2012 tieteen ja uskomusten silmin

Xibalba La Mar

Otetaan nyt se tieteellien havaintoperusta.
On huomattu että Auringon jättipurkaukset onjautuu juuri pois linnunradan keskukseta, siksi harvoin osuu maahan. nyt 2012 asia on toisin.
vaan linjaudumme 21.12.2012 ja jos purkaus sattuu, se osuu.

Lisäksi maan napaisuuden vaihtuminen on historiaa tutkien osoittanut että se osuu yhteen auringon superpurkausten kanssa

Painovoimalinssin osuminen meihin, Linnunradan keskusken painovoimen kohdistuminen.

Sit Vahhoja uskomuksia.
Maya kalenterin loppuminen ja ennustus
se loppuu 21.12.2012 mutta ennustus on monine tulkintoineen hyvin erilainen, koska muinainen kieli ei kellään hyvin hallinnassa.
Tässä kuitenkin yksi ennustus jota media ei peljoa kerro.
Eräs harrastaja maya-kielen tutkija enustaa näin.
kyseisenä päivänä kun kalenteri loppuu, loppuu myös kalenterin aika, ja siirrymme aika-avaruus solmussa erilaiseen aika-avaruuteen, kalenteria ei voi aloitaa alusta, siksi se on laitettu loppuvaksi. koska siihen pitää luoda uusi kalenteri

I-chin ennustusten kirja ei lähde maya kalenterin ajasta, mutta eräällä laskukaavalla ennustuksiin se lopuu samaan aikaan.

Nosradamus ennustaa tuhoa tuolle jaksulle, mutta ennustuksia on senkin jälkeen

Nibiru teoria, joka vaikutaa kaukaa haetulta, mutta voi olla totta jos aika-avaruus muuttuu.

Inkojen ennustus ennustaa suurta yhteiskunnallista tuhoa, mailmanloppu ei kuulu inkojen sanastoon.

Ilmestyskirjan "Vanhatestamentti" saadaan saadaan kanssa sama päivä.

Tortuguero historiasta myös.

Matemaattisit muinaskansan yhtälöt on hallinnassa, muatta ennustuksissa on tulkintaa.
Tuho, nopea siityminen uuteen, sodan jumala, uuden alku,
Nämä kaikki tulkintoja samasta
Galactinen sädä, taivas linja,, ym,,
erilaisia tulkintoja

Myös juutalaisten toorista löytyy eräs, jossa mainitaa 20.12.2012 päivämäärä
tosin aika epämiellyttävässä sävyssä muita, kuin juutalaisia kohtaan.
Tämä ei ole kirjoitettu Talmudiin.

Vapaamuurarein perus tarkoitus oli rakentaa eräs temppeli vuoteen 2012 menessä?

hyvä linkki asiasta kiinostuneille on:
http://en.wikipedia.org/wiki/2012_phenomenon

52

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr. Pressure

      Vetävä voima / kaareutuva avaruus on jumala jota ei ole olemassa!

      Galaksin keskustasta työntyy koko ajan neutriinoja massiivisempia ja tiheämpiä tihentymiä joista työntyy ulos kertaluokkaa pienempiä tihentymiä jotka törmätessään laajeneviin kvarkkeihin, työntävät niitä pois päin galaksin keskustasta samassa suhteessa kuin kaikki tihentymät laajenevat!

      Auringonpimennyksen aikana Auringosta työntyvät neutriinot liikkuvat ensin laajenevan Kuun läpi ja sen jälkeen ne saavat tarkat laajenevat heilurit sekoamaan laajenevan Maapallon pinnalla.

      Galaksin keskustan pimentymän aikana Aurinko olisi täsmälleen galaksin keskustan jättimäisen tihentymän ja Maapallon välisellä alueella.

      Auringon läpi menevien tihentymien liikerata voi toki muuttua ja näin Maapallon ei tarvitse olla täsmälleen auringon takana suhteessa galaksin keskustaan ja näin jotakin suattaapi todellakin tapahtua 21.12.2012.


      Vuan voipi olla ettei mittään tapahu.

      Sepä nähdään sitten .

      .

      • De Kaani

        Jep, Tuo on ihan totta ja ihan yliopistotasolla tutkittua asiaa. Auringon pimennysten aikana.
        Siittä taas ei ole tarkaa karttaa miten maapallo, auringo ja linnunradan keskus linjautuu, tai sitä ei ole julkaistu sitten.
        Nykykartan mukaan linjaus ei aivan täydellinen. mutta kuitenkin linnunradan pimennys on tulossa.


      • De Kaani kirjoitti:

        Jep, Tuo on ihan totta ja ihan yliopistotasolla tutkittua asiaa. Auringon pimennysten aikana.
        Siittä taas ei ole tarkaa karttaa miten maapallo, auringo ja linnunradan keskus linjautuu, tai sitä ei ole julkaistu sitten.
        Nykykartan mukaan linjaus ei aivan täydellinen. mutta kuitenkin linnunradan pimennys on tulossa.

        Kerropa meille tietämättömille, mikä on Linnunradan pimennys?


      • Xibalba La Mar
        sharyn kirjoitti:

        Kerropa meille tietämättömille, mikä on Linnunradan pimennys?

        siis auringo menee linnunradan keskuksen eteen maasta katsottuna.


      • Kollimaattori
        Xibalba La Mar kirjoitti:

        siis auringo menee linnunradan keskuksen eteen maasta katsottuna.

        Satutko tietämään, että Linnunradan keskiosan pöly ja kaasu pimentävät meiltä pysyvästi näkyvyyden Linnunratamme keskustaan? Sieltä saadaan informaatiota vain suurilla radio- ja infrapunataajuuksilla sekä kovan röntgen- ja gammasäteilyn alueella. Mitä merkitystä on "pimennyksellä", jonka vain tiedemaailman tarkimmat mittalaitteet pystyisivät edes havaitsemaan? Uskotko muinaisten sivilisaatioiden pystyneen havaitsemaan sen?


    • Taivahantalikynttilä

      Ei tässä enää kestä kuin runsas vuosi, niin nähdään olivatko kaikki nuo esittelemäsi ennustukset täysin vääriä.

      Harvoin on näin loistavaa tilaisuutta falsifioda kerralla kokonainen leegio höpöhöpö-juttuja. Tavallisimmin nämä propellipäiset tarinat ovat sen verran varovaisesti laadittuja, että niitä ei voi osoittaa vääriksi, eikä tietenkään oikeiksi. Nyt tilanne on paljon selkeämpi. 20.12.2012 selviää kerralla, ovatko nämä kaikki huuhaata vai totta.

      Orotellaan ja katellaan. .

      • Xibalba La Mar

        Heh. Ikäväksemme täytyy sanoa että meillä on yö, ainakin tietokoneen laskeman tarkan ajan mukaan, silloin kun aikapiste mayakalenterin mukaan eskaloituu.
        siis olemmme toisielle puolella palloa, kuin se puoli joka on auringoon ja linnunradan keskuseen päin.
        jotai 21 - 23 välillä


      • Xibalba La Mar kirjoitti:

        Heh. Ikäväksemme täytyy sanoa että meillä on yö, ainakin tietokoneen laskeman tarkan ajan mukaan, silloin kun aikapiste mayakalenterin mukaan eskaloituu.
        siis olemmme toisielle puolella palloa, kuin se puoli joka on auringoon ja linnunradan keskuseen päin.
        jotai 21 - 23 välillä

        Lisää selvitystä vaativia sanayhdistelmiä:

        "aikapiste mayakalenterin mukaan eskaloituu"

        Olisiko ensin alkuun mahdollista, että selvittäisit itsellesi, mikä on maya-kalenteri? Lyhyt tiivistelmä (varmuuden vuoksi) suomeksi on seuraavassa linkissä:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mayakalenteri

        Voit vakuuttua itse, että m,itään aikapisteitä ei ole eikä eskaloitumista saati jotakin, joka olisi kellontarkka - mayat eivät tunteneet kelloa, vain auringon, kuun ja Venus-tähden.


    • Joka vuoden loppupuolellahan Aurinko on Maasta katsottuna Linnunradan keskuksen suunnassa, mutta ei koskaan tarkasti. Ei myöskään ensi vuoden lopulla, koska Maan ratataso ei koskaan ole samassa linjassa Linnunradan keskipisteen kanssa.

      Otetaan nyt se tieteellinen havaintoperusta.

    • Excalibu ..

      Väärin! ei ole!
      vain 5125 voiden välein. ja niin että on lähellä peittää mutta ei peitä ollut 23 vuoden viimeksi. sitä ennen jotain satoja vuosia.
      Lisäksi ei kuin 5125 vuoden välillä ohita linnunradan päiväntasaajaa. "galactic equator" samalla että linjassa on linnunradan keskus, auringo ja maa.
      Auringokunnan ratataso on kääntynyt sitten galileon ajoista noi 5 astetta suhteessa linnunrataan

      Kollinaattori ei ilmeiseti lukenet linkkiä.

    • Kyllä kollimaattori tietää mistä puhuu, kuten yleensäkkin. Kaipaisin tänne lisää kollimaattoreita, vanelluksia, ym. hyviä tyyppejä.


      Ei ensi vuosi poikkea tästä vuodesta tai sitä seuraavasta niin paljoa että maallikko huomaisi. Emme ole tarkalleen samalla linjalla yhtenäkään noista vuosista, vaan heittoa on useita asteita. Kyllä olemme varmaankin jonakin vuonna samalla linjalla, mutta emme vuosikymmeniin tai vuosisatoihin.

      Edelleen olen sitä mieltä että tuo numero kikkailu on vain niin herkullinen kuten hää päivä 11.11.2011, joka on tehnyt tuosta päivasta ja vuodesta tuomiopäivän.

      • City-Kani

        Olen lukenut Kollimaatorin juttuja paljon poliitisella puoleella enkä aina voi yhtyä niihin.
        Hyvä kirjoittamaan siittä kiitos, ihan hauskaa on ollut.
        Tässä asiassa luotan kyllä avauksen linkiin joka on luotu ilmeisesti julkisen tähtiensijaintitietokannan ohjelmalla, itsellänikin joku sellainen vaan nää nykykoneet kun teho ei riitä laskemaan.. karsiitu haku vastaa avauksen linkkiä joka valmistui kymmenessä minuutissa.
        Tämän mukaan ei peitä kuin harvoin, silloinkin vain liippaa, mutta 21.12.2012 se peittää.
        Auringon ylin kolmannes peittää linnunradan keskuksen, vaäitää tää kello 20.17 GMT aikaa. siis londoon aikaa.
        jos tätä pitää jotenkin analysoida on vastaavasti Maya temppelit samlla linjalla iaka hyvin maapallon alimman kolmanneksen kohdalla.
        Joten Mayat! Hyvin laskettu tuhansia vuosia sitten.


      • City-Kani kirjoitti:

        Olen lukenut Kollimaatorin juttuja paljon poliitisella puoleella enkä aina voi yhtyä niihin.
        Hyvä kirjoittamaan siittä kiitos, ihan hauskaa on ollut.
        Tässä asiassa luotan kyllä avauksen linkiin joka on luotu ilmeisesti julkisen tähtiensijaintitietokannan ohjelmalla, itsellänikin joku sellainen vaan nää nykykoneet kun teho ei riitä laskemaan.. karsiitu haku vastaa avauksen linkkiä joka valmistui kymmenessä minuutissa.
        Tämän mukaan ei peitä kuin harvoin, silloinkin vain liippaa, mutta 21.12.2012 se peittää.
        Auringon ylin kolmannes peittää linnunradan keskuksen, vaäitää tää kello 20.17 GMT aikaa. siis londoon aikaa.
        jos tätä pitää jotenkin analysoida on vastaavasti Maya temppelit samlla linjalla iaka hyvin maapallon alimman kolmanneksen kohdalla.
        Joten Mayat! Hyvin laskettu tuhansia vuosia sitten.

