Pihallamme kasvaa tällainen, eikä kukaan ole onnistunut tunnistamaan sitä. Tietääkö kukaan mikä kukka kyseessä? Paksu varsi ja samettipintaiset lehdet. "Kukkavarsia" on tullut viisi kappaletta latvaan ja kaikissa monta pientä keltaista kukkaa.
Tässä kuva: http://aijaa.com/v.php?i=004788397624.jpg
Mikä kukka kuvassa on..?
4
174
Vastaukset
- kasvattaja
Kukkasi on ukontulikukka, kova siementää, eka vuonna kasvattaa taimia, toisena kukkii, siis kaksivuotinen.
- Rallero
No sehän se näyttää olevan, Suuri Kiitos! :) Mistäköhän sellainen on puutarhaamme eksynyt..? En ainakaan ole itse istuttanut!
- kasvattaja
Linnuthan niitä kuljettelee tai sitten on tullut mullan mukana .
Hyvä että selvis :) - Paperimassapallo
kasvattaja kirjoitti:
Linnuthan niitä kuljettelee tai sitten on tullut mullan mukana .
Hyvä että selvis :)Enpä tiedä, syövätkö mitkään linnut ukontulikukan siemeniä, ne kun ovat huumaavia. Ainakin omalla pihallamme tulikukat ovat kyllä olleet vielä keväällä lumien sulettua pystyssä siemenineen kaikkineen. Suurena myyrätalvena kyllä nekin oli syöty.
Ehkäpä tämä on kärpästen kuurnimista tai ehkäpä siemenet eivät ole ainakaan kaikille linnuille huumaavia tai sitten linnuissakin on narkkareita. Ukontulikukkahan on Suomessa luonnonvarainen, joten kyllä niitä siemeniä aina tavalla tai toisella kulkeutuu milloin minnekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k533682On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382361Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712318Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602208Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.281638Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711564- 761467
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?561012Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68992Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40879