Purentakisko ja käytön aloitttaminen - tekee kipeää!

Bruksaaja

Sain bruksismin takia viime viikolla purentakiskon. Kiskon käytössä ei sinänsä ole ongelmia - se ei paina mitenkään ja tuntuu istuvan suuhun hyvin. Saan nukuttua ja kisko on pysynyt suussa nyt viisi yötä :) Pari kertaa olen nukkunut päikkäreitä (lomalla kun ollaan) ja olen laittanut kiskon silloinkin.

Mutta muutaman yön käytön jälkeen hetkellisesti hallinnassa olleet oireet pahenivat dramaattisesti. Hirveä särky leukanivelissä ja takaraivolla. Niskat ja hartiat totaalisen jumissa. Särkylääkettä kuluu ja yöksi olen ottanut relaksanttia. Kuuluuko tämä asiaan? Tuleeko käytön aloittamisesta entistä kipeämmäksi? Lääkärin kanssa tästä ei ollut mitään puhetta... kontrolli viikon kuluttua.

Kuinka kauan yleensä menee, että oireet alkavat helpottaa? Tai että ne eivät ainakaan enää pahentuisi...

3

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollakovai eikö

harvoin ne oireet hetkessä lähtee... mulla kesti tosi kauan! voihan olla että niissä on jotain epätasaisuutta mikä provosoi narskuttamista lisää?

• Herra Mörkö

Koeta kärsiä, siinä menee vähän aikaa että lihakset tottuu siihen kiskoon ja se kipeyttää leuat. Kontrollikäynnillä hammaslääkäri sitten kattoo miten se kisko on asettunut ja hioo tarkemmin sen.

• Bruksaaja

Kiitos!

Tänään oli kontrolli ja kiskoa hiottiin tosi vähän. Se siis istuu tosi hyvin.
      Olinkin tietoinen, etteivät oireet katoa mihinkään ainakaan viikkoihin, mutta ihmettelin vaan niiden pahenemista. Nyt alkaa jo helpottaa! Joten kisko suussa eteenpäin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2029
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1405
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      102
      1379
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1225
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1151
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      997
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      996
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      981
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      950
    10. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      917
    Aihe