Olen uskovainen sivari. Maallikoilta molemmista sataa paskaan niskaan, mut sen vielä kestän uskon voimalla. Siihen olen kuitenkin hämmästynyt kuinka myös kristilliset piirit eivät hyväksy sivariin meno päätöstäni, vaikka mielestäni raamattu sanoo suoraan, että armeija ei ole oikein. Viides käsky älä tapa ja rakkauden kaksoiskäsky eivät ihan toimi varusmiespalvelussa, jossa koulutetaan tappamaan tai ainakin auttamaan toisia tappamaan. Vaikka onkin väärin tuomita toisia, niin minua silti ihmetyttää, et miten kirkko voi tukea inttiin menoa ylipäätään, koska noita edellisiä raamatun ohjenuoria on vaikea, ehkä mahdoton, kumota.
Kristiusko ja inttiin meno
4
165
Vastaukset
- Olen minä
Kirkko tukee ja opettaa paljon muutakin ristiriitaista.
Kuuntele ja luota omaan sisäiseen ääneesi. Se tietää tarkalleen sen tien mikä on sinun parhaaksesi. Unohda ulkopuoliset ja niiden vaatimukset.
Olet rakastettu ja arvostettu juuri sellaisena kuin olet enemmän kuin arvaatkaan.
Siunausta matkallesi. - Kristitty vakaamus
> Vaikka onkin väärin tuomita toisia, niin minua silti ihmetyttää, et miten kirkko voi tukea inttiin menoa ylipäätään, koska noita edellisiä raamatun ohjenuoria on vaikea, ehkä mahdoton, kumota.
Kirkolla on verotusoikeus annettu valtion taholta. Toki voi perustella päätöstään myös Israelilla ja Vanhan Testamentin mallilla, samoin noilla Jeesukseen uskovilla Rooman sotilailla, koska ei heitä käsketty jättämään tehtäväänsä.
Opilliset eroavaisuudet ovat omantunnon asioita, ellei asiaa ole hyvin selvästi tuotu esille Jumalan sanan opetuksessa.
Tappaminen Jumalan käskyissä on eri asia kuin sotiminen valtion sotilaana tehtävässään. Esivalta on Jumalan asettama vaikka ei noudattaisikaan Jumalan tahtoa, tietysti voi olla vaikea ymmärtää tätä Isän Jumalan valtaa jakaantuneena Herran Jeesuksen ja tämän maailman ruhtinaan suhteen, sillä kumpikaan ei ilmeisesti voi tehdä mitään Isän Jumalan sallimatta ja näin molemmat ovat tietyllä tavalla Isän alaisia omissa tehtävissään, samoin palvelijansa omissa ryhmissään.
Tärkeää on oppia kristittynä ymmärtämään mitkä ovat Jumalasta ja Jeesuksesta ja mitkä maailmasta ja ihmisistä ja Pahasta. "kristilliset piirit eivät hyväksy sivariin meno päätöstäni, vaikka mielestäni raamattu sanoo suoraan, että armeija ei ole oikein"
Raamattu ei sano, että armeija ei ole oikein. Käsky: "Älä tapa" koskee yksittäistä ihmistä, ei armeijaa ja esivaltaa. Esivallalla on Raamatun mukaan oikeus käyttää asetta, jos tarve vaatii. "sillä se (esivalta) ei miekkaa turhaan kanna" (Room.13:4) Yksittäinen sotilas ei edusta itseään, vaan esivaltaa. Raamatun mukaan meidän tulee olla kuuliainen inhimilliselle esivallalle.
On myös väärin sanoa, että armeijassa opetetaan tappamaan. Sodassa ei tapeta ketään tappamisen vuoksi, eikä sellainen ole armeijan tarkoitus. Tarkoitus on yhteiskunnan puolustaminen, ei tappaminen tappamisen vuoksi.- Herää jo!
> Raamatun mukaan meidän tulee olla kuuliainen inhimilliselle esivallalle.
Raamatun mukaan enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä vaikka olisivat esivaltana tai muina herroina tämän maailman mukaan. Jeesus kutsuu ihmisiä ulos maailman arvomaailmasta ja jumalattomien ihmisten mielenlaadusta ahneuksissaan ja epäjumalanpalveluksessa ja saastaisuuksissa ja kaikenlaisessa viharikoksessa ja muussa Jumalan tahdon vastaisessa.
Jos maallinen esivalta käskee tarttumaan miekkaan eli aseeseen ja Jumala opettaa olemaan siihen tarttumatta, niin autuaat ne, jotka ovat uskollisia Jumalalle, amen.
perkele tekeytyy vanhurskauden palvelijaksi ja näistä viharikollisista saavat alkunsa sodat ja muut väkivallat, jotka Perkeleen enkelit vaikuttavat Jumalan rangaistuksina.
Aivan poikkeuksellista on Jumalan johdatuksessa maan valloitukset niinkuin Israel Joosuan johdolla valloitti luvattua maata, kun sen väestö oli syntivelkansa täyttänyt ja Jumala päättänyt antaa tuon maan Aabrahamin jälkeläisille oman päätöksensä mukaan, sillä tekee niinkuin tahtoo vanhurskaassa ja pyhässä ja hyvässä mielenlaadussa ja omistaa kaiken luomakunnassaan.
Älkää eksykö olemaan jumalattomalla esivallalle alamaiset Jumalan tahdon tottelemisen sijaan, sillä täällä maailmassa on luopumus ja laittomuus. Hyvä on rukoilla esivallan puolesta, että voisi tehdä Jumalan tahtoa, mutta lainsäädännön ja opetuksen mennessä valheisiin ja jumalattomuuteen ei sitä kenenkään Jeesuksen opetuslapsen tule noudattaa vaan pysyä Jumalan tahdossa ja kiittämisessä ja kunnioittamisessa vaikka omaisuutensa ryöstämisen uhalla ja kaiken vihankin noustessa Herran Jeesuksen terveen opin noudattamisessa.
Ei enää pitkään kun esivallan kautta tulee pedon merkki ja kuvakin kumarrettavaksi ja käsky silloin kuuluu Jumalan kansalle "lähtekää ulos siitä", älkääkä osallistuko pimeyden tekoiihin, sillä Jumalan viha tulee niihin osallistuvien osaksi ilman erotusta. Älkää eksykö, seuratkaa Jeesusta älkääkä Pahaa.
> Sodassa ei tapeta ketään tappamisen vuoksi, eikä sellainen ole armeijan tarkoitus. Tarkoitus on yhteiskunnan puolustaminen, ei tappaminen tappamisen vuoksi.
Oletpa sinä naivi, jos luulet että sodat syttyy puolustamisesta. Näinhän se Paha omilleen valehtelee, vaikka voi myös olla tottakin toiselle osapuolelle, mutta Jeesus opettaa kääntämään toisenkin posken eikä tekemään Pahalle vastarintaa. Tietenkään ei tämä koske Pahan palvelijoita vaan ainoastaan Jeesuksen opetuslapsia ja valittu laumansa on pieni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383575On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä542150Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251575Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma591508- 761417
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55983Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi38837