Olen viralliselta titteliltäni lakto-ovovegetaristi. Tämän ruokavalion aloitin vähän yli puoli vuotta sitten.
Käytän paljon soijatuotteita, tofua, valmiita hälsan kök soija tuotteita, soijarouhetta jne. Olen kärsinyt kohta kuukauden löysästä vatsasta ja ilmavaivoista. Vaiva oli jo parantumaan päin kunnes eilen söin hälsans kök soijamurekkeesta valmistettua kastiketta lounaaksi, ja illalla kaksi soijanakkia.
Johan piti juosta aamyöstä taas vessaan. Kysymys siis kuuluu voisivatko mainitut vatsavaivani johtua soijasta? Pitäisikö sitä syödä sitten harvemmin? Iho-oireita tai mitään muita oireita ei ole ja labrat ja ulostenäytteet normaalit.
Millä tuon soijan korvaisi?
Vatsanväänteitä soijasta?
5
101
Vastaukset
- mssawo
Tuleeko oireita pelkästä soijajogurtistakin? Epäilen että vaivasi aiheuttaa jokin lisäaine noissa pitkälle jalostetuissa soijavalmisteissa. Jos soija ei sovi niin varmasti oireita tulee silloin aivan kaikista soijaa sisältävistä tuotteista. Lihaa jäljitteleviin soijatuotteisiin laitetaan usein gluteenia parantamaan niiden rakennetta ja jos on vähänkään keliakiaan taipumusta, gluteeni on täysin sopimaton aine.
- -omg-
"virallinen titteli"
ei siis voi kun nauraa ääneen ja kovaa näille itsensä ylentäjille ja päivän tärkein puheenaihe se että' tuliko se kakka, monenko aikaan, ja mimmosta oli.
ja vielä laittaa se tieto nettiin.... - Keliakia
Oireet voivat johtua gluteenin sopimattomuudesta.
- lkkfdgk
Aloittajan virallinen titteli on kylläkin p:n tärkeä sekasyöjä.
- soijan ystävä
Soijalle voi olla myös allerginen, jolloin yksi oire voi olla se että vatsa menee sekaisin. Joka tapauksessa soijavalmisteet aiheuttavat myös minulle oireita esim. kaasun muodostusta. Minä olen saanut apua tähän entsyymikapseleista joita ostin luontaistuotekaupasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k693769On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712348Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.331994Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711584- 761497
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581061Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681012Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40929