Vihreät nuoret haluavat!
"Vihreiden nuorisojärjestö katsoo, että Suomen avioliittolaki syrjii moniavioliiton satamaan halajavia suomalaisia.
Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liiton (ViNO) periaateohjelmassa lukee, että "avioliittolakia on muutettava siten, että laki ei määrittele puolisoiden sukupuolta eikä lukumäärää"."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071914074998_uu.shtml
Kirkollinen vihkiminen homoille, moniavioisuus on seuraava askel
14
74
Vastaukset
- jjj-jj
Tätäkö on lespojen siksi kiellelä
http://www.iltasanomat.fi/kysy-seksista/tarvitseeko-lesboseksissa-kayttaa-ehkaisya/art-1288400037286.html
Tää on muka niin ihanaa - asdfadf
Ehkä avioliiton käsitettä tulisi muttaa. Avioliitto on sellainen yhteenliittymä, jossa syntyy luonnollisella tavalla lapsia ja tässä liitossa mahdollisesti syntyvien lapsien kasvun ja turvan takia turvataan sosiaaliturvalla ja avioliitto säännöksillä tämä perhe.
Homot eivät tarvise avioton kaltaista sosiaaliturvaa, koska toinen aviopuolisot ei osallistu lasten synnyttämiseen eikä pienten lasten hoitoon. - Mies ja nainen
Moniavioisuus onkin sitten seuraava vaade. Vaateitten sarjassa joilla ei ole loppua.
Sääli kirkon edustajia jotka ehkä näinä päivinä tajuavat tulleensa huijatuksi.- FUCKIFUU
Tässä siis mennään persaus edellä. Moniavioisuus on paljon vanhempi kulttuurinen traditio, jonka kristinusko tuhosi länsimaista. Pitäisi ensin saada moniavioisuus takaisin kuntoon ja vasta sitten miettiä hinureittein avio-oikeuksia.
Olisi oikeus ja kohtuus että mies voisi ottaa tusinan aviovaimoja niin loppuu se
avioliiton sisäinen pihtaaminen. - etsivä-xx
Kun oikein leveällä pensselillä Raamattua tutkaillaan on se varmaankin uskon esi-isän Abrahaminkin perhe-elämä vaimoineen ja muineen esille tulossa, jos ei muutoin niin ainakin ainakin sen takia, että islam sen hyväksyy, En tässä halua loukata, mutta tähän suuntaan ja näillä argumenteilla yhteiskunta vyöryttää asioitaan ja meidän ev lut kirkko etsii kyllä "räntit", joiden mukaan kaikki on ihmillisyyden nimessä mahdollista. Ongemallisinta on se, että ne jotka eivät näin ajattele, eivät mahdu kirkkoon enää tämän saman inhimillisyyden nimissäkään. Minulle sopisi esim. tässä naispappeusasiassa, että olisi molemmat. Niin oli minun nuoren aikuisen elämässä ja ihan luonnolliselle se tuntui silloin. onhan niitä yhden papin jumalanpalveluksia joka tapauksessa muutoinkin. Kohta on niin tyhjiä seurakuntia, että yksi kerrallaan riittääkin. Onko varaa niin monen palkan maksuun yhtä messua kohden kohta enää.
- näin se menee
Joo. Muistan jollakin palstalla lukeneeni vielä pari vuotta sitten , kuinka joku uskova selitti, että moniavioisuus on seuraavien asioiden joukossa, kun hyväksytään homot. Hälle naurettin ja pilkatiin ja pidettiin piruja seinälle maalaavana.
No siinä se kirkko kohta räpistelee näidenkin kanssa.
Miten se vanha sanonta sanoo: Kun pirulle antaa pikkusormen, se vie koko käden.
Ev.lut kirkolta se on vienyt kohta koko kehon. - leikkaussalissa
Veli ja siskokin avioliittoon kun kerran veli ja serkkunsakin saavat mennä naimisiin. Isää ja tytärtäkään ei sa unohtaa. Naimisiinmenon ala-ikäraja ei suojaa vaan syrjii nykyisiä nuoria, alle 18v ei voi mennä naimisiin ja voi olla pakotettu esiaviolliseen seksiin kun seksihalut heräävät usein jo 12 vuotiaana eikä ole juurikaan toivoa että nainen olisi neitsyt 18vuotiaana naimisiin mahdollisesti mennessään.
Ei kai moniavioisuus ainakaan voi olla pahaa, kun itse Raamattu antaa siitä jopa esimerkkejä, aivan kuten orjien pitämisetäkin. Kukahan niitä "pikkusormia" oikein on antanut? Jumalalta vaikuttaa.
Ja Jumala eikä Raamattu ole antanut ainakaan sellaista avioliiton mallia, joka meillä on käytössä, sillä Jumalan mukaan naimisiin mentiin silloin, kun rakasteltiin. Ja jopa raiskaajan piti ottaa vaimokseen raiskaamansa nainen. Ei homojen liitot nyt kovin pahalta vaikuta noiden Raamatun oppien rinnalla.- ainavainkorkeammalle
helsinkijokkeri kirjoitti:
Ei kai moniavioisuus ainakaan voi olla pahaa, kun itse Raamattu antaa siitä jopa esimerkkejä, aivan kuten orjien pitämisetäkin. Kukahan niitä "pikkusormia" oikein on antanut? Jumalalta vaikuttaa.
