Suppilovahveron hinta?

tahtoo tietää

Niin, paljonkohan on? Lähistöllä tästä missä asun kasvaa aika helkkarinmoisesti noita ''suppiksia''...Omaan lähtöön tarpeeksi, mutta paljonkohan hinta sitten on?

92

46755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauppa se kannattaa

      Ostan euro / kilo

      • myyn kilo supilovahveroita,putsattu


      • Anonyymi

        Kilo maksaa jo kuivattuna 200 ekua.
        Paljon maksaa tuoreena. Et saa eurolla!!


    • Suppiskeitto

      Kaupassa 5 euroa litra, tuskin kukaan maksaa samaa yksityiselle ellei kyse ole hyväntekeväisyydestä.

      • Anonyymi

        Kyllä maksaisin yksityiselle poimialle enemmän kuin kaupan hyllyssä monta päivää notkuneille.
        Tuoreus vie metsän antimissa voiton , myös marjat marjatilalta tuoreena eikä tukkukaupan hyllyllä muutaman päivän seiseenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maksaisin yksityiselle poimialle enemmän kuin kaupan hyllyssä monta päivää notkuneille.
        Tuoreus vie metsän antimissa voiton , myös marjat marjatilalta tuoreena eikä tukkukaupan hyllyllä muutaman päivän seiseenä.

        Kerrankin joku viisaampi kun itse Keminmaassa suppiksia myyn!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maksaisin yksityiselle poimialle enemmän kuin kaupan hyllyssä monta päivää notkuneille.
        Tuoreus vie metsän antimissa voiton , myös marjat marjatilalta tuoreena eikä tukkukaupan hyllyllä muutaman päivän seiseenä.

        Tänä syksynä näin kaupassa hinnan, 26 € / kilo !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maksaisin yksityiselle poimialle enemmän kuin kaupan hyllyssä monta päivää notkuneille.
        Tuoreus vie metsän antimissa voiton , myös marjat marjatilalta tuoreena eikä tukkukaupan hyllyllä muutaman päivän seiseenä.

        Hyvä, oikeaa puhetta. Viitseliäisyydestä, kunnollisesta tuotteesta hyvä maksu. Jos tässä, joskus mukavuudenhaluisessa maailmassa joku viitsii kykkiä metsässä, kerätä marjoja ja sieniä, on se hyvä juttu. Ja, joskus loistaa joidenkin puheesta selvä ilkeys ja kateus.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä syksynä näin kaupassa hinnan, 26 € / kilo !!!

        Aika käypä hinta.


    • sienestys kivaa

      Torilla kotimaiset suppikset oli 4€/litra eilen (Itäkeskus, Hki) Jos siis hommaat toriluvat ja maksut, voit siellä myydä ne. Jos myyt "torimyyjälle", uskon, että parhaimmillaan maksaisi 1,50€/litra, sekin voi olla liioittelua.
      Kavereille/naapureille voi toki myydä pimeästi, katsoisin, että kohtuuhinta olisi juurikin jotain 1,50/litra.

      Tukkukaupassa on aina tajuttava se, että monta väliporrasta ottaa palkkansa ja veroeuronsa matkan varrelta.

      • Sienimyyrä.

        Älä nyt ihmeessä usko kaikkea mitä sulle sanotaan.
        Itse olen myynyt 30e/ämpärillinen, joka on ollut 8 litran sanko kukkuroillaan sieniä.
        Ja vieläpä "kopautettu/tiivistetty", ettei jää tyhjää tilaa.
        Tuon halvemmalla ei kannata myydä, ja jos jonkun mielestä on liian kallista herkkua, niin siitä sitten vaan ite mettään hirvikärpästen pureskeltavaksi.
        Taas on itellä paukuroita niska täynnä niin ettei päätään saa kääntäen.
        Samaten möin kanttarellejakin 30e/ämpäri.
        Korvasienistä pyysin keväällä enempi, kun omilla nurkilla niitä pieniä alkuja vielä kastelinkin.
        Lampaankääpiä olen sit kans myynyt ja rouskuja.
        Nii, ja hei, auton osamaksut on muuten nyt maksettu sienirahoilla.


      • torihintaa
        Sienimyyrä. kirjoitti:

        Älä nyt ihmeessä usko kaikkea mitä sulle sanotaan.
        Itse olen myynyt 30e/ämpärillinen, joka on ollut 8 litran sanko kukkuroillaan sieniä.
        Ja vieläpä "kopautettu/tiivistetty", ettei jää tyhjää tilaa.
        Tuon halvemmalla ei kannata myydä, ja jos jonkun mielestä on liian kallista herkkua, niin siitä sitten vaan ite mettään hirvikärpästen pureskeltavaksi.
        Taas on itellä paukuroita niska täynnä niin ettei päätään saa kääntäen.
        Samaten möin kanttarellejakin 30e/ämpäri.
        Korvasienistä pyysin keväällä enempi, kun omilla nurkilla niitä pieniä alkuja vielä kastelinkin.
        Lampaankääpiä olen sit kans myynyt ja rouskuja.
        Nii, ja hei, auton osamaksut on muuten nyt maksettu sienirahoilla.

        Tosiaankin, Helsingissä eilen maksoivat torilla 4€ litra, siisteinä ja puhtaina ilman havunneulasia. Torimyyjä ei siis varmastikaan osta sieniään 3,75/litra keneltäkään. Jos ei itse ole sieniään kerännyt, vaan ostanut ne, ei missään nimessä ole maksanut niistä yli 2€/litra.

        Toki sienien hinta aina vaihtelee sienivuodesta ja ajankohdasta riippuen. Ensimmäiset suppikset ovat aina kalliimpia kuin ne, jotka ovat myynnissä satoisaan ja parhaaseen suppilovahveroaikaan. Tämähän pätee kaikkeen muuhunkin, mansikoihin, uusiin perunoihin ym.

        Se, että naapureille ja ystävilleen myy sieniä, onkin toinen asia ja toki ystävät hyvää hyvyyttään voivat maksaa niistä jopa torihinnan kannustaessaan ahkeraa sienestäjää. Jälleenmyyjälle myydessä tilanne on vähän toinen.

        Elinen torihinta (10.9.) oli muuten kotimaisilla kanttarelleilla 6€/l ja virolaisilla kanttarelleilla 4€/l. Uteliaisuuttani bongasin nekin, vaikka kanttarelleja löytyikin lähimetsästä mukavasti omiin tarpeisiin.


      • joku vaan
        Sienimyyrä. kirjoitti:

        Älä nyt ihmeessä usko kaikkea mitä sulle sanotaan.
        Itse olen myynyt 30e/ämpärillinen, joka on ollut 8 litran sanko kukkuroillaan sieniä.
        Ja vieläpä "kopautettu/tiivistetty", ettei jää tyhjää tilaa.
        Tuon halvemmalla ei kannata myydä, ja jos jonkun mielestä on liian kallista herkkua, niin siitä sitten vaan ite mettään hirvikärpästen pureskeltavaksi.
        Taas on itellä paukuroita niska täynnä niin ettei päätään saa kääntäen.
        Samaten möin kanttarellejakin 30e/ämpäri.
        Korvasienistä pyysin keväällä enempi, kun omilla nurkilla niitä pieniä alkuja vielä kastelinkin.
        Lampaankääpiä olen sit kans myynyt ja rouskuja.
        Nii, ja hei, auton osamaksut on muuten nyt maksettu sienirahoilla.

        Kanttarelleista kohtuuhinta, suppiksista en tuota maksaisi.
        Mustista torvisienistä maksaisin, korvasienistä toki vielä enemmän.

        Itse olen keräillyt aiempina vuosina mutta nykyisin täälläpäin alkaa olla aivan liikaa hirvikärpäsiä.


      • M.Berg
        Sienimyyrä. kirjoitti:

        Älä nyt ihmeessä usko kaikkea mitä sulle sanotaan.
        Itse olen myynyt 30e/ämpärillinen, joka on ollut 8 litran sanko kukkuroillaan sieniä.
        Ja vieläpä "kopautettu/tiivistetty", ettei jää tyhjää tilaa.
        Tuon halvemmalla ei kannata myydä, ja jos jonkun mielestä on liian kallista herkkua, niin siitä sitten vaan ite mettään hirvikärpästen pureskeltavaksi.
        Taas on itellä paukuroita niska täynnä niin ettei päätään saa kääntäen.
        Samaten möin kanttarellejakin 30e/ämpäri.
        Korvasienistä pyysin keväällä enempi, kun omilla nurkilla niitä pieniä alkuja vielä kastelinkin.
        Lampaankääpiä olen sit kans myynyt ja rouskuja.
        Nii, ja hei, auton osamaksut on muuten nyt maksettu sienirahoilla.

        Ämpäri!!!!???? Kerääkö joku vielä ämpäriin. Tai muovikassiin. Myyttekö te sieniä vai sienimuhennosta? Sienet kerätään matalahkoon koriin, putsataan huolellisesti ilman vettä, pakataan mataliin laatikoihin ja myydään, suppilot
        hintaan 3 €/litra, kantarellit 6 €/litra, torvisienet hieman enemmän. Tatit ja
        keväällä korvasienet myydään kilohinnalla.


      • veveveve

        asienten keruu ja myynti on verotonta tuloa.Ei tarvitse pimeassa myyda.


      • Piahir

        Sieniähän ei tarvitse myydä pimeästi, kun se on ihan laillistakin tiettyyn rajaan saakka ja muistelisin rajan olevan jopa 5000 €uroa, mutta summasta en ole täysin varma - kuitenkin summa oli isohko!


      • Mitäsnyt..?
        Sienimyyrä. kirjoitti:

        Älä nyt ihmeessä usko kaikkea mitä sulle sanotaan.
        Itse olen myynyt 30e/ämpärillinen, joka on ollut 8 litran sanko kukkuroillaan sieniä.
        Ja vieläpä "kopautettu/tiivistetty", ettei jää tyhjää tilaa.
        Tuon halvemmalla ei kannata myydä, ja jos jonkun mielestä on liian kallista herkkua, niin siitä sitten vaan ite mettään hirvikärpästen pureskeltavaksi.
        Taas on itellä paukuroita niska täynnä niin ettei päätään saa kääntäen.
        Samaten möin kanttarellejakin 30e/ämpäri.
        Korvasienistä pyysin keväällä enempi, kun omilla nurkilla niitä pieniä alkuja vielä kastelinkin.
        Lampaankääpiä olen sit kans myynyt ja rouskuja.
        Nii, ja hei, auton osamaksut on muuten nyt maksettu sienirahoilla.

        Siis onko yhtään mitään tietoa paljonko Seinäjoella saisi suppiksista kg/__e??? Kun ei ole mitään tietoa siitä asiasta?:))


      • Anonyymi

        Ei tarvitse metsän antimia pimeästi myydä.😀


      • Anonyymi
        M.Berg kirjoitti:

        Ämpäri!!!!???? Kerääkö joku vielä ämpäriin. Tai muovikassiin. Myyttekö te sieniä vai sienimuhennosta? Sienet kerätään matalahkoon koriin, putsataan huolellisesti ilman vettä, pakataan mataliin laatikoihin ja myydään, suppilot
        hintaan 3 €/litra, kantarellit 6 €/litra, torvisienet hieman enemmän. Tatit ja
        keväällä korvasienet myydään kilohinnalla.

        Monikin kerää ämpäriin ja sillä hyvä. Suppilovahveroiden ja kanttarellien kohdalla on melko sama onko keruuastia ämpäri tai kori... jos niitä sieniä ei muhita siellä keruuastiassa yli päivää.


      • Anonyymi

        Kaverille sienten myynti ei ole pimeää tuloa, sillä metsämarjojen ja -sienten myynti kelle tahansa on verotonta tuloa kerääjälle / myyjälle !


      • Anonyymi

        Kaverille/naapurille tai yleensäkään kenellekään ei tarvitse myydä pimeästi luonnon tuotteiden myynnin olessa aina verovapaata poimijalle hänen myydessään itse keräämiään tuotteita.


      • Anonyymi
        Piahir kirjoitti:

        Sieniähän ei tarvitse myydä pimeästi, kun se on ihan laillistakin tiettyyn rajaan saakka ja muistelisin rajan olevan jopa 5000 €uroa, mutta summasta en ole täysin varma - kuitenkin summa oli isohko!

        Ei ole ylärajaa.


      • Anonyymi
        Piahir kirjoitti:

        Sieniähän ei tarvitse myydä pimeästi, kun se on ihan laillistakin tiettyyn rajaan saakka ja muistelisin rajan olevan jopa 5000 €uroa, mutta summasta en ole täysin varma - kuitenkin summa oli isohko!

