhde, jossa ollaan jonkun muun syyn vuoksi kuin kumppanin. Lasten, rahan, yhteisön paineen jne...
Tai sitten suhteesen ollaan tyytymättömiä, mutta se on kuitenkin vähän parempi vaihtoehto kuin yksinolo.- jälkimmäisestä
Sehän on silloin tyytymättömuussuhde.
Mun mielestä tyytymissuhde on sellainen, että tyydytään siihen mitä on, koska ei se mikään huonokaan vaihtoehto ole, vaikkei mitään laatuakaan, ei esim rakkautta ole, vaan pikemmin kaveruutta.
- ...
tyytyminen on sitä, kun ei jaksa lähteä parempaa metsästämään.
Semmosta se on, laiskan miehen elämä. Tyytyy osaansa ja osittain luovuttaa. Minulla on kokemusta ainoastaan tuosta ensimmäisestä, mutta kyllähän se tosiaan voi tarkoittaa montaakin asiaa ja varmaan tyypillisimmillään juuri tuota Ratikan mainitsemaa tilannetta, jossa lasten, rahan tai pelkästään mukavuudenhalun takia ei viitsi lähteä huonosta parisuhteesta.
Olipa syy mikä hyvänsä, miksi tyytyy johonkin suhteeseen. Loppujen lopuksi aina on silti kyse tyytymisestä, jos jostain syystä ei muutakaan sillä hetkellä kykene saamaan, vaikka muuta haluaisikin.
- Iaskin..väärin
Yritän tässä silti sinnitellä :-)
Iaskin..väärin kirjoitti:
Yritän tässä silti sinnitellä :-)
Mikä on sun syy sinnitellä? :-) Jos saan udella? Mä tiedän sen tunteen, kun yrittää sinnitellä ja sisutella, vaikka kaikki tuntuu olevan ihan lopussa ja ajanhaaskausta. Joskus tullut koettua semmostakin.
- miksi ei?
Ihmiset nyt tyytyvät elämänsä aikana vähän kaikenlaiseen, tuskin tarvii listata.
- Alex Pieni&keskisuur
Se on sitä että olen jonkun kanssa sen takia kun Ruotsin tai Englannin Prinsessa ei ruvennut oleen mun kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m503768Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163635Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983431Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813237Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363019Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582508- 502365
- 1022237
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142039Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182029