Tämä on täysin totta, mikäli uskotte selibaatissa elävään kilvoiitelijattareen, joka pyhityyneisyydessään voi meitä arvostella/tuomita. Tämä on myös totta jos on uskominen myös pyhitytksen tilan saavuttaneisiin vaimoni siskoihin. Miksi emme heihin uskoisi.
Olen narsistinen naistennaurattaja
22
189
Vastaukset
- pieni ihminen
Tarvitsetko noilta ihmisiltä jotain?
- 6+6+6
Taitaa olla päässä joku härö kaverilla.
- Kirstiliina
Liittyykö tämä vähän aikaa sitten palstalla olleeseen välien selvittelyyn...?
Tahdon Sinulle sanoa ihan lähimmäisenä ja kristittynä, että yritä hyvä ihminen päästä eroon katkeruudestasi vaimon siskoja kohtaan! Etkö voisi yrittää nähdä heissä edes jotain hyvää? Avioliitossa on monesti vaikeuksia, kun yhdenlaisesta suvusta tullut liittyy ihmiseen, jolla on tietysti ihan erilaiset perheenjäsenet ja totutut tavat. Etkö voisi ajatella, että vaimosi siskot kuitenkin varmaan rakastavat vaimoasi, omaa sisartaan, ja se on heissä arvokasta? Useimmiten me ihmiset tarkoitamme hyvää, mutta toimintamme sitten jotenkin kääntyy huonoksi, hyvät tarkoitukset eivät toteudu.
Kaikki ihmiset ovat ansainneet sen, että heihin edes yrittää suhtautua positiivisesti. Miten ihmeessä voisimme olla hyviä lähimmäisiä, jos emme edes perhettämme ja sukuamme pysty rakastamaan, kun kuitenkin meidän pitäisi rakastaa paljon muita, "vaikeampia" tapauksiakin? :) Meidän pitäisi useammin mennä itseemme.... miettiä mahdammeko me olla hyviä ihmisiä ja rakastettavia..? Muissa on aina niin helppoa keksiä vikoja, vaikka monesti itsessäkin voi olla todella pahoja vikoja.
Jos olet sama ihminen kuin täällä joskus aiemmin kirjoitellut, niin suosittelen sinulle ja vaimollesi ihan vakavasti perheterapiaa, ja/tai juttelua rippi-isän kanssa näistä asioista, avioliitosta ja perheestä.- diga diga doo
Ja on hyvä muistaa että avioliitto ei ole mikään pakollinen asia.Kyseessä tuskin on pappikaan että eikun ero sitten jos yhteistä säveltä ei löydy.Uusia tsuhnia aina löytyy ja kun tulee tarpeeksi ikää ei haarojenväliäkään enää kutkuta.
Pitäisi olla kiitollinen tälläisestä vaihtoehdosta.Muissa maissa on jopa pakkoavioliittoja.Täällä saa jopa terapiaa avioliittoonsa.Kenenkään ei ole pakko pahoinvoida läheisensä kanssa.Mutta se vaatii rehellistä ja avointa itsetutkiskelua ei vain toisten tutkiskelemista ja sormella osoittamista.Perheterapiaa teke työpari jossa kumpaakin haastatellaan erikseen sitten kootaan yhteen asiat ja asioita tuodaan heille esille vastakkaisen osapuolen näkökulmasta ja annetaan maisteltavaksi heidän näkemyksensä ja kysellään mikä heidän mielestään olisi paras vaihtoehto tilanteeseen.Mikäli kummankaan näkemykset eivät kohtaa tai joustoa harmoniassa ja yhteisymmärryksessä ei löydy kehoitetaan varmaankin harkitsemaan erossa asumista jonkun aikaa että saadaan ajatuksia selkiinnyttettyä ja nähdään olisiko kenties ero parempi vaihtoehto.Jos yksinään sujuukin elämä paremmin molemmilla.
Seurakunnat ainakin luterilainen järjestää perheneuvola toimintaa. - 02618
diga diga doo kirjoitti:
Ja on hyvä muistaa että avioliitto ei ole mikään pakollinen asia.Kyseessä tuskin on pappikaan että eikun ero sitten jos yhteistä säveltä ei löydy.Uusia tsuhnia aina löytyy ja kun tulee tarpeeksi ikää ei haarojenväliäkään enää kutkuta.
Pitäisi olla kiitollinen tälläisestä vaihtoehdosta.Muissa maissa on jopa pakkoavioliittoja.Täällä saa jopa terapiaa avioliittoonsa.Kenenkään ei ole pakko pahoinvoida läheisensä kanssa.Mutta se vaatii rehellistä ja avointa itsetutkiskelua ei vain toisten tutkiskelemista ja sormella osoittamista.Perheterapiaa teke työpari jossa kumpaakin haastatellaan erikseen sitten kootaan yhteen asiat ja asioita tuodaan heille esille vastakkaisen osapuolen näkökulmasta ja annetaan maisteltavaksi heidän näkemyksensä ja kysellään mikä heidän mielestään olisi paras vaihtoehto tilanteeseen.Mikäli kummankaan näkemykset eivät kohtaa tai joustoa harmoniassa ja yhteisymmärryksessä ei löydy kehoitetaan varmaankin harkitsemaan erossa asumista jonkun aikaa että saadaan ajatuksia selkiinnyttettyä ja nähdään olisiko kenties ero parempi vaihtoehto.Jos yksinään sujuukin elämä paremmin molemmilla.
Seurakunnat ainakin luterilainen järjestää perheneuvola toimintaa.Mitä Tarkoitit sillä ettei kyseessä ole pappikaan?
- diga diga doo
02618 kirjoitti:
Mitä Tarkoitit sillä ettei kyseessä ole pappikaan?
No ei siltä oikein vaikuta ja olishan se pahempi nakki jos työkin menis alta jos vaikka eroais.pappi tuskin noin repeäis julkisesti tälläisillä roskispalstoilla.
- salmilainen
Kenenkäs vika se on jos ei itsensä jos ei kykene uskovainen olemaan?Ei se toisten vika ole.Se nyt ei vaan kuulu avioliittoon eikä uskovaisuuteen olla naimisissa ja katsella muualle.
Tosin joillakin voi olla erilaiset käsitykset avioliitosta ja uskovaisuudesta.Tässä lienee kyse juuri siitä että aviomiehen ja vaimon näkemys avioliitosta poikkeaa toisistaan.
Kannattaako tuollaista enää jatkaa jos siitä syntyy paineita puolin ja toisin?Onhan niitä erilaisia muita yhteisöjä ja ihmisiä joitten parissa tuollainen sallitaan.Ortodoksikin voi käydä synnintunnustuksella.
Tosin jos vaimo ei hyväksy miehensä vieraissakäyntiä tai jotain tiettyä tapaa käyttäytyä tai hänen hakuisuuttaan muitten naispuolisten seuraan niin häneltä ei sitä voi odottaa.Hän on nimittäin naimisiin mennessään odottanut että saa uskollisen aviopuolison ja avioliittohan on tarkoitettu kahden ihmisen liitoksi ei niiden lukuisten muiden jakoon myös.
Eli kyseessä on sopimusrikkomus.Näyttää ettei ole palstalaisten ongelma ollenkaan tämä.Kannattaa ruotia tuollaiset asiat siellä kotosalla.Suurin osa varmasti kuvittelee avioliiton olevan monogamista laatua eikä polygamista laatua. - 026
iTaas tärähti.Entinen rakastaja päivän valoon.Parasa aikaa ovat Pulimessa.Mitä Helvettiä pitäis tehdä.Jättääkkö mies vai pitäiskö yrittää vielä.Keinot ovat loppuneet
- oikeinkirjoitus
Viina on viisasten juoma. Tyhmän se tekee entistäkin tyhmemmäksi.
