otin napakorun noin kuukaus sitten... ja nyt lävistyksien kohdalta (mistä koru menee sisään ja ulos...) iho on punainen ja turvonnut! onko se normaalia?? mätääkin tulee aika rutosti... :P
kiitos! näin etukäteen :)
napakorun parantuminen
7
9769
Vastaukset
- Kisu
On normaalia, parantuminen voi kestää kauan.. Onks sul ollu kipua kuin kauan? Aion hankkia korun syyskuus. Ilmeisest mätää tulee siks paljon ku ny on kesä ja silloin bakteerit pahimmillaan.. kuulemma.. näin on ainaki sanottu.
- napa_nöyhtä
ei mulla ole ollut kipua yhtään.
- once
se on ilmeisesti ärtynyt liian vähäisestä puhdistuksesta,tai ´sitten olet altis korulle. (tuo on tietenkin joissain tapauksissa ihan normaalia,mutta itselläni ei ainakaan ollut minkään sortin tulehduksia)mitä ainetta korusi on?
- napa_nöyhtä
once kirjoitti:
se on ilmeisesti ärtynyt liian vähäisestä puhdistuksesta,tai ´sitten olet altis korulle. (tuo on tietenkin joissain tapauksissa ihan normaalia,mutta itselläni ei ainakaan ollut minkään sortin tulehduksia)mitä ainetta korusi on?
mulla ei oo mitään hajua mitä ainetta se koru on... :P
- stara
Kyllä se tulehtuu erittäinkin helposti varsinkin jos yhtään ronkkii pesemättä käsiään, joskus ihan muutenkin. turpoaminen kuulostaa ikävältä. itselläni läväri tulehtui noin pari kuukautta lävistyksen oton jälkeen, vaihdatin pidemmän korun siihen. puhdistin kerran/pari päivässä septidinillä, välillä pelkällä suola-vesi-liuoksella..kaikkea kokeiltu. kuuma suihku on kyllä paras. söin yhden antibioottikuurinkin (kefexin) eikä auttanut alkuunkaan. jotain vahvempaa kamaa olisi pitänyt syödä mutten viitsinyt. noh, sitten se kuitenkin yhtäkkiä itsestään parantui, mutta monesti olin kyllä jo luovuttamassa. jooh. käy siellä liikkeessä vaikka näyttämässä jos siltä tuntuu. napa tulehtuu monilla.
- ring
-paraneminen voi kestää jopa vuodenkin..
-ei mielellään mitään neoamisept-juttuja, vaan lämpimällä vedellä hautomista pari kertaa päivässä
-esim. napaläväri tykkää merivedestä, tee kotona suolavesi-liuos..1tl merisuolaa/1dl vettä.
-älä ronklaa likaisilla käsillä, "unohda" koru hoitojen välissä!
-jos ei auta, hae antibiootit ja oikeastaan olisi varmaan ihan hyvä käydä näyttämässä napaa lävistäjälle ja kysyy hänen mielipide.
nää ohjeet mä sain, jos tulee enempänsä ongelmii! - napis
olen itse ottamassa napakorua, äitini on jo melkein suostunut... kauanko paraminen kestää? pystykö korun kanssa venyttelemän taakse päin "siltaan" ja onko ratsastaminen vaarallista napakorun kanssa??? haluaisi pian vastauksen=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214