Mondeo mk3

täys susi

Eka ja viimenen mondeo/foorti meijän taloudessa. Kyseessä vm-2004 2.0tdci "130hv" koneella. HUOM nuo lainausmerkit. Se ei oikeasti oo 130hv vaan 125hv kone, jota foorti myy 130 heppasena. On selvitetty maahantuojia ja merkkikorjaamoita myöden tuo asia. Noh, tässä kuitenki vikalistaaaaaa
etulaakeri 198tkm
koiranluut 180tkm
etujouset poikki 210tkmkaikki iskarit sökönä 214tkm
moottorin lämpötilan anturi 213tkm
korkeapainepumppu ja suuttimet 208tkm
takaluukku kahvan ympäriltä ruosteessa 175tkm
kaikkien luukkujen kittisaumat poikki 200tkm
takajarrut 180tkm
EPS anturi 215tkm
laturi 212tkm

eikä tämä oo provo!!!
Vattu mikä paskaloota ollu tuo purkki. Ei ennää ikinä mondeota, vaikka on joo iso, "tehokas" ja pieni ruokanen sekä turvallinen perhevankkuri..
pthyi mikä paska.
Miten voi noilla kilometreillä ja iällä alkaa pirun kalliit osat kilahdella. Esim pumppu ja suutin remontti merkkihuollossa 4500€, ite tehtynä alle puolet siitä, mutta silti. Sitte tuo eps homma. Sivuvoimakiihdyttimen anturi töineen 1000€

Paskan möivät ja sitä ennen tekivät.

35

5565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masamiess

      Eli ei yhtään vikaa alle 150 tkm, aika hyvin sanosin. On kyllä tyyriitä korjauksia, mutta elämä on.

    • YKUJHI

      Kerropa se ihmeauto missä ei vikoja löydy,siis vuodessa ajettu noin 30oookm ja vielä huonompaan suuntaan ollaan menossa!

    • autoilija 30 vuotta

      kas vaan ei viatonta autoa ole vielä keksitty???
      Eikä keksitäkkään!!!!!

    • Ford Mondeo trend

      Tuota, eikös tämä viesti ole Copypaste jostakin aiemmasta viestistä, näin muistelen.

      Ikävää tietysti jos näin on päässyt teikäläisellä käymään ? Meikäläiselle vuoden 2001 Trend, ajettu nyt 221.000 km. Mitään isompaa laittoa ei autossa ole ollut, tietty kulutusosaa on Mondeoon vaihdettu ( jarrulevyä- palaa jne. ) Ovet kitattiin Fordin toimesta vuonna 2004 ja hyvin ovat kestäneet. Kallein korjaus on ollut uusien takajarrusatuloiden uusiminen. Ne hommattiin tehdas takuukorjatuista, kappalehinta 180 euroa. Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen Mondeoon. Edellinen merkki oli Toyota, mutta täytyy myöntää että Fordista pidän huomattavasti enemmän. Tänäkin kesänä auto on ollut kovassa ajossa ja viikonloppuna taas 750 km reissuun,

      • !"#¤%&

        No eipä sitä voortilla juuri enempää kärsi ja jaksa ajaakkaan. Tuohan tekee päivätaipaleeksi 250 km per päivä ja kyllä silloin jo viimeistään jo kolottaa ja vituttaa että taukopaikkaa pistää hakemaan. Omat päivätaipaleet olleet 850 km kahdella kusitauolla, mutta auto ei ole ollut voortti, volkkari tai joku muu ave. Tämmöinen tapaus on nyt esillä.


    • AutoilijaOulusta

      Mondeo vm 01 440000km Suurinremontti takajouset vaihdettu. 380000km kohdalla.

    • dtfyuk

      Kyllä noilla kilometreillä jo kuluvia osia kuuluu jo mennäkin.

      Kerrotko minkä muun merkin koiranluilla ajaa 180 tkm?

      Kaikki muut paitsi kittisaumat on normaaleja kuluvia osia.

    • ....................

      ite tein taakse jarruremontin satulat maksoi motonetissa 89 e kappale bosch. mittarissa 260 tkm

    • tane 2003

      ajatella... että kaikki iskarit sökönä jo 214tkm...on se voortti vaan niin paska auto :-D

    • Kyllästyny Vollemies

      Itelläni on 2003 V70 lista huomattavasti pidempi ja ajettu on 250tkm! Ja kun vertailee Volvon ja Voortin remppahintoja niin on jonkin näköistä "brändilisää" vollessa...

      Meikäläinen lampsii syksyn aikana lähimpään Ford liikkeeseen, koska ei jaksa kuunnella tuttujen ford miesten vi***ilua enempää! Ford on edullisempi ostaa ja pitää, sekä on tilavampi ja parempi ajaa!

      Valitettavasti sellasta autoo ei o johon ei rempaa tuli....

      • (.)(.)

        Joopa. Tulee sitten sinustakin uusi itänaapuriauton omistaja, onnellisuudesta en tiedä. On sinulla tulevaisuudessa lyhyt matka tehtaalle sen voorttisi kanssa. Pietarin liepeillä kun sijaitsee tämä voorttisi synnytyslaitos. Onnea vaan sullekkin ja voortillesi ennen kaikkea. Onhan tuossa se etu että kierrätyksen kanssa ei tule ongelmia, kuten ei ollut Latikan kanssa, -Sergei ja Vasili kun todennäköisesti vie nämä vähän käytetyt voortit kilohinnalla takaisin synnyinsijoilleen.


      • eryjuj
        (.)(.) kirjoitti:

        Joopa. Tulee sitten sinustakin uusi itänaapuriauton omistaja, onnellisuudesta en tiedä. On sinulla tulevaisuudessa lyhyt matka tehtaalle sen voorttisi kanssa. Pietarin liepeillä kun sijaitsee tämä voorttisi synnytyslaitos. Onnea vaan sullekkin ja voortillesi ennen kaikkea. Onhan tuossa se etu että kierrätyksen kanssa ei tule ongelmia, kuten ei ollut Latikan kanssa, -Sergei ja Vasili kun todennäköisesti vie nämä vähän käytetyt voortit kilohinnalla takaisin synnyinsijoilleen.

        Ostin keväällä uuden mondeon ja se ainakin tehtiin belgiassa.
        Tiesitkö muuten että Mersuja kasataan nykyään Kiinassa?


      • Mondeo05
        eryjuj kirjoitti:

        Ostin keväällä uuden mondeon ja se ainakin tehtiin belgiassa.
        Tiesitkö muuten että Mersuja kasataan nykyään Kiinassa?

        Ainakin vanhempi Avensis tehtiin Turkissa, VW Venäjällä ja Meksikossa..Belgian tehtaalla tuntuu olevan laatu kohdillaan, omalla 2005:lla menty 140tkm, ainoat viat olleet penkinlämmityksen vastus ja haljennut tuulilasi (nasta tai kivi löi halki, ei haittaa katsastuksessa).

        3v ja 70tkm myöhemmin voin todeta, että moni muu auto ois tullu paljon kalliimmaks. Mondeossa on pieni kulutus kokoisekseen ja todella edullinen vakuutus ja varaosat.


    • täys susi

      Kohtuuttomia remontteja noilla kilometreillä. Ja viimesenä päivänä kun raato oli vielä pihassa, huomattiin että kampiakselin stefa oli korkannu.. Vattu mikä pänikkä koko 2.0tdci mondeo. Pthyi!! EN VOI SUOSITELLA KENELLEKKÄÄN!!
      Onhan tietty mahollista että mulle sattu just joku maanantai versio, mutta ei se riitä selitykseksi noille vioille. Ja eihän sitä viatonta pirssiä tehdä, kun sitte ei olis merrkikorjaamoilla ja varaosaliikkeillä töitä. Noh.. joku saa siitä mondeosta itelleen helevatan hyvän paskan auton =D

    • ei saa olla tyhmä

      ford on ja pysyy täysin paskana autona aina,fordin testiajot suorittaa poloiset fordin ostajat ja sitten niitä parsitaan kasaan huonolla menestyksellä ja asiakas maksaa,milloinkohan urpot tajuaa että ford kusee suoraan urpon silmään.

      • EkuKu

        Täysi susi täälläkin 2002 vuoden malli jolla oli ajettu 2006 keväällä 72 000 km jonka ostimme vuoden takuulla valitettavasti. Takuulle tuli heti tarvetta kun käytin sen 80 000 km huollossa. Vikoja löytyi reilusti vetarit, nivelet ja koko akseli plus monta muuta takakontin lukkoineen. No kun takuu on loppunut autoa on valehtelematta saanut huoltaa noin 5000 km välein. Milloin menee laakerit milloin takajarrut ja kerran oli "vaihteluksi" puolakin. Ovet meni ekan kerran takuuseen sen jälkeen kuskinoven ruosteista sai tapella, että päästiin edes kohtuu hintaan kun korileimoja kyseltiin, vaikka ekalla kerrallakaan niitä ei ollut eikä kysytty. Hansikaslokeron lukko on vaihdettu samoin läjä koiranluita, jarrukenkiä, käsijarru vaijeria ja edelleen vetoakselin niveliä ja kerran vaihteeksi laukesi starttimoottori. Pitäisi varamaan muuttaa pajalle on siellä niin paljon aikaa vietetty. Nyt mittarissa on 145 000 km ja jarrunesteet tulee pihalle vasemmasta "takarenkaasta" ja samalla vaihtoon meni taas yksi koiranluu. Takaa kuuluu kolinaa kun starttaa auton tai ajaa pikku töyssyyn. Kyllä toi menee vaihtoon ja on aivan varma, että Voortti vaihtuu varmatoimiseen riisikuppiin tai volkkariin niillä kun tuli aiemmin ajettua ja vikoja oli 1/5 siitä mitä Mondaagissa. Ainoa mitä nykyisessä tulee ikävä on kunnon ajotuntuma joka riisikupeista lähes aina puuttuu, mutta tuo pajalla ravaaminen loppuu. Mondaageja pitäisikin myydä vain ikuisella takuulla on sen laatu niin surkea tai autoharrastajalle, mutta ei missään nimessä tavalliselle autoilijalle päiväajoon on se niin epäluotettavaa shittiä.


      • Hra daam
        EkuKu kirjoitti:

        Täysi susi täälläkin 2002 vuoden malli jolla oli ajettu 2006 keväällä 72 000 km jonka ostimme vuoden takuulla valitettavasti. Takuulle tuli heti tarvetta kun käytin sen 80 000 km huollossa. Vikoja löytyi reilusti vetarit, nivelet ja koko akseli plus monta muuta takakontin lukkoineen. No kun takuu on loppunut autoa on valehtelematta saanut huoltaa noin 5000 km välein. Milloin menee laakerit milloin takajarrut ja kerran oli "vaihteluksi" puolakin. Ovet meni ekan kerran takuuseen sen jälkeen kuskinoven ruosteista sai tapella, että päästiin edes kohtuu hintaan kun korileimoja kyseltiin, vaikka ekalla kerrallakaan niitä ei ollut eikä kysytty. Hansikaslokeron lukko on vaihdettu samoin läjä koiranluita, jarrukenkiä, käsijarru vaijeria ja edelleen vetoakselin niveliä ja kerran vaihteeksi laukesi starttimoottori. Pitäisi varamaan muuttaa pajalle on siellä niin paljon aikaa vietetty. Nyt mittarissa on 145 000 km ja jarrunesteet tulee pihalle vasemmasta "takarenkaasta" ja samalla vaihtoon meni taas yksi koiranluu. Takaa kuuluu kolinaa kun starttaa auton tai ajaa pikku töyssyyn. Kyllä toi menee vaihtoon ja on aivan varma, että Voortti vaihtuu varmatoimiseen riisikuppiin tai volkkariin niillä kun tuli aiemmin ajettua ja vikoja oli 1/5 siitä mitä Mondaagissa. Ainoa mitä nykyisessä tulee ikävä on kunnon ajotuntuma joka riisikupeista lähes aina puuttuu, mutta tuo pajalla ravaaminen loppuu. Mondaageja pitäisikin myydä vain ikuisella takuulla on sen laatu niin surkea tai autoharrastajalle, mutta ei missään nimessä tavalliselle autoilijalle päiväajoon on se niin epäluotettavaa shittiä.

        No hei vaan, sulla tuota mielikuvitusta puuttuu!! Olisit nyt keksinyt vähän lisää vikoja ettei olisi tarvinnut toistaa noita samoja.
        Lue läksysi vähän paremmin.


      • EkuKu
        Hra daam kirjoitti:

        No hei vaan, sulla tuota mielikuvitusta puuttuu!! Olisit nyt keksinyt vähän lisää vikoja ettei olisi tarvinnut toistaa noita samoja.
        Lue läksysi vähän paremmin.

        En lue enää läksyjä olen päässyt kouluista ajat sitten. Miten on oma laitasi?
        Ei tarvii keksiä vikoja kun on Mondaagi niitä kun on ollut ihan oikeasti just noin paljon ja tuossa ei ole edes mainittu kaikkia. Nyt onneksi toimii taas vaihteeksi ok, mutta samaa mieltä olen edelleen.... -> auto menee vaihtoon heti vuoden alussa kun saa leiman Joulukuussa.


      • Mondeonisti aina
        EkuKu kirjoitti:

        Täysi susi täälläkin 2002 vuoden malli jolla oli ajettu 2006 keväällä 72 000 km jonka ostimme vuoden takuulla valitettavasti. Takuulle tuli heti tarvetta kun käytin sen 80 000 km huollossa. Vikoja löytyi reilusti vetarit, nivelet ja koko akseli plus monta muuta takakontin lukkoineen. No kun takuu on loppunut autoa on valehtelematta saanut huoltaa noin 5000 km välein. Milloin menee laakerit milloin takajarrut ja kerran oli "vaihteluksi" puolakin. Ovet meni ekan kerran takuuseen sen jälkeen kuskinoven ruosteista sai tapella, että päästiin edes kohtuu hintaan kun korileimoja kyseltiin, vaikka ekalla kerrallakaan niitä ei ollut eikä kysytty. Hansikaslokeron lukko on vaihdettu samoin läjä koiranluita, jarrukenkiä, käsijarru vaijeria ja edelleen vetoakselin niveliä ja kerran vaihteeksi laukesi starttimoottori. Pitäisi varamaan muuttaa pajalle on siellä niin paljon aikaa vietetty. Nyt mittarissa on 145 000 km ja jarrunesteet tulee pihalle vasemmasta "takarenkaasta" ja samalla vaihtoon meni taas yksi koiranluu. Takaa kuuluu kolinaa kun starttaa auton tai ajaa pikku töyssyyn. Kyllä toi menee vaihtoon ja on aivan varma, että Voortti vaihtuu varmatoimiseen riisikuppiin tai volkkariin niillä kun tuli aiemmin ajettua ja vikoja oli 1/5 siitä mitä Mondaagissa. Ainoa mitä nykyisessä tulee ikävä on kunnon ajotuntuma joka riisikupeista lähes aina puuttuu, mutta tuo pajalla ravaaminen loppuu. Mondaageja pitäisikin myydä vain ikuisella takuulla on sen laatu niin surkea tai autoharrastajalle, mutta ei missään nimessä tavalliselle autoilijalle päiväajoon on se niin epäluotettavaa shittiä.

        ja siis 8- vuotta ajettu, vuotta kohden vikoja käytetty auto, lyhkästä ajoa, vuodessa noin 9tkm ja varmaan ennaltaehkäisevää huoltoa 0-tuntia eli vain pakolliset tehdään....
        Eipä ole ihmekkään että paikat jumittuu ja niitä vikoja ilmaantuu
        Joku jo käskikin lukemaan läksysi, mietippä sitä.


      • EkuKu
        Mondeonisti aina kirjoitti:

        ja siis 8- vuotta ajettu, vuotta kohden vikoja käytetty auto, lyhkästä ajoa, vuodessa noin 9tkm ja varmaan ennaltaehkäisevää huoltoa 0-tuntia eli vain pakolliset tehdään....
        Eipä ole ihmekkään että paikat jumittuu ja niitä vikoja ilmaantuu
        Joku jo käskikin lukemaan läksysi, mietippä sitä.

        Ei ole ollut aiemmissa autoissa vastaavia ongelmia, vaikka ajoa ei vuodessa paljoa tulekaan. Autolla ajetaan kyllä päivittäin, mutta nurkka-ajoa ja plus yksi/kaksi pidempää noin 1000 km reissua vuodessa. Määräaikaishuollot tehdään. Jos ei tuota kestä kyseessä on harrasteauto jota saa rassata "lämpimikseen".... Mulle on yksi lysti mikä on auton merkki kunhan kestää.


    • ford on påp

      sen siitä saa kun ostaa 150tkm ajetun voortin, ja kuvittele, mitä se edellinen omistaja on laittanut siihen!

    • Hoppamies

      Ihme valitusta. Autolla ajettu lähes kaksisataatuhatta ja ruikutetaan kun on tullut vikoja. Ei nuo autot mitään ikiliikkujia ole. Osat kuluvat ja niitä vaan joutuu joskus vaihtamaan.

      • Mondeo05

        Jep, kas kun ei oo renkaita joutunu vielä vaihtamaan! Tai jarrupaloja. Eikun ne olikin jo mainittu.


    • mondeotdci02

      Tottahan tuo korjausten kalleus on. Oma loota rusk, siis ruosteisilla kittivauhtiraidoilla varustettu mutta teknisesti ok. Omia kustannuksia toistaiseksi uusi startti. Toki edellinen omistaja tehnyt korjauksia, kuten uusi turbo, takasatulat ym. Mainio peli tien päällä ja jaksaa istua pidemmänkin siivun. Kohta 300tkm täynnä ja seuraavana lienee koiranluut taakse. Aikoinaan oli Mazda 323 2,0d, jossa ei mitään mainittavaa vikaa ja josta luovuin olosuhteiden muuttuessa kun km lukema oli 440000. Näihin uudempiin on ladattu kaikenlaista tekniikkaa, kuten täysin turhat EGR ja imukanavien läpät. Lisäävät kyllä oleellisesti käyttökustannuksia, varsinkin vahingon sattuessa.

    • valot?

      Kertoisiko joku kuuluuko mk3 vakionopeudensäätimen rattinäppäimissä palaa valot? Pimeällä on vähän hakemista tuo vakkarin käyttö vaikka näppäimissä onkin pientä kohokuviota

      • tdci07

        Ei pidä, tai ainakaan omassani ei ole koskaan palanut. Ollut uudesta asti.


      • LauriT.
        tdci07 kirjoitti:

        Ei pidä, tai ainakaan omassani ei ole koskaan palanut. Ollut uudesta asti.

        Kyllä mulla ainaskin palaa napeissa valot. Siis ratin vakionopeussäätimissä.
        Auto on 2004 Ghia Mondeo.


    • 2+14

      -> täys susi

      Tuollaiset viat viittaavaat siihen että autoa on vain kuritettu, huolenpitoa saanut tuskin lainkaan.

      Kyllä Voorrtti osaa antaa samalla mitalla takaisin kurittajalleen.

      Itsellä 2001 Mondeo ja no problem, hyvä ja luotettava auto.

    • valot?

      onko kirjoittajan tdci07 mondeo mitä vuosimallia? Jos kerran LauriT autossa palaa vakkarin rattinäppäimissä valot niin luulisi palavan omassakin kun on 2005 titanium. Mut miten tämä nyt on, palaa vai ei? muidenkin havaintoja kaivataan

      • tdci07

    • foordisti

      Mulla 22 vuotta vanha Sierra DOHC koneella ja ajettu 346000 kilometriä.Auto ollu mulla 14 vuotta ja ostaessani mittarissa 165000 kilometriä

      Minun aikanani tehdyt remontit:

      -Kytkinremontti 224000km

      -Kansiremppa 245000km

      -2 kertaa jarruremppa eteen levyt satulat palat kerran letkut, taakse kengät rummut

      -280000 uusi termostaatti lämpötilan anturi

      ei koskaan ole hitsailtu koska auto lapinläänistä ja mulle tultaessa 3 kertaa ruostesuojattu

      siinäpä suurimmat mitä tuossa on ollu.Eli ei olezetecci,ecopuusti eikä tdci,halusin tällä vain tuoda ilmi että vanhaki voorti toimii ja kuljettaa lähtöpisteestä määränpäähän kunhan vain huolen pitää.ja tämä yksilö jonka omistan ei ole koskaan ollu penkanlevityskone,2 omistajalla ennen minua ja mun käytössä 12 vuotta perheautona ja nykyään harraste/kesä autona.Olen ollut autooni tyytyväinen.Eikä eukkokaan ole nykystä -00 2 koppasta mondeotakaan haukkunu.

      • Mondeojeejee

        Kiva auto. Meidän Sierra meni myyntiin jokunen vuosi ja 320.000 km jälkeen. Kytkin ja normaaleja kuluvaa kamaa vaihdettiin elon aikana.

        Takakaaret lahosivat takaa ja ne vaihdettiin Motonetin peltiin. Pohja ja runkopalkit ruostuivat huolestuttavasti, kone toimi edelleen hyvin. Ilmeisesti Etelä-Suomen leudot talvet ja tiesuolat söivät pellit. Joku hitsaustaitoinen nuori sen osti halvalla, soiva peli.


    • Itellä on nyt alla 190,000tkm ajettu 2004 Mondeo. Vuosi sitten hankittu. Ei mitään ongelmaa tähän asti, ja on päivittäisessä käytössä. Ei kitise eikä kolise. Parempaa ohjaustuntumaa ja ajettavuutta saa tässä hintaluokassa hakea. Mk3 tuntuu olevan kaikin puolin onnistunut kokonaisuus. Ja ovien alaosat korjattu tietysti jo aikoja sitten.

    • Mondeojeejee

      Mondeo 2007 ja 220.000 km, jarrulevykauppaan tuli asiaa. Sekä eteen että taakse. Eteen ne vielä kohtuudella itse vaihdoin plus palat, puhdistelu ja herkistely siinä samassa. Takalevyt olivatkin sitten niin jumissa, että loppui aika ja innostus irroitella niitä. Auto korjaamoon. Siellä sutturoivat uudet levyt paikalleen.

      Mikään ei ole ikuista, ei edes Mondeon jarrulevyt.

    • 63635757

      Mondeo 2007 diesel.ei millään käymään kylmästä,ei starttaa ei kuulu mitään. Vaihdettiin startti,virtauksen pohja ei vaikutusta. Sitten sähkömies keksi että laitetaan miinusjohto releetä suoraan starttimoottoriin,johan alko pelaan.syy,moottorin ohjausyksikkö,korjaus noin 1200euroa,en ainakaan vielä korjaa koska pelaa näinkin.kiitos Hervannan autosi ja sen asentajat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe