livessä

heh heh

27

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei oikeastaan. Päinvastoin.

Mutta miksi se sinua niin paljon kiinnostaa?

• MJmix

kato, mistä sä pidät on jumalallist musaa ja mist et on skeidaa. aika naiivii. tiedäks et tolla buckleyllaki on tos mikissä mixattuna efektit, ainaki chorus, kaiku jne ja jne. kato noilla ääni saadaan silleen soimaa. mä oon pelannu noitte efektie kans ja tiedän mistä puhun. kun vetää ilman mikkei nii siinä erottu laulaja ja ei laulaja. mikkii voi kato vaik huokailla.

• MJmix kirjoitti:

kato, mistä sä pidät on jumalallist musaa ja mist et on skeidaa. aika naiivii. tiedäks et tolla buckleyllaki on tos mikissä mixattuna efektit, ainaki chorus, kaiku jne ja jne. kato noilla ääni saadaan silleen soimaa. mä oon pelannu noitte efektie kans ja tiedän mistä puhun. kun vetää ilman mikkei nii siinä erottu laulaja ja ei laulaja. mikkii voi kato vaik huokailla.

Niin?

• Genio.Mente kirjoitti:

Niin?

Miksaamaton tallennettu soundi on perseestä. Tallenteisiin on aina syytä paneutua äänen parantamiseen. Ei se livejuttu ikinä välity silleen raakavetoina tallenteissa samoin suoraan livessä.

Mutjoo... Jatka sä vaan jupisemistas...

• MJmix kirjoitti:

Jaa...toisaalta mikki kyllä korostaa ne virheetkin..... =)

• iivar-runoilija kirjoitti:

Jaa...toisaalta mikki kyllä korostaa ne virheetkin..... =)

Mikkilaulanta on ihan oma lajinsa. Joskus inhosin sitä, mutta nyt olen alkanut jopa pitämään siitä. Antaa enemmän tilaa leikittelylle ja fiilistelylle.

• Genio.Mente kirjoitti:

Mikkilaulanta on ihan oma lajinsa. Joskus inhosin sitä, mutta nyt olen alkanut jopa pitämään siitä. Antaa enemmän tilaa leikittelylle ja fiilistelylle.

Juu...mikrofoneissa on eroja, halvalla mikrofonilla hyvänkin laulajan ääni menee piloille....

Juu...mikrofoneissa on eroja, halvalla mikrofonilla hyvänkin laulajan ääni menee piloille....

Mulla on yksi shuren edullisempi 58. Se on ihan ok, mutta sit ostin seuraavaksi sennheiserin. Siitä löyty mun mikki.

• MJmix kirjoitti:

Ps. Oletko muuten pelannut ihan itse tai ajatteliko Google taas kerran puolestasi...?

• Genio.Mente kirjoitti:

Ps. Oletko muuten pelannut ihan itse tai ajatteliko Google taas kerran puolestasi...?

Niin, tää kysymys oli sille miksaajavelholle.

• MJmix
        Genio.Mente kirjoitti:

Miksaamaton tallennettu soundi on perseestä. Tallenteisiin on aina syytä paneutua äänen parantamiseen. Ei se livejuttu ikinä välity silleen raakavetoina tallenteissa samoin suoraan livessä.

Mutjoo... Jatka sä vaan jupisemistas...

jos laulajal on kantava ja vahva ääni ei siin tartte vahvistaa. mikin kanssa oppii kuka vaa huokailemaa, kute vaik ville valo. mut laulamine on eri juttu. adios.

• MJmix kirjoitti:

jos laulajal on kantava ja vahva ääni ei siin tartte vahvistaa. mikin kanssa oppii kuka vaa huokailemaa, kute vaik ville valo. mut laulamine on eri juttu. adios.

Minä taas väitän, että mikkiin laulaminen on vaikeampaa.

• Genio.Mente kirjoitti:

Mulla on yksi shuren edullisempi 58. Se on ihan ok, mutta sit ostin seuraavaksi sennheiserin. Siitä löyty mun mikki.

... totta ....en kelpuuta muita kuin seenheisirit ( toistaiseksi ) ... taittaa matalatkin äänet...eikä anna turhia kohinoita...

Tuli just hyvä dokkari Yleltä jostain Mustasaarelaisesta jätkästä, jonka missiona oli rakentaa maailna Paras mikki. Ei löytynyt Areenasta enää, mutta jotkut nettisivut löytyi ja ainakin hintojen puolesta vois melkeen uskoa hemmoa, kun halvin malli lähtee 4700$...

http://www.nu47.com/

• Hieno biisi. Tota capoa en ole oikein koskaan tajunnut, mutta kaipa mäkin joku päivä. Hieno kaiku skitas kans.

• Sillä on helppo nostaa sävel-lajia, ei tarvitse transpoloida.... =)

• Ostin viime kesänä capon. On helppo ja nopea tapa vaihtaa sävellajia omalle äänelle sopivaan, vaihtamatta otteita.

• Genio.Mente kirjoitti:

Ostin viime kesänä capon. On helppo ja nopea tapa vaihtaa sävellajia omalle äänelle sopivaan, vaihtamatta otteita.

Mutta tosta biisistä. Kyllä se toimii myös C-otteella soitettuna. Tosin capolla G-otteella siitä saa paljon herkemmän...

• Genio.Mente kirjoitti:

Mutta tosta biisistä. Kyllä se toimii myös C-otteella soitettuna. Tosin capolla G-otteella siitä saa paljon herkemmän...

...kuulosti käyttävän myös yhdistettyjä sointuja, kuten C/G ja Em/G, ja D/F# myös ...

Sillä on helppo nostaa sävel-lajia, ei tarvitse transpoloida.... =)

Nojoo, kyllä mä nyt sen tiesin, mutta en oo ikinä keksinyt mitään järkevää käyttöä sille. Niinku kotona itekseen rämpytellessä. Kaikki kuulostaa yhtä paskalle menee sävelläjissä tahi ei :)

• Genio.Mente kirjoitti:

Ostin viime kesänä capon. On helppo ja nopea tapa vaihtaa sävellajia omalle äänelle sopivaan, vaihtamatta otteita.

Joo. Mä en laula.

...kuulosti käyttävän myös yhdistettyjä sointuja, kuten C/G ja Em/G, ja D/F# myös ...

Heh... Mä en edes osaa nimetä kaikkia käyttämiäni sointuja. Ne nyt on vaan joku G, joku A jne...

• MJmix
        iivar-runoilija kirjoitti:

siiskö sä tost vaa kuulet muka et mitä sointui on biisis. vedä jo lettu päähäs. adios sulleki.

• MJmix kirjoitti:

siiskö sä tost vaa kuulet muka et mitä sointui on biisis. vedä jo lettu päähäs. adios sulleki.

Tiedätkö... Kyllä monesti ne kuulee aika helposti...Kyllä se kuulo harjaantuu, kun tarpeeksi kuuntelee...

• MJmix kirjoitti:

..mieluumin syön ...siis sen letun.... jos käy.... =)

• MJmix kirjoitti:

Kyllähän noi jazz-heebot ja klassisen koulutuksen saaneet kuulee sen helpostikin. Korva harjaantunut niin hyvin.

• PlatosMorbidDust kirjoitti:

Nojoo, kyllä mä nyt sen tiesin, mutta en oo ikinä keksinyt mitään järkevää käyttöä sille. Niinku kotona itekseen rämpytellessä. Kaikki kuulostaa yhtä paskalle menee sävelläjissä tahi ei :)

...no...mitä korkeammalle nostaa capolla sen enmmän jää scaaloja pois sooloilusta.... eli käytetään yleensä vain ballaadeissa.... =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      180
      13558
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4930
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3709
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2853
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1791
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe