Henki ja elämä, yksi ja sama asia?

Sirkka-Iita

Kun Jumala loi ihmisen, niin hän puhalsi hänen sieraimiinsa elämänhengen, niin IHMISESTÄ tuli elävä sielu.

Kun ihminen kuolee niin ruumis tulee maaksi jälleen ja henki, eli elämä palajaa Jumalan luokse, joka sen on antanutkin.

Nyt kysynkin, että kuka sen voi niin varmasti sanoa, että onko se henki, eli se Jumalan antama elämä mielestänne tiedottomassa, vai tietoisessa tilassa asuessaan erossa ruumiista siellä Jumalan luona?

Henkihän ei voi olla kuollut, koska se on palannut takaisin antajalleen, vai mitä palaamista sillä muutoin olisi ollut?

27

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saarn. 3:11

"Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua."

• Eskatologi

"Henki ja elämä, yksi ja sama asia?"

Ainakin hieman avartumista tarvitaa tuon kysymyksen äärellä. Ihminen on yksikkö, kokoknaisuus. Yhtäkään raamatunkohtaa ei sovi aivan sivuuttaa, eihän?

1.Tess.5:23 Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

Asiaa valaisee tämä, että Jumalakin on yksi, ja kuitenkaan emme voi jättää yhtäkään osaa Hänessä huomiotta. Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki Ei voida sanoa, että Poika ja Henki olisivat sama käsite, mutta sen Raamatt utoteaa, että Henki on "Jeesuksen Henki". Jeesus ja Jeesuksen Henki ei tarkoita aivan samaa asiaa. Ja nythän on niin että ihminen on Jumalan kuva, joten ihminen olkoon, jotta Sanan kanssa sovussa pysyisimme: henki sielu ruumis. Jumalahan on Isä Poika Pyhä Henki.

On useita raamatunpaikkoja, joista ei selviä, tarkoitetaanko henkeä tai sielua eritellen, mutta sillä ei käsittääkseni ole suurtakaan merkitystä. Kunhan pidämme mielessämme, että koko ihminen sisältää ruumiin, sielun (sielukkuus, sielullisuus, psyyke?) ja hengen. Vastaavasti on pidettävä mielessä, että Jumala on kolmiyksinen erottamattomasti niinkuin ihminenkin.

Eskatologi
      Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

• ## henki, eli elämä ##

Kun lukee aloittajan viestin kokonaan, selviää hänen käsityksekseen, että henki olisi yhtä kuin hengitys. Mutta apinatkin hengittävät, eivätkä ole Jumalan sukulaisia, ihmisiä.

Kun hengettömälle annetaan tekohengitystä, ei se mielestäni tarkoita sitä, että nyt sitten ensihoitaja Jumalan sijaisena toimii. Tarkoitan sitä, että käsittääkseni olen enemmän kuin vain eloton ruumis, johon on lisätty hengittäminen.

• Miten sinä Antti onnistutkin niin usein ymmärtämään väärin?

Minähän tarkoitin juuri päinvastoin kuin sanoit minun tarkoittaneen. Lue uudestaan viestini ja yritä ymmärtää vähän paremmin!

Jumalan antama henki, EI MINUN mielestäni ole mikään pelkkä henkäys, VAAN SE ON KOKO ELÄMÄ!

>>Kun Jumala loi ihmisen, niin hän puhalsi hänen sieraimiinsa elämänhengen, niin IHMISESTÄ tuli ELÄVÄ sielu.

Kun ihminen kuolee niin ruumis tulee maaksi jälleen ja HENKI, eli ELÄMÄ palajaa Jumalan luokse, joka sen on antanutkin.

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Miten sinä Antti onnistutkin niin usein ymmärtämään väärin?

Minähän tarkoitin juuri päinvastoin kuin sanoit minun tarkoittaneen. Lue uudestaan viestini ja yritä ymmärtää vähän paremmin!

Jumalan antama henki, EI MINUN mielestäni ole mikään pelkkä henkäys, VAAN SE ON KOKO ELÄMÄ!

>>Kun Jumala loi ihmisen, niin hän puhalsi hänen sieraimiinsa elämänhengen, niin IHMISESTÄ tuli ELÄVÄ sielu.

Kun ihminen kuolee niin ruumis tulee maaksi jälleen ja HENKI, eli ELÄMÄ palajaa Jumalan luokse, joka sen on antanutkin.

## EI MINUN mielestäni ole mikään pelkkä henkäys, VAAN SE ON KOKO ELÄMÄ!
        >>Kun Jumala loi ihmisen, niin hän puhalsi hänen sieraimiinsa elämänhengen, niin IHMISESTÄ tuli ELÄVÄ sielu. ##

Kitios vaan lisäyksestä, mutta edelleen olen sitä mieltä, että hengitys on vain hengittämistä, eikä mitään sellaista, että Jumaal puhaltaisi elämän sisään sieraimiin ja ihminen sitten sen aina puhaltaisi taas ulos jne.
        Valmiista ruumiista tuli elävä sielu, kun se sille annettiin hengitys.
        Mutta se henki, mikä ylhäältä annettiin ja sinne taas palajaa, sitä ei puhalleta edestakaisin. Mutta se palajaa Ylös, kun ihminen niinsanotusti kuolee, hengitys on liian kauan salpautunut.

Lisäselvityksesi ei saa minua epäilemään tätä Jumalan Sanaa:

1. Tess. 5:23
        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

Vanha Testamentti on epätarkka niin ihmisen ja ihmiselämän kuin Jumalankin kuvaamisessa, mutta Uusi Testamentti kuvailee tarkemmin Jumalan Jeesuksessa ja mm. kokonaiskuvan ihmisestä.

• AnttiVKantola kirjoitti:

>>Kun Jumala loi ihmisen, niin hän puhalsi hänen sieraimiinsa elämänhengen, niin IHMISESTÄ tuli ELÄVÄ sielu. ##

Kitios vaan lisäyksestä, mutta edelleen olen sitä mieltä, että hengitys on vain hengittämistä, eikä mitään sellaista, että Jumaal puhaltaisi elämän sisään sieraimiin ja ihminen sitten sen aina puhaltaisi taas ulos jne.
        Mutta se henki, mikä ylhäältä annettiin ja sinne taas palajaa, sitä ei puhalleta edestakaisin. Mutta se palajaa Ylös, kun ihminen niinsanotusti kuolee, hengitys on liian kauan salpautunut.

Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

Vanha Testamentti on epätarkka niin ihmisen ja ihmiselämän kuin Jumalankin kuvaamisessa, mutta Uusi Testamentti kuvailee tarkemmin Jumalan Jeesuksessa ja mm. kokonaiskuvan ihmisestä.

Kun ihminen kuolee niin ruumis tulee maaksi jälleen ja Jumalan antama HENKI, eli ihmisen ELÄMÄ palajaa Jumalan luokse, joka sen on antanutkin.

"Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen."

Tästä olen kanssasi samaa mieltä, Jumalan sana on totuus. Ja tuota toivon niin itseni kuin lähimäistenikin kohdalla, että Jeesus saisi meidät pyhittää ja varjella nuhteettomina KOKONANSA:

• Teol.tri*
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Kun ihminen kuolee niin ruumis tulee maaksi jälleen ja Jumalan antama HENKI, eli ihmisen ELÄMÄ palajaa Jumalan luokse, joka sen on antanutkin.

"Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen."

Tästä olen kanssasi samaa mieltä, Jumalan sana on totuus. Ja tuota toivon niin itseni kuin lähimäistenikin kohdalla, että Jeesus saisi meidät pyhittää ja varjella nuhteettomina KOKONANSA:

1. Tess. 5:23 "Mutta itse rauhan Jumala

pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko
        teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen."

Koko ihminen on henki ynnä sielu ynnä ruumis - siinä on yksi ihminen.

Koko Jumala on Isä ynnä Poika ynnä Pyhä Henki - siinä on yksi Jumala.

Kun ruumiille, tomumajalle, annettua elämää ei enää ole, on ihminen silti ihminen. Jeesus nousi ruumiineen kaikkineen ylös taivaisiin, vaikka ruumis välillä jo olisi ollut täysin tomua, jos pidempään olisi haudassa viipynyt.

Se vaan on niinkuin Sana sanoo, että saamme liharuumiin sijaan kirkastetun ruumiin ja niinkuin Jeesus sanoo, että kylvetään maahan jyvä ja SIITÄ jyvästä nousee uusi entistä ehompi varsi. Lähteenä ylösnousemusruumiillemme on se maahan mätänevä nykyinen liharuumiimme. Katsokaa Kor. ja Tess.

• Takinkääntäjä*
        Sirkka-Iita kirjoitti:

^''Henki ja elämä, yksi ja sama asia?''

Takinkääntäjä-iita on alotuksessa kysyvinään meiltä, miten asia on. Sitten se rupee paasaamaan kuin kaikkitietävä jumala, että niin on kuin kirjoitin . . kun muut ensin hänelle vastailevat. Epätietoinen kysyjä kääntyy kaikkitietäväksi tuomitsijaksi.

• puavooo
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kantolan pässille!

Oletko todella noin tyhmä, ettet ymmärrä selvää tekstiä?

Ymmärrys hoi, äly, älä jätä!

Kuka tässä on mistään "pelkästä henkäyksestä" puhunutkaan, muut kuin sinä itse. Sinä olet todellinen jänkkääjä ja toisten viestien vääristelijä.

• olenko väärässä
        Takinkääntäjä* kirjoitti:

^''Henki ja elämä, yksi ja sama asia?''

Takinkääntäjä-iita on alotuksessa kysyvinään meiltä, miten asia on. Sitten se rupee paasaamaan kuin kaikkitietävä jumala, että niin on kuin kirjoitin . . kun muut ensin hänelle vastailevat. Epätietoinen kysyjä kääntyy kaikkitietäväksi tuomitsijaksi.

Ihmisen tulee oikaista itseään Jumalansanan mukaan!

Joten oikeinhan tuo teki!

Voisit sinäkin opetella myöntämään virheesi ja mukautumaan siihen että olet ollut väärässä.

• eremith21
        AnttiVKantola kirjoitti:

"Elämähän on juuri sitä, että se käy sisään ja ulos", eli me henkitämme sisään ja ulos! Eikö niin? Eli meissä veri liikkuisi - kiertäisi ruumiissamme, eikä aivot toimisi, ellemme henkittäisi ilmaa (happea) keuhkoillamme: jotka siivilöi tuon henkitettävän ilman sydämelle kelpaavaksi puhtaaksi hapeksi, joka, sitten lähettää sen koko kropan, eli ruumiimme hyväksi sydämen valtaväylän, eli aurtan kautta jakaen sen äärettömän pienten hiussuonien kautta jokaisen lihassolun hyvin- vointiin - elämään.

Ja se ilma jonka sydän pummppaa ruumiimme hyväksi palaa takaisin typettyneenä ja hiilihappoisena ulos suumme ja sieraittemme kautta, ja keuhkomme vetävät jälleen puhdistuneen hapen suun ja nenämme kautta uutta ilmaa jonka se luovuttaa sydämelle, sen eteiskammioon ja siitä kaikkein "pyhimpään" josta sydämen pumppu lähettää sen ruumiin erikokoisiin suonistoihin "työntekoon". Ihmisen sydän tekee pyhää työtään, eli kaikkein pyhimmän virkaa toimittaa ruumiissamme.

• Saarnaaja. 2: 7 "Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin."

• Anteeksi Antti!

Noin huonostikos minä ilmaisin sen, mitä tarkoitin?

Sillä sinä et ymmärtänyt ollenkaan sitä, että mitä aioin tuolla aloitusviestilläni sanoa.

Minun mielestäni Jumalan antama henki ei tarkoittanut pelkästään hengitystä, vaan sitä, että Jumala HENGEYTTI ihmisruumiin, niin että se muuttui ELÄVÄKSI, eli siitä tuli ELÄVÄ SIELU!

Sitähän minä tarkoitin.

Nyt ehkä toin selvemmin esille sen mitä oli tarkoitus alunperinkin ilmaista?

• Mitä uskot?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10038367

Sirkka-Iita tuossa kysyypi, millä lailla uskot. Antti huomauttaa, että hänen uskonsa on oikeestaan sitä, kun e i e p ä i l e mitään, vaan uskoo joka sanan Jumalan suusta. Jari-pek-ka toteaapi Antin sanoneen lyhyesti totuuden.

Miten on Sirka-Iita, uskotko Jumalan Sanaa tässäkin paikassa . .

• Maajussi vaan

-Henki ja elämä, yksi ja sama-

Olet hiukkasen väärinymmärtänyt hokemaa: tapan sinut, henki lähtee. Se tarkoittaa vain ruumiintoimintojen loppumista, lihan lakkaamista. Elämä on enemmän, elämä on ennenkaikkea sisäistä sielunelämää ja uskovaisilla toivonmukaan paljolti hengellistä elämää. Ei henki siihen lakkaa, kun hengitys lakkaa - - henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

• Vain Jumala voi antaa elämän!

Ihminen on Jumalan tekoa, siis koko ihminen ELÄVÄ SIELU:

Raamattu kuitenkin sanoo, että henki palajaa Jumalan luokse. Siis elämä, jonka Jumala antoi, palajaa takaisin Jumalaan kun ihminen kuolee.

Mutta ruumis haudataan ja se mätänee ja tulee näin maaksi jälleen. Näin minä ajattelen.

• Valtakunnansaliin
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Vain Jumala voi antaa elämän!

Raamattu kuitenkin sanoo, että henki palajaa Jumalan luokse. Siis elämä, jonka Jumala antoi, palajaa takaisin Jumalaan kun ihminen kuolee.

Mutta ruumis haudataan ja se mätänee ja tulee näin maaksi jälleen. Näin minä ajattelen.

*Siis elämä, jonka Jumala antoi, palajaa takaisin Jumalaan kun ihminen kuolee.*

Tervemenoa sitten vaan valtakunnansaliin. Sielläkin uskotaan, että ihminen kuoltuaan on vain Jumalan m u i s t i s s a - ja sieltä Jehova sitten herättää.

• lutikka**
        Valtakunnansaliin kirjoitti:

*Siis elämä, jonka Jumala antoi, palajaa takaisin Jumalaan kun ihminen kuolee.*

Tervemenoa sitten vaan valtakunnansaliin. Sielläkin uskotaan, että ihminen kuoltuaan on vain Jumalan m u i s t i s s a - ja sieltä Jehova sitten herättää.

Ei tässä jehovalaisia tarvitse, vaan jokainen luterilainen pappi saarna kaikissa hautajaisissa, että:

"Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman, Jeesus Kristus on sinut viimeisenä päivänä herättävä."

"Ruumis tulee maaksi jälleen, mutta henki palajaa Jumalan luokse, joka sen on antanutkin."

• Lut.pappi
        lutikka** kirjoitti:

Ei tässä jehovalaisia tarvitse, vaan jokainen luterilainen pappi saarna kaikissa hautajaisissa, että:

"Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman, Jeesus Kristus on sinut viimeisenä päivänä herättävä."

"Ruumis tulee maaksi jälleen, mutta henki palajaa Jumalan luokse, joka sen on antanutkin."

Tuo on vain yksi v a i h e tuo ruumiin maatuminen, kylvetyn jyvän kuoleminen -- sillä jokaisessa luterilaisessa jumalanpalveluksessa tunnustetaan, että uskon ... ruumiin ylös nousemiseen!

• uskon ruumiin ylösn.
        Lut.pappi kirjoitti:

Tuo on vain yksi v a i h e tuo ruumiin maatuminen, kylvetyn jyvän kuoleminen -- sillä jokaisessa luterilaisessa jumalanpalveluksessa tunnustetaan, että uskon ... ruumiin ylös nousemiseen!

Siitä oli juuri kyse: Siitä, kun Jumala loi ihmisen ja henkeytti hänet ELÄVÄKSI, siis antoi elämän. Niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Samoin on myöskin kuolemassa kun henki lähtee, niin ihminen kuolee ja ruumis tulee maaksi siihen saakka kunnes hänet herätetetään viimeisenä päivänä ja Jumala palauttaa häneen elämän hengen takaisin.

Vain Jumalalla on valta ottaa elämä ja antaa se myöskin takaisin.

• hy-väääääääääääääää,
        uskon ruumiin ylösn. kirjoitti:

Siitä oli juuri kyse: Siitä, kun Jumala loi ihmisen ja henkeytti hänet ELÄVÄKSI, siis antoi elämän. Niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Samoin on myöskin kuolemassa kun henki lähtee, niin ihminen kuolee ja ruumis tulee maaksi siihen saakka kunnes hänet herätetetään viimeisenä päivänä ja Jumala palauttaa häneen elämän hengen takaisin.

Vain Jumalalla on valta ottaa elämä ja antaa se myöskin takaisin.

"uskon ruumiin ylösn."

**Vain Jumalalla on valta ottaa elämä ja antaa se myöskin takaisin.**

• luottakaamme
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Vain Jumala voi antaa elämän!

Sinä olet uskossa, Sirkka-Iita, ja sekin on Jumalan teko :)

• luottakaamme kirjoitti:

Sinä olet uskossa, Sirkka-Iita, ja sekin on Jumalan teko :)

Niin olen! Ja se todellakin on Jumalan teko!

Ihmisiä on vain kahta lajia, on syntisiä ja armahdettuja syntisiä.

Kiitän Jumalaa siitä, jos saan olla armahdettu syntinen!

• Väliaikaisestikin!

Matt. 27. --- haudat aukenivat .. ---

50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
      51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
      52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
      53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
      54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".

• oikea oppi esille...

Miksi ne haudat aukenivat ja pyhien ruumiit nousivat haudasta, jos ihminen kuoltuaan menee suoraaa päätä henkenä taikka sieluna taivaaseen, niinkuin täällä monet uskovat?

Mitä sitä olematonta mädäntynyttä ruumista sieltä nostettaisi enää ylös, eikö tässä tule aika suuri ristiriita jos uskotaan että ihmisestä jää joku eloon kuollessakin?

Parempi uskoa niinkuin raamattu sanoo että se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava, ja Jeesus herättää hänet toisessa tulemuksessaan jos hän kuollut uskossa Jeesukseen.
        Silloin tuokin raamatun kohta loksahtaa kunnolla paikalleen, mikä tuossa yllä olevassa kirjoituksessa oli.
        Että haudat aukenivat ja monta pyhien ruumista nousi ylös, kyllä raamattu on selkeä kun sitä luetaan niinkuin on kirjoitettu, eikä lisäillä siihen spiritismi oppeja puolustamaan omia jo uskomiaan käsityksiä sielun kuolemattomuus opeista, silloin raamatun sana menee sekavaksi vyyhdiksi.

• Hengen tapahtumia.

Kyllä se todellakin voi olla ihmisen sydän kuin hauta johon haudataan kaikki itsekäs "törky", mutta kun Pyhän hengen ääni siinä silmänräpäyksessä herättää ihmisen synnintuntoon, niin silloin sydämen ovi avautuu Kristukselle hänen käydä hallitsijaksi, ja nostaa esiin rakkaudesta johtuvat hyvät teot esiin.

Siinä lain "kirveen" tuomiovalta murrettiin eli reväistiin sielusta ja armon rakkaus astui esiin monen ihmisen sydämessä ja monen ihmisen persoonallinen minä vapisi tuon Jumalan itsensä ilmaiseman tapahtuman edessä. Kaikki tämä kuvaa ihmisen sielullista henkistä vaikutelmaa ihmisen sisäisessä maailmassa.

• alex-kasi

Näin minä näen asian:

Jumala on Elämä ja kun Luoja puhalsi ihmiseen elämän se lähti Elävästä Jumalasta ja ihminen alkoi elää. Hänestä tuli elävä elävä olento - ihminen - sielu.

Kun ihminen kuolee - tomu palaa maahan, josta se on tullut ja henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut - ihminen lakkaa olemasta elävä olento - ja Jumala ottaa takaisin sen hengen joka piti elämää yllä ihmisessä - ihminen on yhtä vähän elossa kuin ennen syntymäänsä.

Ei kuolleella ihmisellä ole mitään yhteyttä sen hengen kanssa jonka Jumala on vaatinut takaisin - siten että se pitäisi ihmistä elossa - Ihmistä ei ole kuin Jumalan muistissa. Mikä tarkoittaa että Elämän Jumala voi herättää kuolleen oloon, niin halutessaan.

alex

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      196
      22592
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      99
      9889
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7765
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      102
      6529
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      193
      6257
    6. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5861
    7. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      61
      5350
    8. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5253
    9. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      134
      4915
    10. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4592
    Aihe