Onko mahdollista asennuttaa ilmalämpöpumppu jo kerrostalon rakennusvaiheessa? Säästäisi aikaa, vaivaa ja varmaan rahaakin. Mukava muuttaa kun ei heti tarvitse alkaa seiniä poraamaan.
Ilmalämpöpumpun asennus rakennusvaiheessa
15
330
Vastaukset
Et kyllä kerrostalossa poraa yhtään reikää seinään. Saat ihan omines tyytyä siihen mitä saat.
Mistä näitä hulluja ajatuksia oikein tulee ?- Kysyn vaan
Eikö se parvekkeen seinään asenneta tuo ilmalämpöpumppu? Hyvä jos ei tarvitse mitään porata, minä kun luulin että pitää porailla, taisin sitten olla väärässä.
Siis yksinkertaisesti. Lue hitaasti että ymmärrät !
Ulkoseiniin et poraa reikiä. Tajusitko ? Mikään yhtiö ei varmasti anna lupaa ilpin asentamiseksi yleensäkään mihinkään. Oli se sitten parveke tai mikä muu paikka tahansa.- Kysyn vaan
Eli parvekkeelle ei saa asentaa ilmalämpöpumppua? En minä ole puhunut mistään ulkoseinästä. Lue sinä hitaasti niin ymmärrät.
- PumpullinenAsuja
Kyllähän noita lämpöpumppuja nykyään paljon asennetaan kerrostaloihin. Yleensä reikää ei porata ulkoseinään itse vaan sen tekee alan ammattilainen. Melko ruma hökötyshän se on pienehkössä kerrostaloasunnossa mutta jos ei halua hikoilla kesällä 30 C lämpötilassa niin muita hyviä vaihtoehtoja ei oikein ole...
Kysyn vaan kirjoitti:
Eli parvekkeelle ei saa asentaa ilmalämpöpumppua? En minä ole puhunut mistään ulkoseinästä. Lue sinä hitaasti niin ymmärrät.
Jos se pumppu ei ole ulkona niin mitä helvetin hyötyä siintä?
- Kysyn vaan
aratus kirjoitti:
Jos se pumppu ei ole ulkona niin mitä helvetin hyötyä siintä?
Se pumppu on parvekkeella, eikös parveke yleensä ole vähän niinkuin ulkotilaa vai onko lasitettu parveke jotain muuta?
- Kysyn vaan
PumpullinenAsuja kirjoitti:
Kyllähän noita lämpöpumppuja nykyään paljon asennetaan kerrostaloihin. Yleensä reikää ei porata ulkoseinään itse vaan sen tekee alan ammattilainen. Melko ruma hökötyshän se on pienehkössä kerrostaloasunnossa mutta jos ei halua hikoilla kesällä 30 C lämpötilassa niin muita hyviä vaihtoehtoja ei oikein ole...
Parvekkeella on se osa joka pitää ääntä, sisällä se mistä tulee kylmää ilmaa. Se sisäosako on ruma vai mitä tarkoitat?
- Kysyn vaan
PumpullinenAsuja kirjoitti:
Sen ammattilaisenkaan ei tarvitse reikiä porailla mihinkään?
- PumpullinenAsuja
Kysyn vaan kirjoitti:
Parvekkeella on se osa joka pitää ääntä, sisällä se mistä tulee kylmää ilmaa. Se sisäosako on ruma vai mitä tarkoitat?
Mielestäni laitteisto kokonaisuudessaan on enemmän ruma kuin kaunis. Siis laatikko parvekkeella, siitä sisään menevät letkut ja sisällä seinään pultattu laite. Jokainen tila olisi parempi ilman noita viritelmiä. Mutta kyllä sen rumuuden kesähelteillä antaa anteeksi...
- PumpullinenAsuja
Kysyn vaan kirjoitti:
Sen ammattilaisenkaan ei tarvitse reikiä porailla mihinkään?
Miksi ei tarvi? Täytyyhän ulkoyksiköstä vetää letkut sisäyksikköön? Vai onko nyt kehitetty jotain parempia systeemejä?
- PumpullinenAsuja
On kai se mahdollista mutta ei siihen suurissa raksayhtiöissä kovin innokkaita olla. Yleensä sanovat että riittää kun kesän helteillä laittaa sälekaihtimet kiinni niin asunnossa on mukavan viileää :) ja lämmitykseenhän sitä tietysti ei kerrostalossa tarvita...
- Kysyn vaan
Minä kun luulin että asiakkaan toiveita kuunnellaan ja niitä myös toteutetaan jos maksaa. Ilmeisesti olen ollut väärässä, ei väkisin jos raha ei kelpaa.
- Daisuki Dayo
Viskaat sen siihen tuvan nurkkaan ja vejät piuhat parvekkeelle, sitten töpselit seinään.
- asentaja..
On mahdollista. Kun sisäyksikön paikka löytyy,niin porata n. 60 mm reikä parvekkeelle. Reikä sitten väliaikaisesti umpeen. Parvekkeella oletetun ulkoyksikön viereen pistorasia,jollei jo ole. Yksiköt asennetaan kun parveke,sisäseinät ja katto ovat valmiita. Lisäksi yksiköt vielä peitetään. Luvat pitää olla rakennuttaja/taloyhtiö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 88993
- 55722
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39536- 31459
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...48448- 34437
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi41429Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25418Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14411