Tuomiokirkon freskossa saatanallinen viesti!

Järkyttävää!

Keskellä Tampereen tuomiokirkon alttarifreskoa on ikuistettuna kaksi miestä, jotka toisiaan kädestä pidellen ovat nousemassa kohti häikäisevää valoa, taivasta.

Ylösnousemus-freskon maalannut taiteilija Magnus Enckell oli homoseksuaali ja halusi ottaa taulullaan kantaa tärkeään asiaan.

Tuomiorovasti Olli Hallikainen myöntää, että tällainen tulkinta alttarifreskosta on olemassa.

- Freskossa ei ole kuvattuna tietenkään mitään seksuaalista, mutta kumppanuus ja toveruus on nähtävissä, Hallikainen sanoo

Tuomiokirkon taideteokset ovat kohauttaneet kirkossa kävijöitä siitä asti, kun ne ensimmäisen kerran paljastettiin yleisölle. Joitakin teoksia on vaadittu peitettäväksi siitä asti.

- Maalauksia ei sensuroitu tai peitetty silloin, eikä nytkään. On hienoa, että kirkossa on esillä tällainenkin näkökulma, Hallikainen sanoo.

http://www.aamulehti.fi/moro/uutisellista/219469.shtml

FRESKO ON HETI PEITETTÄVÄ MAALAAMALLA JA SEN PÄÄLLE ON MAALATTAVA PUHDAS, KRISTILLINEN AIHE!

18

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauheaa syksyä kaiki

Toki se on aivan kauheaa ja synnillistä. Me olemme niin puhtaita, että meidän pitää tarkasti varjella sieluamme kaikelta synnin saastalta myös taitessa. Miten nyt näin suuri synti tuleekaan mieleen yhdestä taideteoksesta, kun kuitenkin itse olemme niin synnittömiä emmekä toki tiedä mitään homoseksuaalisesta seksistäkään. Ihan hirveää!

Ehdotan, että freskon päälle maalataan betoninharmaa seinä. Sellainen tasainen betoniseinä on niin kaunis ja hyvin luterialainen, se ilmentää luterialaisuuden ankeaa harmautta ja yleensä värittömyyttä, sillä värithän ne niin syntisiä ovatkin -- mauttomuus ja hajuttomuus on nyt itsestään selvää.

Me menemme tuomiokirkkoon tuomittavaksi suurina syntisinä, sillä me olemme niin luterialaisia. Ja kun katsomme Tampereen tuomiokirkossa yläs kupoliin, siellä meitä tervehtii kyykäärme, ilmeisesti meidän syntiemme vertauskuvana. Se on niin kaunista ja ahdistavaa. Voimme todellakin tulla kirkosta pää painuksissa ja alla päin kuunneltuamme papin saarnaavan ja varoittavan meitä kaikista suurista synneistä, joita me emme tietenkään halua tehdä edes ajatuksissamme. Silti me kieriskelemme synneissämme, sillä me saamme siitä niin paljon lisäkiihoketta masennukseemme. Oikein kauheaa syksyä kaikille syntisille!

• Yks vaan

"- Frescossa ei ole kuvattuna tietenkään mitään seksuaalista, mutta kumppanuus ja toveruus on nähtävissä, Hallikainen sanoo."

"- FRESCO ON HETI PEITETTÄVÄ MAALAAMALLA JA SEN PÄÄLLE ON MAALATTAVA PUHDAS; KRISTILLINEN AIHE!"

Olen samaa mieltä kuin Hallikainen, joka sanoi näin:" Maalauksia ei sensuroitu eikä peitetty silloin, eikä nytkään. On hienoa, että kirkossa on tällainenkin näkökulma."

• pyh!

Kirkko näköjään hyväksyy homoilun, mutta Jumala ei hyväksy.

• kiltti tyttö
        pyh! kirjoitti:

Kirkko näköjään hyväksyy homoilun, mutta Jumala ei hyväksy.

Kirkko näköjään hyväksyy tappamisen ......ÄLÄ TAPA

Suomen Kuvalehti (37/2007) kertoi seuraavaa kansalaissodan jälkeisestä ajasta:

" Kirkko oli kantansa kiinni lyönyt. Arkki-
        piispa Gustaf Johanssonin mielestä kaik-
        ki Jumalan kieltäjät pitäisi tappaa ja piispa
        Otto Colliander julisti, että työväestö oli ka-
        pinointinsa takia ”Jumalan kirouksen alai-
        nen ja jätettävä Saatanan haltuun”.
        Valtion ja kirkon liitto oli hurskas ja irvo-
        kas."

• judstaer
        kiltti tyttö kirjoitti:

kas."

Kiltti tyttö, eiköhän tuo tolkuton massapostituksesi ole nähty jo ihan tarpeeksi monta kertaa.

