Kysely

ahdistunut

Oletko kokenut seksuaalista ehdottelua tai ahdistelua jopa fyysistä koskettelua jonkun taholta kirkon piirissä?

Olisitko kiltti ja kertoisit seurakunnan ja noin ihmisen iän kuka ahdisteli.

Puhuitko asiasta kenellekkään ja miten asia ratkesi?

44

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puoliaktiivi

En ole missään Suomessa. En ole kuullutkaan sellaisia.

• ortodoksimies

En ainakaan itse ole tällaista kokenut.

Me ihmiset joskus saatamme mieltää normaalin lähimmäiseen tapahtuvan lämminhenkisen kosketuksen virheellisesti seksuaaliseksi. Varjelkoon Herra meitä vääriltä tulkinnoilta!

• Monkey Business

On monelaista kosketusta intiimiä tai intiimeillä alueilla.

On erilaisia koskettelijoita niitä jotka hakevat kosketuksillaan seksuaalista läheisyyttä ja nautintoa ja niitä joille kosketus on rakkautta tai välittämistä ja normaalia kanssakäymistä.

On ihmisiä joiden soisi koskevan ja on ihmisiä joihin ei halua koskea tahi antaa heidän koskettaa.

Lainaan ystäväni kirjettä jonka sain.Teksti on lainattu jostain etiikan kirjasta.

On ihan eri asia millä motiivilla ihminen toimii esim.

Jos ajaa autolla ihmisen päälle:

1. Ajaja on humalassa
        2. Ajaja ajaa vahingossa ja koettaa elvyttää uhria.
        3. Ajaja on pitkään suunnitellut ajavansa uhrin päälle kun on vuosia kestänyt vihanpito.
        4. Uhri on halunnut päättää päivänsä ja on loikannut auton alle.
        5. Ajaja on saanut sairauskohtauksen itse ja ajaa vahingossa ihmisen päälle.

Vaikka tulos olisi sama, se tunne mitä taustalla on, merkitsee enemmän tapahtuneelle ikävälle asialle.

• ahdistunut

Se on hyvä merkki jos on huolestunut.

Itse voin sanoa että sekä internetissä että elävässä elämässä, alue itä-suomi.Miehiä molemmat ja reippaasti keski-iän ylittäneitä ja naimisissa olevia.

Olen todella pahoillani että kirkon piirissä on tälläisiä ihmisiä.

Lieneekö koettelemus Jumalalta tämäkin.Ahdistavaa ja loukkaavaa se kyllä on.

Nähtäväksi jää mitä tuleman pitää.Ehkäpä pitäisi olla napakampi joillekkin ihmisille.Kaikki eivät näytä tajuavan missä raja kulkee.

Onneksi asiaan on toistaiseksi saanut tukevan ja asiallisen vastaanoton.

• Aikaa on vaikka kuin

Muistelen että joku intuitiivinen on täällä pariin otteeseen postaillut hempeitä naispuolisille.Taitaisiko olla kyseessä sama ihminen joka myös häiriköi että saa sitten itse toimia ns. sankari pelastajana.Ei taida oikein hyvin ottaa rukkasia tämä sälli.Ottaahan se tietysti heikomman luonnon päälle jos ei naiset kiinnostu.

Voi voi kaikenlaista sekavaa sitä maa päälään kantaa.Mitähän muuten tuokin käki äimistelee tekosijaan.Olisi hiljaa ja häpeäisi juttujaan.Eivät ole totuudenhäivää nähneetkään.Mutta voihan senkin asian vielä tutkia miten se asianlaita oikein on.

• -------

En ole kokenut mitään siihen viittaavaa. luulen että tällaiset kohdistuvat nuoriin ja kauniisiin naisiin ja poikiin. Vanhenemisen etu naisille on joskus vapauttava joistakin riesoista.

• Urea................

Voi kuule.. kun olisikin noin.Totuus on kuitenkin karuakin karumpi.Uskomatonta mutta totta.Kiimaansa saalistavat elämäänsä turhautuneet miehet eivät välitä millainen nainen on kyseessä kunhan saa pelata.Olen kuullut että pahimmassa tapauksessa asian ajaa jopa tikapuutkin onhan niissä reikä keskellä ja seisovatkin kahdella jalalla.

• ktprls

En ole kokenut, vaikka kirkkoon 40 vuotta sitten liittyessäni olin nuori kaunis nainen. Tällainen käytös ei ole ortodoksisessa kirkossa yleistä. Ikävä, jos joku on kokenut sellaista.

• selvännäkijäsi

Voi sinua ressukkaa. Totta tuossa viestissäsi on vain luku 40 v, joka lienee nykyinen ikäsi. Totta on myös plus peukku, jonka omaan viestiisi liitit.

• 16+18

Tämä henkilö on ollut kirkkovaltuustossa ja on ehdolla näköjään uudestaan.Eräs vanhempi nainen sanoi että hän oli kysellyt nimeä ehdokaspaperiin häneltäkin mutta tämä nainen ei ollut suostunut laittamaan nimeään.

Mies on minun omia vanhempiani 3 vuotta vanhempi.

Anteeksi jos oikeasti toivon että ei pääse sinne enää.Toivoisin ettei tulisi edes kirkkoonkaan enää.Hänen läsnäolonsa on ahdistavaa.

• -------------
        16+18 kirjoitti:

Tämä henkilö on ollut kirkkovaltuustossa ja on ehdolla näköjään uudestaan.Eräs vanhempi nainen sanoi että hän oli kysellyt nimeä ehdokaspaperiin häneltäkin mutta tämä nainen ei ollut suostunut laittamaan nimeään.

Mies on minun omia vanhempiani 3 vuotta vanhempi.

Anteeksi jos oikeasti toivon että ei pääse sinne enää.Toivoisin ettei tulisi edes kirkkoonkaan enää.Hänen läsnäolonsa on ahdistavaa.

Miehet voittavat aina ortodoksikirkossa ja seurakunnissa, olivatpa sitten millaisia hyvänsä. Naiset ovat marginaalissa. paitsi ne naiset jotka ovat sisäistäneet patriarkaalisen toimintamallin.

Olen myös pettynyt ortodoksisen vallankäytön kylmyyteen ja säälimättömyyteen.

• Urea................

Hihihi ...joillekkin oikoluku olisi ensisijainen asia opetella kuin että vainoharhaisuus karkaa noin pahasti käsistä.Taitaa se olla kuitenkin narsku kun ei näe missään muita kuin itsensä vaikka jossain viestissä puhuttiin selvästi henkilöistä monikossa.Ja tuokin edellinen aloittaja sanoi olleensa 40 v sitten kirkkoon liittyessään kaunis nainen.Varmaan on sitä vieläkin luulisin.

Varmaankin vähänkän maallisia meriittejä omaavan koskaan uskotaan syyllistyneen mihinkään mutta sehän taas kertoo paljon luonteesta jos on ihminen jolla on niitä meriittejä.Eikös narskut ole juuri niitä joilla sellaisen tarve on?

No joo nää on näitä juttuja.Oisko aika vaihtaa kosteat sahajauhot niihin kuiviin?

• nbvdsatre

Sinä voisit mennä vaikkapa kansalaisopistoon oikeinkirjoituskurssille. Minua ainakin häiritsee pilkun puutteellinen käyttöä ja kaksoiskonsonanttivirheet.

• 1+6
        nbvdsatre kirjoitti:

Sinä voisit mennä vaikkapa kansalaisopistoon oikeinkirjoituskurssille. Minua ainakin häiritsee pilkun puutteellinen käyttöä ja kaksoiskonsonanttivirheet.

Ei voi mitään jos et hyväksy migreenikkoja, hajataittoisia tai ihmisiä joilla on hahmottamisessa ongelmia.Tai jotka eivät kirjoita keskustelupalstoille tieteellistä tutkielmaa.Siitä kun ei saa edes opintopisteitä ja tarkistajienkin taso on mitä sattuu...Onneksi minun ei tarvitse kirjoittaa kirjaa todistaakseni kaikenlaisele joutoväelle kykyjäni.Ei taida olla tarpeeksi sitä kunnianhimoa jaettu meiksille.

:D

Konseptisi taitavat olla sekaisin...

• kahhaijakkaa
        nbvdsatre kirjoitti:

Opettele ensin itse kirjoittamaan ettet tee virheitä ja puhu vasta sitten. :D

"pilkun puutteelinen käyttöä" - lainasitko ihan käännöskoneesta tämän?

• re-tart
        kahhaijakkaa kirjoitti:

Opettele ensin itse kirjoittamaan ettet tee virheitä ja puhu vasta sitten. :D

"pilkun puutteelinen käyttöä" - lainasitko ihan käännöskoneesta tämän?

En tietenkään vaan luin sen sinun perseestäsi.

• jussi hämäläinen
        re-tart kirjoitti:

En tietenkään vaan luin sen sinun perseestäsi.

:-D

perseestälukutaito on heikentynyt viime vuosina, hyvä että joku vielä osaa

• Titti Palanne

En.

• re-tart

Niin ajattelin lipaista mutten sitten viitsinytkään.

• Monkey Business

Kirkko on rukousta varten, ei ihmisuhteiden luomista varten ja viimeiseksi mitään seksuaalisuuteen liittyvän hakemista tai harjoittamista varten.

• Miesten maailma

Ei huvita mennä enää kirkkoon.Äijä paistattelee luottamustehtävissä edelleenkin.Ei osoita katumuksen häivääkään.Ei puhettakaan anteeksipyynnöstä tai että ymmärtäisi mitä on tehtaillut.

Ukko ärsyttää niin paljon että tekisi mieli potkaista suomeksi sanottuna perseelle niin että tumput tipahtaa lattiaan.

Ukon olemus ääni pärstäkerroin ja tieto siitä että napottaa samassa tilassa ärsyttää sen verran ettei hartaudesta ole puhettakaan.

Toivoisin olevani piispa joka voisi potkaista koko hyypiön srk pois.

• Miesten maailma

Ja kun vielä mietitään syitä miksi kukakin käy kirkosssa niin tärkeämpäähän se on hänen käydä siellä.Kun pitää saada sosiaaliset kontaktit kuntoon ja näyttäytyä ihmisille ja leperrellä että pääsee valtuustoon ja saa kunniapaikalla pönöttää.

• Ahdistuneelle

Aloittajalle.

Jos joku on ahdistellut sinua, niin kyseessä on vakava juttu.
      Lue Peter Rutter: Seksuaalinen hyväksikäyttö luottamussuhteessa!

Sillä siitä on kyse.

Lue kirja ensin niin ymmärrät itse miten vakavasta asiasta on kyse.
      Kirjassa on myös neuvot miten menetellä.
      Sinulta voi tosin mennä jopa viisi vuotta toipuessa.

Älä jata asiaa siihen, oman itsesi ja muitten takia, vaan tuo asia rohkeasti esille.

Kun tämän kirjan lukee läpi moni muukin ja ymmärtää, niin loppuu turhat ja lapselliset huomautukset täälläkin.

Tämä kirja pitäisi olla pakollinen oppikirjana papiksi, lakimiehiksi, opettajiksi ym opiskelevalle.

• Paskiainen***

Ja kaikille muillekkin vikapäille otka toteuttavat likaisia harrastuksiaan kirkon luottamustoimissa.

Jokainen uhri varmaankin ymmärtää mitä on tapahtunut.

Setämiehet taas pitäisi laittaa suljettuun hoitolaitokseen eikä heitä parantumattomina ja muille uhkina tulisi päästää koskaan sieltä ulos.

Mutta nyky-yhteiskunnassa heitä suojellaan ja palkitaan luottamustoimilla.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2362
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      82
      1681
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1123
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      985
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      874
    Aihe