Onko kenelläkään varmaa tietoa kuinka pitkä on irtisanomisaika, jos työntekijä itse irtisanoo itsensä vuorotteluvapaan aikana?
Noudatetaanko normaalia irtisanomisaikaa (Tes:istä riippuen, minulla ERTO 1kk), vai onko se aina 2kk (jkostain olen näin lukenut)?
Irtisanoutuminen vuorotteluvapaalla?
3
6881
Vastaukset
- normaalit on
Ihan normaalit ajat. Vuorotteluvapaa kylläkin sitten loppuu irtisanomisajan kuluttua ja siis myös korvaus.
- vuorovapaalla oleva
Otappa selvää miten vuorotteluvapaan voi keskyttää ennen sopimusajan täyttymistä!
Kyse kirjallisesta sopimuksesta jossa myös kaksi muutakin osapuolta sinun lisäksesi, työnantaja ja sekä vuorottelija joka siis sijaisena päässyt työhon tienaamaan!
Irtisanomisaika on lakisääteisesti määritelty työehtosopimuksessa jota voi tietenkin erikseenkin paikallisesti sopia työnantajan kanssa kahdenkesken! - vuorovapaalla oleva
Mikäli vuorotteluvapaa keskeytetään ennen kuin minimiaika eli 90pv ei täyty, peritään maksetut korvaukset takaisin!
Yli 90 pv vuorotteluvapaan keskeyttämistä voidaan neuvotella työnantajan ja vuorotteliajan kanssa, mutta mikäli vuorottelija ei asiaa hyväksy ei ole vapaan keskeyttäminen mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181