Teikö väärin kun erosin?

kolmesti eronnut

Ensimäinen mieheni huorasi. Toinen mieheni oli juoppohullu ja vaimonsa hakkaaja. Kolmas mieheni oli holtiton tuhlari ja käytti taloudellisesti hyväkseen ja pakoitti minua allekirjoittamaan pankki vekseleitään.

Minä en ollut vielä uudestisyntynyt silloin kun erosin, joten uskonnolla ei ollut mitään tekemistä erojeni kanssa. Vasta oltuani neljännen mieheni kanssa 5v avioliitossa sain kokea uudestisyntymän, ja Jeesus muutti elämäni. Hän muuti kaiken.

Minulla on nyt hyvä puoliso.

Onko se mielestänne oikeudenmukaista ja jopa raamattullista, että mies saa pieksää vaimonsa ruhjeille ja mustelmille, heittää kahvinkeittimenkin kiehuvana päälle. Kaataa pensaa päälle, sytyttää tuleen, ja käskeä hypätä neljännen kerroksen parvekkeelta alas?

Kuristaa kaulaliinalla melkein kuoliaaksi, nostella kurkusta seinille, kun vaimo ei jaksa, eikä suostu lähtemään harva se ilta kapakkaan mihen seuraksi?Pienen pojan jahtaaminen humalapäissään puukon kanssa ympäri asuntoa juosten ym.ym.

Uskon Jumalallala olevan oikeudenmukaisuutta, että ei Jumala vaadi olemaan yhtäkään ihmistä tuollaisen väärikäytön kohteena.

Minä erosin muutaman sairaalareissun jälkeen, koska pelkäsin miestäni. Teinkö oikein, vai olisiko pitänyt odottaa sitä ratkaisevaa puukoniskua?

18

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ## Minä erosin muutaman sairaalareissun jälkeen, koska pelkäsin miestäni. Teinkö oikein, vai olisiko pitänyt odottaa sitä ratkaisevaa puukoniskua? ##

Niin, sinulla on nyt hyvä puoliso, mutta kuinkahan kauan hän jaksaa olla hyvä?

## Teikö väärin kun erosin? ##

Alussa ei niin ollut, sanoi Jeesus, että mies voisi antaa erokirjan. Puhumattakaan etä nainen antaisi erokirjan, laittaisi eron vireille ja vahvistuttaisi sen. Jeesuksen aikaan ei nainen vielä voinut erota, mutta Jeesus sanoi, että Mooses salli eroamisen ihmisten sydänten kovuuden tähden.

Kun erotaan ja kun avioidutaan uudelleen, se on Jumalan armosta, on sallimus. Uusi Testamentti ei salli uusavioliittoa tai uusavoliittoa entisen puolison vielä eläessä, mutta ihmisen sydämen kovuuden tähden on jouduttu tekemään lait, jotka sen sallivat ja seurakunnatkin ovat joutuneet mukautumaan vallitseviin olosuhteisiin.

Itse asiaan mennäkseni: Oikein teit silti kun erosit ja kun uskalsit jälleen puolisoitua. Rauhaan on Jumala meidät kutsunut ja yksin ei ole hyvä olla.
      "Parempi on naida kuin palaa".

• kolmesti eronnut

Ei hyvyys ole jaksamisesta kiini, vaan siitä, että kunioittaa puolisoaan, niin että ei halua satuttaa häntä

Ei kaikki miehetkään ole väkivaltaisia luonteeltaan, vaan suurinosa Luojan kiitos on ihan terveellä järjellä varustettuja.

Mielestäni vaimonsa hakkaajat ovat raukkamaisia.

• Kirjoitin:
        "" Niin, sinulla on nyt hyvä puoliso, mutta kuinkahan kauan hän jaksaa olla hyvä? ""

Vastasit:
        ## Ei hyvyys ole jaksamisesta kiini ##

Mutta kyllä hyvyyskin on jaksamisesta kiinni, sillä Jeesuskin toteaa, että kun laittomuus pääsee valtaan, niin kylmenee useimpien rakkaus. Mutta ole sinä höpö höpö vastaaja ihan kaikessa rauhassa hyvä jaksamisestasi riippumatta.

Kun rakas aviopuoliso muuttuu kelvottomaksi, niin molemmissa saattaa olla vikaa. On voinut olla esim. raivostuttavan alistuvainen tahi väärästi kiltti.

• Hei

Usein uskovaiset tekevät niin että muuttavat erilleen ja se on "ero."

Jeesus sanoi ainoaksi hengellisesti lailliseksi avioeron perusteeksi uskottomuuden. Matt 5:27-32.

Jeesus ei varmastikaan vaadi ketään henkensä kaupalla elämään yhdessä miehen kanssa joka tekee moisia tekosia.
      Tuollainen kuitenkin täyttää rikoksen merkit, on tapon jopa murhan yritystä, ja on poliisiasia. Poliisisedät sitten kyllä huolehtivat lähestymiskiellot yms. ja pitävät kaverin sellaisessa paikassa ettei pääse.

Ketään ei voi viedä hoitoihin ilman omaa suostumusta.
      Väkivaltatapaukset muodostavat poikkeuksen.
      Eli pakkopaitaan ja kuskata sitten ensin pössölään tai putkaan, siis kuinka päin vaan mutta pääasia on että kuskataan ilman omaa suostumustakin, koska on ympäristölleen ja toisen henkikullalle vaarallinen.
      Ei lainvalvojatkaan päästä häntä lähellesi, jos puukon kanssa jahtaa Sinua ja lasta, hakkaa ja roikottaa 4 kerroksen parvekkeelta.

Avioeroon Jeesus laillistaa vain huorinteoissa, ja suosittaa siinäkin anteeksiantoa, sellainen sammuttaa rakkauden, ja Jeesuksen tarkoitus kaikessa on rakkaus.

Aika hankalaa on rakastaa huoraavaa ja hakkaavaa.
      On kovin huono yhdistelmä pitääkseen yllä rakkautta.

Että kyllä Jumalalla oikeudenmukaisuutta löytyy.

Kun et uskossa ole ollut niin yksi lysti mitä syntiä olet tehnyt, ja vaikka uskossa on on synti aina syntiä riippumatta mitä syntiä, ei syntejä ole luokiteltu eri asteisiksi vaan ovat syntinä "samanarvoisina."
      Synti kun on aina yhtä suurta koska pienikin synti aiheuttaa ison synnin mitätöimällä Jumalan lain kokonaan yhdenkin käskyn rikkominen, ja pienikin synti merkitsee ettei ihminen kulje ja riipu Jumalan Hengen varassa ja yhteydessä. Pienikin synti tietoisesti ja jatkuvasti tahallisesti aiheuttaa eron Jumalasta. Ei ole synnin koolla ja suuruudella merkitystä asiassa, vaan tietoisuudella synnista, ja jatkuvuudella. Jaak 2:10-13.

Uskovaisella ominaista on halu anteeksiantoon aina, mutta sydämen anteeksiantoon menee aikaa, se voi tapahtua paljon myöhemmin vaikka päätät heti antaa anteeksi.
      Yksi akka kerran loukkasi minua. En valitellut asiaa muille olin hiljaa, ja hän aiheutti minulle ikävyyksiä asialla suuriakin.
      Kului 2 vuotta ennen kuin huomasin että anteeksianto tapahtui "sydämessä."

Laittomuus sammuttaa rakkauden Matt 24:12.
      Tämä tarkoittaa Jumalan lain rikkomista josta toinen puoli opettaa miten lähimmäsiä rakastetaan ja toinen puoli miten Jumalaa rakastetaan.
      Maan lakien rikkominen merkitsee tavallisimmin Jumalankin lain rikkomista, merkitseväthän maan lait lähimmäisten oikeuksien turvaamista ja lähimmäisten suojelemista.
      Jatkuva rakkaudettomuus ja röyhkeys saa raivoisaksi ja samanlaiseksi pian kenet tahansa, siis vaara on olemassa ainakin.
      Rakkaudettomassa vihan ja röyhkeyden ilmapirissä on aika hankalaa usein rakastaa pidemmän päälle itse kunkin, voimat loppuvat ja ihminen ahdistuu, uupuu ja masentuu ainakin, ja kun ei jaksa, niin ei jaksa olla sitten mikään mukava ja rakastava ja myönteinen ja kaikille mieluinen ei kukaan osaa ja voi olla.

Ihminen jokä käyttäytyy siten kuin kuvasit on jotakin ratkaisemattomia ongelmia itsellään. Sellaiset solmut pitäisi avata ja kaveri päästää ahdingosta.
      Hänellä voi olla omat pahat pettymykset tunne-elämän alueella jota purkaa noin.

Aina kun ei sovita ja keskustella kaikkea mahdollista alkaa mykkäkoulu jota sitten ei enää yleensä pureta, vaan on jo suhteen lopun alkua.

Kun kaksi ihmistä on "yhtä lihaa" on siksi niin tärkeätä muistaa mitä on luvannut aviosopimuksessa ja pitää puhua kaikki mahdollinen taivaan kannen alla.

Pienistä asioista voi alkaa mykkäkoulu. Partakarvojen lavuaariin jättäminen ratkaisemattomana ongelmana tms. voi aiheuttaa mykkäkoulun joka on sitten lopun alku eli avioero partakarvojen vuoksi.

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/12

yst. jari

• miettiä*

Uskotko olleesi syytön, joka ainoaan eroon? Minun mielestäni pitäisi oppia huomaamaan myös omat virheensä. minunn mielipiteeni mukaan molemmat osa-puolet ovat syyllisiä, sillä eihän se pahakaan yksin tappele. Yksin eläessä ei koskaan tule riitaa. näet harva ihminenhän se yksinään tappelee?

• vanaha aatu.

No, luonnevikaisia ja ongelmallisia miehiä kyllä ajassa riittää ja joskus sattuu jollekin ihmiselle täyskäsi näin peräkkäin.

"miettiä" nimimerkki ei varmaankaan lukenut viestitä tarkkaan, sillä aloittaja kertoi viimeisimmän kohdan olevan ok. Eli eipä tuossa tyttöstä siitä voi syytellä.

• Paras tuomari

miettiä* miettii siellä, että koska hän on syyllinen niin samoin on toisetkin syyllisiä.

""Molemmat osapuolet syyllisiä eroon""

Vai on molemmat osapuolet aina syyllisiä eroon. Millä keinoin ajattelit, että puolison saa pidettyä, jos ei itse halua erota. Ajattelitko, että siinä tapauksessa on laitettava puoliso häkkiin, että ei karkaa, eikä tule itse syylliseksi eroon tai vaikka miespuoliselta leikattava "vehkeet" pois, niin luultavasti pysyy entisellä puolisolla, etkä näin itse ole syyllinen eroon.

Raamatusta voimme lukea, että kaikki eivät ole avioon edes soveliaita ja jos satut sellaisen kanssa menemään yhteen...

Matt. 19:12 Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Ajatteleeko "miettiä", että aina ensin tapellaan ja sitten erotaan? Ei se aina niin mene, kun miettiä sanoo.

Olen huomannut, että muut ihmiset ovat tietävinään kaiken paremmin, kun he jotka joutuvat syystä tai toisesta erotetuksi puolisostaan tai eroavat.

"Miettiä", kun on omasta mielestään niin viisas, niin eikös sinun pitäisi lähteä tuomarin virkaan ja saat helposti palkkasi, kun vaan päätät, että kumpikin osapuoli ovat syyllisiä. Varkaudessakin sanot, että syyllisiä molemmat? Olet tavarat jättänyt lian huolimattomasti, vai kuinka se tuomari siellä tuomitsee, noin helposti kaiken?

Onneksi ei Jumala tuomitse kuten sinä.

• entinen hermanni

Hei Hermanni "miettiä"

Kyllä tuossa tapauksessa tuon naisen vika näyttäisi olevan ainoastaan sinisilmäisyys ja liika luotamms ihmisiin yleensä, että avioitui tutustumatta ensin perusteellisesti kaverinsa luonteeseen.

Vähintäinkin vuoden avoliitto pitäisi määrätä pakolliseksi "esikouluksi" ennen vikivaloja, niin säästyttäisiin monelta avioerolta.

• Uskallammeko miettiä" ?

## Uskotko olleesi syytön, joka ainoaan eroon? Minun mielestäni pitäisi oppia huomaamaan myös omat virheensä ##

Kun nai vaikkapa psykopaatin, niin erottuaan sitten haukkuu psykopaatiksi.
        Viisaampi samoisi psykopaatista erottuaan: oli virhe naida hänet, MINÄ tein virheen (arviointivirheen), kun sellaisen nain.

• tuutt tuutt

Mikset ottanut asioista selkoa jo ennen liittojasi? Mikä kiire sinulla oli mennä miehelään? Oma vikasi on ja sen seuraukset. Jos otat juopon miehen saat juopon miehen. Ja jos otat väkivaltaisen saat sellaisen. Valintasi huonous ei oikeuta sinua mihinkään mitä olet tehny. Sitä sait mitä tilasitki.
      Jos otat karvasen miehen saat karvasen.

• kelvottomia miehiä..

Kyllä ne miehet osaa salata huonot puolensa ennen avioliittoa, yksikin minun tuttavistani kertoi, kun hän meni naimisiin niin mies ei ollut koskaan hänen nähtensä juovuksissa, mutta kun olivat aviossa niin sitten näytti kaikki huonot tapansa käytti vieraita naisia ja joi ja lapsia tuli kotiinkin neljä viidessä vuodessa.
        Eroonhan se oli päättynyt sekin avioliitto ja vaimo sai kasvattaa lapset yksin ja käydä ansiotyössä että saivat lapset ruokaa ja vaatetta.

Tämmöiset miehet eivät tarvitseisi mennä avioon lainkaan, miksi tehdä nainen onnettomaksi ja yksinhuoltajaksi lapsille.

• Jotkut erehtyvät

Ei niitä kaikkia luonnevikoja huomaa seurusteluaikana. Mikäkö kiire? Niitä on vielä tänäkin päivänä sellaisia naisia jotka eivät "anna" ennenkuin papin aamenen jälkeen. Nyt kun ottaa huomioon sen, että naisellakin on tunteet ja tarpeet, niin ei sitä aina jaksa odottaa, vaan rakkastumisen huumassa uskoo kaiken.

• +++

"Kolmesti eronneelle"

Tämä on taas näitä "provoja", joihin näillä palstoilla "törmää" :)

Jumalahan on antanut meille ihmisille järjen, jota saamme aivan vapaasti käyttää, sekä uskovaisina että uskomattomina.

>>..vai olisiko pitänyt odottaa sitä ratkaisevaa puukoniskua?>>

Njöh :)

• Kuten nimimerkistä näet; Olen edelleen nykyinen ja elossa. En pidä ajatuksesta, että minun nimissäni kirjoitellaan mitään. Minulla on vielä Nimmari tallella, että näin ollen olen aivan nykyinen. Noissa eroissa jokaisella ihmisillä on omatahtoinen päätösvalta. Näet eiväthän henkiöä tuntemattomat voi esiintyä toisten tuomitsijoina. Mielestäni lienee paras tapa olla pistämättä nenääni toisten asioihin!

• entinen hermanni

## miettiä*
        24.8.2011 07:17
        0
        Sulje
        Uskotko olleesi syytön, joka ainoaan eroon? Minun mielestäni pitäisi oppia huomaamaan myös omat virheensä. minunn mielipiteeni mukaan molemmat osa-puolet ovat syyllisiä, sillä eihän se pahakaan yksin tappele. Yksin eläessä ei koskaan tule riitaa. näet harva ihminenhän se yksinään tappelee? ##

Vastaappas rehellisesti ja elvistelemättä, että kirjoititko sinä tämän ylläolevan? Muista että Jumala näkee, puhutko totta?

"Joka on uskollinen vähässä, niin hän on uskollinen paljossakin."

Toinen asia, sinuakin ennen on ollut täällä yksi joka esiintyi muumuassa nimimerkeillä: "hermanni", "kuhilas", "lyhty"

• benedi

Miksi sitten Heramaani kyselee: " Oletko uskossa"?
        Toisen asiahan se on vastata tai olla vastaamatta.

Onko paras tapa sittenkään olla pistämättä nenäänsä toisten asioihin?

Vaikka Jeesuksen asiahan tuokin on " Menkää ja tehkää

• Mielestäni täällä on jokaisella oikeus tehdä omantuntonsa ja järkensä mukaan. Eihän keneltäkään ihmiseltä voi vaatia olemaan jonkun pahoinpitelyn tai hyväksikäytön kohteena.

Me emme ole yksin ihmisille, vaan myöskin Jumalalle vastuussa teoistamme. Se joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon!

• benedi

Taivaassa ei mennä miehelle, joten johtopäätökseksi jää, et maanpäällä on mentävä miehelle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      82
      3919
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3287
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      123
      2588
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      193
      1852
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1764
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      76
      1580
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      94
      1580
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      109
      1498
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1281
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      56
      1143
    Aihe