        Ei ole ylärakaa mutta jalostaminen tekee siitä veronalaista tuloa. Sienten kohdal jo pakastaminen , kuivaaminen on jalostamista. Verohallituksen soveltamisohje v 2020.


      • Anonyymi
        joku vaan kirjoitti:

        Kanttarelleista kohtuuhinta, suppiksista en tuota maksaisi.
        Mustista torvisienistä maksaisin, korvasienistä toki vielä enemmän.

        Itse olen keräillyt aiempina vuosina mutta nykyisin täälläpäin alkaa olla aivan liikaa hirvikärpäsiä.

        Suppiksissa muuten on mahdottomasti d-vitamiinia. En myynyt yhtään litraa, säilöin. Pikkelssintyyppistä ja osan kuivasin.
        Kuivasin myös tummatupaskynsikästä, tatteja, ja nokirouskuja. Lampaankääpää pakastin ja tattejakin. Niitä nyt ruokiin, kun on jo sieniaika ohi- en tartte purkista hivenaineita, enkä d-vitamiinia. En oo sairastanut mitään flunssatauteja, kahteen vuoteen- edes lieviä.
        Se ei ole siis uskonasia, että sienissä on hyviä juttuja jotka tukevat terveyttä: kerään eräältä saloseutualueelta, tehden sinne luontoretkiä. Alue on niin hieno, jyrkänteineen, metsoineen, vajoamasoiden teerineen, ja kuusikkojuottien pöllöineen, että en vain voi olla menemättä, usein joka syksykesä. Keskikesällä ei voi- itikoita jne on liikaa,
        En itse asiassa missään ole niin onnellinen, perussetin kanssa, eksyä en osaa kartan ja kompassin kanssa.


      • Anonyymi

        Luonnon antimia ei tarvitse myydä pimeästi.


      • Anonyymi

        Sienien sekä metsämarjojen myynnistä saatu ansio on täysin vervapaata tuloa.


    • eri hintoja

      No kaikkiallahan ei ole noita toreja josta sieniä hakisi :) Eli pyytäähän voit yksityisiltä ihan sen minkä haluat. Kalliiksi se monelle sivummalla asuvalle tulisi jos vartavasten lähtisi torille sieniä ostamaan "halvalla".
      Ja kalliiksi sekin tulee jos montä päivää etsii metsästä löytämättä.
      Eli kannattaa sillä hinnalla myydä mitä vain saa.

      • Tatit

        Suppilovahveroista maksetaan Kirkkonummella tukussa 4 euroa KILOLTA ja vähimmäismäärä on 10 kiloa. Pitäisköhän lahjoitella naapureille ennemmin?


    • Sieni Öster

      4 euroa kilolta suppilovahveroita on tosi alhainen hinta.

      Minä ainakin maksaisi kantarelleista 30 euroa ämpäristä, mutta en suppilovahveroista maksaisi niin paljon.
      Suppilovahveroita kyllä löytyy, mutta kanttarelli on täälläpäin tosi harvinainen.
      3 kantarellia löydettiin, eikä enempää löydetty, vaikka tutkittiin lähimaastot.
      En olisi koskaan uskonut, kuinka älyttömän herkullista sienikeittoa
      suppilovahveroista syntyy, ennenkuin tuli kokeiltua.

      • Magda6405

        Minulta löytyy pakastettuja ja kuivattuja kanttarelleja jonkun verran joten jos tahdot ja hinnasta sovitaan niin niitä kuivattuja voin sul myydä. Asun Lappeenrannassa.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. 30 euroa ämpäristä/ korista on varsin sopiva hinta olipa kyseessä suppis tai kanttarelli. Täällä tuota jälkimmäistä on tuntipalkaksi asti, mutta suppilon suhteen pitää tehdä normivuonna siihen 10 litraan noin 2 h töitä (on niitä, mutta pieniä).


    • atlatl

      Itse en kauppaa tee sienillä.
      Kerään talteen kanttarellit,suppilovahverot,lampaankäävät,mustatorvisienet yms kuivattavat sienet.
      Kuivatan ne kotona ja nautiskelen talvella.

      Tyttäreni saa myös nautiskella satoani.

      Mielestäni kuivatuissa sienissä aromi säilyy kaikkein maukkaimpana.
      ja kuivattu sieni pysyy hyvänä jopa kolme vuotta.
      Itselläni ei ole mitään hienoja kuivauslaitteita,vaan kuivatan olohuoneen lattialla sanomalehden päällä.

