Hairahdin, mitä nyt?

Filmriss

Koska ripittäytyminen ei Suomessa juurikaan ole mahdollista, niin haen synninpäästö nyt täältä netistä.

Pieni kertaus taustasta. Olemme seurustellee 9kk (eri maissa tosin), mutta ollaan nähty usein ja käyty reissuissa yms. Nyt olemme muuttamassa yhteen ja kaikki on vaikuttanut hyvältä. Itse olen aina tuominnut pettämisen, enkä sitä itse ole ikinä tehnyt, paitsi nyt. Vietin juuri läksiäisiäni toissapäivänä täällä ja vedin ns. elämäni kännit. 2,5h ajalta muisti totaalisesti poissa ja sen seurauksena joku heräsi vierestäni aamulla. En voi ymmärtää miten näin on käynyt. Olen aina ollut se osapuoli, joka kehuu rakastaa ja teen kaiken hänen vuokseen, mutta sitten menen tekemään tällaista.

En tunne itseäni enää ja omantunnon tuskat ovat mitä suurimmat. Olen lukenut nyt päivän ajan keskusteluita samanlaisista tapahtumista ja jatkoa ajatellen toimintamalleja on kaksi: kertoa kumppanille tai olla kertomatta. Itse en tiedä mitä tehdä, sillä en muista oikeastaan mitään. Keskustelin tästä myös ystävieni kanssa ja he sanoivat, että olin "syyntakeettomassa tilassa", joten ei kannattaisi kertoa. Omantunnon tuskat ovat kuitenkin mitä kovimmat. Onko ripittäytyminen kumppanille vain omien tuskien siirtämistä toiselle? Kumppanilla on tietenkin oikeus tietää, mutta kannattaako se tässä tilanteessa? Onko muilla kokemuksia samanlaisista tilanteista? Tutkimuksien mukaan kuitenkin 33% naisista ovat uskottomia ja miehistä jop 40%

Olisin kiitollinen, jos teillä on kehittäviä kommentteja asiasta.

41

1216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan 75

Jos käytit kondomia niin minä en kertoisi mitään ja ottaisin opikseni mokasta... koska olemme vaan ihmisiä jotka välillä tuppaa olemaan erehtyväisiä. Mutta jos et huolehtinut niin sitten onkin toinen juttu..... mars testeihin ja äläkä ole oman kumppanisi kanssa ennen kuin tiedät olevasi terve ja jos et ennen käyttänyt kondomia oman kumppanis kanssa niin kyl kaveril alkaa epäilyt heräileen jos nyt alat vaatimaan.... eli sitten pitäis kertoa ja luultavasti menetät hänet tai ainakin rikot suhteestanne luottamuksen.

• kymysys.

No jos on kovin kännissä, eikä edes muista tapahtunutta, niin miten voi tietää, käyttikö kondomia ja erityisesti että käyttikö sitä asiallisesti (oikein).

• AP
        kymysys. kirjoitti:

No jos on kovin kännissä, eikä edes muista tapahtunutta, niin miten voi tietää, käyttikö kondomia ja erityisesti että käyttikö sitä asiallisesti (oikein).

Oon menossa testeihin heti kun terveyskeskukset aukee. Ei auta muu. Viikossahan se selviää, että onko tartuntoja vai ei.

• AP kirjoitti:

Oon menossa testeihin heti kun terveyskeskukset aukee. Ei auta muu. Viikossahan se selviää, että onko tartuntoja vai ei.

No ei aids selviä viikossa.

• Lue ja viisastu
        AP kirjoitti:

Suurin osa tartunnoista ei näy testeissä heti. Jos jonkun taudin on saannut, niin ne näkyy testeissä vasta kun tarpeeksi pesäkkeitä kasvanut. Luen netistä sukupuolitaudeista. Huomaat, että testit eivät kata kaikkia sukupuolitauteja edes.

• AP
        Lue ja viisastu kirjoitti:

Suurin osa tartunnoista ei näy testeissä heti. Jos jonkun taudin on saannut, niin ne näkyy testeissä vasta kun tarpeeksi pesäkkeitä kasvanut. Luen netistä sukupuolitaudeista. Huomaat, että testit eivät kata kaikkia sukupuolitauteja edes.

Kyl se on ihan tiedossa, et millaset itämisajat on milläkin sairaudella, en ole sentää tynnyrissä asunut.

