Anneli Auer oli herkässä tilassa - ei raivokas vaan hysteerinen

Muisti pätkii...

Anneli Auerin muisti toimii vain silloin, kun selittää ulkopuolisen huppumiehen tuntomerkkejä tai toimia. Omia toimiaan murhan aikana hän ei muista koska on ollut "herkässä tilassa", kuukautiset ym. ovat härinneet muistamistaan...

Anneli Auer on opiskellut ja turhautunut kotiäiti,
joka olisi halunnut enemmän "omaa aikaa".
Koti oli siivoamaton "läävä" vaikka kaksi lasta oli koulussa ja yksi kerhossa...
Annumamman Auer Median sivuilla on mitä erilaisimipia ohjeita perhekerholaisille, keskustelupalsta ja hauskaa "vauvahuumoria" siitä, miten tappaa vauva sadoilla eri tavoilla...
Nettiäidin ja kotiäidin kodinhoito poikkeavat kovin paljon toisistaan...

----

Poliisikuulustelujen kysymyksiä (k) ja Auerin vastauksia (v):
K: Mitä olet opiskellut, missä ja millä arvosanoilla olet läpäissyt tutkinnot?

V: Olen ylioppilas ja tämän jälkeen opiskelin englannin ja ruotsinkieltä, menin lukemaan yhteiskuntatieteitä, joiden luvut lopetin kesken ja pyrin kauppakorkeakouluun, josta valmistuin ekonomiksi.
Ylioppilaaksi kirjoittaessani kirjoitin viisi laudaturia ja kauppakorkeakoulusta sain normaalin arvosanan.

K: Olitteko Jukan kanssa eroamassa syksyllä 2006?
V: Emme edes harkinneet eroamista.
K: Axxxx:n paras kaveri on kertonut, että Axxxx on sanonut hänelle syyskesällä 2006, että isä ja äiti eroavat? Miten kommentoit tätä?

V: En tiedä mitä Axxxx:n kaveri on tarkoittanut. Minulta on kysytty tätä asiaa jo aikaisemmin kuulusteluissa ja sen vuoksi olen tätä asiaa Axxxx:lta kysynyt ja Axxxx ei kuuleman mukaan ole puhunut mitään tällaista.

Anneli Auer kertoo kuulusteluissa syksyllä 2009:
"... Ennen tätä (murhayötä) en ole koskaan sanonut Jukalle, etä haluan ottaa hänestä eron. Axxxxn kanssa olen joskus aiemmin keskustellut eroasioista.... Tuolloin Tuolloin olen kysynyt Axxxlta, kumman luo hän muuttaisi asumaan, jos minä ja Jukka eroaisimme.

"... Olen tässä vaiheessa (murhayönä 1.12.2006) huutanut Jukalle, että haluan erota hänestä olen alkanut pakkaamaan tavaroita.

Epäilty:Kuuleksä ku mun mieheni huutaa? Vai laitanko ääntä kovemmall
Epäilty: huh..nyt hiljeni..mihis me jäätiikää
Epäilty: Hei hei.

KUULUSTELUKERTOMUS 19.9.2009
Rikoksesta epäilty Anneli Auer

K: Miksi Tähtisentien asunnossa oli olohuoneen lattialla kolme matkalaukkua?
V: En muista, että olohuoneen lattialla olisi Jukan surman aikaan lattialla ollut matkalaukkuja. Ne ovat voineet jäädä siihen meidän lokakuun lopulla tapahtuneen lomamatkan johdosta, mutta en ole varma. Meillä joskus jäi tavaroita milloin minnekin. En muista mitä matkalaukuissa olisi voinut olla sisällä, mutta varmaankin lomaan liittyviä vaatteita.
Kysyttäessä vastaan, etten minä taikka Jukka ollut muuttamassa pois Tähtisentien talosta eikä matkalaukkuja ollut sen vuoksi pakattu.
K: Olit päivät kotona ja kuitenkin asuntonne oli melko sekainen. Etkö jaksanut siivota vai oliko tähän joku muu syy?
V: En ole ollut koskaan kotisiivousihminen. Viikonloppuna keräsimme ”rojuja” pois ja Jukka imuroi.
K: Millainen tai millaiset pakastimet teillä oli käytössä Tähtisentiellä asunnossa?
V: Meillä oli kaksi jääkaappi-pakastinyhdistelmää, mutta toinen oli jotenkin rikki ja keräsi vettä.
K: Missä ne asunnossanne sijaitsivat?
V: Ne sijaitsivat keittiössä, ulkoseinällä vierekkäin.
K: Millaisia työkaluja teillä oli Tähtisentiellä?
V: Kumpikaan meistä ei ollut kova rakentamaan, mutta perustyökalut meillä oli, joihin kuului mm. ruuvimeisseliä, vääntimiä, useita vasaroita, sahoja, porakoneita.
K: Toitko kaikki Tähtisentien työkalut mukanasi Turkuun?
V: En osaa sanoa, koska eräs muuttoliike suoritti meidän tavaroiden muuton Ulvilasta Turkuun. Mielestäni osa tavaroista on hävinnyt, koska en ole niitä Turun asunnosta löytänyt.
Kysyttäessä vastaan, että ainakin varrellinen voikukkarauta on sellainen, jota en ole löytänyt.
Työkaluista en osaa sanoa, koska en niitä ole Ulvilassakaan paljon käyttänyt.
K: Kerro Jukan surmaajan tarkat tuntomerkit?
V: Mies oli pukeutunut tummiin vaatteisiin ja pituudeltaan mies oli 178-188 cm, pyöreäkasvoinen, leveähkö nenä ja tavallisen muotoiset silmät. Mies oli painavan näköinen ja hieman vatsakas. Päässä miehellä täytyi olla jokin huppu taikka kypäräpipo, koska näin vaan miehen kasvot. Miehen painoa en osaa arvioida.
Muuta en miehestä muista.