      Mutta mielestäni paras sieni on kuivattu sieni.

    • no pentule

      Kukas ostaa satakunnassa, suppiksia?

    • suppis hujoppi

      luin jostain että suppiksia myytiin 8e/ litra

    • miesvaan58

      k-marketissa 15e/kg, en tiiä sit paljon litroja menee kiloon, mut tuntui aika arvokkailta..

    • sienifriikki

      Lappeenrannan torilla suppikset 2€/litra, joku kyllä polkupolkumyi euron litra...
      Välittäjä ostaa kilottain 2€/kilo. Normiämpärillinen suppiksia painaa n. 2.5kg.
      Joten vitosen ämpäri! Eipä paljon innosta lähteä hirvikärpästen raadeltavaksi, varsinkin kun tukkurin luo on 40km matka, kulut nousee aika korkeaksi, vaan jos poimimiseniliosta haluaa maksaa niin...

      • Magda6405

        Minulla olis myytävänä itse kerättyjä ja kuivattuja herkkutatteja, kantarelleja ja mustatorvisieniä jos joku niitä tarvitsee


    • exnikki

      --Täällä Tampereella tänään maksoi suppis litra 3e ja kaksi sai vitosella.. Kilohinnalla ei ainakaan kannata niitä myydä, jollei ole tiiliskiveä lisäpainona.)) Itse olen hakenut jo tuollaiset 70-80 litraa suoraan metsästä ja kuivannut ne omaan käyttöön. Myymistä en noilla hinnoilla ole edes harkinnut, paitsi parille puoli tutulle, jotka eivät itse vaivaudu metsään, olen myynyt samalla 3e/litra. Ja siihen torilitraan ei niitä nyrkillä tietenkään pakata,-))
      -Tapanani on sitten joulun maissa antaa joillekkin hyville ystäville/sukulaisille kuivattuja lahjaksi. Hyvin mielellään ovat vastaan ottaneet lahjuksen.(hyvä vaihtoehto kahvipaketille kylään mennessä)
      -Pitänee vielä vk-loppuna hakea 2-30 litraa lisää kuivattavaa, jos vaikka ensi syksynä ei suppiloita taas olisikaan näin runsaasti....

    • No,miä myyn kilohinnalla, 9e/kg, jos kosteita niin kilossani on sieniä 1,1kg. Mulle toi on harrastus ja liikkumisen iloa metsässä, eurot on hyvä lisä siihen. Joskus mittasin niin n.3litraa on n.kilon...Syksyn aikana sienirahoilla saan ostettua uuden tietokoneen, sekin on vain plussaa, voi palkkarahat tuhlata lainanmaksuun:)
      Ja mulla sama tapa, kuivattuja lahjaksi jakelen.
      Reipasta sienisyksynjatkoa....

      • -----O,O----

        3 litraa suppiloita ei millään paina yli puolta kiloa. Kalibroi ihmeessä se vaakasi. :-)


    • saalistaja

      2,5 kg suppiksia = 185 g kuivattuina ja n.9litraa tuoreina

    • -vekku-

      10€ 10 litran ämpäri kukulla putsaamattomana

    • nuori utelias

      No mites jos on nuori ja keräilee sieniä ja vie mummolle joka ei pysty enään metsään lähteä, niin mites siinä tapauksessa hinta ois 3€ ennenmän/vähemmä

    • utelija

      en itte tiiä ees mitä ämpärilline suppilovahveroita maksaa torihinnassa!!!! mut tänää ku käytii tossa yhessä mettässä nii saatiin korilline ja ämpärillinen suppilovahveroita..... ja löydettiin 3 metrii pitkä lampaankääpävana..... ei otettu ku oltiin ämpäreitä myöten täynnä sienestystä. Mut tarvitsen suppilovahveroiden 10 litran hinnan..... ketä viittis kertoo torihinnan?!?!?!?!?

      • MIUKU

        10 LITRAA / 20 E


    • METSÄKEIJU

      Suppikset alkaa nousta täällä Koillis-Savossakin,olisikohan tuo 10L /20,- täälläkin päivän hinta?

    • petteri

      ostan suppiksia päivän hintaan, tällä hetkellä 6€/kg..

      • himosienestäjä

        Missä päin Suomea ostat?


      • suppiksia, ylöjärvi

        missä päin asustelet, suppiksia olisi myytävänä kyllä.


    • Jaaane

      Mitä mahtaa maksaa Porissa tällä hetkellä torilla? onkohan jo? jos vähän myisi taas niin tietäis mitä pyytää per litra. tietty vähemmän mitä torilla mut täytyy tietää mitä torilla maksaa.

    • Jaaane

      tänään oli torilla porissa 8e/litra, tosin laskee varmasti kun niitä rupeaa olemaan enemmän.

    • petteri

      Päivän hinta suppiksilla on nyt 4-5e/kg,ja pitää olla siististi kerättyjä,ilman neulasia ym.roskia..hinta laskee,metsät täynnä suppiksia..Ostan etupäässä keski-suomessa,mutta isommat määrät noudetaan kauempaakin..

      • Maoril54

        Hei minulla olis suppilovahveroita myynnissä niin paljon kun tarttee.Nyt olis eilen kerättyjä nelöjä ämpäriä ja tänään käyn hakeen lisää saan lisää. Oletko kiinnostunut ostaan. Hyvin putsattuna.

        Terveisin Marita Ilmonen Äänekoski puh.5661754


    • Teepee123

      Petteri laitas viestiä [email protected] voisin toimitella alkuviikosta 100kg suppiloita..

    • niki

      2€ L

    • torvisi

      mitähän kuivattu suppis maksaa

      • Sebsutiini

        185€ kilo


    • Tubae

      Ostaako joku Oulussa suppiksia?

    • ÄlyHoips

      Täällä tuntuvat nyt vilahtelevan tukku-, suora- ja kuluttajahinnat sekaisin: ei ihme, että jotkut ovat pyörällä päästään! :oD Kertokaa ihmeessä hintojenne yhteydessä KENELLE myytte noilla hinnoillanne! Sienten tukkuostaja ei tietenkään maksa sienistä poimijalle samaa hintaa kuin lopullinen kuluttaja kaupassa tai torilla. :o)

    • uusimaa3

      Mikähän mahtaisi olla kuivatun/pakastetun suppilovahveron kilohinta, mitä kehtais pyytää kun olisi vielä jäljellä syksyn sadosta jolla olemme paikanneet vuosien leikkaaus kautta sairasloman köyhdyttämää taloutta ja kuntoutumista luonnossa.

    • suppilot

      Mikähän olisi tuoreen suppilovahveron kilo/litra hinta tänä vuonna , tällä hetkellä kun niitä vaan alkaa saamaan? Eli hinta siis se, minkä kerääjä kehtaa pyytää suoraa asiakkaalta? Mitä ihmiset maksaisitte suppilovahveroista suoraa kerääjälle?

    • Keski-Uusimaa

      Itse myin viime syksynä lasten kanssa suppikset 20 € 10 litran ämpäri, suoraan siististi veitsen kanssa poimittuna ja samaa summaa ajattelin tänä vuonna tytön kanssa

    • TATITAR

      Olen myyny suppiksia jo monena syksynä suoraan 20 euroa /10 litraa. Ihan hyvä hinta,koska rakastan sienestystä.

      • suppilot

        Kyllä 20-25€/10 litrasta on ihan kelpo hinta,puhtaista sienestä. Itse olen noukkinut ja hyvässä paikassa, vanhassa kangas metsässä, Ämpärillisen kerää runsaassa tunnissa. Ja se on vielä verotonta tuloa.
        Äpärillinen itselle tai mukulille,toinen myyntiin naapurille tai työkaverille. Pensarahat siinä tulee ain siten kerättyä,helpolla! Samalla sienireissulla tulee hyötyliikuntaa harrastettua, eikä kiskontaa!


    • Luonnonruokaa

      Kyllä kannattaa pyytää kunnon hinta, kun sen vaivan näkee, että metsässä mönkii sienten perässä, vaikka siitä touhusta pitäisikin, niin varmasti moni maksaa mielellään, kun tuoretta, hyvää ruokaa saa suoraan metsästä.
      Tietenkin sairaille ja liikuntarajoitteisille vanhuksille, voisi vaikka lahjoittaa.

    • mee metsään.

      utelija20.10.2011 17:37

    • mummo20

      vaan kuka ostaa herkkutatteja Mikkelissä?Paljonko maksat kilolta?

    • uusimaa3

      Herkkutattia muita sieniä olisi myynnissä kuivattuna ja tuoreena.

    • johannas78

      mä voisin ottaa 20€ ämpäri vastaan lahden seudulla suppilovahveroa tai/ja kanttarellia

      • heidi841

        johannas78
        mä voin myydä sulle suppiksia 20€ ämpäri. Ja muillekkin halukkaille Lahden ympäristössä. Kanttarellejä ei enään oikeen ole metsässä..
        Laita viestiä [email protected]


      • heidi841

        johannas78
        mä voin myydä sulle suppiksia 20€ ämpäri. Ja muillekkin halukkaille Lahden ympäristössä. Kanttarellejä ei enään oikeen ole metsässä..
        Laita viestiä [email protected]


    • spires2013

      Kuka olisi kiinnostunut ostamaan suppilovahveroita Keski-Suomessa Jyväskylän ja Äänekosken seudulla? Kiinnostuneet laittakaa viestiä [email protected].

    • sieneen

      Minä kanssa olisin kiinnostunut myymään suppiloämpärillisen Keski-Suomessa, olisiko hyvällä hinnalla ostajia?

    • ggg5

      Kuka haluais ostaa suppiksia pk seudulta?

      • Ansku225

        Ostan suppiksia, puhdistettuja hintaan 10ltr/ 20 eur Helsingissä.
        Yht.otot mailiin [email protected]

        Mahdollisesti myös muut sienet,
        marjat kuten puolukka kiinnostaa myös.


    • anjamummi
    • myin viimeksi suppipsia markka aikana silloin se oli 24 mk kilo

    • a.i.k

      kuka porissa haluaa ostaa sieniä

    • Mushrooms

      Suppilovahveroita ostaa kukahyvänsä 3€ /litra hintaan kanttarellit 5€/litra.jne jne.joku tuolla alussa kirjotti ettet saa yli 1,50€/oliko se litra vai kilo.tuohon hintaa minäkin voisin ne ostaa ,ei o väliä kuinka paljon löytyy

    • Gibcy

      Onko suppiksille vuoden 2015 hintatietoja kenelläkään?

    • Anonyymi

      suppareita on täällä keskipohojammaalla päin toella vähän, mut eipä keltavahvoitakaan löytynyt kuin ne pari hassunhauskaa relliä lähes umpimehtästä kuusten keskeltä. kuiva kesä teki siis tepposet niillekin. tähän mennesä olen käynyt vain kolmella paikalla. ja saaliina tähän mennesä noin niukin naukin noin 2 litraa, tuskin ehkä sitäkään. noh riippuu tietty miten tiukasti sieniparat survoo litran mittaan. Englannissa käytetty nimitys niille on varsin osuva:, kananpojan jalat. Kangasrouskuja olen kerännyt vielä viime päivinä, eli ainakin 2 viikon ajan. Kun niitäkin alkoi viimein ilmaantua. Koivuhaperoitakin otin mukaani, muita yleisempiä haperoitahan ei edes noussut, niitäkään. Hyvin harvinaisen oikullinen satovuosi siis kertakaikkiaan...
      Hallavahakkaita on muutama löytynyt, keltavalmuskaa näkyy joitakin uskalikkoja, keltasarvikkaa ja oranssimaljakkaita, varsinkin viimeksi mainittuja olen nähnyt enemmän kuin koskaan... säilyttävät värinsä kuumentamisenkin jälkeen aika mukavasti ja sopivat marinadiliemeen antamaan väriä esim. kangasrousku purkkeihin. Ja maljakkaat ovat sitäpaitsi koristearvon lisäksi ihan syötäviä. Kuulemma.

    • Anonyymi

      suppareita on täällä keskipohojammaalla päin toella vähän, mut eipä keltavahvoitakaan löytynyt kuin ne pari hassunhauskaa relliä lähes umpimehtästä kuusten keskeltä. kuiva kesä teki siis tepposet niillekin. tähän mennesä olen käynyt vain kolmella paikalla. ja saaliina tähän mennesä noin niukin naukin noin 2 litraa, tuskin ehkä sitäkään. noh riippuu tietty miten tiukasti sieniparat survoo litran mittaan. Englannissa käytetty nimitys niille on varsin osuva:, kananpojan jalat. Kangasrouskuja olen kerännyt vielä viime päivinä, eli ainakin 2 viikon ajan. Kun niitäkin alkoi viimein ilmaantua. Koivuhaperoitakin otin mukaani, muita yleisempiä haperoitahan ei edes noussut, niitäkään. Hyvin harvinaisen oikullinen satovuosi siis kertakaikkiaan...
      Hallavahakkaita on muutama löytynyt, keltavalmuskaa näkyy joitakin uskalikkoja, keltasarvikkaa ja oranssimaljakkaita, varsinkin viimeksi mainittuja olen nähnyt enemmän kuin koskaan... säilyttävät värinsä kuumentamisenkin jälkeen aika mukavasti ja sopivat marinadiliemeen antamaan väriä esim. kangasrousku purkkeihin. Ja maljakkaat ovat sitäpaitsi koristearvon lisäksi ihan syötäviä. Kuulemma.

      • Anonyymi

        Itse maksoin tänävuonna 50e 10litraa kantarellejä. Juuri katselin tuossa että suppiksista pyydetään facebookin market placessa 20e 10litraa


    • Anonyymi

      Suppiloista saa tukusta noin 4-4,5 e/ kg... ei kovin paljon se. Tosin nyt on sientä niin paljon, että tuntiin on tullut jopa 25 ltr eli noin 6-8 kg.

    • Anonyymi

      Torille saa kyllä mennä myymään, myös ilman lupia, ainakin Tampereella on sellainen mahdollisuus. Siten halutaan elävöittää kaupunkia, että tavallisetkin ihmiset voivat myydä pienimuotoisesti tavaroita, vaatteita, sieniä, marjoja ym.

      Torikauppiaille ei kannata myydä mitään, se on hyväntekeväisyyttä. Kannattaa myydä itse tai ihmisille, jotka osaavat arvostaa huolella poimittuja, tuoreita sieniä ja marjoja. Ilmoituksia voi laittaa myös nettiin.

      30€ / ämpäri, vaikuttaa ihan asialliselta hinnalta, on siinä poimimista ja pitää olla hyvät sienimaastot, että saa ämpärillisen täyteen esim. suppilovahveroita. Hyvävaraisille 30€ on pikkuraha maksaa, toisen tekemästä työstä, kun sillä saa talveksi suomalaista superfoodia.

      • Anonyymi

        Ämpärillisen sain viikolla kymmenessä minuutissa. Nyt on suppiksia valtavasti ja jos myyntiin olisi halunnut, niin jätesäkki olisi pitänyt olla mukana. Keräsin vain omiin tarpeisiini konttaamalla parin neliön alueen metsätöiden yhteydessä. Pois piti lähteä askeleita vahdaten, kun ei haluaisi talloa hyviä sieniä suotta vaikka niitä tuolta tuskin kukaan tulee edes keräämään.


    • Anonyymi

      Myyn kilo suppilovahveroita putsattu

    • Anonyymi

      Ihan ilokseni olen suppiksia (ja muitakin sieniä) keräillyt. Ensin oman talvivaraston täyteen, sitten sukulaisille ja tutuille, enkä centtiäkään ole niistä keneltäkään veloittanut.
      Tänä vuonna suppiksia runsaasti ja ihanaa liikkua metsässä.

    • Anonyymi

      Jos et halua kuluttaa arvokasta vapaa-aikaasi sienten perässä ravaamisen ja niiden perkaamiseen, niin älä turhaan valita niiden hinnoista. Esim. suppiksia ei kasva ihan joka paikassa. Monesti joutuu monta kymmentä kilometriä ajamaan autolla (polttoainekulut) ja kävelyt päälle. Sääkään ei aina ole suosiollinen. Ja hirvikärpäsiä on. Perkaamiseen menee monet tunnit ja sotkuista puuhaa on sekin.

    • Anonyymi

      Sienet perataan metsässä ennen astiaan laittamista. Kotona vain selataan läpi. Tänä sykynä tuli marjojen ja sienien myynnillä 8000 euroa. Oli vähän heikko vuosi. Paras vuosi oli se, kun värväsin poimijoita ja myin tietenkin itse poimittuina. Liki 30000 euroa netto. Mutta oli niin työlästä, että enää en värvää noita eksyjiä, kun niille piti hakea paikat valmiiksi.

      • Anonyymi

        Itselläkin on sieni ukko varpaassa ollut jo 10 vuotta.


    • Anonyymi

      Kuivatut suppilot maksaa kilo. 200 euroa 🙂

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe