Kun olet kassalla ja kaupan täti siirtelee ostoksiasi lukijalaitteen ohi samalla juoruten joko edellisen asiakkaan tai naapurikassan kanssa eikä ole huomaavinaankaan sinua, tunnetko olevasi se tärkein henkilö kaupassa, eli asiakas? Rahastus hoidetaan sitten ohimennen aivan kuin välttämättömänä pahana ja juoruaminen jatkuu taas. Tätä ilmiötä olen itse havainnut ainakin Citymarketissa, Näsin S-marketissa ja ehkä muuallakin.
Mitä tarkoittaa asiakaspalvelu?
13
738
Vastaukset
- kunkkukunkku
Ikeassa on kassa, jossa saa toimia itsenäisesti, ei ole kassahenkilöä. Se on juhlaa.
- 4+18
Huhtisten M-kaupassa tälläinen tapa on erittäin yleistä...
- jepjoojoo
Samoin Kamppulan Valtsussa..
- soundless
Näsin S-marketin kassat ovat ystävällisiä, todellisia asiakaspalvelijoita, ihan ykköslaatua. Siellä myös jämäkkä esimies, siitähän kaikki lähtee.
Keskustan Sokos-elintarvike yksi hapan vanhempi vaalea rouva. Kaupoille en poikkea, jos näen hänen olevan duunissa. - 10v liikaa porvoossa
Ilmeisesti et ole paikkakuntalainen, kun et tiedä, että ylimielisyys kuuluu porvoolaisten peruskäytöstapoihin.
- Asun ja koen
Olen kotoisin Porvoosta ja asun nykyään eri kaupungissa. Tästä kaupungista on sanottu, että täällä ollaan ystävällisiä. "Piip" marjat. Lähikaupassa kassa juoruilee toisen työntekijän kanssa. Hyvä, jos tervehtii asiakasta. Erittäin ylimielistä.
Monessa muussa isommassakin kaupassa samoin. Jos erehdyt esim. sanomaan jotakin säästä tms. yleista, sinua katsotaan kuin olisit alien.
Vieraillessani olen huomannut saman ilmiön. Ei siis ole pelkästään Porvoon ongelma.
- plussat muualta
Tarmolan K-Marketissa on joillakin käytös ja rehellisyys hukassa.
- tyytyväinen asiakas
Minun mielestäni Tarmolan K:ssa on ollut ihmeen hyvä ja ystävällinen palvelu. Ne toivottelee hyviä illanjatkoja, viikonloppuja jne. Ja hymykin on herkässä.
- asiakasainaoikeassa
Minua tällainen keskustelunavausprovo jostain syystä ärsyttää suuresti,eli onnittelut aloittajalle:Onnistuit ainakin minun kohdallani!
Taidat olla juuri sellainen asiakas joka missä tahansa asioidessaan pitää itseään"kuninkaallisena"jonka edessä asiakaspalvelijan tulisi madella.
Ihmisiä ne kaupantäditkin ovat ja mieluummin kyllä itse asioin sellaisessa kaupassa jossa kassahenkilö osoittaa muitakin elonmerkkejä kuin että istuu tervehtimisen jälkeen tuppisuuna,"siirtelee"konemaisesti niitä minun tavaroitani ja ilmoittaa loppusumman.
Asiakkaan huomioimistahan on myös se että esim.vakkari asiakkaiden kanssa jutellaan nopeasti päivän kuulumiset(ei toki niin että jäädään 15min suusta kiinni).
Tyytyväinen asiakas kirjoittikin Tarmolan K:sta jossa myös itse asioin ja mukavaahan niitä iloisia likkoja on siellä seurailla kun keskenään välillä juttelevat ja KYLLÄ,huomioivat myös asiakkaan samalla!
Mielestäni kyseisessä paikassa on loistava ilmapiiri toisin kuin jossain CM:ssä jossa on usein todella yrmeitä ja hitaita kassoja.
Jospa siis aloittaja laskeutuisit sieltä korkeuksistasi ja vaikka ensikerralla itse iloisesti tervehdi ja aloita keskustelu sen kassatädin kanssa niin aivan varmasti saat sen tarvitsemasi huomion ;) - Kunkkuasiakas
Minä aloitin tämän viestiketjun. Tänään kävin Näsin S-marketissa ja nyt tapasin ihanan kaupan tädin. Tevehti iloisesti ja poistuessani toivotti hyvää päivän jatkoa. Päivän valopilkku!
- special
Siellä minäkin käyn, ihan samasta syystä. Kassatädit kivoja ja myös yksi hedelmäosaston myyjä, aina iloisen näköinen ja työskentelee ripeästi.
- Herra A
Tämä on juuri syy miksi autoni suuntaa Stokkalle !!
- You have been hired
Sitä se on nykypäivänä kun nasse-setä johtajat palkkaa työntekijät ulkonäön perusteella eikä esimerkiksi työkokemuksen tai koulutuksen perusteella. Kokeilkaas miehet päästä kaupan kassalle töihin.... Ei näin tietenkään jokapaikassa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592