Jos keinot ovat loppuneet, niin mitäs siinä muuta kuin lääkkeet laukkuun ja menoksi.
- Tulit mieleeni
Katsellessani tänään tv-ohjelmaa narsista tuli mieleeni tämä "outo" aloituksesi täällä palstalla.
En esitä omia arveluitani vaan vastaapa myöntävästi tai kieltävästi seuraaviin kysymyksiin:
1. Olet kateellinen kaikesta mitä sinulla ei ole ja toisilla on?
2. Olet mustasukkaisesti kiinni kaikessa mitä sinulla on?
3. Ympärilläsi on sinua ihaileva/kannatteleva "hovi" (ystäviä,sukulaisia,työkavereita)
4. Olet parisuhteesi alussa ollut innolla aloittamassa seksielämää jopa jo ensitreffeillä, mutta suhteen vakiinnuttua olet lähes kokonaan kieltäytynyt seksielämästä? Olet kova ja kylmä, läheisyys ei ole sinulle tärkeää.?Alistat/käytät valtaa kumppaniisi seksillä tai paremminkin seksittömyydellä.? Nolaat toisen halun ja kaipuun ?
5. Syytät kaikesta aina muita?
6. Luuletko paljon asioita ja valehteletko asioita totuuden seassa?
Jos olet rehellinen ja vastaat kysymyksiin "kyllä", olet narsisti. Muussa tapauksessa asia on jotenkin toisin.
Lopuksi ohjelmassa annettu ohje narsistin kumppanille:
Taistele, pakene tai kärsi. Päätös on siis uhrin tehtävä itse.- Narsissin ruukku
Hmm.. voisi ajatella että aloittajalla on kaunaa toisia ihmisiä kohtaan.Ei koe elämäänsä tarpeeksi hyvänä itselleen ja näkee sen johtuvan muista kuin itsestään.tästä kaunaisuus ja viha toisia kohtaan.Ehken katkera kun ei ole saavuttanut tiettyä asemaa tai asioita elämässä.Tämä voi tietenkin johtua siitä että narsistille ei mikään koskaan riitä ja kun yhden saa tehtyä haluaakin jo toista asiaa.Eli mikään ei pidä narsistia tyytyväisenä.Hän on epästabiili kuin pieni lapsi niin tunteiltaan kun tarpeiltaankin.
Epäkypsä tyydyttämätön.Kuin pieni lapsi.. ensin tikkari sitten lelu ei sittenkään se toinen olsi parempi.Onkohan narsismi kyvyttömyys hallita omia tunteitaan tai joku trauma lapsuudesta?
Vaikea sanoa en ole oikein koskaan oikeita narskuja ymmärtänyt.Ne ovat jotenkin kauhistuttavia kanssa ihmisinä.
Narsku voisi joskus pysätyä miettimään miksi näin.Mikä ajaa eteenpäin.Miksi mikään ei koskaan riitä tyydyttämään? - Narskun ruukku
Narsissin ruukku kirjoitti:
Hmm.. voisi ajatella että aloittajalla on kaunaa toisia ihmisiä kohtaan.Ei koe elämäänsä tarpeeksi hyvänä itselleen ja näkee sen johtuvan muista kuin itsestään.tästä kaunaisuus ja viha toisia kohtaan.Ehken katkera kun ei ole saavuttanut tiettyä asemaa tai asioita elämässä.Tämä voi tietenkin johtua siitä että narsistille ei mikään koskaan riitä ja kun yhden saa tehtyä haluaakin jo toista asiaa.Eli mikään ei pidä narsistia tyytyväisenä.Hän on epästabiili kuin pieni lapsi niin tunteiltaan kun tarpeiltaankin.
Epäkypsä tyydyttämätön.Kuin pieni lapsi.. ensin tikkari sitten lelu ei sittenkään se toinen olsi parempi.Onkohan narsismi kyvyttömyys hallita omia tunteitaan tai joku trauma lapsuudesta?
Vaikea sanoa en ole oikein koskaan oikeita narskuja ymmärtänyt.Ne ovat jotenkin kauhistuttavia kanssa ihmisinä.
Narsku voisi joskus pysätyä miettimään miksi näin.Mikä ajaa eteenpäin.Miksi mikään ei koskaan riitä tyydyttämään?Ei kukaan tarjottimella mitään anna ja tuo.Itse se on saavutettava pettymyksiinkin on elämässä osattava varautua ja ne nieltävä.Jääräpä'isyys ei johda minnekkään, joskus asioita tapahtuu meiltä lupaa kysymättä siihen auttaa nöyryys.
Itsekkin voi olla oman onnensa seppä.Epäonnistumisista ei kannattaisi ensiksi lähteä toisia syyttlemään vaan miettiä mitä itse olisi toisin voinut tehdä.Jotkut ihmiset vain eivät taida kestää mitään kritiikkiä.Johtuneeko jostain alennuskompleksista tai kunniantunnosta.
täytyy kyllä sanoa että narskut ovat osaltaan emotionaalisesti kehittymättömiä mutta osaavat temput joilla kääntää asiat ja syyt itsestään pois.Manipuloivat kyvykkäästi.Ja monesti onnistuvatkin. - ap
Kun kysyt, niin vastaan:
1. En kadehdi toisilta mitään.
2. Mustasukkaisuus liiallisuuksiin menevänä ei ole minun juttuni. Ollut koskaan
3. Olen aina ollut yksinäistä tietä kulkeva erakko. En siis omista/ole omistanut hovia.
4. Jäävään itseni, pääosin kuitenkin kieltämällä väittämäsi kohdat.
5. En aina. 3-4 kertaa vuodessa käyn jopa synninkatumuksessa. En keromassa sitä, miten muut ovat minua kohdelleet, vaan miten minä olen muita/itseäni kohdellut.
6. Olen mies, joka pyrkii totuudessa aina elämään olipa sitten jälkipyykki/-maksu miten suuri tahansa.
Jk. Joskus olemme itse kukin uhreja, joskus uhrautujia. - tulit mieleeni
ap kirjoitti:
Kun kysyt, niin vastaan:
3. Olen aina ollut yksinäistä tietä kulkeva erakko. En siis omista/ole omistanut hovia.
5. En aina. 3-4 kertaa vuodessa käyn jopa synninkatumuksessa. En keromassa sitä, miten muut ovat minua kohdelleet, vaan miten minä olen muita/itseäni kohdellut.
6. Olen mies, joka pyrkii totuudessa aina elämään olipa sitten jälkipyykki/-maksu miten suuri tahansa.
Jk. Joskus olemme itse kukin uhreja, joskus uhrautujia.Vastasit reilun tuntuisesti, hymistelemättä.
Ohjelmassa kerrottiin myös narsistin osaavan olla toisaalta vallan ihana ja valloittava. mutta vain niin kauan kuin hänelle on toisesta jotain hyötyä. Yhtäkkiä tuo päivänpaiste jyrisee ja salamoi. Pehmys muuttuu kylmäksi raakuudeksi.
Toivon, sinulle tasapainoista elämää missä kuljetkin. Narsisti ET ole, eikä sinusta sitä varmaan enää aikamiehenä tulekaan. - ap
tulit mieleeni kirjoitti:
Vastasit reilun tuntuisesti, hymistelemättä.
Ohjelmassa kerrottiin myös narsistin osaavan olla toisaalta vallan ihana ja valloittava. mutta vain niin kauan kuin hänelle on toisesta jotain hyötyä. Yhtäkkiä tuo päivänpaiste jyrisee ja salamoi. Pehmys muuttuu kylmäksi raakuudeksi.
Toivon, sinulle tasapainoista elämää missä kuljetkin. Narsisti ET ole, eikä sinusta sitä varmaan enää aikamiehenä tulekaan.En ole hymistelijä enkä mielistelijä. Sieluni/mieleni ei ole kaupan. Joka näin kuvitteli/kuvittelee, tuli/tulee huomaamaan erehtyneensä minun kohdallani.
Miksikö provosoidun/kärjistän/kiivailen? Minulla on palava sielu, siksi. Kärjistettyäni asioita, uskon saavani enemmän pohdiskelua aikaiseksi. - V.Klubi
ap kirjoitti:
Kun kysyt, niin vastaan:
Jk. Joskus olemme itse kukin uhreja, joskus uhrautujia.Ei nytaivan kaikkea pidä uskoa mitä onlinessa näkee.. tosin ei reallifessakaan.
- Rukoile
ap kirjoitti:
En ole hymistelijä enkä mielistelijä. Sieluni/mieleni ei ole kaupan. Joka näin kuvitteli/kuvittelee, tuli/tulee huomaamaan erehtyneensä minun kohdallani.
Miksikö provosoidun/kärjistän/kiivailen? Minulla on palava sielu, siksi. Kärjistettyäni asioita, uskon saavani enemmän pohdiskelua aikaiseksi.Aika uhittelevaa tekstiä..viha ylpeys kunniantunto..?Aika sekavaa kun lukee muut viestit häilyy missä tarvetta on.
Sairaanvoitelussa olisi hyvä käydä.
Ei tarvitse olla mielistelijä jos on vain miellyttävä toisille ihmisille.He eivät ole meiltä mitään viemässä eikä mihinkään pakottamassa.Ehkä tässä menee realiteettisi harhaan.Aikuisten tulee osata kontrolloida käytöstään jos ei osaa on mielenterveyden ongelmista kyse.Lapselle jonka käytös on vielä hakusessa se on sallittua. - sadelliiddi
ap kirjoitti:
Kun kysyt, niin vastaan:
Jk. Joskus olemme itse kukin uhreja, joskus uhrautujia.Ei kyllä oikein käy yhteen tuon aloittajaviestin kanssa josta ei muu loistakkaan kuin juuri kateus, katkeruus ja muut negatiiviset tunnetilat.Seuraavakin viesti taitaa olla saman aloittelijan kirjoittama.Mikä lie itsekehu kampanja menossa.
Uhrihan se narsku omasta mielestään aina on ja silti oikea MIES...vähän naurattaa nuo postaukset.Aika transparentteja kommentteja. - hehehehehehehehehehe
tulit mieleeni kirjoitti:
Vastasit reilun tuntuisesti, hymistelemättä.
Toivon, sinulle tasapainoista elämää missä kuljetkin. Narsisti ET ole, eikä sinusta sitä varmaan enää aikamiehenä tulekaan.Vastasitko itsellesi vaiko itsesi puolesta :)
- näkökulmia......
Hih rakastan kyssäreitä vasttaampa vaikken olekkaan aloittaja.
1.En ole kateellinen mutta harmissani joskus nuorempana kunnes opin että mitä kivaa on omassakin elämässä.Emme näe kuin pinnan toisten elämästä ja sitä on turha kadehtia.Ei edes terveyttä yms.Jokaisella on oma osansa ja tulisi olla kiitollinen siitäkin mitä olemme saaneet.Joskus se nohtuu mutta se on jo jotain jos sen on hoksannut.
2.Kaikesta on joskus luovuttava... Rakkaimmista materiasta nyt ensimmäisenä..kun ei ole mitään (on paljonkin).Jos puhuttaisiin parisuhteesta riippuisi se partneristakin.Jos partneri olisi temppuileva ja tykkäisi kiusoitella voisi olla että tilanne olisi erilainen kuin jonkun normaalin kumppanin kanssa jolla ei ole tarvetta kohottaa itsetuntoa kiusaamalla muita tahallisesti.Ehkä pieni huolenaihe käväisisi mielessä jos oikein herkullinen partneria vastakkainen sukupuoli tulisi vastaan ja huomaisin hänen olevan viehättävä.Loppujenlopuksi monet pelkäävät turhaan.On tuiki tavallisia ihmisiä jotka ovat jonkun rakastajia yms.Ei aina tarvitse olla mieletön pakkaus kun rakkaus tai fyysinen halu iskee.Elämässä joutuu joskus pettymään ja petetyksikin ja jäämään yksin.Raamattu opettaa tähänkin hyviä neuvoja.Parempi yksin.Toisekseen jos ei ole valmis luopumaan ei ole valmis saamaankaan.
3.No ystäviä on muutama normituttu.Päivittäisiä tuttuja vilisee.Mutta ihailijakerhoa ei taida olla asiat pyörii lähinnä arjen asioissa ja hengellisissä jutuissa.Kukaan ei pahemmin kehu toinen toistaan vaan kannustamme toinen toisiamme ja lohdutamme.Kaikki olemme aika niukoista lähtökohdista kotoisin ja vähällä toimeentulleita.Ei ole jymyjuttuja joista toisille annetaan kehuja yms.Tasa-arvoisuus ja toisen lohduttaminen/tukeminen on sitä parasta.Vuoroin vieraissa se huonokin päivä käy että hyväkin.Kellään ei tiettävästi ole odotuksia itsestään itselleen eikä toisiltaan.Näin homma toimii nauramme itsellemme ja toistemmekkin tempauksille, onnelle ja epäonnellekkin.Ei tätä muuten jaksaisi. :)
4. No niin asiaan.Kyllähän se mielessä käväisisi.Voisi olla aikamoinen kiusaus.Vaikka väkivalta henkinen ja fyysinen rajukin on siivittänyt parisuhteita ei halut ole minnekkään kadonneet, onneksi näin.Läheisyys tuntuu mukavalle muttei pelkkä saaminen vaan myös antaminen.Ilman turvallisuuden tunnetta ja hyvää asapainoista ihmisuhdetta tuskin tulee heti seksi mieleen.Itse olen seksualinen ihminen ja voisi se ekoilla deiteillä repsahtaa.Mutta parempi kuitenkin peljätä Jumalaa ja pitää ne pöksyt jalassa silti.Voisi katua sitten vaikka ihmisestä pitäisikin.Voisi ajatella loukanneensa toista liian innokkaana.Toisaalta lipsahduksiakin sattuu.Mutta minulla emotionaalinen ja fyysinen turvallisuuden tunne yhdistettynä vastakkaisen viehättävään persoonaan tuo sen ajatuksen muustakin.Mutta kuten sanottu selibaattikin kasvattaa luontoa. :) Jos parisuhde olisi riippuisi tietenkin kumppanistakin miten seksielämä menisi.Itse pidän siitä vielä ekojenkin treffien jälkeen.Seksi ei ole minulle välinen saada asioita tai painostaa.Se olisi vallan kamalaa jos olisi niin tunteeton.Tai jos olisi läheisriippuvainen niitä en kestäisi.Ihmisen täytyy saada myöös hengittää toisen vierellä.
5.Syytän aina itseäni ja häpeän.Monesti tuntuu aika kurjalle kun jotkut muutkin ovat syyllistäneet.Kumppanit.Äitini omasta avioliitostaan.Noh.Joskus on vaikea ymmärtää miksi joku syyllistää toista.Tai miksi ei voisi itsessään mitään vikaa nähdä.Nämä ovat monimutkaisia asioita.Yksilöistä kiini ja asioista.Mutta jatkuvasti toisia ei voi syyllistää näkemättä missä itse menee vikaan.Tai mikä parisuhteessa menee vikaan.Jos liitossa on 2 erilaista ihmistä ja jos ei löydy yhteistä säveltä se menee yksipuoliseksi syyttelyksi yleensä.
6. Ajattelen paljon ja luen paljon.Yritän pitää mieleni avoinna etten jumiutuisi.En voi vakuuttaa ettenkö joskus olisi valehdellut elämässäni.Ikävä tosiasia kuitenkin on että pyrin olemaan rehellinen.Siksi ettei omaatuntoa kipristelisi.Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin huono omatunto.On niin vapaata jos puhuu totta eikä vääristele.Voi katsoa itseään hieman helpommin peilistä vaikkei siltikkään täydellinen olisi.Joskus inhottaa olla rehellinne, joskus olisi kiva jos vain jättäisi epämiellyttävät asiat kertomatta.varsinkin katumuksen sakramentissa.Kuitenkin se keventää sydäntä ja sielua kovasti.Häpeää se ei estä.sekin on terveellistä oppia nöyräksi ja kuolevaiseksi jollaisia kuitenkin viimekädessä olemme.Joskus omat tyhmyydet ovat satuttaneet muita kun on ollut pakko sanoa niistä.Kaikkein tärkeintä on että on itselleen rehellinen eikä maalaile kummia kuvia elämästä tai itsestään koska...hyvin harvoin kukaan meistä tulee sellainen kuvatus olemaan.Joskus on hyvä rehellisesti itseltään kysyä kuka olen ja miksi haluan tulla jamikä ovat realiteetit.- Hedonistisin terv.
Tiettävästi olen tavannut muutaman narsistin.Oma isäni on sellainen äitini johonkin pisteeseen.Tyttärelläni on sellaisia piirteitä.Yksi aviopuoliso on sellainen ollut ihan virallisesti.Sellaisen kanssa ei ole helppoa.Kauhulla itsetutkiskelen joskus itseäni että mahdanko minäkin olla sellainen.Jokainen kuitenkin rakastaa omahyväisesti itseään jossain määrin.Se on eri asia mikä on normaalia ja realistista.
- --kristiina--
Hedonistisin terv. kirjoitti:
Tiettävästi olen tavannut muutaman narsistin.Oma isäni on sellainen äitini johonkin pisteeseen.Tyttärelläni on sellaisia piirteitä.Yksi aviopuoliso on sellainen ollut ihan virallisesti.Sellaisen kanssa ei ole helppoa.Kauhulla itsetutkiskelen joskus itseäni että mahdanko minäkin olla sellainen.Jokainen kuitenkin rakastaa omahyväisesti itseään jossain määrin.Se on eri asia mikä on normaalia ja realistista.
Kunnon (!) narsisti ei kai usein mieti sitä, onko hän narsisti. ;) Joten siinä mielessä taidat olla turvassa tuolta taipumukselta.
Minä en ole kohdannut narsisteja elämässäni, mutta mietin aina sitä kuinka meidän ihmisten pitäisi toisiamme kohdella ja rakastaa. Minusta on tärkeää, ettei kohtele toisia ihmisiä VÄLINEENÄ, vaan antaa heille arvon _ihmisinä_ ja lähimmäisinä.. Kunnioittaa heitä ja miettii heidänkin parastaan. On tosiaankin rumaa ja jopa sairasta pitää toisia välineenä, jonain jonka kautta itse saa ihailua ja huomiota.. Sellainen ei ole terve suhde, kyllä terve suhde on aina molemminpuolista antamista ja ottamista. Jos toinen vain ottaa, ottaa ja ottaa, niin ei se tervettä ole.
Monen aviossa olevankin kannattaisi joskus miettiä puolisoaan _ihmisenä_, eikä vain jonain kodinkoneena tai lastenhoitajana tai palkan tuojana. Juuri tuollaisiin rooleihin kun jämähtää, niin helposti alkaa myös välineellistää ihmistä.. ei enää koe velvollisuudeksi kohdella rakastaen ja kunnioittaen ihmistä, joka on muuttunut kodinkoneeksi ja palveluautomaatiksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh982361Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1901939- 1841527
- 82942
- 249932
- 62809
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11806- 55712
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213653Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349631