Miten PARANNUKSEN HEDELMÄN tulee näkyä kasteen ottaneessa,

eepu*

David Pawson sanoi:
"Pietari sanoo: "teidät pelastaa nyt kaste," - "joka ei ole lihan saastan poistamista," - "vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta."
Jumala haluaa meidän aloittavan vaelluksemme puhtaana, - puhtaalla omallatunnolla. Omatunto puhdistuu kasteessa."

eepu:
Miten tämän PARANNUKSEN HEDELMÄN tulee näkyä tuossa kasteen ottaneessa?
Tähän on myös annettu seuraava USKONKOE: ”Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.” (2.Kor. 13:5) Sillä; "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.” :
”Joka sanoo: "Minä tunnen Hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. (Matt.22:29; 1.Joh.2:4)

Toisinsanojen, Tunnetko itsessäsi UUDESTISYNTYMÄÄ, jossa Jumala sanoo:
”Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja KIRJOITAN ne heidän SYDÄMIINSÄ,” Kun me luonnostamme teemme mitä LAKI VAATII, niin silloin LAIN TEOT ovat KIRJOITETUT meidän SYDÄMEN LIHATAULUIHIN ELÄVÄN JUMALAN HENGELLÄ!!!
Sillä ei se ole ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimen vanhassa!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=46&p=146#p146

"Uudessa syntymisessä sydän tulee SOPUSOINTUUN Jumalan kanssa, samoin kuin se tulee SOPUSOINTUUN Hänen LAKINSA kanssa. Silloin "lain vanhurskaus täytetään meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen". Room.8:4. (ST s.463).
Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!

Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11
... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
*-
Jumalan asettama Sapatti/Lepopäivä alkaa kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!
SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!
"Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" (1.Joh.5:3; Joh.15:10)

*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
*
eepu
*
Jk.:
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
*
Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntai- ensimmäisen päivän asettaminen sen tilalle,
ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
*
♥ MARANATA! ♥

4

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eepu*

Sinä ehkä kysyt; ”mitä minun tulee tehdä - miten voin pelastua”?
      Vastaus siihen on: Tehkää PARANNUS/KÄÄNTYMYS ja ottakoon kukin teistä KASTEEN JAHSHUAN MESSIAAN Nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saatte tuon Pyhän Hengen Lahjan - pyhitykseen.
      …. sillä; ”tämä LUPAUS (Pyhästä Hengestä) on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, KUTSUU." - Sillä Hän on vain se Tie Totuus ja Elämä; "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”
      Sillä; Ilman Pyhää Henkeä te ette voi pyhittyä/pelastua! Sillä; ”LIHAN MIELI on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan LAIN alle,” …. ”mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.” – ja sellainen alistuu Jumalan Lain alle!
      ... Mutta kun Pyhä Henki tulee, ja niin me alamme myös UUDISTUA/MUUTTUA Jumalan kuvan kaltaisuuteen, alamme parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä VIETTÄMÄÄN OIKEAA SAPATTIA, jne….

Älkää olko niin kuin ”Jannes ja Jambres jotka vastustivat Moosesta”, niin että te vastustaisitte Totuutta, sillä silloin te ette kestä USKONKOETUKSISSA ….
      ”Mutta me tiedämme, että nyt viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat tällöin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia meidän tulee karttaa.
      Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat harhaoppeineen ja ”pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja” niitä, ”jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.”

”Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät USKONKOETUKSISSA kestä. Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.”
      ”Mutta me toivomme, että teidän uskonne kestäväisyys USKONKOETUKSISSA havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.(2.Tim.3:1-9; 1.Piet.1:7)

Veljeni, pitäkää siis pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin, tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys KOETUKSISSA saa aikaan kärsivällisyyttä.
      Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte TÄYDELLISET ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
      Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.” (Jaak.1:2-5)

*
      minulle niin Rakkaassa
      *
      eepu
      *
      Jk.:
      AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
      -- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
      *
      Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntai- ensimmäisen päivän asettaminen sen tilalle,
      ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• eepu*

Näin juuri, PARANNUKSEN HEDELMÄN tulee näkyä Vapahtajan Nimeen kasteen ottaneessa?

.. ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
      " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!

*
      minulle niin Rakkaassa
      *
      eepu
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• eepu*

MESSIAS VAPAHTAJAMME OIKEA NIMI

Rupesin tätä asiaa pohtimaan, kun nimimerkki "Yksinäinen" kirjoitti Netmissiossa (v.2001 syksyllä) seuraavasti: "Kreikassa on monille heprealaisille nimille vastaavuudet, miten muuten kirjoitat YHWH kreikaksi?"

Vastastasin: Luulenpa, että niin ei ollut alussakaan kirjoittaa, kääntää, niitä kreikaksi, -- vaan asia tulee ymmärretyksi siten, että vertaamme tätä ( י ה וֹ שׁ ﬠ ) nimikiista-asiaa kreikkalaisiin vastaavan näköisiin kirjaimiin (" Ι" = jota ), ("Н"= eta) ja ("Σ"=sigma), joita kreikkalaiset käyttivät kirjoituksissaan Herramme ja Vapahtajamme Nimestä, ja jotka ovat mitä ilmeisimmin peräisin suoraan hepreasta, sillä niinhän tuo Vapahtajamme nimi on kirjoitettu Kreikkalaisessakin Raamatussa lisättynä maskuliinia osoittava (-OUS ) kirjainliite.

Oletan siis, että nuo Kreikkalaiset: Ι, Н ja Σ -kirjaimet olivat alkujaan osoittamassa vastaavia heprealaisia konsonantteja: J:tä , H:ta sekä S –kirjainta; joka tulee sanasta SUA (tark. pelastaa). Ja oletan myös, että ääntämisen muoto oli heillä alussa tiedossa, eli se mitä ilmeisimmin äännettiin alussa oikein heprealaisittain "JAHSHUA". ( י ה וֹ שׁ ﬠ )

Olettaisin niin ikään myös, että aikaa myöten on kuitenkin tapahtunut tässä asiassa ääntämisen suhteen unohdusta ja niin vähitellen ääntäminen on alkanut muuttua.
      Voimme kysyä MIKSI se on muuttunut? Oletan, että syy ehkä löytynee niinkin yksinkertaisesta seikasta kuin, että ihmiset (seurakuntalaiset) ovat OPPINEET LUKEMAAN ja sen seurauksena ovat unohtaneet oikean ääntämistavan (heprealaisille) KIRJAIMILLE, jotka tulevat heille vieraasta kielestä, sekä lisäksi ovat myös unohtaneet lausua enää niitä VOKAALEITA, joita tuo Herramme Nimi sisältää, ja joita ei sen ajan tavan mukaan kirjoitettu kirjaan!!

SILLÄ, esimerkiksi Kreikankielessä kirjain "H" lausutaan erilailla kuin hepreankielessä, ja siksi on jouduttu harhaan kun ääntäminen on alkanut tapahtua kreikkalaisittain, jolloin Vapahtajamme nimestä on saatu, tullut, jotain muuta kuin mitä se alunperin oli.

Seuraavassa olen havainnoinut itsellenikin tätä asiaa kirjaimilla:
      Tuon heprealaisperäisen י ה וֹ שׁ ﬠ -sanan voi siis lukea (vert. YH WH ) konsonateista: JHS (tai YHS) - ( VAH mask.-liite)
      Arameasta käännettynä Englanniksi
      kokonaisena nimenä (lisättynä vokaalit):… YAHSHUA

Seuraavassa Kreikkalainen tapa kirjoittaa Vapahtajan nimi ("konsonantein"):
      Isoilla kirjaimilla: …………………… ΙНΣ ΟΥΣ (mask. -liite)
      Pienillä kirjaimilla:………………….. Ιησ ους (mask.-liite)
      Kirjaimet lausutaan ….………………… jota eta (tai ita) sigma omikro(n) ipsilo(n) (tai ypsilo) sigma

Jokainen voi kokeilla miltä se kuulostaa kun nuo VAPAHTAJAMME Nimi-kirjaimia osoittavat kirjaimet LAUSUTAAN ÄÄNEEN kreikkalaisittain (ilman heprealaisia vokaaleja) tulee siitä seuraavanlainen äänne suomalaisen korvaan;
      " JEESUUS tai JIISUUS ".
      Kuulostaa meillä käytössä olevalta tutulta sanalta ”Jeesus".
      Mutta tämä ei ole alkuperäinen ääntämistapa heprealaisille kirjaimille, jotka tulee lausua (englanniksi) YAHSHUA! tai JAHSHUA (lausutaan JAŠUA! )

Jumalan Nimi esiintyy myös sanassa; ”HALLELUJAH” = Ylistys Jumalalle!

*

minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• eepu*

David Pawson sanoo:

”Paavali sanoi: "En voinut olla tottelematta taivaallista näkyä." Mitä seuraavassa jakeessa sanotaan? En ole vielä tavannut kristittyä, joka osaa kertoa jatkon. -- "Minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän PARANNUKSENSA NÄKYY." Joku sanoo sitä pelastukseksi tekojen kautta! Se ei ole sitä. Tee tekoja, joissa parannus näkyy!

