Mahdoton tilanne

NÄLKÄ VIELÄKIN!!!!

Nyt on niin, että jouduin ilman omaa syytäni sairas-eläkkeelle. Sairas-eläkkeellä en saa työtä tehdä. Valitan ja ruikutan, koska siihen on syytä. Eläke on niin naurettavan pieni, että välillä tuntuu, että se on ihan vaan kiusalla annettu. Tuloni eivät, siis eläke, ei ole nousseet vuosiin, mutta hinnat nousee. Kotoani en pääse minnekkään. Harrastaa en voi, koska se maksaa, ja käsieni toiminta on mitä on. Ajatelkaa itse, jos kätenne vapisisivat kuin olisi 2.viikon ryyppy-putki päällä. Tosin en juo.
Tässä vaan pitää yrittää jaksaa, vaikka on tämä välillä niin pirun raskasta.

25

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvo köyhälle

      Lopeta ensinnä juominen. Muuta asumaan edullisempaan maahan kuten Thaimaahan tai Viroon niin rahat riittävät.

      • voi elämän kevät

        Olisi kyllä kiva nähdä ihan livenä minkalainen idiootti kirjoittelee tuonmmoisia kommentteja.. Ei kyllä ole liialla järjellä pilattu yksilö.


      • suomi kallis maa
        voi elämän kevät kirjoitti:

        Olisi kyllä kiva nähdä ihan livenä minkalainen idiootti kirjoittelee tuonmmoisia kommentteja.. Ei kyllä ole liialla järjellä pilattu yksilö.

        En ole tuo kirjoittaja "neuvo köyhälle" ,mutta moni on minullekin sanonut, että kun hän pääsee eläkkeelle ,muuttaa varmasti thaimaahan.


    • Varasta. Kaupat ovat rikkaiden ruoka-aittoja joista köyhä ei muka saa hyötyä.

      Paskapuhetta. Nyysi puolet elintarvikkeista. Siten pärjäät hiukan paremmin.

      • "Varastaminen on väärin yaddayaddayadda":

        Ei köyhä varasta rikastuakseen, vaan ollakseen tasa-arvoinen. Tasa-arvo ei ole väärin.

        Jos ette osaa tehdä tasa-arvoista systeemiä ja jakaa hyvinvointia ja sen seurauksena pukotaan systeemiin aukkoja niin voi voi.

        Lakia joka ei toteudu ihmisten hyväksi ei kunnioita kukaan. Ei ole mitään syytä tehdä niin.


      • Kukkomies kirjoitti:

        "Varastaminen on väärin yaddayaddayadda":

        Ei köyhä varasta rikastuakseen, vaan ollakseen tasa-arvoinen. Tasa-arvo ei ole väärin.

        Jos ette osaa tehdä tasa-arvoista systeemiä ja jakaa hyvinvointia ja sen seurauksena pukotaan systeemiin aukkoja niin voi voi.

        Lakia joka ei toteudu ihmisten hyväksi ei kunnioita kukaan. Ei ole mitään syytä tehdä niin.

        Ja varastelu on hyvin helppo lopettaa. Kun ihmisilel annetaan oikeasti toimiva elämä, töineen palkkoineen - niin silloin hän siirtyy suojelemaan mainettaan ja varkaudet loppuvat.

        Eli siis - on tarpeeksi varakas että pärjää varastelematta. Tällöin varastelusta koituva potentiaalinen haitta on suurempi kuin sen vähäinen hyöty.


      • 17
        Kukkomies kirjoitti:

        "Varastaminen on väärin yaddayaddayadda":

        Ei köyhä varasta rikastuakseen, vaan ollakseen tasa-arvoinen. Tasa-arvo ei ole väärin.

        Jos ette osaa tehdä tasa-arvoista systeemiä ja jakaa hyvinvointia ja sen seurauksena pukotaan systeemiin aukkoja niin voi voi.

        Lakia joka ei toteudu ihmisten hyväksi ei kunnioita kukaan. Ei ole mitään syytä tehdä niin.

        Blaa, blaa, blaa ...

        Varmaan kaikki palstan sairaat ja raihnaiset vanhuuseläkeläiset (muitahan vähäosaisia täällä ei ole) soveltavat kilvan neuvojasi. Ja jos sinulla, vielä nuorehkolla miehellä, puhtia riittää varasteluun, ryöstelyyn ja rötöstelyyn, niin luulisi sitä riittävän myös kunniallisiin töihinkin.


      • 17 kirjoitti:

        Blaa, blaa, blaa ...

        Varmaan kaikki palstan sairaat ja raihnaiset vanhuuseläkeläiset (muitahan vähäosaisia täällä ei ole) soveltavat kilvan neuvojasi. Ja jos sinulla, vielä nuorehkolla miehellä, puhtia riittää varasteluun, ryöstelyyn ja rötöstelyyn, niin luulisi sitä riittävän myös kunniallisiin töihinkin.

        No miksi sitten palkallisen työn tekemistä haitataan sillä että työsopparia on niin vaikea saada aikaiseksi?

        Jos ei työsopparia, ei työtä ei palkka = ei hyötyä.