• indejai

Minä kertoisin. Mielestäni kumppanillasi on oikeus päättää, haluaako hän olla sellaisen ihmisen kanssa, joka on pettänyt.

Kyllä varmasti sinäkin haluaisit tietää, jos kumppanisi on sinua pettänyt. Ehkä nyt, kun sinä olet itse pettänyt, voisit sanoa että et haluaisi, mutta ennen aikaa kuin petit, olisit varmasti raivostunut.

On tilanne mikä tahansa, olit miten kännissä ja taju poissa, pettäminen on silti pettämistä ja kumppanilla on oikeus tietää asiasta.

Itsellä ei ainakaan heru yhtään arvostusta tai kunnioitusta niitä kohtaan, jotka ovat pettäneet mutta sitten pitävät tiedon omanaan, eivätkä kerro sitä kumppanille.

jos itse hairahtuisin joskus pettämään, niin tekisin silloin niinkuin itse uskon että on oikein kumpaakin kohtaan. Minä kertoisin ja lähtisin suhteesta. Sen verran arvostan ja rakastan omaa kumppaniani, etten ikinä, IKINÄ salaisi näin suurta asiaa häneltä. Hänellä on oikeus tietää ja hän on sen verran arvokas ja rakastettava ihminen, joka ansaitsee vierelleensä ihmisen, joka ei petä.
      Tosin ikinä en ole pettänyt, joten hänen vierellä voin yhä olla.

• ...........

"On tilanne mikä tahansa, olit miten kännissä ja taju poissa, pettäminen on silti pettämistä ja kumppanilla on oikeus tietää asiasta."

Jos toisella olisi taju poissa niin kyse on kyllä raiskauksesta.

• 12+13

indejai, olen samaa mieltä kanssasi, kerrottava on.

• oppeliini

On melkein sama kerrotko ja kaadat tuon loan puolisosi kasvoille vai pidätko saastan omana tietonasi ja kärsit siitä itse ajan kanssa. Todellakin, puolisosi ei ole tehnyt mitään väärää joten sinun on tarpetonta rankaista häntä ja loata hänen mielensä. Tuo typeryys sinun on kärsittävä oikeastaan yksin.

Jos omistat yhtä ainutta älyn molekyyliä, teet itsellesi kristallin kirkkaasti selväksi että tuo oli elämäsi viimeinen kerta kun edes katsotkaan viinaan. Missään muodossa: Viini, koskenkorva, olut jne.

Sinä olet sen luokan idiootti joka viinan luvalla käyttäytyy juuri sen mukaisesti: kuin idiootti.

Jos olet nainen, on hyvin todennäkoistä että tulit raskaaksi ja sait SDTn.
      Jos olet mies, on hyvin todennäkoistä että siitit uuden ihmisen alun ja sait STD.
      Jolet saanut aikaan uuden ihmisen, puolisosi tuleee saaman sen selville. Olet typeryydessäsi pelannut russian rulettia ja hinta tuosta on kova maksaa.

Hakemalla lohtua tutkimusten tuloksista jotka kertovat KAAAAAAAAIKKIEN huoraavan, Ei tee tuosta typeryydestäsi yhtään sen hyväksytävämpää.

• Oletko.

mies vai nainen

• ???

Mitä sillon väliä?

• Se on ratkaisevassa
        ??? kirjoitti:

Mitä sillon väliä?

osassa siinä kannattaako kertoa.

• AP

Mies

• ei kyl kokemusta
        AP kirjoitti:

Mies

Jaa mies. No voihan sitä koittaa kertoa ja olla katuvana? Nainen saattaa antaa anteeksi. Tai sit ei. Mieshän nyt ei tietenkään voisi antaa. Kuinka todennäköistä on ettei kukaan kerro asiasta eteenpäin kun moni jo tietää.

• AP
        ei kyl kokemusta kirjoitti:

Jaa mies. No voihan sitä koittaa kertoa ja olla katuvana? Nainen saattaa antaa anteeksi. Tai sit ei. Mieshän nyt ei tietenkään voisi antaa. Kuinka todennäköistä on ettei kukaan kerro asiasta eteenpäin kun moni jo tietää.

No asia tulee pysymään kyll aika hyvin salassa, sillä tapahtui eri maassa eri ystäväpiireissä ja yhteisiä ystäviä ei ole. Joten siitä ei ole pelkoa. Onko se sitten hyvä asia? Lähinnä aiheuttaa kysymyksiä, että pystyykö itse elämään tämän kanssa vai ei.

• nainen.
        AP kirjoitti:

No asia tulee pysymään kyll aika hyvin salassa, sillä tapahtui eri maassa eri ystäväpiireissä ja yhteisiä ystäviä ei ole. Joten siitä ei ole pelkoa. Onko se sitten hyvä asia? Lähinnä aiheuttaa kysymyksiä, että pystyykö itse elämään tämän kanssa vai ei.

Kuten tuossa joku jo totesi: nainen saattaa antaa anteeksi. itse ainakin pystyisin anteeksiantoon tuossa tilanteessa, kun toinen ihan aidosti katuu tekoaan, ja se vielä sattui tiedottomassa tilassa. Minun kohdallani rehellisyys kannattaisi, sinun naisestasi en tietenkään pysty sanomaan mitään.

• Rikos tapahtunut

Jos olit kännissä, kaveri syyllistyi seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Tee rikosilmoitus.

Jos taas kaveri oli kännissä, sinäkin syyllistyit seksuaaliseen hyväksikäyttöön.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980563 -- "Seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväksi sitä, että toinen tiedottomuuden [...] muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan"

Rangaistus on sakko tai enintään neljä vuotta vankeutta.

• .........

Noh haluatko sä oikeesti olla oman miehes kanssa ja rakastat häntä? Ehkä et haluakaan olla hänen kanssaan?

• AP

Olen siis itse mies ja kyllä haluan olla tyttöystäväni kanssa. Ensimmäistä kertaa elämässäni tuntuu siltä, että se "oikea" on löytynyt useiden epämukavien ja huonojen suhteiden jälkeen.

Ikää alkaa kuitenkin myös oleen jo sen verran, että ei enää haluta pelehtiä muiden kanssa, vaan todellakin keskittyä yhteenn.

Se miten nämä periaatteet humalapäissäni olen voinut unohtaa, on itselleni edelleen vai arvailujen varassa.

• wauwau

Oma mielipiteeni on, että älä kerro. Naisena en haluaisi tuollaisessa tilanteessa kumppanini kertovan, ja olen sen myös kaikille seurustelukumppaneilleni kertonut. En todennäköisesti voisi moisen jälkeen jatkaa seurustelua, vaikka saattaisin tahtoakin.

Ihminen tekee joskus typeriä asioita ja niiden kanssa joutuu ikuisesti elämään. Turha kuitenkaan kaikkea pilata sen takia, ei se syyllisyys siitä kuitenkaan mihinkään helpota.

• ijihjiojhhuuihuihuih

Vedit kännit, etkä muka tajunnut mitään? Höpö-löpö. Jos pysyy tolpillaan, ja pystyy riisumaan vaatteita naidakseen, tajuaa varmasti mitä tekee. Älä valehtele itsellesi.

"En tunne itseäni enää ja omantunnon tuskat ovat mitä suurimmat."...tunnet itsesi oikeasti. Tämä ihmissuhde ei ollut niin tärkeä, ettet olisi pettänyt. Tärkeää ihmistä EI PETETÄ. Pettämistä ei vaan "tapahdu", vaan se on suunniteltua.

Typerintä mitä voit tehdä, on tunnustaa tekosi-tosin senhän sinä teit lavertelemalla kavereillesi, ja kaikki tietävät miten hyvin se kannettu vesi kaivossa pysyy. Toivon mukaan kavereittesi joukossa ei ole niitä, jotka katsovat hyötyvänsä siitä, että olet pulassa...

"Onko ripittäytyminen kumppanille vain omien tuskien siirtämistä toiselle?"...taidat kuvitella, että se vahvistaa suhdetta, kun kerrot hakeneesi sitä vihreämpää ruohoa aidan takaa? Suu kiinni, jos meinaat pelastaa suhteesi, ja nuolet itteksesi ne haavat-sinä ansaitsit ne, oikeammin HALUSIT ne.

• um3ioi5

Mä en myöskään usko, että mies oli niin kännissä kuin väittää olleensa. Todella kaatokännissä mies ei tosiaankaan pysty panemiseen.

Kannattaa ehkä vakavissaan miettiä, että oliko toi pettäminen alitajuista. Haetko pettämisellä syytä, että ei tarvitsekaan muuttaa yhteen? Pelkäätkö sitoutumista?

Jos ajattelet, että tämä ihminen on todellakin sellainen, jota rakastat ja haluat häneen sitoutua, niin älä kerro. Toki, jos sait taudin, niin sitten on pakko kertoa.

Jos kaipaat synnintunnustusta, niin miksi kaadat roskan muiden niskaan? Kärsi vaan asia itseksesi ja mieti, että mitä kannattaa tehdä jatkossa, jotta sama asia ei toistu. Hauskanpito ei tarkoita sitä, että viinaaa = hauskaa, lisää viinaa = vielä hauskempaa.

• AP

En varmaankaan ole kovin kykenevä ollu seksiin, mutta ilmeisesti kuitenkin yrittänyt sitä harrastaa. En tiedä, onko alitajunnassa ollut ajatuksia - kaikillahan on aina fantasioita ja ei sitä tiedä, miten ne ohjaavat ajatuksia kun estot on poissa, mutta pääsääntöisesti sanoisin, että ei ohjaa. Enkä sanoisi sitäkään, että "tilaisuus teki varkaan" - sillä tilaisuuksia kyllä on ollu useita, mutta olen aina kohteeliaasti huomauttanut olevani parisuhteessa - siksi tämä episodi hieman ihmetyttääkin.

Kiitän kuitenkin asiallisista kommenteista, joita täällä olen saanut. Ymmärrystä teolleni en todellakaan hae, vaikka joku siihen viittasikin. Kysyn vaan, että miksi naiset lähtevät matkaan/tai haluavat ottaa miehen mukaan, joka on niin naamat, ettei kykene enää mihinkää ja on tietoisesti varattu. Kuulin nimittäin ystävältäni, että oli tämän asian neidille selittänyt....

• kraakraalintu

Tuli tässä mieleen että vahva humala ei aiheuta muistikatkoksia, se kyllä vahvistaa niitä. Toisin sanoen sinä menit panit ja nyt itket kun paskat on housussa ja alitajuisesti yritit unohtaa asian mutta et voinut kokonaan. Onneksi olkoon olet typerys.

Ihmiset pyrkivät alitajuisesti unohtamaan tyhmiä tekojaan tai noloja juttuja. Toisin sanoen asioita voi oppia unohtamaan. Itse olen It ihmisenä opettanu itseni semmoiseksi että voin unohtaa nopeasti muiden ihmisten salasanat jotka saan tietooni. Ja alkoholin vaikutuksen allaunohtaminen tehostuu entisestää. Asia jonka olen huomannut opiskelu aikanani oli että likasimmat jätkät kannettiin baarista kotiin ja niiltä puuttuu muistikuvat vain hetkestä kun nämä oikeasti sammuivat. ja pari onkin sanonu että "no regrets - ens kerral samal tavalla".

Morkkis plus humala tuottaa mustan aukon muistiin helposti. Jos oisit ollu nainen niin oisit voinu miettiä että vithu mut on raiskattu.... mutta miehenä aika heikosti jos perse ei ole kipeä ja nainen oli aamulla vieressä. :-D

• mikä merkitsee enite

Jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä olet saattanut saada vaikka HIV:n se ei näy testeissä kuin kolmen kuukauden kuluttua. Jos laitat tyttösäi paljaalla tässä välissä, saatat tartuttaa hänetkin.

ELi jos et ole varma toimitko turvallisesti, olet suoraansanottuna maailman suurin kusipää jos rsikeeraat toisenkin terveyden. Luultavasti puolisosi olisi sitä mieltä että mielummin ottaa tiedon pettämisestä kuin tappavan taudin, jos pitäisi verrata.

Järkyttää, että ihmiset eivät oikeasti ajattele ensisijaisesti tällaisia asioita, jotka voivat pilata toisen elämän totaalisesti. O_o O_o

• Onko naisesi arvokas

"Kysyn vaan, että miksi naiset lähtevät matkaan/tai haluavat ottaa miehen mukaan, joka on niin naamat, ettei kykene enää mihinkää ja on tietoisesti varattu. Kuulin nimittäin ystävältäni, että oli tämän asian neidille selittänyt.... "

- En vastannut aiemmin. Mutta tämä ylläoleva osa viimeisestä viestistäsi pani minut todella ihmettelemään.

Sinä siis syyttäen ihmettelet, että on olemassa naisia, jotka ovat valmiita petokseen!

Miksi itse olit? Ai juu. Et itsekään tiedä, vaikka tiesit olevasi varattu.

Mitä nimeä käytät itsestäsi? Olitko armollinen? Tarvitsetko itse armoa?
      Senkin ruikuttaja!

• AP

Ihmettelenlähinnä sitä, että jos toinen ei enää pysy tolpilla eikä ole kykenevä tuottamaan puhetta, niin miksi semmoisen kanssa haluaa jatkaa. Mutta totta rupiset, mitä tässä enää ruikuttamaan. Tapahtunu mitä tapahtunut, niin eipä sitä tekemättömäksi enää saa.

• äksviivadeemies
        AP kirjoitti:

Ihmettelenlähinnä sitä, että jos toinen ei enää pysy tolpilla eikä ole kykenevä tuottamaan puhetta, niin miksi semmoisen kanssa haluaa jatkaa. Mutta totta rupiset, mitä tässä enää ruikuttamaan. Tapahtunu mitä tapahtunut, niin eipä sitä tekemättömäksi enää saa.

miksi? no se kaveris tahtoo sut ja jos ei saa niin ei saa toinenkaan nainen. Makes sense huh? ihminen on itsekäs mulkku elukka. Tässä tapauksessa on 2 ihmistä jotka osoittaa taas sen. x-D

• fjqlöq

Tosi kiva alku yhteiselle elämälle...
      Valittavana joko salailu, joka tietysti vaikuttaa keskinäiseen läheisyyteen tai sitten kriisi pettämisestä.
      Itse haluaisin että mies olisi rehelinen ja asiaa hiukan lieventää tuo vahva humala.
      Mut jep, onnee vaan!

• Nuatri

Et ole välttämättä tehnyt mitään. Kaatokännissä olevalla miehellä ei pyöri seksi mielessä, saati sitten että vielä kykenisi harrastamaan seksiä. Olet ehkä vain mennyt nukkumaan kyseisen naisen kanssa samaan sänkyyn, etkä ole humalapäissäsi nähnyt asiassa mitään väärää. Ja eikös sen kivespusseistakin huomaa, kuinka monen päivän satsi siellä on? :) Olitteko molemmat alastomia? Mitä nainen muistaa illasta? Sinua on myös voitu käyttää hyväksi. Surullista, mutta totta, monet naiset saalistavat varattuja miehiä.

• Nuatri

Lisäksi voi olla, että nainen uskottelee sinulle teidän harrastaneen seksiä, koska ei kestä torjutuksi tulemista tai on muuten vain ilkeä.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että sinun tulisi kertoa asia niin kuin se on naisellesi. Mielestäni suhde kärsii enemmän salailusta.

• JK

Nuatrin kanssa samoilla linjoilla. Jos olet todella ollut niin soosissa, että et ole pystyssä kunnolla pysynyt ja on elämän multikänni ollut kyseessä, niin voisin jopa epäillä, että ei se pikkumiehesikään ole pystyssä pitkää aikaa ainakaan pysynyt, jos ollenkaan on siihen eloa saatu.
      Itse henk koht kokemuksesta, petettynä osapuolena (ei kylläkään sänkyyn asti mennen, mutta kuitenkin) voin kertoa, että vaikka se sattui ja siitä on liian monet keskustelut jouduttu läpikäymään ja vieläkin, muutaman vuoden jälkeen aika-ajoin asia nousee mieleeni, niin olen tyytyväisempi mieheeni, kun hän asian minulle itse suoraan kertoi, eikä koittanut salailla asiaa. Itse en siedä ihmisiä, jotka vetoavat humalatilaan, koska kyllä sitä silti tasan tietää mitä tekee, vaikka olisi kuinka pahasti kännissä tai sitten pitäisi tietää, ettei nauti alkoholia lainkaan, ennen kuin osaa sitä nauttia kohtuudella ja "oikein".
      Todella mieti nyt, miltä itsestäsi tuntuisi ja haluaisitko itse tietää, jos tilanne olisikin toisinpäin? Vai haluaisitko elää tiedottomana tilanteesta ja huonolla tuurilla asia tulee jälkeenpäin ilmi kuitenkin, koska kaverisi asiasta tietävät ja sen jälkeen tilanne on kahta pahempi, koska olet pettänyt, sekä vielä koittanut peitellä jälkiäsi. Mutta päätöshän on vain sinun, ei kenenkään muun. Ja kerrot tai et, niin tiedän, että et pysty siirtämään sillä paskaa oloasi naiseesi, vaan ehkäpä jopa tuplaat sen itsellesi, koska joudut kärsimään omat tunteesi, plus katsomaan vierestä kuinka naisesi kärsii. Niin tai näin, niin toivottavasti otit opiksesi edes jotain!

• tekopyhyyttä

Kannattaisi kertoa nyt siitä hairahduksesta, jos seurustelette vakavasti, sillä jos teidän suhde tulee kestämään vielä pitkän pitkän aikaa, voi olla että kierit syyllisyyden tuskallisissa tuntemuksissa ja sitten joskus vuosien päästä kerrot hairahduksesta joko tarkoituksella tai vahingossa, niin saattaa olla hankalampaa antaa anteeksi. Itse en ainakaan pystyisi pitämään tuollaista sisälläni, koska välitän sen verran enemmän muista kuin itsestäni. Saat varoa lipsautuksisi selvinpäin ja humalassa, aina. Pysyvä parisuhde perustuu luottamukseen ja avoimuuteen, toiselta ei salata asioita jotka voisivat mitenkään vaikuttaa mihinkään.

Jokaisella on oltava oikeus tietää millaisen ihmisen kanssa seurustelee jos seurustelee. Toki kun kerrot asiasta, se seurustelukumppanisi varmasti ensin tuntee suurta pettymystä ja petetyksitulemisen tunnetta, mutta kun annat miettiä asiaa niin voi hyvin olla että saat anteeksi. Eikö olisikin paljon mukavampi seurustella "puhtaat jauhot pusseissa?"

Ja nyt kyllä menet niihin sukupuolitautitesteihinkin ja näytät että kadut ja kannat vastuusi!

• .nainen.

Jos mitään järkkyä ei seuraa, tauteja tai ei toivottuja lapsia, ole hiljaa.

• Syyntakeetonta tilaa ei olekkaan. Aikuinen ihminen on itse AINA vastuussa teoistaan.
      Kerrot tilanteen kumppanillesi ja tyydyt hänen tuomioonsa.

• Gooba

Nimimerkki TheOne on mielestäni oikeassa tässä asiassa.

Sattuuhan tämä tilanne, mutta parempi kaikkien kannalta on kuitenkin kertoa.

• valettaja

köyttä voisit käydä ostamassa jo valmiiksi.
      tarkoituksen tiedät itsekin.
      Valehtele niin kaikki muutkin tekevät.. Se on helppoa kuin heinän teko ainakin joillekkin. Vale pyhittää teot. Nyt saat tilaisuuden opettaa valehtelun tyttöystävälle myös.
      Voitte valehdella toisillenne ja elää valheessa myös. Se on hienoa ja trendikästä, saattaa olla jopa kiihottavaakin.
      Vale päivässä pitää totuuden loitolla, kertoo vanha sananlasku.

• uq

Valheelle perustuva suhde perustuu valheelle ja se kalvaa. Kun päästää itsensä kerran kuin koira veräjästä, on seuraava kerta paljon helpompi. Kynnys pienenee ja sinä tulet pettämään uudelleen, seuraavalla kerralla taas selitellään. Nytkin jo melkein aloit syyttelemään sitä toista: "miksi lähteä varatun matkaan..." miksi ei, mitä väliä, ei hän ole vastuussa vaan sinä yksin. Muisti ei lähde ihan pienestä, joko pidät tapanasi vetää lärvejäkin tai et osaa lopettaa, oletko kenties alkava a-holistikin?
      Sillä mitä 33 jA 40 % muista ihmisistä tekee, ei ole väliä. Sinä olet sinä ja vastuussa 100%:sti omista teoistasi: jos 30 prossaa juo kusta, tarkoittaako se, että sinäkin juot? Etkä muuten perusta suhdetta sen 40% kanssa, ja 60% muuten eroaa, ja suurin osa kuuluu noihin pettäjiin.

Kerrot jo heti alkuun mitä haet: synnin päästöä. Eli ymmärrystä, selityksiä ja anteeksi antoa. Mutta se on ihan sama, jos sinä rakennat oman suhteesi pohjan valheelle, se on sinun rakennelmasi ja sen perustukset. Heikot perustukset eivät kestä ja se on ihan sama, saatko silloin synnin päästön netissä vai et. Ainoa suoraselkäinen tapa toimia, on kertoa suoraan, ilman puolusteluita, kaikki 100% vastuu omista teoista itselleen ottaen, kumppanille. Käyttää kondomia ehkäisynä noin 6 kk ja käydä testeissä kaksi kertaa tänä aikana HIV:n osalta (3kk 3kk) ja muut saa tietää sitten nopeammin. Paitsi herpestä ja kondya, mutta nehän teillä voi oll oireettomina jo muutenkin, joten... Eikä ne kumpikaan aiheuta kuolemaa tai lapsettomuutta. Papillooma nyt saattaa aiheuttaa kohdunkaulan muutoksia, mutta naisesi varmaankin käy papa-kokeissa säännöllisesti ja on ehkä ehtinyt hankkia sen itsekin jostain.
      Eli, et ole syyntakeeton eikä ole terveellistä sellaisiin valheisiin omaa suhdettaan perustaa. Ei ole hyväksi muutenkaan itselleen opetella selkärangattomaksi.
      Ystävät yrittävät pitää puoliasi, mutta pidemmän päälle valheet vahingoittavat.
      Omien tuskien siirtämistä on se, jos luulet, että se on kerralla kunnossa, kun vaan avaudut, olet hommasi hoitanut. Vastuun kantoa sen sijaan se, että hyväksyt sen, että petoksen jälkeen luottamuksen rakentaminen aloitetaan aika lailla alusta. Voi olla, että joudut pitkäänkin vastaamaan teoistasi ja niin sinun kuuluukin. Lisäksi juomistasi ja tosiaan sitä pohjasyytä sopii miettiäkin aika tarkkaan.

Jos et tiedä oletteko harrastaneet seksiä ja kuinka paljon, niin kysy siltä toiselta osapuolelta, olisi kohtuullisen suoraselkäistä selvittää sekin.
      Kyllä, rehellisyys ja oikea ihmisenä oleminen onkin rankkaa. Aidan ylittäminen matalalta on kevyttä, korkeammalta se vaatii hieman ponnisteluja. Joskus rehellisyys on jopa tuskallista, ja joutuu hyväksymään erilaisia ikäviäkin seurauksia, kun ottaa oikeasti vastuun teoistaan. Siksi useimmat valehtelee ja kieroilee, ja yrittää mennä siitä mistä aita on matalin.

Ja muista, että jos selviätte rehellisesti, palkinto on paljon suurempi. Ja vaikka tulisi erokin. Sinä voit elää ilman omantunnon tuskia myymättä itseäsi kännille. Sinulle ja teillä ei ole salaisuuksia. Sinä tiedät, ettet ole sairastuttanut tyttöystävääsi ja tuonut tuliaisiksi muutakin kuin t-paitaa. Sinä olet saanut oikeasti anteeksi ja ainakin vastannut teoistasi. Sinä et siis myy persettäsi halvalla ja ole pikkunilkki-valehtelija, joka syyttää muita ja laittaa tekonsa kännin piikkiin.

Valitse kuka olet.

• AP

kerroin, sain anteeksi. olemme parisuhteessa edelleen! Kerroin heti tullessani Suomeen takaisin. Aluksi oli vaikeata, mutta en pystynyt olemaan kertomatta.

• Sussen

Hienoa käytöstä. Nyt jaksat kumppanillesi kaikin teoin ja sanoin vakuuttaa että hän ja vain hän on se jota haluat, niin teillä on aineksia päästä tapahtuneen yli. Ja tietysti pidät myös kiinni siitä mitä lupaat. :)

Minulle kävi toisin...mies petti ulkomailla ja pyysi kyllä anteeksi (kun asia paljastui muuta kautta n.kk jälkeenpäin...ei siis kertonut itse), mutta ei oikeastaan koskaan mitenkään edes yrittänyt korjata tapahtunutta vahinkoa. Halusi jatkaa seurustelua, mutta oikeastaan pä'invastoin kuin olisi pitänyt, jäi etäiseksi ja sai minut tuntemaan vain että oli siis saanut jotain niin paljon parempaa etten minä sen rinnalla enää ollutkaan mitään.. Oliko niin vai ei...kuka tietää, mutta arvata saattaa ettei suhdetta saatu enää korjattua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      38
      3575
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      34
      2325
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2253
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      54
      2150
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1575
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      59
      1508
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1417
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      983
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      38
      837
    Aihe