Ydinvoima on mahdollisuus tuulivoimalle?

Ytimen Näivertäjä

”Hätätilaministeriö on kuitenkin vaatinut lupaa retkien uudelleen aloittamiseksi ja katsoo, että retket auttavat keräämään rahaa tuleville tuuli- ja aurinkovoimaloiden rakennusprojekteille, joilta saastuneelle alueelle on kaavailtu.”

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011091314377919_ul.shtml

12

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tshernobyl ei ihan onnistunut tappamaan ydinvoimaa. Sääli. Nyt niitä on tulossa lisää, Fukushiman tavoin.

      Ydinvoimalat ovat osoittautuneet erittäin vaarallisiksi. Luvatun miljoonan tai kymmenen miljoonan vakavalta reaktorionnettomuudelta vapaiden reaktorivuosien sijasta on käytäntö osoittanut, että ne jää reilusti alle 10 000 reaktorivuoden (ehkä n. 7000 tänään). Se merkitsee sitä, että jos ydinreaktorita on 500 kpl, ja ne kaikki ovat käytössä kaiken aikaa, vakava reaktorionnettomuus tapahtuu reilusti alle 20 vuoden välein (< 10 000 reaktorivuotta/500 reaktorilla).

    • TV-dokumentin

      mukaan siellä oli ollut muitakin kuin ohjattuja turisteja.Melkein kaikki paikalle jäänyt irtain omaisuus oli pöllitty ja vain kelpaamaton oli jäänyt.Toinen dokumentti kuvasi eläimiä,jotka olivat hyvinvoivan näköisiä ja olivat vallanneet alueen.

      • -.-...-...--

        Itse asiassa luulisi vihreiden olevan innoissaan näistä ydinonnettomuuksista. Jokainen niistä kun tuntuu synnyttävän samalla luonnonpuiston. Eläimistöstä liikkuu useammanlaista tutkimusta, mutta kasvit viihtyvät eli alueelle syntyy hiilinielu.

        Ydinvoimalan pamahtaminen ja useamman kymmenen kilometrin evakuointialueen syntyminenen sademetsäalueella olisi hiilidioksidin sitomista ajatellen lottovoitto.


      • Vanh. reaktorimestar

        Just oli uutisissa että Tsernobylin linnuilla on aivot 5 % pienempiä nyt kuin normaalisti... Ja seudun lapsista vain 10 % on terveitä.


    • Tuulimyllyt kesti Japanin tsunamin. Kelluvia tuulivoimaloita kehitetään-

      "Japanin rannikon tuulimyllyjä oli epäilty heikoiksi mahdollisen tsunamin iskiessä, mutta viime kevään tositilanteessa turbiinit jatkoivat energian jauhamista. Edes merellä sijaitseva tuulipuisto ei pysähtynyt viisimetrisestä tsunamiaallosta. Puistojen energiantuotantoa onkin lisätty ydinturman aiheuttaman energiavajeen paikkaamiseksi."
      http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/09/japani_rakentaa_fukushimaan_kelluvan_tuulipuiston_2873305.html

      Varsinaisesti uutinen koskee Japanin aietta kelluvien tuulipuistojen rakentamista ja kehittämistä maailman kärjessä.

    • saapasrasva

      http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/09/japani_rakentaa_fukushimaan_kelluvan_tuulipuiston_2873305.html
      " Tuulipuistoon aiotaan käyttää noin 200 miljoonaa euroa. Raha on peräisin erityisbudjetista, joka on tarkoitettu luonnonkatastrofin koetteleman Koillis-Japanin jälleenrakentamiseen. Tuulipuiston kuuden kahden megawatin turbiinin on määrä käynnistyä vuonna 2015. "

      Uutisen mukaan rahaa käytetään 200 milljoonaa euroa ja saadaan kuusi 2 MW tuulimyllyä vuoteen 2015 mennessä.

      Tuulipuiston sähköntuotanto vuodessa = 6 * 2 * 8760 tuntia (vuosi )* käyttöaste (1/3) = 35 GWh = 0,035 TWh/vuosi
      Tuollaisia tuulipuistoja tarvittaisiin noin 370 kpl tekemään sähköä saman verran kuin OL3-ydinvoimala (13 TWh vuodessa).
      Jos jokaiseen puistoon käytettäiiin tuo 200 ME, OL3-voimalan sähkön vuosituotannon tekeminen Japanin kelluvilla tuulipuistoilla merkitsisi, että rahaaa tarvittaisiin 370 * 200 ME = 74 miljardia euroa !
      Huhu huh , kallista on *kelluva' tuulisähkö ?

      • Fukushimassa neljä ydinreaktoria paskana jälkihoito. Kustannukset tuotetulle sähkölle?


    • Kelluvaa

      tuulisähköä! Varmaankin keksivät taloudellisempiakin toteutuksia.Miten kävi siirtolinjojen Fukushiman ympäristössä.Veikö tsunami nekin,vai jäikö ehjäksi.Jos jäi niin siihen rannikolle vaan tuulimyllyt pystyyn ja sähköä jauhamaan.Siinähän olisi näytön paikka todistaa toimivuus.

      • Siirtolinjat Fukushiman ympäristössä. Nurinkurista toimintaa.

        "Miten kävi siirtolinjojen Fukushiman ympäristössä.Veikö tsunami nekin,vai jäikö ehjäksi."

        Mitä tulee Fukushiman tuulivoimaloiden siirtoyhteyksien toimivuuteen, niin en tiedä asiasta mitään, mutta sen tiedän, että siirtoyhteydet alueen ydinreaktorihin katkesi. Nurinkurista oli se, että reaktoreihin YRITETTIIN VIIKKOTOLKULLA TUODA SÄHKÖÄ sähköverkosta, ennenkuin se lopulta onnistui! Eikös ydinvoimaloita noin yleisesti katsoen rakennetakin tuottamaan sähköä sähköverkkoon?


      • Tuossahan kysytään
        Vastaaja kirjoitti:

        Siirtolinjat Fukushiman ympäristössä. Nurinkurista toimintaa.

        "Miten kävi siirtolinjojen Fukushiman ympäristössä.Veikö tsunami nekin,vai jäikö ehjäksi."

        Mitä tulee Fukushiman tuulivoimaloiden siirtoyhteyksien toimivuuteen, niin en tiedä asiasta mitään, mutta sen tiedän, että siirtoyhteydet alueen ydinreaktorihin katkesi. Nurinkurista oli se, että reaktoreihin YRITETTIIN VIIKKOTOLKULLA TUODA SÄHKÖÄ sähköverkosta, ennenkuin se lopulta onnistui! Eikös ydinvoimaloita noin yleisesti katsoen rakennetakin tuottamaan sähköä sähköverkkoon?

        siirtolinjoja tuulivoimaloiden käyttöön.Kaikki tietää että tsunami murskasi fukushiman voimalat varakoneineen,mutta miten linjat????Jos linjat on jäljellä niin myllyä viereen vaan ja sähkö saadaan siirretyksi! Sitähän varten ne linjat yleensä on!


      • Vastaaja kirjoitti:

        Siirtolinjat Fukushiman ympäristössä. Nurinkurista toimintaa.

        "Miten kävi siirtolinjojen Fukushiman ympäristössä.Veikö tsunami nekin,vai jäikö ehjäksi."

        Mitä tulee Fukushiman tuulivoimaloiden siirtoyhteyksien toimivuuteen, niin en tiedä asiasta mitään, mutta sen tiedän, että siirtoyhteydet alueen ydinreaktorihin katkesi. Nurinkurista oli se, että reaktoreihin YRITETTIIN VIIKKOTOLKULLA TUODA SÄHKÖÄ sähköverkosta, ennenkuin se lopulta onnistui! Eikös ydinvoimaloita noin yleisesti katsoen rakennetakin tuottamaan sähköä sähköverkkoon?

        > Nurinkurista oli se, että reaktoreihin YRITETTIIN
        > VIIKKOTOLKULLA TUODA SÄHKÖÄ sähköverkosta,
        > ennenkuin se lopulta onnistui! Eikös ydinvoimaloita
        > noin yleisesti katsoen rakennetakin tuottamaan
        > sähköä sähköverkkoon?

        Juuri näin. Ja jos joku ei olisi sammuttanut toimivia yksiköitä Fukushimassa, olisi onnettomuudelta käytännössä vältytty. mutta kun proseduurissa luki, että ensin sammutetaan ja sitten aletaan katsomaan, mistä saadaan voimaa...

        Ilmeisesti paikalliset vihreät ja muut huuhaaihmiset ovat onnistuneet pelottelemaan ohjeen laatijatkin. Sehän tiedetään, että japanilaiset seuraavat ohjeita tarkalleen, vaikka kuinka järjettömiä.


      • Vanh. reaktorimest.
        The_Rat kirjoitti:

        > Nurinkurista oli se, että reaktoreihin YRITETTIIN
        > VIIKKOTOLKULLA TUODA SÄHKÖÄ sähköverkosta,
        > ennenkuin se lopulta onnistui! Eikös ydinvoimaloita
        > noin yleisesti katsoen rakennetakin tuottamaan
        > sähköä sähköverkkoon?

        Juuri näin. Ja jos joku ei olisi sammuttanut toimivia yksiköitä Fukushimassa, olisi onnettomuudelta käytännössä vältytty. mutta kun proseduurissa luki, että ensin sammutetaan ja sitten aletaan katsomaan, mistä saadaan voimaa...

        Ilmeisesti paikalliset vihreät ja muut huuhaaihmiset ovat onnistuneet pelottelemaan ohjeen laatijatkin. Sehän tiedetään, että japanilaiset seuraavat ohjeita tarkalleen, vaikka kuinka järjettömiä.

        Älä viitsi. Lukisit uutisia maailmalta niin tietäisit paremmin.

        Jo maanjäristys katkoi huonosti tehdyt reaktorin jäähdytysputket, kertovat laitoksella työvuorossa olleet. Ei siihen mitään tsunamia olisi tarvittu tähän katastrofiin, vaikka se kyllä viimeisteli tuhon ja vaikeutti kaikkea toimintaa, mm sähköjen saantia alueelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe