Tilanne on siis se,että meen yläasteelle ensiviikon keskiviikkona ja jännittää ihan hirveesti. Mulla tulee 2 samanikästä kaveria samalle luokalle,mutta niillä molemmilla on omat porukat joihin minä en nyt kuulu. Sitten vielä sellanen,että toinen on poika ja luokalla on 2 poikaa joten uskon,että tää menee niitten mukaan. Toinen taas on tyttö josta en erikoisemmin pidä ja sillä on hirvee pissisporukka jotain 10tyyppii.. Siihen en ole menossa.. No loput on sitten mitä on ja en tiedä miten saisin yläasteelta mitenkään kavereita ja sinne on vielä vaikea mennä,kun ei tunne ketään ja kävelee vaan jonnekkin yksin. Miten te saitte kavereita? Tarviin oikeesti apua,kun en tiedä mitä tehdä siellä sitten yksin. Aattelin aluksi vaan mennä yhille tyypeille (2 tyttöö) että ''Mulla ei oo kavereita tällä luokalla ja en haluis kulkee ekana päivänä yksinkään niin voinko olla teidän kaa'' mutta enpä tiedä onko toi mitenkään kannattavaa. Siis MITEN MÄ LÖYDÄN KAVEREITA?!
Miten yläasteelta kavereita?
15
442
Vastaukset
- 6+5
Älä missään nimessä mene itkeen kenellekään, että "mulle ei oo kavereita"! Se on juuri se virhe, jolla saat yläkoulussa nynnyn maineen ja sinua kiusataan koko kolme vuotta.
Viestisi on muutoin hieman vaikeaselkoinen.
-" 2 samanikäistä kaveria" öö, eikö kaikki seiskat oo samanikäisiä?
-toinen näistä poika, joita yhteensä 2?? Okei, nämä kulkee yhdessä, ei mitään mahdollisuutta
-lissuporukka, johon et halua? Ei kannatakkaan.
-2 muuta tyttöä, joihin ystävystyminen mahdollista?
Tämä viimeinen vaihtoehto ehdoton. Kehittele vain strategia, jonka mukaan toimit. Onko teillä päivän aluksi salitilaisuus? Jos kyllä, menet näitten viereen istumaan ja pyri pääsemään keskusteluun mukaan, hauku vaikka rehtori.
Myöhemmin esim. ruokailussa voit menna istumaan näitten seuraan (luokassa he istunevat kahdestaan). Pyri aistimaan heidän mielenkiinnon kohteensa, mutta vältä suoraa kysymystä, tai kerro jotain itsestäsi (mielenkiintoinen harrastus?, poikaystävä?, lemmikit?). Välitunneilla hakeudu myös heidän seuraansa.
Jos he välttelevät sinua, tiedät, etteivät he halua ystävystyä kanssasi. Sen jälkeen et oikeastaan voi muuta kuin vaihtaa luokkaa. Tämä onnistuu helposti, kun menet opintojenohjaajalle kertomaan, ettet viihdy nykyisessä luokassasi, eikä sinulla oikein ole kavereita. Onko niitä rinnakkaisluokilla (kai rinnakkaisluokkia on?)? Jos ei, voitko vaihtaa koulua? Jos olet isommasta kaupungista, se onnistunee melko helposti. Missä ovat ystäväsi alakoulusta? Voit myös yrittää heidän kanssaan samaan kouluun/luokkaan.
Okei, viestistä varmaan huomaa, että olen poika, eikä tyttöjen ajatusmaailma oikein ole selvä, mutta olin itse viime syksynä lukion alkaessa ystävystymisen kohteena, joten pääsin aika hyvin perille keinoista. (Minulla kävi tuuri, tunsin luokasta vain muutaman nimeltä, mutta jostain syystä monet (tyttöjä ja poikia) halusivat ystävystyä kanssani, vaikken ole yleensä ollut suosittu:D) - 98, poika XD
mä oon myös menos 7. enkä tunne muit kui kusipäitää......8. kyhl tunnen osan ja iha hyvät välitki on...mut en kyhl usko et vuot vanhemmat haluu hengata mun kaa julkisesti :: D ??? et mu n luokalnyt mitä mä ite oon kattano on jotai kiinalaisii,muslimeit sit jotai randomiet ja pari rasittavaa tyypiää (ei mun makuu :D) mut muuten ajattelin vaa toistaseks kestää niit....onhan mult muit kavereit kouu ulkopuolelt...et...jne jne jne.....ei kyll oo mitää neuvoo mitä voisin antaa...
jos yhtää helpottaa nii aika moni muilki o edestoi sama : O- aloittaja....
No joo on mullaki 8 ja 9 muutama,mutta esim välitunnilla me ei saada mennä 8 ja 9 puolelle vaan seiskoilla on oma puoli... No joo kiva luokka sullaki.. :D
- aloittaja....
Siis meinasin,että tää tyttö ja poika jotka tuli samalle luokalle oli ala-asteelta. Ja en justiin haluukkaan siihe lissuporukkaan,koska ärsyttäviä ne kaikki.
Ja sepä se kun ala-asteella ne kaikki kaverit oli vuoden nuorempia paitsi nuo 2.