• KTS (Ei kirj.)
        kiltti tyttö kirjoitti:

kas."

Jep.

Hampaitaan kiristelevät äärifundixet yrittää usein päteä haukkumalla nykyistä ev. lut. kirkkoa jumalattomaksi verrattuna noihin aikoihin.

Nykykirkko mieluummin tilaukseen kiitos...:O

• totuuden tukija
        judstaer kirjoitti:

Kiltti tyttö, eiköhän tuo tolkuton massapostituksesi ole nähty jo ihan tarpeeksi monta kertaa.

Ei ole!

• unohda omat syntiset
      • Sinun pitäisi

tehdä parannus synnin hyysäämisestäsi ja tulla uskoon.

• aika outoa

Katsokaapa tuomiokirkon kupoliin. Katossa kirkon korkeimmlla paikalla on kuvattuna käärme.

• jhggffdsa

Niin sinä et tiedä kuinka syvällä vapaamuurarit ovat kirkossamme. ovat salaseura.

• www.rapparit.com
        jhggffdsa kirjoitti:

Niin sinä et tiedä kuinka syvällä vapaamuurarit ovat kirkossamme. ovat salaseura.

Missä rapparit ovatkaan päässeet soluttamaan jonkun kirkkokunnan, siellä on alkanut tuon kirkon sanoman liudentaminen, harhaoppisuus ja uskon heikentäminen. Vain siellä, missä rapparien vaikutus ei vielä tunnu, esiintyy yhä aitoa kristillisyyttä. Mielestäni ortodoksinen kirkko on Suomessa ainoa, joka ei ole vielä rapparien vallassa, mutta sitäkin yritetään nyt ottaa rapparien vaikutuksen piiriin.

• Haavoittunut enkeli

Vai että käärme?Mooseshan ylensi käärmeen erämaassa.

• Haavoittunut enkeli

No voi kauheeta!

• KTS (Ei kirj.)

Jep. Pienenpieni äärilössi kirkossa on olevinaan KAUHEEN huolissaan aborteista mutta sodat ja niissä tapahtuva tappaminen ovat aina tervetulleita ja mukavasti ennustuksiin sopivaa materiaalia ja pitää mielen virkeenä.

Sama lössi on olevinaan KAUHEEN huolissaan homoudesta ja tahtoo palata ajassa sata vuotta taaksepäin, jolloin kirkko kirosi ja uhkasi kuolemantuomiolla niin homoja kuin ateistejakin. Tämä ei heitä huolettaisi lainkaan.

• v,n.r.w3

Pieni ote raamatusta, Jumalan Moosekselle antamasta Laista jonka Jeesus vahvisti ja sen Lain osassa on Jumalallisuuden faktaa joka liittyy aiheeseen:

3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

HUOM!
      Luder/Lutherin 10-laki ei ole sama kuin Jumalan Moosekselle antama Laki.

Pappis lupauksen antanut pappi lupautuu työssään palvelemaan Luder/Luder oppin herraa jumalana ja siihen toimeen lupauksessaan Pyytää Jumalalta apua. (lupaus tämän tekstityksen lopussa)

Siis jos papit jaetaan kahteen "leiriin" niin osa papeista "uskoo" ja osa papeista omaa "Jumalallisuuden tietouden."

Jeesus ei ollut uskossa eikä koskaan antanut uskon tunnustusta.

Jeesus oli Jumalallisuuden tietoudessa.

Paavali olis yksi rikollisen kristinuskon perustajista ja loi pohjan mm. katolilaisuude ja Luder/Luther luterilaisuudelle ja luterilaisuudella on alaisinaan mm. lestadiolaisuuden noin 15-20 eri lahkoa jne jne...

Tämä luterilaisuuden opin lahkot ovat historiallaan todistaneet, että he kieltävät Jumalan Moosekselle antaman Lain jonka Jeesus vahvisti ja luterilaisilla on oma 10-käskyn Laki jonka ensimmisessä käskyssä Luder/Luthre tekee itse itsestään (epä)jumalan ja kieltää palvelemasta muita jumalia - Jumalaa ja Jeesusta.

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

Merkille pantavaa on, että luterilaisuuden opissa ihmiseltä otetaan pois itsensä ihmiseksi tunteminen ja että ihmisestä tehtää/muokataan ymmärtämätön mm. ihmisten asettamille Laille:

Uskon tunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

Ja mainitussa opissa on (epä)jumalan Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain vastaisuuksiin selvät viitteet:

Luder/Lutherin kirje 1.8.1521

"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Ja ne Jumalan ja Jeesuksen vastaisuuden viitteen johtivat ja edelleen johtavat rikollisuuksiin, mm. noitarivio rikoksiin:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi

Pappislupaus

Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:

"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

• kinastelu keskustelu

On hienoa, että taide voi herättää tämänkaltaista kinastelua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe