Nasa pitää meitä tyhminä!

City-Kani

15

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuiop+p7tri6s4

      Jos näin on, niin ainakin sinun kohdallasi NASA on aivan oikeassa. Mieti sitä.

    • No onhan se tyhmää, kun ei ole varaa edes antaa kunnon videokameraa mukaan Marsiin matkaajalle, mutta on fyrkkaa lähettää parisataatuhatta maastopukuista ukkoa rähisemään aavikoille maailman ääriin! USA:n veronmaksaja tietysti saa mitä tilaa: valokuvakoosteita Marsista ja ruumiita aavikoilta.

      • Koroljov

        Jo Vietnamin sota aikoinaan rampautti USA:n avaruusohjelman ja teki mahdottomiksi teräskatseisen ohjusmies Wernher von Braunin haaveet miehitetyistä avaruusmatkoista Marsiin ja Venukseen. Richard Nixonin toimeenpanemien radikaalien leikkausten jälkeen NASA:n rahoitus ei enää koskaan ole ollut entisensä. NASA on jäänyt polkemaan paikoillaan eikä pysty keskittymään kunnolla millekään avaruustutkimuksen sektorille. Klassinen esimerkki tehottomasta toiminnasta jolta puuttuu riittävän budjetin lisäksi myös todellinen tarkoitus ja riittävä pitkän tähtäimen suunnittelu. Edesmenneessä Neuvostoliitossa oli sen loppuaikoina monia samanlaisia instituutioita. NASA on pitkään elänyt brežneviläistä "pysähtyneisyyden aikaa". Samaan tilaan on vähitellen joutumassa koko USA. Valitettavasti Barack Obamasta, onnettomasta Wall Streetin ja Pentagonin sätkynukesta, ei ole edes Amerikan Gorbatšoviksi. Mikäli systeemi ei purkaudu sisältäpäin, se saattaa purkautua väkivaltaisesti.

        USA:n kuuluisat avaruussukkulatkin ovat nyt menneisyyttä ja saavat vastedes pölyttyä museoissa. Avaruuteen amerikkalaisilla ei enää ole asiaa muuten kuin venäläisen raketin kyydissä - aluksella jonka suunnittelu perustuu nerokkaan neuvostoinsinööri Sergei Koroljovin puoli vuosisataa sitten laatimiin piirrustuksiin. Tässä kaikessa on jotain kovasti symbolista. Niin koko maailman kuin avaruustutkimuksenkin tulevaisuus kuuluu Kiinalle, Japanille, Intialle, Venäjälle - nousevalle Euraasialle, jonne ihmiskunnan kehityksen painopiste on siirtymässä. Euroopallakin voi olla avaruuden tulevassa valloituksessa oma roolinsa yhteistyössä euraasialaisten avaruusvaltojen kanssa. Amerikkalaiset kannattaa unohtaa. Heidän osansa on ohi avaruudessa ja pian myös täällä Telluksen pinnalla. Kurinalaiset kansat idästä ottavat takaisin vanhan paikkansa ja niillä on päämääränä Kuu.


      • henrik589e

        veenukseen vois mennä jos rakentavat säteilysuojan joka kestää 5000 astetta lämpöämutta se ei oo turvallista. apocalypse räjäyttää otsoonikerroksen josta sade tulee. iso pamaus


    • " "

      Siellä marssissa on tainnut olla pitkä pouta kun on noin karua.

      • Muutaman miljardia vuotta, ilmeisesti. Mars on niin pieni, ettei jaksa pitää kaasukehää, vaan se on suurimmaksi osaksi karannut avaruuteen. Sinne män vesihöyry ja pilvetkin, jättäen vain vähäisiä veden jäänteitä ja pölypilviä, joita kyllä riittää.

        Tietääkseni ja mielestäni Mars olisi elinkelpoinen planeetta, jos se vaan olisi suurempi.


