Kreikan ort. kirkko ja kaikkea kummalista

Leo vaan

Luin sattumalta tuossa viime kuukauden Kyrkpresseniä. Siellä puitiin muun muassa Kreikan kirkon tilannetta Kreikassa ja miten kirkko 99/100 tilanteista tukee valtiota muuta maailmaa vastaan. Piispat siellä kuulema mölähtelevät “epäpyhästä aliansista” viitaten kansainväliseen valuuttarahastoon IMF ja Euroopan Unioniin joka on syypää (ei Kreikka) taloudelliseen kriisiin.
)http://www.kyrkpressen.fi/images/stories/2011/kp1138.pdf)

Muuta kummallisuuksia jotka minulla on mennyt ihan ohi.

*Canadian archbishop in pedophile case
http://www.presstv.ir/detail/152676.html

*Canadian Orthodox archbishop charged with sex assaults
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-11843792

*Greek Nun Makes Sexual Harassment Allegations; Hands $500,000 to the Police
http://usa.greekreporter.com/2010/11/08/greek-nun-makes-sexual-harassment-allegations-hands-500000-to-the-police/
Greek Orthodox Abuse
http://www.eurekaencyclopedia.com/index.php/Category:Greek_Orthodox_Abuse

*The Ecumenical Patriarchate has levied the canonical punishment of an indefinite suspension upon Metropolitan Paisios of Tyana and Bishop Vikentios of Apameia
http://orthodoxbeacon.com/nation/patriarch-suspends-metropolitan-paisios-and-bishop-vikentios-indefinitely/

12

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistan tällaista

Euroon liityttäessä Kreikan ortodoksinen kirkko varoitteli pedon merkistä.

• Niin?

Ja kuinkas sitten kävikään...

• jussi hämäläinen

Olisi siirtynyt ruplaan, pyhään valuuttaan.

• tiedän tällaista

Ei € ole pedon merkki vaan sunnuntain pyhittäminen sapatin sijasta. Muuttaessaan Jumalan pyhittämän lepopäivän katolinen kirkko ilmoitti sen olevan kirkon vallan merkkinä. Raamatussa varoitetaan pedosta joka muuttaa ajat ja lait. Kymmenen käskyä on yhä voimassa tänä päivänä ja tulee Raamatun mukaan olemaan voimassa aikojen loppuun saakka. Yksi näistä käskyistä on lepopäivä käsky. 2 Moos 20:8-11 "Muista pyhittää lepopäivä. Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti IKUISESTI merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin.
        Tarkista ortodoksisesta kalenterista mikä on viikon viimeinen päivä. Gregoriaaninen kalenterihan muutettiin Suomessa v.1973 niin että sunnuntaista tuli viikon seitsemäs päivä.
        Missään, ei missään sanota että Jumala olisi tehnyt muutoksia kymmeneen käskyyn, rakkauden lakiin.
        Jeesus Kristus, meidän Herramme sanoo Matt 5:18-19 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

• Koroljov
        jussi hämäläinen kirjoitti:

Olisi siirtynyt ruplaan, pyhään valuuttaan.

Eräs suositeltava vaihtoehto myös Suomelle sen jälkeen kun euro romahtaa.

• Kurkun elämä
        tiedän tällaista kirjoitti:

Ei € ole pedon merkki vaan sunnuntain pyhittäminen sapatin sijasta. Muuttaessaan Jumalan pyhittämän lepopäivän katolinen kirkko ilmoitti sen olevan kirkon vallan merkkinä. Raamatussa varoitetaan pedosta joka muuttaa ajat ja lait. Kymmenen käskyä on yhä voimassa tänä päivänä ja tulee Raamatun mukaan olemaan voimassa aikojen loppuun saakka. Yksi näistä käskyistä on lepopäivä käsky. 2 Moos 20:8-11 "Muista pyhittää lepopäivä. Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti IKUISESTI merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin.
        Tarkista ortodoksisesta kalenterista mikä on viikon viimeinen päivä. Gregoriaaninen kalenterihan muutettiin Suomessa v.1973 niin että sunnuntaista tuli viikon seitsemäs päivä.
        Missään, ei missään sanota että Jumala olisi tehnyt muutoksia kymmeneen käskyyn, rakkauden lakiin.
        Jeesus Kristus, meidän Herramme sanoo Matt 5:18-19 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Jos tuon euron € merkin kääntää toisinpäin muistuttaa se sarvia tai paskatalikkoa.Yhtä paljon se on hyvää tuonut kuin paholainenkin tuo eu.

Ennen oli kurkutkin Jumalan luomia ja löysivät tiensä päähän.Nyt Jumalankin luomisista pitää valikoida juuri ne suorat.

• lisää tällasta
        tiedän tällaista kirjoitti:

Asiaa! Tämä juttu selvitti aika paljon oonki jo pidemmän aikaa miettiny jotain tällasta. Keskiajallahan katolinen kirkko murhasi miljoonia ihmisiä uskonnon varjolla, ei varmasti ollu Jumalan mieleen. Tänä pänäki vatikaanilla on mafia yhteyksiä, olis outoo jos tällänen olis sitä oikeeta uskoo. En vaan oo osannu yhdistää tota pedon merkkiä paavin touhuihin mut nyt tää selkes.

• kaljukalle
        lisää tällasta kirjoitti:

Asiaa! Tämä juttu selvitti aika paljon oonki jo pidemmän aikaa miettiny jotain tällasta. Keskiajallahan katolinen kirkko murhasi miljoonia ihmisiä uskonnon varjolla, ei varmasti ollu Jumalan mieleen. Tänä pänäki vatikaanilla on mafia yhteyksiä, olis outoo jos tällänen olis sitä oikeeta uskoo. En vaan oo osannu yhdistää tota pedon merkkiä paavin touhuihin mut nyt tää selkes.

niin, mistä ne miljoonat (lähde?). Tiedän että Englannissa oli noin miljoona asukasta 1000-luvulla ja joitakin miljoonia lisää siellä Euroopan mantereen puolella, niin siis kirkko siis tappoi koko väestön Euroopassa?

Yhteiskunnassa on vinksahtaneita ihmisiä, niin kuin sinä. Valitettavasti vinksahtaneita ihmisiä löytyy myös muualta esim. New Yorkista, Kuopiosta tai vaikkapa Vatikaanista. Ei sen kummallisempaa.

• ____________
        kaljukalle kirjoitti:

niin, mistä ne miljoonat (lähde?). Tiedän että Englannissa oli noin miljoona asukasta 1000-luvulla ja joitakin miljoonia lisää siellä Euroopan mantereen puolella, niin siis kirkko siis tappoi koko väestön Euroopassa?

Yhteiskunnassa on vinksahtaneita ihmisiä, niin kuin sinä. Valitettavasti vinksahtaneita ihmisiä löytyy myös muualta esim. New Yorkista, Kuopiosta tai vaikkapa Vatikaanista. Ei sen kummallisempaa.

http://www.scribd.com/doc/22319610/Roman-Catholic-Church-the-Murderer

• Kauko Kämäräinen

Kai se on ainoa vaihtoehto on kun usko muualla Kreikan taloudellisiin taitonäyttöihin on olemattomat. Kreikastahan semi-sosialistisena maana voisi hyvikin tulla vaikka Venäjän uusi Välimeren provinssi. Korruptio, valehtelu ja maata pyörittävät oligarkki perheet sementoisi kauniisti tämän liiton.

Mitäs ne Papandreou, Karamanlis ja Mitsotakis perheet seuraavaksi keksivät siellä Kreikassa?

• kyklooppinen

Nauravat paskaista naurua! Kun Kreikka ja portugali ovat eronneet EU:sta ja vieneet miljoonia mennessään me kärvistelemme EU:n kuolinkamppailun maksumiehinä. En kannata perussuomalaisia mutta täsätä olen jokseenkin varma.

• Kauko Kämäräinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe