Ei sosiaalisista syistä, eikä mukavuussyistä. Meillä on toimiva
sosiaalihuolto, joka takuulla huolehtii äidistä ja vauvasta ja näiden
hyvinvoinnista, sekä loistavat mahdollisuudet antaa lapsi adoptioon. On
moraalisesti täysin tuomittavaa ensin jakaa, tiedätte mitä ja sen
jälkeen tuhota alkava elämä. Kautta aikain on tosin ollut moraalisesti
arveluttavia naisia, jotka ovat kerta toisensa jälkeen valmiita
lähettämään vauvansa ennenaikaiseen hautaan.
Suomessa ei tarvitse tehdä aborttia
24
139
Vastaukset
- kerronpa minäkin
No jos taloudellisessa mielessä ajatelleen niin tuskinpa tarvii: mutta entä sellaiset naiset jotka eivät halua lasta synnyttää itselleen eikä muille. Mitä tehdään heidän kanssaan? Onko sinun mielestäsi olemassa joku vaihtoehto vahingon sattuessa? Minulla ei ole muuta kuin abortti. Minusta abortti ei ole moraalisesti tuomitttavaa. Se on oiva ratkaisu kun ei lapsista pidä.
- ...
No mut eihän naisen mielipidettä asiasta tarvii kuunnella, pakkosynnyttämään vaan ja kaikki on tyytyväisiä. Kaikki paitsi itse mielenterveysongelmista kärsivä äiti. Vaan mitäpä vastustajat siitä välittää, arvoton ihminenhän se on
- mitä tehdään
niiden kanssa jotka ei voi olla tappamatta muita (joista eivät tykkää), jonkinlaiset pakkotoimet?
- no mut
... kirjoitti:
No mut eihän naisen mielipidettä asiasta tarvii kuunnella, pakkosynnyttämään vaan ja kaikki on tyytyväisiä. Kaikki paitsi itse mielenterveysongelmista kärsivä äiti. Vaan mitäpä vastustajat siitä välittää, arvoton ihminenhän se on
eihän lapsen koko ihmiselämää tarvi aatella, pakkokuolemaan vaan ja kaikki on tyytyväisiä. Tai ainakin itsekäs nainen, jonka mielenterveysongelmat usein vain pahenee entisestään. Vaan mitäpä suosijat siitä välittää, arvoton ihminenhän lapsi on, samoin kuin aborttia katuva nainenkin.
- kerronpa minäkin
no mut kirjoitti:
eihän lapsen koko ihmiselämää tarvi aatella, pakkokuolemaan vaan ja kaikki on tyytyväisiä. Tai ainakin itsekäs nainen, jonka mielenterveysongelmat usein vain pahenee entisestään. Vaan mitäpä suosijat siitä välittää, arvoton ihminenhän lapsi on, samoin kuin aborttia katuva nainenkin.
Kaikki eivät aborttia kadu vaikka niin haluaisittekin. Kirjoitanpa silläkin uhalla että on "yllyttämistä abortiin ".
- kaikki eivät
kerronpa minäkin kirjoitti:
Kaikki eivät aborttia kadu vaikka niin haluaisittekin. Kirjoitanpa silläkin uhalla että on "yllyttämistä abortiin ".
kykene myöntään katumistaan, saati syyllisyyttä, vaikka muut sen tietenkin huomaa. Tämä on nähtävissä sinunkin totuudenkiistovalheistasi.
- kerronpa minäkin
kaikki eivät kirjoitti:
kykene myöntään katumistaan, saati syyllisyyttä, vaikka muut sen tietenkin huomaa. Tämä on nähtävissä sinunkin totuudenkiistovalheistasi.
"kaikki eivät"
Sulla on oma mielipitees mulla omani. - --
no mut kirjoitti:
Ei se "lapsi" siinä kärsi vaikka sen kehitys ihmiseksi keskeytettäisiinkin eikä se tajua siinä jotain menettävänsä. Nainen siinä kärsii jos synnyttämään pakotetaan.
- moni näkyy
-- kirjoitti:
Ei se "lapsi" siinä kärsi vaikka sen kehitys ihmiseksi keskeytettäisiinkin eikä se tajua siinä jotain menettävänsä. Nainen siinä kärsii jos synnyttämään pakotetaan.
kärsivän ja kivulloisesti koko loppuelämänsä sen lapsentappamisenkin jälkeen.
- kerronpa minäkin
moni näkyy kirjoitti:
kärsivän ja kivulloisesti koko loppuelämänsä sen lapsentappamisenkin jälkeen.
"moni näkyy kärsivän ja kivulloisesti koko loppuelämänsä sen lapsentappamisenkin jälkeen".
Ja mistä sen huomaat? - no esim.
kerronpa minäkin kirjoitti:
"moni näkyy kärsivän ja kivulloisesti koko loppuelämänsä sen lapsentappamisenkin jälkeen".
Ja mistä sen huomaat?tuosta sunkin loputtomasta ja pakonomaisesta tosiasioiden kiistämisestä. Mutta ehkä sullakin on vielä toivoa päästä eteenpäin tuosta jumituksesta.
>Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti.
Naiset reagoivat hyvin eri tavoin.
Lakattuaan kieltämästä tosiasioita naiset usein ahdistuvat ja vihastuvat.>
http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=7
>
Yksinkertaisimmillaan kieltäminen tarkoittaa, että epämiellyttävän ulkoisen asian olemassaolo kiistetään. Uhkaa ei ole olemassa. Siitä ei ole tapahtunut asia ei ole niin. Kieltäminen on kuin ummistaisi silmänsä uhan edessä>
http://tiedostamaton.net/defenssit/kielto.html
- kerronpa minäkin
Näin on. Eihän naisella eli ihmisellä mitään arvoa ole vaan jollain arvottomalla alkiolla jota puolustetaan jopa naisen hengenkin uhalla.On minun mielestäni muuten täysin järjetöntä.
- voi raasua.
Olet säälittävän surullinen ja varoittava esimerkki siitä kun omia julmia tekoja ei kestetä, on kiistettävä vaan laput silmillä ja tulpat korvissa ne iljettävät tosiasiat... Ja missähän täällä viimeks on oltu sitä mieltä ettei henkeään saa puolustaa? Aborteista vähintään 97% silkkaa itsekästä mukavuudenhalua.
- kerronpa minäkin
Niin, abortti on onneksi jokaisen oma asia. Sitä eivät tietyt tahot pysty kieltämään.
- toisen ihmisen
tappaminen ei oo millään logiikalla tappajan "oma asia". Tätä ei kukaan pysty muuksi osoittamaan.
- mietipppä sitä
Jos abortti on laillistettua tappamista, niin miksi aborttia ei saa milloin vaan
ennen syntymää? Mietipä sitä? - siis... ??
mietipppä sitä kirjoitti:
Jos abortti on laillistettua tappamista, niin miksi aborttia ei saa milloin vaan
ennen syntymää? Mietipä sitä?mikä tossa nyt osottaa ettei se muka ois juurikin laillistettua tappamista?? Tietenkään just siks sitä ei saakaan enää myöhemmin :)
- on se taas
kova pala traumaisille nilkkiliisoille, että tosiaan sellanen ei oo mikään "oma asia" mihin joutuu kerjään lupia laista ;)) voi voi...miettikää sitä ;) ja sitte taas vinguttaan poistonappia! :DD
- tuskimmpa
Aborttihan tehdään yleensä samoista syistä, miksi käytetään
ehkäisyäkin. Joten fattan toimivuudella ei ole asian kanssa
mitää järjellistä tekemistä. Vai hyväksytkö sinä abortit
maissa, joissa ei ole sosiaaliturvaa tai mahdollisuutta
adoptioon?? - Esikoishaaveilija
On niitäkin jotka katuvat.. en voi koskaan unohtaa. Ja toista en aio enää tehdä.. Hyvä jos joku ajattelee toisin eikä kadu. Minulle kyseessä oli kuitenkin muutakin kuin sikiö. Aina mietin mitä jos. Jos olisin vain paennut ja saanut lapsen yksin jossain toisessa kaupungissa. Tunnen syyllisyyttä siitä etten yrittänyt kaikkeani vaan suostuin painostukseen :( enkä saanut edes surra, koska olinhan itse "päättänyt" abortista. No enpä ainakaan päätynyt yhdeksi niistä yksinhuoltajista joiden lasten isä vihaa lastaan. Ei se silti suruani vähennä vaikka aikaa on kulunut melkein 10 vuotta. Joka vuosi abortin aikaan itken koska se koskee vieläkin. En suosittele jos hirveästi epäilyttää ja elämä suinkaan sallii pienokaisen. Ja jos on aivan pakko esim. painostettuna mene ihmeessä puhumaan siitä jollekin, minä en uskaltanut.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392065Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271953Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56792Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698