      • uytutu5y6ry5t5t4e54e
        Kollimaattori kirjoitti:

        Muutaman miljardia vuotta, ilmeisesti. Mars on niin pieni, ettei jaksa pitää kaasukehää, vaan se on suurimmaksi osaksi karannut avaruuteen. Sinne män vesihöyry ja pilvetkin, jättäen vain vähäisiä veden jäänteitä ja pölypilviä, joita kyllä riittää.

        Tietääkseni ja mielestäni Mars olisi elinkelpoinen planeetta, jos se vaan olisi suurempi.

        Entäs vulkaaninen toiminta?


      • aurinkotuuli vie
        Kollimaattori kirjoitti:

        Muutaman miljardia vuotta, ilmeisesti. Mars on niin pieni, ettei jaksa pitää kaasukehää, vaan se on suurimmaksi osaksi karannut avaruuteen. Sinne män vesihöyry ja pilvetkin, jättäen vain vähäisiä veden jäänteitä ja pölypilviä, joita kyllä riittää.

        Tietääkseni ja mielestäni Mars olisi elinkelpoinen planeetta, jos se vaan olisi suurempi.

        Joo, telkkarissa sanottiin että Marsilla on nykyään niin olematon vulkaaninen toiminta, että se ei enää tuota tarpeeksi kaasuja pitämään yllä kaasukehää, ja kokokin siksi pieni (pienempi vetovoima) että aurinkotuuli puhaltaa sen nopeammin pois kuin Maan ilmakehän.

        Eli siis voidaan päätellä että Maankin ilmakehä aikanaan häipyy kunhan vulkaaninen toiminta Maassa hiipuu tarpeeksi ja aurinkotuuli vie ilmakehän.


      • henrik589
        Kollimaattori kirjoitti:

        Muutaman miljardia vuotta, ilmeisesti. Mars on niin pieni, ettei jaksa pitää kaasukehää, vaan se on suurimmaksi osaksi karannut avaruuteen. Sinne män vesihöyry ja pilvetkin, jättäen vain vähäisiä veden jäänteitä ja pölypilviä, joita kyllä riittää.

        Tietääkseni ja mielestäni Mars olisi elinkelpoinen planeetta, jos se vaan olisi suurempi.

        marssissa jos joskus ollut elämää, ihmisiä mutta kun alko kylmenee kaikki kuolivat. Vois niitä kaivaa jostain hiekan alta kuten egyptissä aarteet siellä aavikon alla hiekan.


      • henrik589e
        henrik589 kirjoitti:

        marssissa jos joskus ollut elämää, ihmisiä mutta kun alko kylmenee kaikki kuolivat. Vois niitä kaivaa jostain hiekan alta kuten egyptissä aarteet siellä aavikon alla hiekan.

        niili kulkenut aikoinaan eri reittiä.


      • henrik589e
        henrik589e kirjoitti:

        niili kulkenut aikoinaan eri reittiä.

        pienenä katsoin kirjaa ja siellä oli aarteita ranskan rannikolla kallion suojissa mutta ranska on iso paiklka, isot rannikot ja kalliot.


    • Siionin Petturit

      Pitäis saara jokunen saurus syöön sinne saniaisia..
      pöör pööör.. jo alkaisi kaasukehä kasvaa!

      eikös hakussa kasva?

    • nicka ity

      Tuli mieleeni meri noista mv-kuvista. Hieno video. City-Kani vois yrittää vaikka panna paremmaksi, jäädään odottelemaan... ... ...

    • burasee

      Nim. Koroljov, Nasan sukkulat pälyttyvät koska ISS on valmistunut.

      Sensijaan Burana-sukkula ( nevostoliitto) ei ehtinyt pölyttymään tehtyään yhden
      miehittömän avaruuslennon.
      Burana jökötti halissaan, kunnes lumenpainosta hallinkatto romahti ja sukkulasta
      tuli romua.

    • öölör

      mun mielestä se on enempi toi sivistyksen puute Kellokoskella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe