http://aje.oxfordjournals.org/content/174/8/934.abstract
Selvästi lihavilla kohosi kuolemanriski 1,5 kertaiseksi ja erittäin ylipainoisilla 2,5 kertaiseksi normaaleihin ikätovereihinsa verrattuna. Huom! Tutkimuksessa on käytetty alle 40 vuotiaita.
Kun katselee salilla ympärilleen, niin useimmat kehonrakentajat kyllä menee vähintään tuohon "selvästi lihava" luokkaan. Etenkin harrastelijaroinailijat.
Joten ylipaino steroidit lisännee kuolemanriskiä entisestään jo alle 40 vuotiaana?
Onko kehonrakentajilla suurempi riski kuolla nuorena?
6
178
Vastaukset
- ricu:.
Läskiä ei voi jännittää ...
Viinan otto
Tupakan poltto
jos noita ei käytä on vahvoilla vaikka pikkaasen roinaiskin- curi:.
Roina tappaa, se on varma.
- Pikku-A
"Lisää riskiä"-kyllä. Miten paljon, ja kuoletko varmasti nuorempana, vaikka omaat kaikki riskitekijät, se on tyystin eri juttu.
Voidaan myös todeta, että pisin eliaikaodote tuntuisi olevan niillä, jotka elää silleen jokseenkin "hällä-väliä"-tyyliin, stressaten mahdollisimman vähän. - Läskit ja lihakset
Miten sitten määrittelet lihavan? Joku BMI suhteuttaa vaan painon ja pituuden, eikä ota kantaa siihen tuleeko paino vatsaontelon rasvasta vai lihaksista.
Mutta totta se on, että jos lihasmassaakin on suhteettoman runsaasti, niin samalla tavalla se sydän ja verenkiertoelimistö on kovilla kuin läskeilläkin. En yhtään ihmettele, että kehonrakentajilla on suurempi kuolleisuus kuin normi-ihmisillä. Pumppu on kovilla ja vaikka kunto olisikin muuten kova, niin kyllä se elimistö kuluu.
Tutkitustihan pisimpään elävät ne, luuviulut jotka tuskin syövät ollenkaan eivätkä harrasta kuin jotain kävelyä ja joilla elämä on henkisellä puolella kunnossa.- Bodaaja elää pitkään
Lihaksikkaiden roinaamattomien ihmisten elinikää tuskin on suuremmin tutkittu, tosin naturaalikehonrakentajat näyttävät elävän pitkään ja terveesti oman subjektiivisen näkemykseni mukaan. Pelkkä kehon massa ja sen aiheuttama rasitus ei vaikuta, vaan myös kunto, joka on koko ikänsä roinaamista ja massiivista bulkkausta harrastamatta todennäköisesti kunnossa, sekä lihaskunto että aerobinen kunto ja liikkuvuus. Jos ei katsota aivan raskaimman luokan megamonsteribulkkiroinaajia, niin amatööritason ja harrastaja bodaajien, jopa lihaksikkaitten kehonmassa on järkevissä lukemissa, ja suurella osalla vakavasti ylipainoisista kehonpaino on useita kymmeniä kiloja korkeampi. Tämä liitettynä roskaruoan jättimääriin ja liikkumattomuuteen on sairauksien ja lyhentyneen eliniän ennusteen syy.
Järkevä bodaaja harrastaa myös aerobisia lajeja ja venyttelyohjelma kuuluu mukaan valikoimaan.
- natureelisti
Anaboliset steroidit paksuntavat ennen pitkää sydämen kammioiden seinämät, pumppausteho heikkenee ja sydänkohtauksen riski kasvaa koko ajan. Vaikeuksia voi tulla jo 40-50 v. Siinä yksin riittävästi syytä olla sekaantumatta synteettisiin hormoneihin, muista haitoista puhumattakaan. Se että voi "terveellisesti" käyttää jos ei syö roskaruokaa, dokaa ja polta on itsepetosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483