En ole kuullut evankelistan lainaavan Ap.t. 2:38-39:ää. Se on sentään apostolien käyttämä. Sitä kutsutaan Pietari-paketiksi. Muutamat evankelistat käyttävät Pietari-pakettia. He käskevät kääntymään ja ottamaan kasteen syntien anteeksisaamiseksi. Se on Raamatun mukainen tapa vastata evankeliumiin.”

Valitettavasti ihmiset usein kysyvät seuraavaksi, joutuvatko he Helvettiin, ellei heitä kasteta. Sana 'pelastus' vie ajatukset heti Taivaaseen ja Helvettiin. Jeesus ei tullut pelastamaan meitä Helvetiltä. Jeesus tuli pelastamaan meidät synneistämme. Valitettavasti ihmiset haluavat pelastua Helvetiltä eivätkä synneistään.
      Kaste auttaa meitä pelastumaan synneistämme antamalla puhtaan omantunnon. Jos ihmiset haluavat pelastua kaikista synneistään, he tarvitsevat kastetta.”

Tarvitaan siis kaksi kastetta: vesikaste ja henkikaste. Uskon, että Joh. 3:5 viittaa näihin kahteen kasteeseen. Käännös sanasta sanaan kuuluu näin: "Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä..."Vedestä ja Hengestä syntyminen merkitsee sitä, että ihminen on upotettava veteen ja Henkeen. Kaikki neljä evankeliumia erottelevat jo alusta pitäen vesi- ja henkikasteen. Kaikki neljä evankeliumia mainitsevat Johanneksen sanovan: "Minä kastan vedellä, mutta Jeesus kastaa Pyhään Henkeen."

Ihminen voi antaa toiselle ihmiselle vesikasteen. Vain Jeesus voi kastaa Pyhällä Hengellä. Ne ovat siis eri kasteita. Jokaisessa evankeliumissa mainitaan Johanneksen kaste vedessä ja Jeesuksen kaste Hengessä.
      Vesikaste pesee puhtaaksi menneisyydestä. Se ei muuta kenenkään tulevaisuutta. Se toimii menneisyyden hautana ja antaa uuden alun.
      Pietari puhuu vesikasteesta. Pietari sanoo: "teidät pelastaa nyt kaste, joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta." Jumala haluaa meidän aloittavan vaelluksemme puhtaana, puhtaalla omallatunnolla. Omatunto puhdistuu kasteessa. Kun meidät upotetaan veteen, Jumala puhdistaa meitä sisältä.”

David Pawson sanoo; Ap.t. 2:38-39 Pietari-paketiksi!!

Raamatussa kaste liittyy tiiviisti evankeliumin vastaanottamiseen.
      En ole kuullut evankelistan (helluntailaisten) lainaavan Ap.t. 2:38-39:ää. Se on sentään apostolien käyttämä. Sitä kutsutaan Pietari-paketiksi. Muutamat evankelistat käyttävät Pietari-pakettia. He käskevät kääntymään ja ottamaan kasteen syntien anteeksisaamiseksi. Se on Raamatun mukainen tapa vastata evankeliumiin.”

Lähetyskäskyssä ei sanota: "Kastakaa heitä ja julistakaa evankeliumia." Julistamisella ja opettamisella
      on valtava ero UT:ssa. Julistaminen on nimenomaan evankeliumin kertomista. Opettaminen on uskonvaelluksen tukemista. Lähetyskäskyssä ei kehoteta kastamaan ja sitten evankelioimaan.
      Siinä kehotetaan kastamaan ja opettamaan, mitä Jeesus oli opettanut. Kasteen jälkeen ihminen
      tarvitsee opetusta uskonelämästä.

Ajatellaanpa Markuksen evankeliumin lähetyskäskyä: "Julistakaa evankeliumi kaikille luoduille, joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva." Tämä on JÄRJESTYS. Ensin tulee julistaminen, sitten kaste ja opetus.
      Kun UT:ssa julistetaan ilosanomaa, kuten Pietari helluntaipäivänä, ihmisiä neuvotaan kääntymään ja ottamaan kaste. Olisi HIENOA KUULLA NYKYPÄIVÄNÄ evankelistan lainaavan tuota jaetta Ap.t. 2:38: "Kääntykää ja
      ottakaa itse kukin kaste, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin saatte PYHÄN HENGEN." Se on ERITTÄIN SELVÄ OHJE!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4988
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4006
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      126
      1544
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1495
    Aihe