        Sensijaan varastaminen tuo hyödyn välittömästi.

        Kun aukko työelämään on liian ahdas siitä ei mene lopulta kukaan, kun vieressä oleva suora hyvinvoinnin siirtäminen omiin taskuihin toimii paljon paremmin ja varmemmin.


      • so, so-täti
        Kukkomies kirjoitti:

        No miksi sitten palkallisen työn tekemistä haitataan sillä että työsopparia on niin vaikea saada aikaiseksi?

        Jos ei työsopparia, ei työtä ei palkka = ei hyötyä.


        Sensijaan varastaminen tuo hyödyn välittömästi.

        Kun aukko työelämään on liian ahdas siitä ei mene lopulta kukaan, kun vieressä oleva suora hyvinvoinnin siirtäminen omiin taskuihin toimii paljon paremmin ja varmemmin.

        so, so, kukkomies, nyt on täti vihainen siitä mitä kirjoitit....


      • jahas jahas
        Kukkomies kirjoitti:

        Ja varastelu on hyvin helppo lopettaa. Kun ihmisilel annetaan oikeasti toimiva elämä, töineen palkkoineen - niin silloin hän siirtyy suojelemaan mainettaan ja varkaudet loppuvat.

        Eli siis - on tarpeeksi varakas että pärjää varastelematta. Tällöin varastelusta koituva potentiaalinen haitta on suurempi kuin sen vähäinen hyöty.

        Jahas, jahas, vai yllytät täällä varastamaan, se on kuules nyt poliisiasia.


      • Eli siis
        Kukkomies kirjoitti:

        "Varastaminen on väärin yaddayaddayadda":

        Ei köyhä varasta rikastuakseen, vaan ollakseen tasa-arvoinen. Tasa-arvo ei ole väärin.

        Jos ette osaa tehdä tasa-arvoista systeemiä ja jakaa hyvinvointia ja sen seurauksena pukotaan systeemiin aukkoja niin voi voi.

        Lakia joka ei toteudu ihmisten hyväksi ei kunnioita kukaan. Ei ole mitään syytä tehdä niin.

        Tuolla logiikalla voin työtätekevänä veronmaksajana mennä vapaasti kadulle "takomaan pataan" köyhiä työttömiä, koska näin olen tasa-arvoinen, ja siinä ei ole mitään väärää?


      • No jaa...
        Kukkomies kirjoitti:

        No miksi sitten palkallisen työn tekemistä haitataan sillä että työsopparia on niin vaikea saada aikaiseksi?

        Jos ei työsopparia, ei työtä ei palkka = ei hyötyä.


        Sensijaan varastaminen tuo hyödyn välittömästi.

        Kun aukko työelämään on liian ahdas siitä ei mene lopulta kukaan, kun vieressä oleva suora hyvinvoinnin siirtäminen omiin taskuihin toimii paljon paremmin ja varmemmin.

        Moni työtä tekevä ja veroja maksava yksilö varastaa työpaikaltaan.

        Oletkos kakkamies muuten hakenut niihin työpaikkoihin joita sinulle postiteltiin tuolla aiemmas keskustelussa, vai jatkatko itsesi marinoimista hikisessä yksiössäsi?


      • Kukkomies
        jahas jahas kirjoitti:

        Jahas, jahas, vai yllytät täällä varastamaan, se on kuules nyt poliisiasia.

        "se on kuules nyt poliisiasia."

        Nettivinkki:
        https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/feedbacktip?openform&l=1

        Tuossa.

        Minä luulen että suomen systeemi on niin korruptoitunut että koska olen köyhä niin minua ei kannata "ojentaa" ellei siihen ole äärimmäisen konkreettista syytä.

        Jos minulla olisi vaikka 3500e/kk palkka niin silloin minua kannattaisi lypsää.

        Varastaminen on jatkossa suomen köyhille ainoa tapa nostaa reippaasti elintasoaan, koska palkkatyöntekemisen infrastruktuuri on kaventunut jo niin pajon että palkattua työtä ei ole ellet kuulu edunjakauttamispiireihin, ja nämä piirit pienenvät koko ajan.

        Kaikki tämä johtuu korruptiosta ja itsekkyydestä, sekä talousmallista jossa asioita ei hoideta ellei siitä ole taloudellista suoraa hyötyä.

        Poliisi ei saa palkkaansa minua rankaisemalla, vaan rikasta rankaisemalla. Minua ei pelota "Poliisiasiat" missään muussa tapauksessa kuin siinä jos suoraan teen sellaisen röyhkeän rikoksen jossa esim. liikeyritys voi katsoa suoraan kokevansa tappiota ja maksaa vähemmän veroja. Tällöin siitä tulee poliisia kiinnostava asia, koska verot ovat heidän palkkaansa.

        Ja ketä vituttaakaan työttömyyteni tai väitetty "Loisimiseni" niin te voitte ottaa yhteyttä Kotkan T&E keskukseen. Hallintopalvelut - 010 19 4307 - ja vaatia huolestuneena kansalaisena sitä että T&E keskus tekee kaikkensa tarjotakseen työtä alueen työttömille. Mitä enemmän painostatte T&E keskusta lähettämään vaikkapa työosoituksia sitä suuremmalla todennäköisyydellä minä - jos kerran olen lusmu - joudun kuseen kieltäytyessäni.

        No, ei muuta kuin huolestuneena kansalaisena vaatimaan viranomaisilta toimia pelkän paskanjauhamisen sijaan? Miksi yritätte puhua minun kanssani jos minä kerran ole ongelma. Puhukaa virkamiesten kanssa, heille te veroja maksatte että he näitä juttuja ovat hoitavinaan ;)


    • öloijk

      Saahan sairas-eläkkeelläkin tehdä töitä, jos siihen pystyy.

      • hoh hoh hoh hoh hoh

        Mororjens nuija! Suomessa ei ole töitä terveillekkään.


      • reahreahahtr
        hoh hoh hoh hoh hoh kirjoitti:

        Mororjens nuija! Suomessa ei ole töitä terveillekkään.

        Onhan. Kunhan ei pidä kynsin hampain kiinni siitä että koska Kainuuseen synnyin, ja suutariksi/jarrumieheksi/tykinruuaksi kerran aloin, en voi vaihtaa muuhunkaan.


      • öloijk
        hoh hoh hoh hoh hoh kirjoitti:

        Mororjens nuija! Suomessa ei ole töitä terveillekkään.

        No kiitti vaan ku nuijaks nimittelet. Työkyvyttömyyseläkkeellä ollessa on se etu, että voi tehdä pätkätöitä tai osa-aikatyötä, kun perustoimeentulo tulee eläkkeestä.


    • Arpaix

      Totta on että Suomessa on korkea työttömyys ja kun eivät saa töitä edes nuoret ja terveet hyvin koulutetut, niin vaikeasti on työllistävä sairas, tai vajaakuntoinen ihminen. Aloittajalle olisin neuvonut muuttaa vaikka Tsekkiin. Itse olin asunut Prahassa, siellä keskipalkkataso on 800eur ja eläkkeet noin 300euroa kuukaudessa keskimäärin. Prahassa vuokrat yksiöstä noin 200 euroa, ruokaa noin puolet halvempi, tupakkaaski noin 2 euroa, hyvää tsekkiläinen olut Pilsner Urquel noin 1 euro kaupassa. Praha on ihana kaupunki, täynnä historiaa, gotiiikkia, mukavat ihmiset ja hinnat noin puolet halvempi mitä Suomessa.
      Itse viellä jossain vaiheessa haluan Prahaan. Olin siellä töissä turistienpalveluissa, palkkani 90.luvulla oli noin 20- 30 000 tsekin kruunua, se on jotain 800-10000euro, ja olin elänyt siellä tosi hyvin. Joka ilta baarissa työn jälkeen kavereiten kanssa, vapaa aika kuuluu historiaa tutkimassa koska historiasta olen kiinnostunut. Töissä olin ollut matkatoimistossa ja kristaallimyymällässä Prahan keskustassa. Praha on hieno, suosittelen.

      • häpeäisit vähän

        En sinua palkkaisi töihin jos joka ilta olet baarissa viettänyt aikaasi...missä kunnossa lie olet töihin aina mennytkään...


      • .

        Jaahas, taas "ranskatar" trollaillemassa.;)))


        Aloittaja; saathan sinä eläkkeesi lisäksi tehdä työtä tietyn summan verran ja summan saat selville kysymällä

        Itse teen elääkkeen lisäksi töitä, satunnaisesti, saan tienata kuukaudessa n. 500 euroa.


    • Tämä selvä

      Olisit tehnyt työtä, niin eläke olisi hyvä.

      • black is yök

        Moro Tämä selvä!

        Olisi sinunkin vaan kannattanut pysyä kehitysmaassasi.

        Nyt joudut mustanaama tekemään kakkahommia niin pienellä palkalla että eläkkeesi olisi niin pieni että et sillä eläisi, tosin mitään eläkettä et tule saamaan sillä sinulle tulee lähtö Suomesta.

        Meidän mielestämme te mustanaamat olette onnettomia täällä valkoisessa Suomessa, siksi passitamme teidät takaisin kehitysmaihinne ihan omaksi parhaaksenne.


    • SAATPAS TEHDÄ

      Eläkkeellä saa tehdä töitä.

      Tai ainahan voit poimia käpyjä ja marjoja metsästä - vrottomasti vielä.

    • 20

      Olen olut eläkkeellä 2001 > käteen jäävä eläke on noussut kaikkiaan alle 81 €/kk kokoaikana, mutta esimerkiksi yhtiövastike on noussut 78 €/kk sähkö on kaksin kertaistunut, kun alkoi mennä se toimitusmaksu mikä lie..

      Eläkekassat ryöstetään teiden pitoon ja muuhun yhteiskunnan rahoitukseen, kun palkkatyössä käyvät eivät halua maksaa käytöstään ja osuuttaan. Joukkovoimalla vain ryöväävät muilta.

    • miksi et pärjää

      700 € on takuueläke

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      297
      2658
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2085
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      164
      1459
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe