Mitä meikkivoidetta rasvaiselle iholle?

nan_i

Heippa!
Mulla on siis tosi rasvanen iho, elikkä naama alkaa melkeen heti meikkaamisen jälkeen kiiltämään ja se on sitten tosi rasittavaa kun joudun vähän väliä pyyhkiä naamaani paperilla tai laittamaan lisää puuteria :/

Oon kaikkia mahdollisia ratkaisuja koittanu. Eli erilaisia kosteutusvoiteita meikin alle jotka on tarkoitettu rasvaiselle iholle, samoin kasvovesiä ja meikkivoiteita, mutta mikään ei tunnu sopivan, aina vaan kiiltää :/ Joten ajattelinkin nyt kysyä teiltä neuvoja. Mitä mun pitäis naamaani laittaa niin ettei se kiiltäis? Mitä rasvoja ja muita aineita? Mitä meikkivoidetta mun pitäis käyttää?

Meikkivoiteen pitäis olla siis kuitenkin peittävä, sillä näppyjäkin löytyy aina silloin tällöin ja sitten sen pitäis olla hyvin mattapintainen :> Mikä olis siis hyvä sellainen?

14

1853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naama.
    • 0089

max factor lasting performance on toiminut todella hyvin, semipeittävä. primer on hyvä olla alla, ja puuterin on hyvä olla translucent irtopuuteri. concealer ei saa olla liian pehmeä koostumukseltaan. rasvainen iho ei tykkää tuotteista, joihin on lisätty kosteuttavia ainesosia. useammat nestemäiset ovat sellaisia ja iho kiiltää noin 10min kuluttua. öljyttömät tuotteet sopii parhaiten. Macilla on myös kans hyviä meikkivoiteita rasvaiselle iholle.

päivän aikana on hyvä viedä kiillot paperiin mutta ei pyyhkien tai hangaten. voit myös käyttää puuteriliinoja, ne imee ylimääräisen rasvan itseensä ja on helppo pitää mukana käsilaukussa.

• cantanswer

enpä osaa oikee sanoo...
      nojoo itte varmaa laittasin kans rasvaselle iholle meikkivoidetta ja PALJON puuteria ja lisäilisin puuteria...:D ja sit jotai kosteusvoidetta käyttäisin, tai siis oikeestikkin käytän, mikä estää kiiltelyä :)
      ainakin oriflamella on rasvaselle iholle meikkivoide. ja sitte on peittäviä ja mattameikkivoiteita..:D matte mousse ? mut en muista mille ihotyypille se on.

• rydrtrtrtd

Minusta parhaat: We Care Icon Matt Wear, MAC Pro Longwear ja Clarins Truly Matte. Ja ehkä myös Revlon Photoready. Olen kokeillut aika paljon meikkivoiteita.

Meikin alle joku ohut kosteuttava geeli mm. Sebamed Clear Face. Pohjustusainesta parhaiten minulla toimii Gosh Velvet Touch Primer.

• random11343

Mistä tätä Revlon Photoreadya voi ostaa?

• ststr
        random11343 kirjoitti:

Mistä tätä Revlon Photoreadya voi ostaa?

ebaysta ja joistakin nettikaupoista.

• moivaankaikke

kantsii käyttää myös mattapinnan tuovaa _meikinpohjustusainetta_. Niitä löytyy esimerkiksi lorealilta juuri sellainen uusi mikä on aika hyvä. nimi on joku L'oreal studio secrets smoothing resurfacing primer

• MakeUpFreak

Ostin juuri ja kokeilin Oriflamen mattameikkivoidetta ja vaikutti kohtalaiselta, siveltimellä levitin. Minulla on myös todella rasvainen iho, meikit valuu ja kerääntyy juonteisiin. Silmämeikkikin vaeltelee missä sattuu. Ajattelin seuraavaksi kokeilla naamiaiskaupasta saatavia Grimas-teatterimeikkejä, ovat kuulemma todella pysyviä ja edullisia hinnoiltaan.

• diu

Puhdistustuotteet rasvaiselle iholle. Lumenen syväpuhdistava linja todettu toimivaksi, samoin cliniquen 3 step puhdistus. Itselläni rasvainen, mutta ajoittain pintakuiva sekaiho ja olen suorastaan rakastunut biothermin biosource- aquasource linjaan (nimenomaan se sekaihon), tuotteet sisältävät sinkkiä joka tasapainottaa ihoa, voide on geelimäinen joka imeytyy nopesti ja jättää ihanan pehmeän ja kuulaan, mutta mattaisen pinnan. Lisäksi kuorinta väh. kerran viikossa ja mekaaninen puhdistus säännöllisesti kosmetologilla.

Meikkivoiteista ainakin
      lumenen douple stay ja matt touch
      dior forever
      lancome teint idole ultra
      Max factor xperience
      - nämä itse todennut toimiviksi, ehdottomasti paras tuo dior! Puuterina laitan vain kevyesti isadoran irtopuuteria joka kiinnittää meikin, eipä ole tarvinnut lisätä pitkin päivää!

• ei ikinä-

käyttäkää vaa Lorealia, meikkimaailman eniten eläinkokeita käyttämä p*skafirma!

• abcdaa

no voi vittu eiköhän ne kaikki käytä aika saman verran -.-

• rasvanaama

Itsellä on myös t o d e l l a rasvoittuva iho. Iän myötä se on hiukan parantunut muttei paljoa. Käytän kosteusvoiteena Humektan perusvoidetta, primerina Lumene Matifying ans Retexturizing Primer (tosin en ole ole huomannut eroa kiillon suhteen vaikka jätänki tämän silloin tällöin pois, meikkivoide on vain kivempi levittää), meikkivoide Lumene Double Stay Mineral Matt Makeuup -meikkivoide ja Maybelline Dream Mat Powder -puuteria.

Kertokaa lisää, miten pohjustatte ihoanne! Olen ollut tähän yhdistelmääni suht tyytyväinen mutta vinkkejä kaivataan! Olen myös miettinyt pitäisikö siirtyä selektiivisiin meikkeihin. Hmp. Kallista..!

• nurani

jos ei ole varaa tai ei halua mitään ihan hirvittäviä summia meikkeihin laittaa, niin suosittelen cliniquen tuotteita. toki cliniquenkin tuotteet on himppusen kalliimpia kuin perus anttila-merkit, mutta ei pahasti. ja laatu on selvästi parempi. myös asiantuntevaa opastusta esim. sokoksissa ja stockalla.

• rasvoittuva

Rasvoittuvalle iholle suosittelen bareMinerals-mineraalimeikkivoidettaja rasvaisen ihon primeriä irtopuuteria. Toimiva kombinaatio ja kestää koko päivän :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2509
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2497
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2382
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2155
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1877
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1695
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1153
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1034
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      896
    Aihe