4

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vasarallako siis?

Jatkoa... Anneli Auer oli herkässä tilassa
      Muisti pätkii...

K: Miten edellä mainittu henkilö tuli sisään makuuhuoneen oven rikotusta lasiaukosta?
      V: Miehen sisääntulosta minulla ei ole tarkkaa havaintoa, mutta ensin näin miehen ylävartalon ja sitten mies oli jo sisällä.
      Aluksi heräsin sellaiseen meteliin ja ihmettelin, että mistä se voi johtua, muistan, että nousimme molemmat ensin sängylle seisomaan ja hieman myöhemmin Jukka meni lattialle ja silloin mies oli jo makuuhuoneessa sisällä.
      Kysyttäessä vastaan, että makuuhuoneessa oli täysin pimeää eikä asunnossamme ollut minkäänlaista valaistusta päällä ja siten näin vaan miehen hahmon, kun se rikotusta ikkunasta sisälle tuli.
      K: Miten kauan ajallisesti meteli eli ikkunan rikkominen kesti?
      V: Ajallisesti en osaa sanoa, mutta yli kymmenen (10) sekuntia. En osaa aikoja määrittää, mutta rikkominen tuntui pitkältä ajalta.
      Olin unessa ja heräsin vasta silloin, kun mies löi minua veitsellä rintaan, jonka jälkeen loikkasin makuuhuoneen lattialla olevan pienen puuarkun yli karkuun.
      Mies hyökkäsi heti Jukan kimppuun ja yritin mennä heidän väliin ja tuolloin mies löi minua rintaan.
      K: Miten mies (rikotusta ikkunasta makuuhuoneeseen tullut mies) mielestäsi liikkui makuuhuoneessa.
      V: En kiinnittänyt liikkumiseen huomiota, koska lyönnin jälkeen lähdin karkuun.
      K: Olet kertonut, että kun menit katsomaan Jukkaa makuuhuoneeseen kaksi eri kertaa niin molemmilla kerroilla Jukan surmaaja tuli sinua kohden. Miten hän tarkalleen ottaen tuli sinua kohden?
      V: Jukka huusi minua ja menin sen vuoksi makuuhuoneeseen ensimmäisen kerran ja toisen kerran muistan, että menin sen vuoksi, että halusin nähdä kuka murhaaja on.
      Tarkalleen en muista millä tavalla mies minua kohden hyökkäsi, mutta muistaakseni miehellä oli kädet levällään ja hän juoksi minua kohden.
      Toisella kertaa olin varmaankin hieman pidemmällä, koska tuolloin näin miehen kasvot. Molemmilla kerroilla mies juoksi minua kohden, mutta en muista tarkkaa paikkaa missä mies kääntyi ympäri ja palasi takaisin makuuhuoneeseen.
      K: Milloin näit Axxxx:n ensimmäisen kerran ja missä Axxxx tuolloin oli?
      V: Kun mies oli tunkeutunut makuuhuoneeseen ja löi minua rintaan niin lähdin juoksemaan karkuun pois makuuhuoneesta. Juoksin muistaakseni kohti eteistä niin muistaisin, että tuon juoksun aikana näin Axxxx:n ensimmäisen kerran eteisaulassa.
      K: Puhuitko sinä tai Jukka Axxxx:lle jotain?
      V: En muista puhuinko/huusinko Axxxx:lle mitään, mutta muistelisin, että huusin ainakin muille lapsille, että lähtekää pakoon tai jotain.
      Käsitykseni mukaan Jukka ei puhunut Axxxx:lle mitään. Jukka huusi minun nimeäni.
      K: Missä lankapuhelin tarkalleen sijaitsi?
      V: Keittiössä, eteisen puolella on kaapisto ja sen alapuolella on pöytä, jolla puhelin oli.
      K: Paljonko lankapuhelimen luota oli matkaa teidän makuuhuoneeseen, jossa Jukka ja mainitsemasi tekijä olivat?
      V: Ehkä noin 6-7 metriä puhelimesta makuuhuoneen oviaukolle.
      K: Onko lankapuhelimen luota näköyhteys makuuhuoneesta ulos johtavalle oviaukolle?
      V: En enää muista, luultavasti on.
      ---
      V: Työkaluista en osaa sanoa, koska en niitä ole Ulvilassakaan paljon käyttänyt.
      K: Olet 30.092009 kuulustelussa kertonut Tähtisentiellä 01.12.2006 olleesta vsrasta. Kerrotko tästä tarkemmin?
      V: Muistaakseni vasarassa oli puinen varsi. Metalliosassa oli normaali lyöntiosa ja sitten naulojen ulosvetopiikeistä toinen piikki oli pidempi kuin toinen. Olin sksyllä 2006 naulannut juuri kyseisellä vasaralla Tähtisentien asuntoon tauluja einälle kiinni. Normaalisti kyseistä vasaraa säilytettiin talon aulassa olevassa kulmakaapissa olevan työkalupakin päällä, koska vasara oli iso. Muistan kuitenkin, että taulujen seinälle naulaamisen vuoksi jätin ko. vasaran mahdolliesti keittiön ja olohuoneen välisellä seinustalla olevan lipaston plle. Lipaston päälle kertyi muutoinkin ylimääräistä tavaraa. Olen piirtänyt kuulustelun yhteydessä Tähtisentien talon pohjapiirroksen numerot 1 ja 2, jotka kuvaavat vasaran säilytyspaikkoja.
      Kysyttäessä vastaan etten muista varmuudellasitä, että olenko pessyt eellä olevan vasaran samalla kertaa kun olen pessyt käteni.
      Kysyttäessä vastaan että kyseinen vasra on tällä hetkellä Turussa X-kadun asunnossa, toisessa kerroksessa olevassa vaatehuoneessa.

K: Olet poissa puhelimesta 59 s ja tyttäresi Axxxx on tuon ajan puhelmessa ja kuulee, mitä makuuhuoneessa sanotaan. Tuon 59 s aikana isket Jukkaa kuolettavasti pähän. Mikä on se väline, jolla löit häntä päähän?
      V: En pysty varmuudella sanomaan tähän mitään. Olen 30.09.09 kuulustelussa sanonut, että mahdollinen väline on ollut vasara, joka on tekohetkellä ollut asunnossamme sisällä.
      Vasara on mahdollisesti ollut olohuoneessa olevan lipaston päällä ja tästä olen sen ottanut. Muuta mahdollista vlinettä ei tule mieleen.
      K: Mitä teit välineelle lyönnin jälkeen?
      V: En muista.

• joo-o.

miten jukka nousi sängyllä seisomaan jos oli puujalka tai proteesi tms? tuskin onnistuu pehmeällä patjalla ja muutenkaan..

• Isän puujalka

Meidän isällä oli puujalka polven alapuolelta, eli proteesi. Se otti sen aina pois, kun kävi nukkumaan. Oliko Jukalla puujalka, vai muuten vaan ongelmia jalan kanssa? Millainenhan tapa Jukalla oli, jos hänellä oli puujalka? Uskoisin, että samanlainen, kuin isälläni, koska proteesin tyngän on hyvä saada ilmaa ja puujalan kanssa on hankala nukkua. Se kun ei oikein tottele, jos nukkuja kääntyilee sängyssä, vaan jalkaa pitää auttaa kääntymään haluttuun suuntaan käsillä, eli aina joutuu heräämään, mikäli aikoo kääntyä. Paljon helpompi on ottaa se koko proteesi sängyn viereen ja pukea se aamulla päälle.

• lonkkaproteesi

Ei vissiin ollut puujalka, mutta jonkinmoinen lonkkavika. Lonkkaproteesi laitettu aikoinaan ja tarvi keppiä kävellessään. Kävely jäykkää. Sellaista olen lukenut. Oli kai ollut jossain onnettomuudessa jossa saanut lonkkavian. Mutta ei siis kovin ketterä liikkuja, joten ulkopuolinen tappaja olisi oikeesti tavoittanut ulkona paremmin. En ole uskonut ikinä mihinkään ulkopuoliseen. Jo heti murhan tapahduttua kerroin kantani...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      13
      2807
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      170
      2721
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      217
      2624
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      17
      2064
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      25
      2023
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      57
      1873
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      70
      1582
    8. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      14
      1249
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      99
      1245
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      23
      1182
    Aihe