Ja muutenki epäilen,että ne 2 poikaa on homoja ja toisen kaveri näistä siis olin,että tuskin siihen ny menisin ees hyppimään sekaan. Kyllä kai meillä joku tollane tilaisuus on,mutta tiiä sitten siitä. Toisaalta neki 2 tyttöö on jotai ponihulluja sekopäitä,mutta eipä tuossa oo monia vaihtoehtoja. Nii ja rinnakkaisluokatkin on.. Ja luokanvaihto tuskin onnistuu,koska meille sanottiin,että jos haluaa vaihtaa luokkaa pitää saada joltain luokalta joku tyttö pois. Siis tytöt vaihtaa paikkaa toistensa kanssa ja pojat toistensa. Ja en mitenkään haluais aliarvioida tota luokkaa,mutta se on ihan hirvee. Puolet hikkejä, 1 neljäsosa lissuja ja sitte minä ja ne kaks poikaa... Niillä pääsee pitkälle (Y) Mutta joo pitääpä yrittää noita sinun juttuja ja lisääkin saa pistää jos joku keksii jotain. Enkä mä nyt sen kummemmin huomioinu ootko tyttö vai poika :D Ja jos haukkuisin rehtorin niin ei tietäis hyvää.. Toisen näistä tytöistä isä on se rehtori.- se sama 98....
ymmärrän, mut mä sanoisin jopa et toi sunki luokka on parempi ku toi mun :: D
- aloittaja....
se sama 98.... kirjoitti:
ymmärrän, mut mä sanoisin jopa et toi sunki luokka on parempi ku toi mun :: D
Nojaa.. :D Etkö sä muka vois niitte maahanmuuttajien kaa mennä kaveeraa?? :D Ennemmi mä nii tekisin ku yksin olisin. Niin ja unohinko mainita,että luokan hikkeihin sisältyy pari mieleltään kehitysvammasta ... -.o
- 98'
hei onks sull mese...? : O
- huoh, se 98'
aloittaja.... kirjoitti:
Nojaa.. :D Etkö sä muka vois niitte maahanmuuttajien kaa mennä kaveeraa?? :D Ennemmi mä nii tekisin ku yksin olisin. Niin ja unohinko mainita,että luokan hikkeihin sisältyy pari mieleltään kehitysvammasta ... -.o
no voihan paska, jos siel ny sentää jotai '' kröm '' vammasiii on ; (
siis joo pitää vaa kattoo et jos siel mun luokal nyt joku hyväki tyyppi on..... mut se alku vaikutelma oli vähä huonooohkoo
enkai mä oo teijä mielest rasistinen...?
omg ! :D - 6+5
Rehorista ei sitten kannata puhua mitään. Jos haukut, sinulle suututaan, jos kehut, luulevat että mielistelet.
Luokanvaihdon pitäisi kyllä onnistua, meillekin sanottiin aikoinaan vastaavaa, mutta yksi poika, jonka ainoat kaverit olivat rinnakkaisluokalla, sai vaihtaa, vaikka meille ei tullut ketään tilalle. No, en valita.
Sen verra tuli vielä mieleen, että jos rinnakkaisluokilta löytyy "kaltaisiasi", kannattaa yrittää lähestyä heitä. Tuo "ponihullut" antaa melko negatiivisen kuvan niistä kahdesta, lieneeköhän ennakkoluuloja? (Kokemusta on tästäkin:D)
Yksi vaihtoehto on myös yrittää päästä öpöskään (pienryhmään, meillä öpöskä). Täällä toki on vain häiriköitä/"jälkeenjääneitä", joten ei ehkä paras mahdollinen idea...
98-pojulta haluan kysyä, mikset voisi ystävystyä muslimien/kiinalaisten kanssa? Ihmisiä hekin. Ajatusmaailma ja kulttuuri on tietenkin aivan erilaiset, mutta se vain avartaa maailmankuvaa jne.
- aloittaja...
Onha minul joo :P Ja ei see mitää..Oon itekki kyl hiema rasisti :p
- aloittaja....
Ja mitehä nää viestitki menee ,kun mulle tulee jotai 10 minaa jäles. -.o nojaa ihsm.
- 6+5
aloittaja.... kirjoitti:
Ja mitehä nää viestitki menee ,kun mulle tulee jotai 10 minaa jäles. -.o nojaa ihsm.
Sama homma, 6-7 viestiä ilmestyi edellistäni kirjottaessa:D
- aloittaja....
No siis ku meil oli joku nimi homma ,että piti oppii tuntemaa nimeltä ja muutenki.. Ni nää kaks oli sillee ''ollaanko me ainoot kel on oma poni'' :D ettäää... Äläkä ees ehota mitää pienluokkaa.. Käytiin sellaseski ni voihan ne olla iha kivoja mutta joo.. Jotai jälkeejääneen näkösiä ja moni kiusas niitä siellä mitä nähtiin. nii ja si oltiin jotain autiosaari hommaa ni ne vaa no olkoot vaikka nyt nimi liisa nii ''Minä olen Liisa ja ottaisin autiollesaarelle mukaan ponin'' :D Ei herranjestas. Mutta joo.
- 111111111111111
Ota rauhassa. Ei mitään hätää kaikki menee kuitenkin ihan hyvin.
- yksinolin
111111111111111 kirjoitti:
Ota rauhassa. Ei mitään hätää kaikki menee kuitenkin ihan hyvin.
Ei välttämättä. Itselläni meni koko seiskaluokka niin,ettei ollut ensimmäistäkään virallista kaveria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262063
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211381
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut108917Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873