Ja Jumala eikä Raamattu ole antanut ainakaan sellaista avioliiton mallia, joka meillä on käytössä, sillä Jumalan mukaan naimisiin mentiin silloin, kun rakasteltiin. Ja jopa raiskaajan piti ottaa vaimokseen raiskaamansa nainen. Ei homojen liitot nyt kovin pahalta vaikuta noiden Raamatun oppien rinnalla.Tässä tuli mieleen, että miten seksi määritellään. Minä olen aina pitänyt raiskausta ja rakastelua seksinä, seksuaalisena tekona. Ainoa ero on etä toisessa seksimuodossa nainen haluaa seksiä ja toisessa seksissä ei välttämättä halua kun ei ole kantaa kysytty.
Pidän raiskausta todellakin huonona vaihtoehtona mutta tuli vaan tämä mieleen kun olen tuon mielipiteeni joskus erehtynyt sanomaan niin on suunnilleen raiskausmyönteiseksi sanottu.
- toiveikas kysyy
Haluan liittoon pesukoneeni kanssa.
Voinko mennä pastorin juttusille, että liittoni puolesta ainakin rukoiltaisiin.- Ostanpa minäkin
On sinulla pesukone, kun siinä on niin mahtava tekoäly että sillä on jopa tietoisuus ja kykenee tekemään moisia sopimuksia.
- Tahdon haukahtaa
Ostanpa minäkin kirjoitti:
On sinulla pesukone, kun siinä on niin mahtava tekoäly että sillä on jopa tietoisuus ja kykenee tekemään moisia sopimuksia.
Koira taas osaa sanoa hau ja se tarkoittaa tahdon.
- En muuten ole persu
Vihreä puolue tuntuu olevan erittäin liberaali tai jopa anarkistinen järjestö. Moni vihreä kannattaa homoliittoja, näköjään moniavioliittoa sekä huumeiden laillistamista. Onneksi vihreillä ei ole enää kuin 10 eduskuntapaikkaa. Muuten he veisivät Suomen aikamoiseen turmioon.
Heijasteleekohan tuo sitä, että olemme saavuttaneet niin korkean elintason, että joillakin olisi jo varaa moniavioisuuteen? Tai sitä, että jotkut alkavat jo varautua yhteiskunnan turvaverkostojen alas ajamiseen ja taloudellisen jakautuneisuuden (eli köyhien lisääntymiseen) yhä suurempaan eroon?
Johan joku on ehdottanut moniavioisuutta yhdeksi sosiaalituen toimenpiteeksi.
”Hän perusteli tätä sillä, että on köyhiä naimattomia naisia, joilla vieläpä on lapsia ja nämä naiset ja lapset saisivat turvaa, kun useampi nainen voisi mennä saman upporikkaan miehen kanssa naimisiin.”
http://fi.wikipedia.org/wiki/Polygamia
Moniavioisuus on ollut rikkaiden ja valtaa pitävien lystiä. Avioliiton tärkein tehtävä on juuri omaisuuden ja toimeentulon vahvistaminen, toisella sijalla ovat lapset – ja heidänkin toimeentulosta on kyse! Nykyaikana vain monet naiset ovat jo hyvin toimeentulevia, niin ehkäpä he voisivat naida useamman huono-osaisen miehen? Taitaa vain tuon lain muuttaminen olla melkoinen urakka?
Ajatellaan vaikka että Maija menee ensin naimisiin Jaakon kanssa, saa pojan ja sitten Heikin kanssa aivoon ja saa tytön. Jaakko ja Heikki ovat vai eivät ole avioliitossa keskenään? Eli mitenkä velvollisuuden elättämisestä jakaantuvat esim. pitkä työttömyyden tai sairastumisen vuoksi? Kuka on velvollinen elättämään ja ketä?
No Maija haluaa erota Jaakosta – kuinka tasinngot jakaantuvat jos avioehtoa ei ole tehty? Saako Heikki mitään? Jos Heikkikin on aviopuoliso, niin kuinkas sitten erotaan? Kuka eroaa kenestä ja miten? Entä jos Maija kuolee, kuka on leski ja mitä hän saa? Kuinka perintö jakaantuu?
Eli lakeja tulisi uusia melkein kauttaaltaan alkaen eläkkeistä aina perintöihin.
Aivan toinen seikka on se, että miten me emotionaalisesti tuosta tilanteesta selviämme. Nyt elämämme vahvasti individualistista aikaa jossa parisuhde on enemmän romanttinen ja intiimi ihmissuhde kuin vanhan ajan avioliitto oli. Meillä ei enää tulisi edes mieleen mm. sellainen että alkaisimme teititellä toisiamme?
On vähän eri asia kasvaa kulttuuriin jossa miehet ja naiset ovat vahvasti erillään toisissaan ja avioliitto nähdään ehkä vähän eri tavoin, joten joukon jatkona oleminen ei niin rassaa. Naiset ovat yleensä käytännönläheisempiä ”rakkaudessaan” kuin miehet, joten miehillä tulee oppimista sietää naisellaan monta miestä.
Ehkä sen ymmärtäisin jos nykyiset ihmiset olisivat eläneet vaikka kymmenlapsisessa sisarusparvessa ja oppineet ettei mitään omaa oikeastaan ole, niin elo voisi sujua useamman ihmisen kanssa. Ellei sitten mentäisi islamilaiseen malliin jossa kaikki asuvat omissa asunnoissaan ja puoliso käy välillä aina vierailuilla.
Juuh, itse toivon ettei tällaiseen tulisi pakkoa… Ei sitä vain enää osaa olla palvelija muille, ja rakkaus puolisoon ei kyllä kestäisi jos hänet pitäisi jakaa tuntemattomien ja ehkä ikävienkin ihmisten kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as493103Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232934- 502810
- 562628
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582528Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482510On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532291Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782178- 692068
- 452062