        City-Kanille. hauska nikki sinulla :)
        Jos peittää ensi vuonnakin, on peittänyt tänäkin vuonna, ja peittaisi ensivuoden jälkeenkin. koska ei mikään ratataso kallistu asteen kymmenes osaa kierroksen aikana. vaikka peiton maksimi voisi olla kyseisenä vuonna. Veli joka on paljon perillä tähtitieteestä on sanonut että eroa olisi 5 astetta. galaksimme keskustan ytimen ja auringon todellisen sijainnin välillä. keskusta on suuri pollukka. mutta ei kukaan voi sitten tarkalleen määrittää ainakaan että auringon ylin kolmannes peittää keskustan. Jos taas keskuksena pidetään mustaa aukkoa tai niiden rypästä niiden halkaisia on todella pieni kaariminuutteja. niitä sannikka ei peitä. Mutta ei kai mayat tienneet mustista aukoista. koska eivät tienneet että niitä ei peitä. Mutta väite samalla linjalla on kyllä aika harhaan johtava. Samaan tapaan kun puhuttiin planeettojen superkinjuktioista. Samalla linjalla. taisi kyllä olla auringosta katsoan 90astetta tai jopa enemmän.
        Mm australian tulvissa oli pääministerin väite King tide osuu samaan hetkeen tulvan maksimin kanssa. Sitäkin ihmettelin koska oli puolikuu, mutta jostakin syystä oli tiedotusvälineissä asiaa näin väitetty, ja joukkohysteriä tarttui. Tulva olikin miltei parimetriä matalampi kuin oli ennustettu, totta kai kun maksimi vuorovettä ei ollut.. No kyllä se vuoden aikana paljastuu että aurinko viipottaa kaukaa ohi keskustan. ja niin viipotti viimevuonnakin, ja tuon vuoden jälkeenkin. Erot josta tapahtuu vuodessa on kaariminuuttien luokkaa.


      • Kiitos kehuista, mutta tarkemmin ajatellen näkökulmani ja asenteeni on väärä: ei pidä esittää laskelmia ja todisteita siitä onko Aurinko Linnunratamme keskuksen ja Maan välissä jonain tiettynä hetkenä vai ei, vaan esittää fysikaaliset todisteet, ettei sillä ole mitään väliä Maan kannalta missä se Linnunradan keskusta oikein huitelee! :D

        En kyllä ole vielä löytänyt mitään todisteita siitä, että sillä olisi väliä, joten todistustaakka on väitteen esittäjällä...


      • City-Kani
        airfoil kirjoitti:

        City-Kanille. hauska nikki sinulla :)
        Jos peittää ensi vuonnakin, on peittänyt tänäkin vuonna, ja peittaisi ensivuoden jälkeenkin. koska ei mikään ratataso kallistu asteen kymmenes osaa kierroksen aikana. vaikka peiton maksimi voisi olla kyseisenä vuonna. Veli joka on paljon perillä tähtitieteestä on sanonut että eroa olisi 5 astetta. galaksimme keskustan ytimen ja auringon todellisen sijainnin välillä. keskusta on suuri pollukka. mutta ei kukaan voi sitten tarkalleen määrittää ainakaan että auringon ylin kolmannes peittää keskustan. Jos taas keskuksena pidetään mustaa aukkoa tai niiden rypästä niiden halkaisia on todella pieni kaariminuutteja. niitä sannikka ei peitä. Mutta ei kai mayat tienneet mustista aukoista. koska eivät tienneet että niitä ei peitä. Mutta väite samalla linjalla on kyllä aika harhaan johtava. Samaan tapaan kun puhuttiin planeettojen superkinjuktioista. Samalla linjalla. taisi kyllä olla auringosta katsoan 90astetta tai jopa enemmän.
        Mm australian tulvissa oli pääministerin väite King tide osuu samaan hetkeen tulvan maksimin kanssa. Sitäkin ihmettelin koska oli puolikuu, mutta jostakin syystä oli tiedotusvälineissä asiaa näin väitetty, ja joukkohysteriä tarttui. Tulva olikin miltei parimetriä matalampi kuin oli ennustettu, totta kai kun maksimi vuorovettä ei ollut.. No kyllä se vuoden aikana paljastuu että aurinko viipottaa kaukaa ohi keskustan. ja niin viipotti viimevuonnakin, ja tuon vuoden jälkeenkin. Erot josta tapahtuu vuodessa on kaariminuuttien luokkaa.

        No Noin voi olla, että se on harhaan johtava.
        Joka taupauksessa sohftan mukaan maa ei kierrä auringoa täysin sen "päiväntasaajan linjassa vaan pikuisen poikeasvaas kulmassa, tästä johtuu että joka vuosi ei tapahdu sitä että auringo peittäisi linnunradan keskuksen maasta katsottuna.

        Mayat ei puhuneet mustasta aukosta, vaan galaktisesta keskuksesta, suuresta älystä, suuresta käärmeestä. tarkoittaen tulkitusti linnunradan keskusta.
        Itseasiassa sehän valkeni vasta tällävuisituhannella meidän tieteellemekin, että missä se edes on. mitä siellä on,,
        Että siellä on kaksi tai yksi massiivista mustaa aukkoa, joiden ympärillä kiertää tähtiä atomin kaltaisilla radoilla, vähän ulompana kirtää jättiläistähtiä ja tätä ympäröi haloksi sanottu valaiseva pallomainen kehä.

        näissä asioissa on niin paljon epäselvää tietteessä ja liikekarttakin on teoreettinen monin osin, varsinkin linnunradan kohteiden suhteen.


      • humbuugipäivät

        Luonnollsesti kaikki tuollaiset taikapäivämäärät on humpuukia.

        Jos kuukausissa olisi eri määrä päiviä kuin nyt, esim jos Rooman keisarit Caesar ja Augustus ei olisi varastaneet helmikuusta päiviä ja lisänneet niitä omiin kuukausiinsa (heinä- ja elokuu), maalis- huhti- jne alkaisi kaksi pv. myöhemmin. Samoilla päivillä olisi siis erilainen pvm-merkintä kuin nykyään, välillä helmik. 29 (olisi päivät 29 ja 30) - elok 30 (ei olisi päivää 31, samoin kuin ei heinäkuun vastaavaa).


      • 66.6.666
        humbuugipäivät kirjoitti:

        Luonnollsesti kaikki tuollaiset taikapäivämäärät on humpuukia.

        Jos kuukausissa olisi eri määrä päiviä kuin nyt, esim jos Rooman keisarit Caesar ja Augustus ei olisi varastaneet helmikuusta päiviä ja lisänneet niitä omiin kuukausiinsa (heinä- ja elokuu), maalis- huhti- jne alkaisi kaksi pv. myöhemmin. Samoilla päivillä olisi siis erilainen pvm-merkintä kuin nykyään, välillä helmik. 29 (olisi päivät 29 ja 30) - elok 30 (ei olisi päivää 31, samoin kuin ei heinäkuun vastaavaa).

        On tullut mieleen tehdä taulukko maagisista numerosarjoista, kun vaihdellaan lukujärjestelmän kantalukuja, kanta on esimerkiksi kahden ja kuudenkymmenenneljän välillä. Jopa saadaan paljon pelottavia päivämääriä.

        Jatkossa voisi sitten varioida vielä ajanlaskun alkukohtaa, syklisten jaksojen pituutta jne.


    • Pastecopsy

      lainaus linkistä
      In the Solar System, the planets and the Sun lie roughly within the same flat plane, known as the plane of the ecliptic. From our perspective on Earth, the ecliptic is the path taken by the Sun across the sky over the course of the year. The twelve constellations that line the ecliptic are known as the zodiac and, annually, the Sun passes through all of them in turn. Additionally, over time, the Sun's annual cycle appears to recede very slowly backward by one degree every 72 years, or by one constellation every 2,160 years. This backward movement, called "precession", is due to a slight wobble in the Earth's axis as it spins, and can be compared to the way a spinning top wobbles as it slows down.[51] Over the course of 25,800 years, a period often called a Great Year, the Sun completes a full, 360-degree backward circuit through the zodiac.[51] In Western astrological traditions, precession is measured from the northern hemisphere's spring equinox, or the point at which the Sun is exactly halfway between its lowest and highest points in the sky. Presently, the Sun's spring equinox position is in the constellation Pisces and is moving back into Aquarius. This signals the end of one astrological age (the Age of Pisces) and the beginning of another (the Age of Aquarius).[52]
      Similarly, the Sun's winter solstice position, its lowest point, is currently in the constellation of Sagittarius, one of two constellations in which the zodiac intersects with the Milky Way.[53] Every year, on the winter solstice, the Sun and the Milky Way, from the surface of the Earth, appear to come into alignment, and every year, precession causes a slight shift in the Sun's position in the Milky Way. Given that the Milky Way is between 10° and 20° wide, it takes between 700 and 1400 years for the Sun's winter solstice position to precess through it.[54] It is currently about halfway through the Milky Way, crossing the galactic equator

      • Pastecopsy

        ja suomeksi google käännös
        Vuonna aurinkokunnan planeetat ja Aurinko ovat suunnilleen saman litteä, tunnetaan ekliptikan tasossa. Meidän näkökulmastamme on Earth, ekliptikaksi on polku tekemät Sun taivaalla yli vuoden aikana. Kaksitoista tähtikuvioita että linja ekliptikaksi tunnetaan eläinradan ja vuosittain, Sun kulkee ne kaikki vuorollaan. Lisäksi ajan mittaan, Sunin vuotuinen sykli näyttää väistyä hyvin hitaasti taaksepäin yhden asteen välein 72 vuotta, tai yksi tähtikuvio joka 2160 vuotta. Tämä liike taaksepäin, nimeltään "precession", johtuu hieman heittoa Maan akselin se pyörii, ja voidaan verrata, miten hyrrä pyörii sillä se hidastaa. [51] Aikana 25800 vuotta, aika usein kutsutaan hieno vuosi, Sun täydentää täydellinen, 360-astetta taaksepäin piirin kautta eläinradan. [51] Länsi astrologinen perinteitä, prekessiota on mitattu pohjoisen pallonpuoliskon kevätpäiväntasauksen, tai piste, jossa Aurinko on täsmälleen puolivälissä välillä sen pienimmät ja suurimmat pisteitä taivaalla. Tällä hetkellä Sunin kevätpäiväntasauksen sijainti on Constellation Kalat ja siirtyy takaisin Aquarius. Tämä merkitsee loppua yhden astrologisen iän (Age of Kalat) ja uuden alkua (Vesimiehen). [52]
        Samoin Sunin talvipäivänseisauksen asema, sen alin kohta on parhaillaan tähdistössä Jousimies, toinen kahdesta tähtikuvioita jossa eläinradan leikkaa Linnunradan. [53] Joka vuosi on talvipäivänseisaus, Aurinko ja Linnunrata Way, mistä maanpintaan, näyttävät tulevat tasausta ja joka vuosi, prekessiota aiheuttaa pienen siirtymän Sunin asemaa Linnunradan. Koska Linnunrata on välillä 10 ° ja 20 ° leveä, kestää välillä 700 ja 1400 vuotta varten Sunin Talvipäivänseisaus asemassa precess läpi. [54] Se on tällä hetkellä noin puolivälissä Linnunradan ylittäen galaktisen päiväntasaajan


    • Uuden herran aika
    • Pastecopsy

      tässä erään astrologin tulkinta:

      Mulla on tuolloin:
      tarkka
      tarkka
      tarkka
      tarkka
      tarkka

      IC,



      Ja huoneiden kärjissä planeettoja:
      11. huone
      9. huone

      Hui, nyt alko kyllä mietityttää noi khironin ja kuunsolmujen jutut, sillä khiron mulla aika 'olennainen' osa syntymäkartallani, yhtymässä 1. huoneessa, tarkassa oppositiossa radix-

      Ja tuo noususolmujuttu laittoi miettimään, koska mulla nimittäin tarkka aspekti radixkartalla, ja nyt sitten noususolmun tarkka transiitti yhtymä/oppositio siihen aspektiin

      Huhhuh, aiemmin en ollut vielä varma että tuleeko 21.12.2012 tapahtumaan mitään, niin nyt voinkin sitten alkaa odottaa että mitä tuleman pitää koska varmana jotain käy, noiden transiittien perusteella ainakin uskoisin

      PS. Ei liity aiheeseen kylläkään, mutta katsoin myöskin noita solar arc-juttuja, joista en vielä kuitenkaan paljoa ymmärrä, mutta näkyi, että myös SA- radix- , johon taas oli niitä kuunsolmun transiitteja ! Ja kaupan päälle vielä SA- Lilithin yhtymä tähän samaan soppaan. Transiitti-Lilith taasen yhtymässä SA-onnenpisteeseen Apuuva, menen itekin ihan sekaisin näistä

    • Pastecopsy

      tääsä edäs tunnetun sivuston teksti

      13 KUUN KALENTERIN KUUN KAUSI

      Mayojen profetia

      Maya-profetia

      Mayakulttuurin kukoistus ja sen katoaminen ovat osaltaan mysteereitä. Tarkkaa tietoa menneen ajan maya-kansan vaiheista on saatu arkkeologisten kaivausten ja mayojen jälkeensä jättämien hieroglyfien sisältämien viestien avulla. Popol Vuh kertoo mayojen profetiasta, joka sisältää maailman uudelleensyntymisen tapahtuvan 21.12.2012 talvipäivänseisauksen aikoihin. Tämän tapahtuman seuraamiseksi mayat kehittivät ihmiskunnan historiassa ainutlaatuisen tarkan kalenterin kunnioittamaan tätä hetkeä. Maya-kalenterin tapahtumat seuraavat pitkälti kuun venuksen kiertoon auringon ympäri sekä auringon sijaintiin suhteessa taivaankanteen.

      Talvipäivänseisaus 21.12.2012 on astronomisesti hetki, jolloin presessiosta johtuva auringon siirtyminen eläinrataa pitkin saavuttaa pisteen, jossa auringon liike linnunrataa vasten leikkaa linnunradan elämänpuun eli galaktisen keskipisteen kanssa. Tuona hetkenä aurinkokunta ja maapallo saa mahdollisuuden vastaanottaa henkisen virikkeen, jonka siivittämänä ihmiskunta aloittaa uuden 5125 vuoden jakson.

      Uusi aikakausi

      Uusi aikakausi on mahdollisuus, jolloin ihmiset alkavat kommunikoida telepaattisesti ja alkavat elää aikaisempaa enemmän maapallon tietoisuuden kanssa. Nykyinen meno maapallolla tuhoaa yhteenkuuluvuuden ja edesauttaa vääjäämätöntä muutosta maapallon ekosysteemissä. Uuteen aikaan kuuluu ihmisten keskinäinen veljeys ja rakkaus taiteisiin. Taiteisiin sen vuoksi, että ihminen tehdessään sitä mitä hän rakastaa luo ympärilleen suotuisan, rakastavan ilmapiirin, jonka avulla hyvinvointi muiden ihmisten välillä kasvaa. Viha, katkeruus ja sitä kautta myös osa sairauksistamme katoaa tarjoten lapsillemme rakkauden täyttämän aikakauden. Yhteisestä näkökulmasta katsottuna olemme kaikki lapsia, sisaria sekä veljiä, joiden yhteinen tehtävä on saattaa kaikki ihmiset ja kansakunnat yhteen mukaan lukien eri uskontokunnat.

    • ei-hourokki

      Oliskohan parempi siirtää tällaiset ketjut jonnekin huuhaan ja taikauskon ja lahkojen osastolle. Täällä pitää keskittyä tähtiTIETEESEEN!

      • nimimerkki2984376924

        No keskitytään tähtitieteesee. Alle kahden miljardin vuoden kuluttua Linnunrata myötäpäivään kiertäessään galaktista keskipistettä (galaktisesta pohjoisnavasta katsottuna) törmännee vastapäivään kiertävään Andromedaan. Se on rakkautta se. Kierteisgalaksit suhmuttuvat reunoistaan ja yhtyvät ELLIPSIgalaktiksi. KIRKKOVENEEKSI. Pmpetiksi. Sillä on toinenkin nimi: TÄYDELLINEN ANNIHILAATIO. RUMILLE APINOILLE, nimeltä homo sapiens. Tai lennä jonnekin karkuun, siitä tulee hauskaa.


      • TwoCents
        nimimerkki2984376924 kirjoitti:

        No keskitytään tähtitieteesee. Alle kahden miljardin vuoden kuluttua Linnunrata myötäpäivään kiertäessään galaktista keskipistettä (galaktisesta pohjoisnavasta katsottuna) törmännee vastapäivään kiertävään Andromedaan. Se on rakkautta se. Kierteisgalaksit suhmuttuvat reunoistaan ja yhtyvät ELLIPSIgalaktiksi. KIRKKOVENEEKSI. Pmpetiksi. Sillä on toinenkin nimi: TÄYDELLINEN ANNIHILAATIO. RUMILLE APINOILLE, nimeltä homo sapiens. Tai lennä jonnekin karkuun, siitä tulee hauskaa.

        Galaksit ovat suurimmaksi osaksi tyhjää täynnä, joten usein kun kaksi tai useampi galaksi törmää toisiinsa, niiden sisältämät tähdet ja muut kappaleet harvemmin kolaroivat. Tottakai paljon hämmennystä tuollainen myräkkä saisi aikaan tähtitaivaalla, mutta jos olisimme niinsanotusti kiekon toisella laidalla kolarin sattuessa, ei välttämättä mitään huomattavaa tapahtuisi itse aurinkokunnassamme.

        Jos törmäys sinkoaa aurinkomme ulos galaksista, tulee tylsä yötaivas ilman tähtiä, toisaalta jos ajaudumme törmäävien galaksien keskelle, ympärillämme muodostuisi valtava määrä uusia tähtiä ja vanhoja räjähtelisi supernovina. Komea näky varmasti, mutta välimatkojen suuruuden takia, tuskin elämää haittaisi. Siis olettaen, että elämää vielä planeetallamme silloin on, jota minulla ei ole mitään syytä epäillä, jollei sitä omin voimin onnistuta ahneuttamme tuhoamaan.

        Koko tämä prosessi kestäisi parista sadasta miljoonasta vuodesta miljardiin vuoteen, jos nyt kunnolla osuvat edes toisiinsa.

        Ja ehkä sinuna korjaisin tuota arviotasi "alle kahden miljardin vuoden kuluttua" kun oikeen mistään lähteestä ei löydy lyhyempiä arvioita, kuin 3 miljardin vuoden kieppeillä. No sinänsä ei vaikuta meihin tuo aika mitenkään.


    • Cogito ergo sum

      Kalenterijärjestelmä on vain ihmisen kehittämä, sillä ei ole mitään merkitystä milloin todella jotain merkittävää tapahtuu. Ennustukset ovat ennustuksia, niihin ei pidä luottaa. Jos jollekkin tietylle päivämäärälle pitäs katastrofeja tällätä, niin laitetaampa muutakin kun maya-hömppä

      13.4.2036 Apophis asteroidilla erittäin pieni todennäköisyys osua maahan

      Yellowstonen supertulivuorella mahdollisuus purkautua milloin vain

      Samoin Toban

      Magneettiset navat voivat vaihtaa paikkaa, jolloin magneettikentän voima heikkenee 10%:iin

      Typerä valtionpäämies saattaisi aloittaa ydinsodan

      Mutanttivirus voisi saastuttaa koko maapallon ihmispopulaation(vaikkapa karannut valtion laboratoriosta)

      Auringosta purkautuva jättiflare, joka tuhoaisi otsonikerroksen

      Niinkuin näette, on sitä muutakin pelättävää kuin joku tietty ajankohta ihmisen keksimässä järjestelmässä.
      Ja jos käy niin mukavasti ettei mikään noista toteudu, niin muita mahdollisuuksia on eläin-ja kasviryhmien monimuotoisuuden kutistuminen, ilmastonmuutos, ympäristön saastuminen, otsonikerroksen tuhoutuminen ja maailmanlaajuinen nälänhätä ihmiskunnan kasvaessa.

    • Syön pullooo

      Mie uskon että maulmanloppu tulloo

    • Sikafaar ooo

      Jotkut väittää että maya kalenteri on 200 vuotta nuorempi.
      Tämä perustuu erään saksalaisen tutkijan liitämisestä sitä sumerialiaseen ajanlaskuun ja tapahtumiin.

      Se ei pidä paikkaansa!
      Kalenteri loppuu ajallaan. klo 18.xx suomenaikaa 21.12.2012

      Mayojen uskomus kalenterin loppumisesta on mailmanloppu ja uusi aika.
      Molemmat on totta, sillä mayat uskoo että maa ja auringo ym siirrymme toiseen aika-avruuteen

      • Sikafaar ooo

        Toisaalta sumerialais liitännäinen ei ole kaukaa haettu ja päivämäärälläkin on yhteyksiä juutalaiseen kalenteriin ja kiinalaiseen Icin teokseen ennutustenkirjaan joka loppuu myös 21.12.2012.
        Kukaan oikea mediokaan ei näe tuon päivän yli!

        Joko pelottaa

        Alkoiko Mayakalenteri Annuakien tulosta, jättiläisalienit jotka valjasta ihmiset kauvamaan kultaa!
        Nyt taas sitä kerätään pois kansalta???


      • Kakkelis subbelis
        Sikafaar ooo kirjoitti:

        Toisaalta sumerialais liitännäinen ei ole kaukaa haettu ja päivämäärälläkin on yhteyksiä juutalaiseen kalenteriin ja kiinalaiseen Icin teokseen ennutustenkirjaan joka loppuu myös 21.12.2012.
        Kukaan oikea mediokaan ei näe tuon päivän yli!

        Joko pelottaa

        Alkoiko Mayakalenteri Annuakien tulosta, jättiläisalienit jotka valjasta ihmiset kauvamaan kultaa!
        Nyt taas sitä kerätään pois kansalta???

        Anu nakki tulee hakeen kultiaan.
        Ihan sama, setä samuli vai joku Anu nakki?
        4-7 mertriset alienit joiden luita on löydetty!
        Ei ilmeisesti kauhean älykkäitä tai teknoligisia..

        sumerian tarun mukaan ne kantoi aina jotain vekotinta kädessään joka ei ole kuvattu kevyeksi.
        Niillä oli siivekkäita lentokoneita ja ne otti vallan maassa vähäksiaikaa.


      • Kö Kö Kössi
        Kakkelis subbelis kirjoitti:

        Anu nakki tulee hakeen kultiaan.
        Ihan sama, setä samuli vai joku Anu nakki?
        4-7 mertriset alienit joiden luita on löydetty!
        Ei ilmeisesti kauhean älykkäitä tai teknoligisia..

        sumerian tarun mukaan ne kantoi aina jotain vekotinta kädessään joka ei ole kuvattu kevyeksi.
        Niillä oli siivekkäita lentokoneita ja ne otti vallan maassa vähäksiaikaa.

        Tarkaan ottaen ne Anut oli täällä planeetalla 200 Vuotta ihmisen herroina!

        Tästä voi juontaa Sen saksalaisen 200 vuoden virhe mayakalenteriin!

        Nää tarvitsi Pyramidirakenteita johonkin ihme juttuu, olisko ollut taivaasta ohjattu maan skalaari aaltojen ohjaus?


      • Mayat eivät uskoneet mitään sinne päinkään. Mitä hemmettiä siinä on, että te idiootit ette viitsi lukea edes selvää tietoa?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mayakalenteri

        Se on muuten aurinko eikä auringo.


      • Sikafaar ooo kirjoitti:

        Toisaalta sumerialais liitännäinen ei ole kaukaa haettu ja päivämäärälläkin on yhteyksiä juutalaiseen kalenteriin ja kiinalaiseen Icin teokseen ennutustenkirjaan joka loppuu myös 21.12.2012.
        Kukaan oikea mediokaan ei näe tuon päivän yli!

        Joko pelottaa

        Alkoiko Mayakalenteri Annuakien tulosta, jättiläisalienit jotka valjasta ihmiset kauvamaan kultaa!
        Nyt taas sitä kerätään pois kansalta???

        Toinen tollo. Sumerilaisilla ei ole mitään tekemistä tämän hölmöyden kanssa eikä myöskään kiinalaisella ennsutuskirjalla - joka muuten on I CHI eikä mikään Ici.

        Anunnakit ovat Zecharia Sitchinin hengentuote jostakin 70-luvulta.


    • HopLopbopooo

      Tasta olikin jo toinen keskustelu pari viikkoa sitten. Sen sijaan etta elvyttaisin ketjun eloon, tassa leike sielta -- kiteytettyna kaikki maailmanlopunennusteet jotka kaikki puhuvat 2012sta. Uskokoon ken tahtoo.


      Maya-intiaanit

      Mayojen kalenteri loppuu 21.12.2012, jolloin alkaa uusi aika.

      Hopi-intiaanit

      Hopi-intiaanit ovat myös ennustaneet uuden ajan alkamisen vuodelle 2012, jolloin loppuu “eläinsykli”. Hopit kutsuvat tätä aikaa myös puhdistautumiseksi. Hopien mukaan maailmanlopun / uuden ajan lähestyessä Amerikkaan iskee ydinpommi.

      Ilmestyskirja (The book of Revelations)

      Ilmestyskirja on Uuden testamentin viimeinen kirja ja ainut profetia. Kyseessä on kirja, joka kertoo lopun ajan tapahtumista: antikristuksesta, lopun ajan vitsauksista ja sodista. Nykyajan sodat ja katastrofit viittaavat, että lopun aika on lähellä.

      Nostradamus

      Nostradamus ennusti oikein mm. Yhdysvaltojen vapaussodan ja sisällissodan. Huomattavin hänen ennustuksistaan on kuitenkin ollut tähän asti toinen maailmansota.

      Vapaus on mennyttä, tumma, raivokas
      paholaismainen roisto tulee riistämään sen
      - sen jälkeen, kun siteet hänen liittolaisiinsa on rikottu.
      Venetsia tulee raivostumaan Histerin teoista.

      Nälän hullaannuttamat pedot rientävät yli jokien,
      suurempi osa taistelukenttää on Histeriä vastassa.
      Hän tulee raahaamaan johtajaa rautahäkissä
      aikana, jolloin Germanian lapsi hylkää kaikki lait.

      Nostradamus kertoo ennustuksissaan myös maailmanlopusta, jonka ennusti aikavälille 2006-2012.

      (Tumma peto? Obama???)

      David Willcock

      David Willcock kertoo mm. että maailmanlopunskenaario (oma henkilökohtainen) 21.12.2012 riippuu siitä mitä henkilö ajattelee. Jos hän pelkää katastrofeja jne. niin hän kokee maailmanlopun tuhona, mutta jos ihminen ajattelee positiivisesti, niin ei tule katastrofista maailmanloppua, vaan alkaa uusi aika, jolloin ihmisen DNA muuttuu ja maapallo purkautuu pois lineaarisesta ajasta, joka johtaa siihen, että mm. telepatia ja ajassa liikkuminen mahdollistuu.

      Edgar Cayce

      Ehkä yksi kuuluisimpia ennustajia on Edgar Cayce, joka oli yhteydessä “universumin arkistoon” ollessaan hypnoosin/transsin kaltaisessa tilassa jolloin hänelle sai esittää kysymyksiä mm. terveyden tilasta. Edgar Cayce teki yli 14000 diagnoosia. 1877-1945 elänyt Edgar ennusti myös oudon uuden ajan alkamisen vuodelle 2012.

      Äiti Shipton (Mother Shipton)

      1488 - 1561 elänyt Shipton ennusti myös maailmanlopun vuodelle 2012.

      Terence McKenna

      Terence McKenna tutki I Chingiä, joka on kiinalainen todella vanha kirja ja huomasi tässä systemaattisen matemaattisen sekvenssin, joka loppuu 21.12.2012.

      Maapallon siirtyminen galaksin keskukseen

      21.12.2012 maapallo siirtyy galaksimme keskipisteeseen. Tämän on varmistanut todeksi mm. NASA ja on olemassa laskukaavoja, joidenka avulla on laskettu planeettojen liikkeistä, että näin todella tapahtuu. Kyseessä on kuitenkin harvinainen tapahtuma, joka tapahtuu vain kerran kymmenissä tuhansissa vuosissa. Galaksin keskipisteessä on myös havaittu musta aukko, joka voi vaikuttaa mm. maapallon magneettisiin napoihin.

      Ennustusohjelma/kone laski maailmanlopun vuodelle 2012

      Kyseinen ohjelma tehtiin alunperin pörssitulosten ennustamiseen, mutta sitä ruvettiin käyttämään myös muuhun ja se ennusti oikein mm. Aasian tsunamin.

    • TwoCents

      Yhden vuorokauden merkitys maailmankaikkeudessa on häviävän pieni. Se että joku kykenisi ennustamaan "maailmanlopun" vuorokauden tarkkuudella millään nykymetodeilla, on moninkertaisesti epätodennäköisempää, kuin esimerkiksi maan massan laskeminen useamman desimaalin tarkkuudella.

      Enemmän itseäni näissä ennustuksissa ottaa päähän "maailmanlopun" päivämäärien symmetrisyys ja tarkoituksenmukaisuus. Numerologialla toisaalta kykenemme kehittämään mistä tahansa tekstistä käytännössä minkä tahansa luvun tai päivämäärän ja päin vastoin.

      Ja miksi ihmeessä ne superkehittyneet mayat summuut, jotka tiesivät ennustaa "maailmanlopun" päivien tarkkuudella, eivät kyenneet selviämään tähän aikaan sitä todistaamaan omin silminensä..

      Pitäisin paljon validimpana ennustusta, joka laskisi todennäköisyydet tällaiselle joukkotuholle ja jossa virheen mahdollisuus olisi huomioitu. Jos itse lähtisin hyvin todennäköistä, ihmiselle merkittävää maailmanloppua povaamaan, niin se varmaan sijoittuisi viimeistään aikoihin jolloin vety loppuu auringosta.

      Ja todellakin ihmiskuntaa "uhkaa" ihan oikeasti todennäköisetkin tapahtumat, muunmuassa juuri tuo aurinkomme kaikessa loistossaan, mutta ei ehket ihan tässä ja nyt. Toisaalta en voi tietää varmaksi, mutta mikäpä sen väliä. 20.12.2012 näemme mitä ei tapahdu, mutta toisaalta jos olen väärässä, ei minun ainakaan tarvitse enää koskaan kuunnella propellipäiden jorinoita tai foliohattujen horinoita.

    • TwoCents

      Lisätään vielä kysymys, että mikä tieteellinen todistusaineisto tukee juuri tätä päivämäärää "maailmanlopulle" eikä päivää myöhemmin tai aiemmin.

      Ja pelkään pahoin, että kun ihmiskunta selviää tuosta päivästä pahaa krapulaa lukuunottamatta, niin samaiset 2012-hihhulit vetäytyvät koloihinsa ja kotvasen kuluttua tulevat huuhtamaan kuinka laskelmissa oli virhe!!

      On se kumma juttu, että muinaisista kirjoituksista ja piirustuksista, sekä kivikasoista, on niin pirun vaikea laskelmoida ne lauantain lottonumerot..

      • TwoCents

        Pahoittelen kieliopillista vajavaisuuttani välimerkkien käytössä..


    • City-Kani

      Heh.. Totta hel vetissä on kaamee rapula.
      harva porukka täällä pääsee viettään viimeistä päivää ihan tosissaan :)
      me päästään!
      Ja Bileet järkätään sen mukaan!

    • Kaynnissä läähen

      M.Mmääää ainaki uskon että kuolaan kaikki!
      jooopa kokkooomuslaiset.

      Yyyks ainnoo leimmahdus vuon ja kaikkii oon oh.

    • Maya Rules
      • Name Nick

        Eipä enää enempää väärin voisi tiedeuutista tulkita. Onnittelen. Olet tehnyt ehdottoman pohjanoteerauksen alalla.


      • TwoCents

        No nyt. Olenko tyhmä(tuskin) vai ajattelenko vain liian rationaalisesti tajutakseni minkäänlaista pienintäkään yhteyttä maailmanlopputeorioitsijoiden sepustuksien ja tämän tiedeuutisen välillä?? Ihan vain mielenkiinnosta kysäisen, en sillä että tämä mihinkään vaikuttaisi.


    • muuan mies

      Kuinka usein tuota tapahtuu ja onko aurinko maan linnunradan keskuksen välissä
      21.12.12 jos on ja kuinka kauan
      Keskuksesta joka on musta aukko virtaa elämälle tärkeitä hiukkasia, sillä niistä elämä saa energiansa
      Jo olemassa olevat ihmisen itsensä aihettamat muutokset vaikuttavat näiden hiukkastan saantiin, niin vaikuttaa kun aurinko on esteenä niiden saannille kun nykyinekin hiukkasten saannin vajavuus aiheuttaa sairauksia ym. kun vastustuskyky
      heikkenee.
      Kvanttilääketiede on tutkinut näitä asioita ja on rakennettu sellaisia sinisiä helmiä jotka sitovat puoleensa näitä hiukkasia, ja monet ovat saaneet niistä helpotusta vaivoihinsa

    • fghjit67890+

      Aloin jo vastata, mutta vistsihän tuo oli.

    • Viimeisenpäivän Bile

      Voisiko joku Meedio kertoa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään muuta kuin Biletystä kalenterin loppumisen kunniaksi

    • Meedionisti

      Näen hirvittäviä pettymyksiä ufouskovaisten katseissa uudenvuoden päivänä v. 2013, sen takia, että ei tapahtunutkaan yhtikäs mitään. Samaa poliitikkojen huuhaata ja työttömyyttä vaan edelleenkin seuraavt 5000 vuotta.

      Hei vaan heiluvilles!

      • Pimeä Ennustus :)

        WC-pöntöstäkö ennustit?

        Itse Näen, että alkaa pimeys, sysimusta ei mitään pimeys 21.12.2012 noin klo 22

        ei edes henkiä eikä mitään! Vain pelottava tyhjyys.


    • xXx-Files

      Mie usko niien nausnakkien tuloon

    • Buahhaahhaahhaahahh

      Napamuutos ainoa todellinen uhka!
      Jos joku on osannut sen ennustaa päivälleen, nostan hattua!
      ellei haukun Mayat tällä palstalla 22.12.2012 syvimpään temppelin rakoon..

    • jos en nääe

      mie ee usko

    • hahahahahahahhhahaha

      Kerropa vielä mikä tuossa horinassa oli tiedettä ? :-D

    • Geotsygo-astraalimegafyy

      Mitenkäs tässä nyt sitten kävi? On koottujen selitysten aika, vai kuinka? Huuhaa on siitä siisti tieteenala, että sillä on aina kätevä selitys kaikelle, myös omille katastrofaalisille "teorioilleen", jotka eivät sitten toteutuneetkaan.
      Nyt vaan odotellaan niitä selityksiä. Antakaa tulla, olen jo varannut kolaa ja popcornia tätä herkutteluhetkeä varten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe